Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
quote:xpuzzledx schreef op 11 augustus 2014 @ 10:15:

Tsjonge Kots, heb jij nou echt niks beters te doen...

Get a life +1
Kotz, niet iedereen opent hier topics over alles wat er in zijn/haar leven gebeurt. Er is geen smoes of verhaal nodig om je nick hier te laten anonimiseren.

Bijzonder dat je nog steeds meeleest, en dat je het zelfs nodig vindt om in andere topics te verwijzen naar hier...
Alle reacties Link kopieren
Dymo, het is niet alleen de vakantie die dit veroorzaakt heeft. Ik zal het hele verhaal vertellen, pak er maar even een kop koffie bij

..........

.........

Toen ik hier kwam meeschrijven, kreeg ik steeds de vraag waaróm ik deed wat ik deed. Wat was er mis met mijn relatie? 'Niks!', dacht ik dan steeds. Ik heb een prima relatie, dit is me 'overkomen', ik zocht het niet op, ik heb nooit naar dit punt toe willen gaan. En dat is in zekere zin ook zo, ik heb oprecht nooit de intentie gehad om er een schaduwrelatie op na te houden. Het begon met leuk contact en dat ging steeds een stapje verder. Totdat ik besefte dat ik tot over mn oren verliefd was. Ik had keuzes, en maakte deze met mn hormonen en vlinders ipv met mn verstand.

.........

........

........

Nu zie ik wel in dat ik niet meer helder dacht, ik heb tijdenlang met een roze bril naar 2 gekeken en met een grijze naar 1. Nu, mede door alles wat ik hierboven noem, heb ik ze beide afgezet en kan ik weer realistisch naar beide mannen kijken.

En eerlijk, ook al heb ik ook erg genoten van de flow waar ik in heb gezeten (want mán, wat geeft verliefdheid een hoop energie!) ik zou oprecht willen dat ik er nooit aan was begonnen. Wat een gedoe en ellende levert het uiteindelijk op, wat een energie kost een dubbelleven en wat voel ik me schuldig naar mijn lieve man. Ook dit zal ik moeten bespreken met de psych, ik zal het een plekje moeten geven en dat schuldgevoel op één of andere manier los moeten laten. Denk dat dat nog een flinke klus wordt.

Wat ik ook zo bizar vind, toen ik met mn hoofd in de knalroze wolken zat, had ik daar totaal geen last van. Pas nu ik weer met beide voeten terug op aarde ben, zijn de schuldgevoelens groter dan ooit. Juist ook omdat ik het niet goed kan praten. Als ik nou een lul van een vent thuis had zitten, dan was het nog te begrijpen. Maar dat heb ik dus niet, integendeel.

Miss, dat is ook wat ik jou zou willen zeggen. Je bent verliefd, zaterdag was je dronken en geil, laat dat geen raadgever zijn voor beslissingen die je neemt. Liefde maakt blind. Echt waar, LIEFDE MAAKT BLIND. En als iemand dat inmiddels kan weten, ben ik het wel. Maar die blindheid is tijdelijk, en als je weer helder zicht hebt, zijn je gemaakte keuzes helaas niet meer terug te draaien.
anoniem_205365 wijzigde dit bericht op 14-08-2014 11:27
Reden: van lange naar korte versie
% gewijzigd
Oh ja, niet quoten ajb. Dank u
Jemig mikka wat een herkenning en het laat me meteen weer zien waar het op uit gaat draaien in mijn eigen gedoe..
Oh, crosspost. Wat gezellig dat je er weer bent kots!

Nou, wat een belangrijke en ingewikkelde vraagstukken worstel je mee. Misschien moet je er een topic voor gaan openen?!
Ja baba, daarom zegt iedereen ook tegen je, RUN!!!
Mik, dankjewel voor het delen van je verhaal, en ik kan alleen maar zeggen, wat fijn dat het zo de goeie kant opgaat met jou en je partner, en wat goed dat je er zo aan werkt chapeau

Baja, MissI, Hoed, Fang, en nog meer dames, herlees Miks verhaal nog eens en bedenk heel goed waar jij mee bezig bent, en of dat echt is wat je wilt...
Heldere post, Mik. En wat goed van je dat je het zo doorziet, hoe je in elkaar steekt, hoe je hieraan begonnen bent en erin bent verzonken. Ik heb alleen wat moeite met dat 'het is me overkomen'. Er zijn gaandeweg tientallen momenten geweest waarop je ervoor gekozen hebt om door te gaan. Het gevoel overkomt je, maar de handelingen doe je zelf.

Ik wens je heel veel sterkte met je gesprekken met de psych. Het werkt inderdaad alleen als je daar het achterste van je tong laat zien. Schoon schip maken. Je kunt het.
Dank, lief van jullie!

Thee, klopt hoor, het is me niet overkomen. Ik bedoelde te zeggen dat ik dat toen wél vond... toen ik met m'n hoofd in de wolken zweefde, en echt niet rationeel was.

Het zijn stuk voor stuk keuzes geweest, echter wel gemaakt met verliefdheid als raadgever.... En ik besef me nu dat dat geen wijze raadgever is. Stomme is dat ik dat hier wel las, maar het niet kon/wilde geloven. Pas nu m'n verstand weer werkt, zie ik dat jullie gelijk hadden.
Wat een mooie post Mik en wat een inzicht in je situatie heb je bereikt deze zomer. Heel veel waardering voor en ook voor de manier waarop je met dat inzicht aan de slag gaat, want veranderingen teweeg brengen is altijd veel moeilijker dan alles maar op z'n beloop laten.
Heel waardevolle posts zijn dit, Mik. Die roze wolk is zo ontzettend verneukeratief. Je hersens worden erdoor overgenomen, je kunt niet rationeel meer denken. Het enige wat je brein dan produceert is het verlangen naar meer. Er moet inderdaad iemand van een voetstuk of wolk afgeschopt worden voordat - poef - je ratio het weer normaal doet. Maar dat moet je zelf beseffen, hoe hard wij hier ook wrikken met koevoet, hamer en beitel, dat werkt niet. Ben heel blij voor je dat je het nu inziet.
Maar we blijven proberen, toch Theemok
Yup.
Heel mooi uiteengezet mik, ik denk dat je al aardig op de goede weg bent als je zo naar je eigen gedrag kunt kijken. Chapeau.

Ik zie er zowel herkenning als enorme verschillen in. Ik heb toestemming van thuis waardoor die grens er iig niet is, maar de verneukeratieve roze bril komt me bekend voor. Bij mij is het dan niet een geval van match of verliefdheidskriebel, maar meer 'omg ik moetttt op hem klimmen' en 'hebbenhebbenhebben'. Als ik het dan gehad heb is die bril zo weer af. Fangman schuif ik hierdoor soms wel een beetje op de achtergrond.

Ik leef gewoon al mijn complete leven ook buiten het bed zo, jobhoppen, studieswitches, tig verhuizingen naar ander stad of land.. Met mijn man proberen we hier een middenweg in te vinden. Soms denk ik dat ik beter single had kunnen blijven, dan betrok ik er tenminste geen ander bij.
les jeux sont faits..
Hèhè, zelfs bij Mik(mak) zijn de schellen voor de ogen gevallen, eindelijk. Waarvoor dank.

Mooi dat je inziet waar m de schoen knijpt, wat je werkpunten zijn en de koe bij de hoorns gaat vatten. Mooi ook dat je eerlijk bent geweest naar je man.

Als ik het goed heb onthouden kon je met 2 filosoferen, bomen opzetten en miste je dat bij 1, klopt dat? Nu lees ik toch dat je goed met 1 kan praten! Jullie zijn vast dichter bij elkaar gekomen door dit hele gedoe, dat is mooi.

Dymo, was jij een poosje geleden vatbaar geweest voor dit soort waarschuwingen?

Of had jij gedacht dat jouw situatie toch echt anders was en daarom wél "legaal" kon/mocht vreemdgaan?

Ik kan voor mezelf invullen dat ik er niet vatbaar voor geweest was. Ik ben mijn eigen ezel en ik stoot me aan mijn eigen steen.
Missdependent, tja joh. Je hebt het geprobeerd en je ervoer het als strijd tegen hem en jezelf. Je bent gezwicht voor een avondje uit en je hebt een prima avond gehad. Het is wat het is.

Ik kan me voorstellen dat je het voor het eggie wil proberen met hem en daar is niet zoveel mis mee.

Maar wanneer in godsnaam gaat die flapdrol van een minnaar van je zijn vriendin een keer inlichten?

En wanneer ga jij wat dit betreft nou eens op je strepen staan? Je laat je gewoon wéér voor het blok zetten, je laat je wéér voor de goegemeente als zijn vriendin behandelen terwijl die hele goegemeente weet dat hij iemand thuis heeft zitten.

Confronteer hem hiermee, sta op je strepen en zet een deadline.

Dan krijg je van mij je "in" weer terug.
Ik herken mezelf ook in dat "Ja maar bij mij/ons is dat écht anders hoor...."

Nee hoor, dat was het niet, dat waren de vlinders aan het woord.

Hier is er toch weer wat contact met ex, op zijn initiatief. Weliswaar minimaal en behoorlijk oppervlakkig, maar toch de volledige radiostilte niet helemaal kunnen volhouden.

Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant bevestigt het iedere keer de juistheid van mijn keuze en dat sterkt me.

En op deze manier kan ik nog een beetje proberen om hem op het juiste pad te laten blijven, want hij gaat er behoorlijk aan kapot. En ik voel nog genoeg betrokkenheid bij hem om dat niet te willen. Ik hoop dat het meer zakelijke contact hem er makkelijker overheen kan helpen, want ook hij heeft moeite met de grens tussen verlust en verliefd merk ik.
Wat hebben die mannen toch met scheren? Ik kreeg net de opdracht me niet meer te scheren tot de date....

Nu maar hopen dat hij niet met waxstrips aan komt zetten of iets dergelijks. Ik ga hem niet wijzer maken in ieder geval.
quote:dymo9 schreef op 11 augustus 2014 @ 10:20:

Kotz, niet iedereen opent hier topics over alles wat er in zijn/haar leven gebeurt. Er is geen smoes of verhaal nodig om je nick hier te laten anonimiseren.

Bijzonder dat je nog steeds meeleest, en dat je het zelfs nodig vindt om in andere topics te verwijzen naar hier...Tja... 'Openbaar forum' rings a bell? Minstens zo bijzonder dat jij de moeite neemt mij te volgen.
Die opdracht heb ik nog nooit gekregen, Madame! Jij trekt het aan denk ik. Het lijkt me trouwens doodeng me door een man te laten scheren en volgens mij kunnen ze het ook helemaal niet goed.

Wordt het zeker weten seks? Jullie hebben elkaar nog nooit ontmoet toch?
Zkotz, er zijn wel meer mensen op inactief gegaan en verder gaan schrijven onder een nieuwe nick. Daar kijkt niemand hier vreemd van op, daar hoeft niemand een ingewikkeld excuus voor te bedenken. En als dat Mikka's doel was, dan is dat zo en dat is prima. Stop maar met de jacht, berg het geweer maar weer op.

En ik denk niet dat Dymo je volgt. We lezen en schrijven echt niet alleen op "minnaar", ik ben jou ook tegen gekomen op andere topics hier en ook op "relaties" waar je naar dit topic verwijst.

Niet omdat ik je volg, je boeit me namelijk niet maar omdat ik je gewoon toevallig tegenkom.

Geloof het of niet.

Edit: geschreven voordat Zkotz zijn posting veranderde.
quote:Rooss4 schreef op 11 augustus 2014 @ 11:21:

Dymo, was jij een poosje geleden vatbaar geweest voor dit soort waarschuwingen?

Of had jij gedacht dat jouw situatie toch echt anders was en daarom wél "legaal" kon/mocht vreemdgaan?

Ik kan voor mezelf invullen dat ik er niet vatbaar voor geweest was. Ik ben mijn eigen ezel en ik stoot me aan mijn eigen steen.

Ja klopt hoor Roos, ik was er ook niet vatbaar voor (en bij mij was het ook echt anders natuurlijk )

Denk dat dat het probleem is, ik zie het gewoon fout gaan en wil anderen daarvoor behoeden, maar het is natuurlijk niet reëel om te verwachten dat zij het wel inzien, als ik het zelf ook niet zag...
Kotz, dat wat Roos zegt dus, ik las gisteren ergens een post die verwees naar dit topic, en zo'n post krijgt iets meer aandacht, en dus heb ik de poster onthouden.
quote:Rooss4 schreef op 11 augustus 2014 @ 11:58:

Die opdracht heb ik nog nooit gekregen, Madame! Jij trekt het aan denk ik. Het lijkt me trouwens doodeng me door een man te laten scheren en volgens mij kunnen ze het ook helemaal niet goed.

Wordt het zeker weten seks? Jullie hebben elkaar nog nooit ontmoet toch?Nee, het wordt niet zeker weten seks, we hebben geen idee hoe en/of het klikt irl. De contacten deze week waren wel meer dan veelbelovend, we stappen er allemaal met open vizier in. We hebben afgesproken dat we tijdens uur xx ieder ons weegs gaan, even overleg hebben met de eigen partner en als we die klik voelen, gaan we naar de hotelbar. Zijn zij daar dan ook, dan is dat een goed teken en gaan we elkaar verder ontdekken. En anders gaan we weer naar huis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven