Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
verwijderd
Als Helpdesk adviseer je dan altijd om eens opnieuw op te starten
quote:Rooss4 schreef op 13 september 2014 @ 16:26:

Nou ja, ik snap best dat het een beetje kan tegenvallen als blijkt dat hij elders ook goed om zich heen kijkt maar ik snap dus niet dat hij dan ineens niet leuk meer is. Dan was je dus verliefd op de minnaar-monogamie en niet op de man. Dat vind ik gek.

Ik vind deze redenering juist weer gek. Als je heel graag de enige voor hem wil zijn (naast zijn vrouw) en als blijkt dat dat niet zo is en je dat gevoel van inwisselbaarheid niet trekt, was je niet verliefd op hem? Ik denk eerder omgekeerd, juist door verliefdheid/liefde en niet slechts het gevoel voor lust komt de behoefte om exclusief te willen zijn.
Ik vind deze redenering juist weer gek. Als je heel graag de enige voor hem wil zijn (naast zijn vrouw) en als blijkt dat dat niet zo is en je dat gevoel van inwisselbaarheid niet trekt, was je niet verliefd op hem? Ik denk eerder omgekeerd, juist door verliefdheid/liefde en niet slechts het gevoel voor lust komt de behoefte om exclusief te willen zijn.[/quote]

Eens!
Ja, dat denk ik inderdaad, dat je dan niet verliefd was op hem maar op de belofte van monogamie. Een man wordt niet ineens minder leuk omdat hij er anderen op na houdt. Je kan zijn gedrag niet leuk vinden, je kan het zelfs uitmaken om die reden, dat kan allemaal. Maar de man an sich blijft dezelfde. En die is leuk of niet leuk.

Puzzled, dat heb ik keurig gedaan maar niksnaksnadanoppes!
Rooss, als meer mensen er last van hebben, dan kan het ook een foutje bij de Viva zijn. Dan kun je wel allerlei instellingen gaan aanpassen, maar dat geeft meestal meer problemen dan dat het oplost. Even afwachten is dan vaak het beste, hoe irritant ook
quote:Rooss4 schreef op 13 september 2014 @ 16:54:

Ja, dat denk ik inderdaad, dat je dan niet verliefd was op hem maar op de belofte van monogamie. Een man wordt niet ineens minder leuk omdat hij er anderen op na houdt. Je kan zijn gedrag niet leuk vinden, je kan het zelfs uitmaken om die reden, dat kan allemaal. Maar de man an sich blijft dezelfde. En die is leuk of niet leuk.

Puzzled, dat heb ik keurig gedaan maar niksnaksnadanoppes!

Maar wat is dan 'de man'? Is dat niet de combinatie van hoe hij eruit ziet, ruikt, proeft, denkt en doet?

Kan me voorstellen dat je dan wel een tikkeltje teleurgesteld raakt van de man als zijn denken en doen nét niet helemaal overeenkomt met wat jij denkt dat hij doet en denkt.

Aan de andere kant, waar komt die naïviteit toch vandaan dat hij wel vrolijk zijn vrouw bedriegt (vaak de moeder van zijn bloedeigen kinderen), maar dat hij jou, de bloedgeile vrouw die hij maar periodiek ziet, dan wél trouw is. Waarom kwellen de dames zichzelf zo? Is 'wat je niet ziet, bestaat niet' niet een veel betere strategie? Yours when you are together en voor de rest slechts te leen en 'vrij'...
Ik hou van mannen die zich aan hun woord houden of als ze dat niet kunnen, dit eerlijk bespreken zodat we samen kunnen kijken naar een oplossing waar we allebei blij van worden of concluderen dat deze er niet is.

Op bepaald gedrag knap ik af. Dan is de man toch minder leuk dan ik dacht. Liegen tegen mij over zoiets essentieels is er zeker een van.

Kom op, dit is toch ook exact de reden waarom nr. 1 moeite zou hebben met het vreemdgaan van manlief? Omdat hij niet eerlijk blijkt. En als je denkt dat iemand eerlijk is en hij blijkt het niet te zijn, dan is het dezelfde man maar klopte je beeld van hem niet. En is hij dus minder leuk dan je dacht.

Ik zou ook per direct stoppen als blijkt dat ik jarenlang denk exclusief te zijn en pietje opeens tig anderen naast mij gehad heeft of na mij denkt te krijgen maar dat even 'vergeet' te melden. Had dan gelijk gezegd wat je wilde, dan was het een eerlijke keus er wel of niet in mee te gaan.
De teleurstelling snap ik ook maar van hoog in de wolken met liefde enzo naar van het voetstuk afgetrapt omdat hij het lef had anderen leuk te vinden dat snap ik dan weer niet.

Oké, ik chargeer. Daar had ik effe zin in.

Al neukt mijn minnaar met 3,4,5 anderen, hij proeft, ruikt en neukt precies hetzelfde. En als ik hem voor mezelf alleen moet dan meld ik hem dat en dan moet hij het niet flikken zijn neus in andervrouws nek te steken met alle gevolgen van dien. Niet omdat hij daar minder leuk van wordt maar omdat we dat dan schijnbaar afgesproken hebben ofzo. En omdat ik het dan schijnbaar niet trek als hij zijn neus zomaar overal in douwt.

Wat je niet ziet bestaat niet kan dan zéker een prima strategie zijn. Maar dwing dan geen monogamie af anders kan je hem weer betrappen op een leugen enzo.

Tja, ingewikkeldheid op niks af. Vind ik.
Lenabakker, waarom liegt hij daarover, dat kan je je ook afvragen. Gaat hij voor de weg van de minste weerstand misschien, wil hij je niet teleurstellen? Heb je per ongeluk iets afgedwongen waar hij je eigenlijk niet in tegemoet kan/wil komen?

Ga je moeilijk doen als hij je niet trouw is?

Of is hij misschien wel een notoire leugenaar... het kan allemaal.
Fysiek is hij natuurlijk nog dezelfde,maar ik ben gevallen voor het totaal.Fysiek in combinatie met persoonlijkheid.Nu blijkt achteraf die persoonlijkheid een door hem verzonnen personage te zijn,vind ik een afknapper.
quote:Lookolook schreef op 13 september 2014 @ 17:14:

[...]

Aan de andere kant, waar komt die naïviteit toch vandaan dat hij wel vrolijk zijn vrouw bedriegt (vaak de moeder van zijn bloedeigen kinderen), maar dat hij jou, de bloedgeile vrouw die hij maar periodiek ziet, dan wél trouw is. 'vrij'...

Ik denk dat iedere relatie anders is. Als A en B thuis moeite hebben met open en eerlijk zijn en misschien wel vreemdgaan, dan ligt dat vaak aan de interactie tussen beide partijen waarin vaak gevreesd wordt dat openheid leidt tot de ander kwijt raken of andere erge consequenties. Dat betekent niet dat A of B altijd oneerlijk zullen zijn in relaties of zich in alle relaties zo op zullen stellen. A of B kan misschien een hele eerlijke relatie krijgen met C waarin niet bedonderd wordt of vreemdgegaan en alles bespreekbaar is omdat de interactie met C zo anders is. Twee mensen maken een relatie, niet 1..

Ieder menselijke verhouding tussen twee mensen is uniek en niet te vergelijken.

Blijft natuurlijk ook de categorie over die liegen simpelweg wel lekker makkelijk vindt en inderdaad in elke relatie zal vreemdgaan en liegen. Die bestaan ook. Maar is het niet heel erg te denken dat iedereen zo is?
Ik kom weer even binnenvallen, lees trouw mee!

Fouteman en ik appen af en toe en merk dat het goed is dat we niet elke dag contact hebben.

Ik kreeg een appje voor een date van fouteman maar dan bij hem thuis...

Ik zou hem nooit bij mij thuis uitnodigen en vraag me af of het dan niet te persoonlijk wordt.

Daarnaast vind ik het erg respectloos tegenover zijn wederhelft. Dat klinkt natuurlijk belachelijk want ik leen haar man ook maar toch staat het me tegen.

Iemand van jullie hier ervaring mee?
quote:Rooss4 schreef op 13 september 2014 @ 17:24:

Lenabakker, waarom liegt hij daarover, dat kan je je ook afvragen. Gaat hij voor de weg van de minste weerstand misschien, wil hij je niet teleurstellen? Heb je per ongeluk iets afgedwongen waar hij je eigenlijk niet in tegemoet kan/wil komen?

Ga je moeilijk doen als hij je niet trouw is?

Of is hij misschien wel een notoire leugenaar... het kan allemaal.Hahhaha crosspost. Helemaal eens dat deze vragen belangrijk zijn.
@Roos : nogmaals , is verliefdheid niet altijd een projectie van je eigen gevoel ? Verliefdheid en liefde is nu eenmaal voorwaardelijk dus als het plaatje niet meer klopt dan is het meestal klaar . onvoorwaardelijk liefde heb je met kinderen , familie , vrienden etc. @Look : Miss naïef maar niet alle mensen die vreemdgaan hebben de behoefte om te scharrelen of zelf een scharrel te zijn.
Lena, een minnaar is per definitie niet eerlijk, anders was hij niet je minnaar maar je nr.1.

Rooss, ik denk hetzelfde als jij. Tuurlijk is het kut als je er achter komt dat hij er tig op na houdt. Maar iemand op z'n blauwe ogen geloven... Ik weet niet, bij mijn minnaars heb ik toch altijd zo'n stemmetje in mijn achterhoofd dat hij natuurlijk wel een minnaar is en de man die zijn vrouw bedriegt.. Dus ja, ik zou teleurgesteld zijn, maar toch ook wel een tikkeltje 'told you so' voelen denk ik.
Baba, ik heb dat wel gedaan maar ik kwam sowieso al over de vloer natuurlijk. Zou het trouwens nooit in hun bed kunnen doen. Brrrrrr. In mijn huis is het ook gebeurt maar ik had toestemming dus dat is weer anders. Ik niet in het bed van mij en ex overigens. Voelt gewoon als mening van twee dingen die gescheiden moeten blijven.

Respectloos? Jup. Kan ik niet ontkennen nee.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 13 september 2014 @ 17:29:

@Roos : nogmaals , is verliefdheid niet altijd een projectie van je eigen gevoel ? Verliefdheid en liefde is nu eenmaal voorwaardelijk dus als het plaatje niet meer klopt dan is het meestal klaar . onvoorwaardelijk liefde heb je met kinderen , familie , vrienden etc. @Look : Miss naïef maar niet alle mensen die vreemdgaan hebben de behoefte om te scharrelen of zelf een scharrel te zijn.

Verliefdheid is chemie.

Ik snap dat die behoefte er niet is. Ik snap alleen niet dat je er dan ook meteen maar vanuit gaat dat dat voor hem dan ook wel zal gelden.
quote:Lookolook schreef op 13 september 2014 @ 17:30:

Lena, een minnaar is per definitie niet eerlijk, anders was hij niet je minnaar maar je nr.1.

Dus omdat hij niet eerlijk is naar zijn vrouw, liegt hij ook naar mij? Je kan die conclusie helemaal niet trekken op basis van het feit dat hij tegen zijn vrouw liegt.

(ik bedoel het in abstracto, even for the record. Dus niet zo specifiek mij en BV maar gewoon minnaar minnares verhouding. Staat er wellicht wat onduidelijk)
Lenabakker: ik zou het gewoon graag gescheiden houden en dan liever op een anonieme hotelkamer ofzo.

Daarnaast zie ik al beelden voor me dat zijn vrouw eerder thuis komt en ik daar half ontkleed boven op haar man zit, ieuw! ?
Roos,daar zou je best een punt kunnen hebben.Het zou goed kunnen dat hij mij meer ervaren had ingeschat en toen bleek dat dat niet zo was maar zijn mond heeft gehouden.In ieder geval is hij nu eerlijk geweest en merk ik aan mijzelf dat ik daar heel veel moeite mee heb,want als hij wat hij met mij heeft gedaan ook nog met anderen doet dan vind ik hem in zijn totaal niet meer leuk.Leuk om te zien maar blijkt hij achteraf geen type voor mij.Bij mij is "het gevoel" gierend berg afwaards gegaan bij deze gedachte.
quote:lenabakker schreef op 13 september 2014 @ 17:27:

[...]

Ik denk dat iedere relatie anders is. Als A en B thuis moeite hebben met open en eerlijk zijn en misschien wel vreemdgaan, dan ligt dat vaak aan de interactie tussen beide partijen waarin vaak gevreesd wordt dat openheid leidt tot de ander kwijt raken of andere erge consequenties. Dat betekent niet dat A of B altijd oneerlijk zullen zijn in relaties of zich in alle relaties zo op zullen stellen. A of B kan misschien een hele eerlijke relatie krijgen met C waarin niet bedonderd wordt of vreemdgegaan en alles bespreekbaar is omdat de interactie met C zo anders is. Twee mensen maken een relatie, niet 1..

Ieder menselijke verhouding tussen twee mensen is uniek en niet te vergelijken.

Blijft natuurlijk ook de categorie over die liegen simpelweg wel lekker makkelijk vindt en inderdaad in elke relatie zal vreemdgaan en liegen. Die bestaan ook. Maar is het niet heel erg te denken dat iedereen zo is?Tuurlijk is dat erg afhankelijk van relatie en situatie. Maar het feit dat je er toe in staat bent, zorgt er bij mij voor dat je niet het voordeel van de twijfel krijgt. Het zou ook maar zo een gedragspatroon kunnen zijn.Dat is vast ook zelfbescherming, maar ik bouw in een minnaarsrelatie liever wat reserve in. Er zijn maar heel weinig minnaarsrelaties die hetzelfde werken of gaan werken als nr1 relatie.
Look, dat begrijp ik. Een soort zelfbescherming die je inbouwt. Heel logisch ook gezien de situatie.
quote:babajaga schreef op 13 september 2014 @ 17:38:

Lenabakker: ik zou het gewoon graag gescheiden houden en dan liever op een anonieme hotelkamer ofzo.

Daarnaast zie ik al beelden voor me dat zijn vrouw eerder thuis komt en ik daar half ontkleed boven op haar man zit, ieuw! ?

Of een kind wakker wordt en binnenwandelt...

Gewoon niet doen als je je er niet prettig bij voelt.
Ik heb juist met mijn minnaar " afgesproken" dat we tenminste naar elkaar toe eerlijk kunnen zijn. We vinden het beide heel rot dat we het thuis niet bespreekbaar kunnen maken. Alle verlangens en dromen delen is zo heerlijk. Hij vertelde mij eens dat hij had staan zoenen met iemand. Dat vond ik absoluut niet leuk om te horen. Maar het was wel mooi dat hij het wilde delen zodat het niet tussen ons zou komen te staan. Neemt niet weg dat ik ook wel eens jaloezie voel hoor en dan heb ik meer bevestiging nodig van hem. Vooral jaloers op de tijd die anderen met hem door kunnen brengen terwijl ik het van de bij elkaar gesprokkelde uurtjes moet hebben. Hadden jullie in het begin nog afspraken gemaakt over monogamie binnen het minnaarschap?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven