Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Jager heeft in ieder geval bereikt wat Dymo destijds beschreef. Je bent aangelijmd/ aangelijnd, je zeurt niet (meer) en wacht netjes tot hij het groene licht geeft voor een potje neuken. Naast de andere dames.

Ik probeer me voor te stellen wat dit gaat doen of al doet met je zelfrespect Jane. Feit is dat je er nu al (ellen)lange posts aan hebt gewijd. Het zit bij jou verrekte diep. Iets wat je zelf tevergeefs probeert te ontkennen.

Hoe voelt Jane zich als ze straks, moeder en echtgenote zijnde, door deze zak bij het grof vuil wordt gezet? Hoe kijk je dan naar jezelf als je je zo weggegeven, weggegooid hebt?
Hl, ik ben voor een gedeelte in mijn oude gedrag terug gevallen. Vergeet niet dat IK nog steeds zelf kies voor jager en dit voor niemand minder doe dam voor mezelf. En ja, ik probeer weer op een lijn met hem te komen, en zoals ik al zei, was dat goed zoals het in het begin was. Heb ik ook mijn fouten gemaakt in naar hem toe. Waar ik vooral op doel nu is ook niet het alleen maar hem naar de zin willen maken hoor. Ik geniet van het app contact, vraag ik om een date en hij zegt, wie weet of, we zullen zien dan ga ik er dus niet meer achteraan en hoor ik het vanzelf wel. Maar houd ik tegelijk ook geen avond vrij omdat hij wel eens zou kunnen appen. Dat zijn kleine dingen die veranderd zijn. Maar vraagt hij mij om een date en ik stel een datum voor en die staad daarmee, dan is het ook goed. En ja. Daarmee heeft hij meer macht hierin dan ik. Maar ook daar kies ik nu zelf voor.

Ik maak het al mijn hele leven iedereen naar de zin, is de ander gelukkig, dan ben ik dat ook. Dat is er in gekomen en haal je er niet zo maar even uit HL. En jager is er ook voor mijn plezier. Als ik bij hem ben dan geniet ik volop en is al het andere dat me bezig houd er even niet meer. Ben ik even geen moeder, vrouw van, huisvrouw, dieren verzorgster, vriendin of zieken verzorgster of zzper. Nee, dan ben ik gewoon jane die geniet! En met of zonder macht, dat is me ook wel wat waard.
Alle reacties Link kopieren
Jane, het kan niet zoals in het begin worden. Relaties ontwikkelen zich,,,,,, En de roze wolk? Op een gegeven moment aard een relatie toch? Tenminste, zo ervaar ik het.

Ik heb het gevoel dat jij je onbewust aangetrokken voelt tot mannen die niet makkelijk zijn. Je nummer 1 noem je lief, maar is ook niet de makkelijkste om mee samen te zijn.

Zelf heb ik die eigenschap ook een beetje, ik trek ook naar niet makkelijke mannen. En ik vind het belangrijk dat ik daar bewust van ben. Wellicht een eye opener?

En als ik gelijk heb, kun je nagaan waarom dat zo is. Geniet je van de drama, het gevecht, wil je extreme gevoelens, heb je een laag zelfbeeld, vind je het stiekem handig dat hij zo veel tegengas geeft omdat je dan niet hoeft te dromen.

Ik kan ook fout zitten hoor!!!

Zo maar een gedachte.
Geen idee anouk. Daar heb ik ook wel over na gedacht, maar daar ben ik nu gewoon nog helemaal niet mee bezig. Hoewel het zeker een goede van je is!

Ik weet ook gewoon even niet hoe het verder gaat, ik wil ook niet in de toekomst kijken. Ik wil nu gewoon genieten van het hier en het nu.
quote:cljane schreef op 16 juni 2014 @ 13:34: Vergeet niet dat IK nog steeds zelf kies voor jager en dit voor niemand minder doe dam voor mezelf.Ik ben niet vergeten hoe bang jij was dat hij jullie lustrelatie zou beëindigen toen jij hem aangaf dat jij geen foto's meer wilde zien van zijn andere minnaressen.

Hij heeft alle keuze.

Jij niet.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:Rooss4 schreef op 16 juni 2014 @ 12:40:

Ik denk dat elke minnaar worsteling meeneemt als je zelf in totale onbalans bent.Precies.
En inderdaad ben ik ook wel in onbalans. Maar ook dit is iets wat ik al mijn hele leven ben en ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo goed in balans ben geweest als de afgelopen tijd.

Snappen jullie het nog?

Even wat meer uitleg.

Ik ben altijd erg goed in het denken voor een ander, het een ander naar de zin maken, met 10 dingen tegelijk bezig zijn in mijn hoofd en mezelf vergeten.

De laatste tijd probeer ik juist weer wat meer tijd voor mezelf vrij te maken. Dingen te doen die ik leuk vind. Iets minder bezig te zijn met anderen. Die 10 dingen tegelijk zal helaas wel nooit beter worden, dat hoort bij me, maar is ook ontzettend vermoeiend soms. Het denken voor een ander doe ik al veel minder dan vroeger, maar helaas in het geval van jager nog wel.

En zo zijn er natuurlijk nog wel meer dingen. Het gevoel hebben dat iedereen aan je trekt en doet. Totdat er een moment komt dat ik roep ik kan niet meer, dit moet anders, dan doe ik twee weken rustig aan en hup, verval weer in mijn oude gedrag en ga weer een half jaar door.

En toch gaat het daarin beter dan ooit, maar of ik ooit met mezelf helemaal in balans zou zijn? Ik weet het niet. En natuurlijk maakt mij dat enigzinds ook ongeschikt als minnares.
@krimp, jou post zit ook zeker iets in! Ik herken er wel iets van mezelf i !
quote:cljane schreef op 16 juni 2014 @ 13:37:

Geen idee anouk. Daar heb ik ook wel over na gedacht, maar daar ben ik nu gewoon nog helemaal niet mee bezig. Hoewel het zeker een goede van je is!

Ik weet ook gewoon even niet hoe het verder gaat, ik wil ook niet in de toekomst kijken. Ik wil nu gewoon genieten van het hier en het nu.Klinkt goed. Alleen komt er bij het genieten met deze man ook een hele berg onvrede en frustratie bij kijken. Hoe blijf je meer positief dan negatief? Lijkt mij niet het doel van een minnaar om de hele tijd je zorgen te moeten maken.
Nope en daarom heb ik dus besloten om het te accepteren, ik wil ,e niet de hele tijd dingen af vragen, bezig zijn met moeilijke dingen en me zorgen maken. Ik wil gewoon genieten en sinds in dat het weekend voor mezelf besloten heb ben ik gelijk weer een leuker mens.
quote:cljane schreef op 16 juni 2014 @ 13:51: ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo goed in balans ben geweest als de afgelopen tijd. [..] De laatste tijd probeer ik juist weer wat meer tijd voor mezelf vrij te maken. Dingen te doen die ik leuk vind. Iets minder bezig te zijn met anderen. Jij kunt het dus wèl.

Nu jezelf nog van die obsessie voor de huisvriend afhelpen.

Voordat dat in jouw gezicht uit elkaar klapt

en jij met een huwelijk in puin en een gebroken gezin zit.
Haha, HL ten eerste is het geen huisvriend en ten tweede, ook met deze acceptatie hoop ik wat meer in het hier en nu te kunnen komen.

Het duurt even, maar ik kom er wel
Jane, eet hij niet meer gezellig bij jouw man en jou thuis mee dan?
Amper. Haha. Soms doe ik nog wel eens iets met de adviezen die ik hier krijg
Dat is dan ook al weer een zorg minder.
quote:Ano*k schreef op 15 juni 2014 @ 23:41:

[...]

Mooi .Genegenheid tonen waar even geen seks bij komt kijken, daar krijg ik wel een goed gevoel bij.

Van mijn kinderen krijg ik gelukkig knuffels in overvloed!

Ano*k, daar wil ik toch graag nog even op reageren. Wat je schreef over je pijn en je boosheid herkende ik heel sterk. Ik heb heel lang in die situatie gezeten, waarin we van alles probeerden om het probleem (hij wilde geen seks) op te lossen (wat me weer hoop en energie gaf) maar wat toch uiteindelijk steeds mislukte (afknapper, somberheid, crisis). Daar tussenin periodes van relatieve rust en met andere dingen bezig zijn. Dat leek op hoe jij nu leeft, alleen dan zonder minnaars (die ik eerlijk gezegd niet gemist heb, ik had meer dan genoeg stress zonder Maar dat zal persoonlijk zijn).

Ik realiseerde me ook wel eens hoezeer ik genoot van het knuffelen met mijn kindjes, maar hoe dat niet in de plaats kon komen van de lichamelijke liefde van mijn man. Daar werd ik dan erg verdrietig van, en twijfelde aan mezelf: wilde ik te veel van het leven? Waarom kon ik me hiermee niet tevreden stellen? Waarom weet ik niet, maar dat het niet ging, daar kon ik niet omheen. Zo gingen er jaren voorbij.

Tot mijn man met een therapeut bedacht dat dit nu eenmaal is zoals hij is. Toen kon ik niks anders meer dan het accepteren en mijn consequenties trekken (= een andere relatie beginnen). Nu zijn we dus nog steeds bij elkaar en de situatie lijkt ideaal: ik heb nu 'alles' wat ik wilde. Lijkt het. Maar dat is niet zo, dit is niet waarvoor ik bij ons trouwen heb gekozen. En dat hij zo is, daar kan hij dan waarschijnlijk niets aan doen (niet mijn mensbeeld, maar als je erin gelooft is het een deur die dicht zit), maar waarom heeft hij dan 15 jaar gewacht met dat te zeggen? Waarom moest het zo lang duren? Ik zeg je eerlijk: het is een aardige man met veel goede eigenschappen, maar ik zie er weinig leuks meer aan. Zal toch de komende jaren nog moeten uitzitten zo. Daar kan ik dus ook nog best boos om worden. Dat is een proces dat nog tijd nodig heeft, logisch, maar het is niet makkelijk om daar doorheen te gaan terwijl je intussen dagelijks samen een team moet vormen om het gezin draaiende te houden.
Nou ja, dat moest ik blijkbaar even kwijt!
Sorry, even een korte ego post: ik zie buitenlander deze week en ik voel dat mijn menstruatie eraan komt.. te vroeg! Heb ik weer, 1 keer in de 3 maanden een date en dan ben ik ongesteld..:-(

Ik las hier laatst wat gelezen over een tampon waarmee je kan vrijen. Was dat de Beppy? Beviel die jullie? Ik ben een beetje bang dat ik hem er niet meer uit krijg, dat heb ik namelijk met een gewone tampon ook wel eens gehad (touwtje zoek).. moest ik mijn man vragen om hem te verwijderen.. en dat kan nu niet echt!
Heel fijn dat dat er even uit moest hoor. Al zit jij er dus nog middenin ikbeneruit (pun intended;)

Gedeelde smart is toch ook een beetje halve smart. En niet te geloven: mijn man had ook zo'n therapeute die in feite zei "Anouk, jij wil Latijnse, zuidelijke passie. Maar jouw echtgenoot is praktisch. Hij laat zien dat hij van jou houdt door de afwasmachine leeg te ruimen. Dat moet je accepteren."

En dan is het niet makkelijk om aan die aardige man met zijn vele goede eigenschappen nog iets leuks te zien, zoals jij ook schrijft.

Hebben jullie relatietherapie gehad? Ik zit momenteel te zoeken op Emotionally Focused Therapy, wat ik erover lees spreekt me vooralsnog wel aan.
Annabel: dat is de Beppy inderdaad. Ondingen vind ik het, maar in geval van nood, tja. Later in bad gaan zitten en dat ding vol water laten lopen helpt beter van frummelen

Eventueel zou je nog Primolut kunnen vragen aan je huisarts, als je daar nog tijd genoeg voor hebt?

CLJane, je brengt het mooi, maar ik geloof je niet: je danst als een marionet aan de touwtjes van jager, exact zolang hij dat wil.

Anouk: wat ga je doen met nr2 als je samen met nr1 relatietherapie wilt oppakken (goed gelezen toch?).

Oranje: hoe gaat het nu tussen nr1,5 en jou? Vanwaar de groene monsters?
quote:annabel_k schreef op 16 juni 2014 @ 15:26:

Sorry, even een korte ego post: ik zie buitenlander deze week en ik voel dat mijn menstruatie eraan komt.. te vroeg! Heb ik weer, 1 keer in de 3 maanden een date en dan ben ik ongesteld..:-(

Ik las hier laatst wat gelezen over een tampon waarmee je kan vrijen. Was dat de Beppy? Beviel die jullie? Ik ben een beetje bang dat ik hem er niet meer uit krijg, dat heb ik namelijk met een gewone tampon ook wel eens gehad (touwtje zoek).. moest ik mijn man vragen om hem te verwijderen.. en dat kan nu niet echt!

Beppy ja, of Gynotex.

Is wel even prutsen en pulken Annabel! Maar de moeite waard.

Irritant hè, die menstruatie. Vast enorm zin in je date!!
Zeker zeer irritant Annabel! Heb dat ook vaker ''die bad timing.... Hoor graag of het werkt.
quote:annabel_k schreef op 16 juni 2014 @ 15:26:

Heb ik weer, 1 keer in de 3 maanden een date en dan ben ik ongesteld..:-(

En hem dat 'andere' gaatje laten gebruiken ?

One life, live it !
Ik ben eruit, je schreef dat je een nieuwe relatie aanging maar later lijkt het alsof je nog met je man samen ben, die snap ik niet!

Engel, ik geloof het ook niet maar goed, Jane is stervensgelukkig zo dus dan ben ik het ook voor haar.

Jane, ik zie je maar schrijven, ik word hier niet gelukkig van, ik word daar niet gelukkig van. Snap je nog steeds niet dat geluk enkel en alleen maar uit jouzelf kan komen?

Goede vraag lieve Angelica! Ik was dat vergeten, Madame Orange, klap eens leuk uit de school over 1,5 en Groene Monsters!
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb al gezien dat ik naar de Christine le Duc moet om ze te kopen.. Online bestellen geen tijd meer voor en de drogist heeft ze niet. Lekker onhandig weer..

Andere gaatje, haha, dat vindt hij vast en zeker een goed idee! En zal ook wel gebeuren maar ik wil toch ook wel graag wat vaginale actie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven