Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hem ook geen strobreed in de weg leggen om voor trouw te kiezen, echt niet. Ik zal ongetwijfeld de aantrekkingskracht voelen als ik hem zou zien, maar daar hoef ik niks mee te doen. Sterker nog: daar ga ik niks mee doen.

Het probleem is dat het voor mij zo niet echt afgesloten is; wel het gefantaseer over 'ons', maar het is voor mij nu een soort van vacuum.

Maar je laatste zin komt wel flink binnen. Hoe k*t ook, als hij echt geen contact wil, dan is dat zo. Dan is hij in het luchtledige verdwenen voor mij. Heel raar; ik heb dat nog nooit zo gehad met mensen om wie ik echt gegeven heb. Inclusief exen, ex-minnaars en ex-verliefdheden. Daar heb ik altijd een 'lijntje' mee gehouden, hoe dun ook.
Hypocriet omdat je andermans leven veroordeeld terwijl je zelf nou ook niet het perfecte leventje hebt wellicht? Natuurlijk niet omdat je geniet van seks, hou op zeg.

Sowieso ben ik van mening dat wanneer je heel sterk op iets of iemand reageert het goed is in je spiegel te kijken. Ja, jaloezie is een sterke emotie die er mag zijn maar geef dat dan gewoon toe. In plaats van de vriendin van de seksvriend naar beneden te halen.

Als je had geschreven "zij denkt happy te zijn en ik baal daar enorm van want stiekem diep in mijn hart wil ik zelf vreselijk happy met hem zijn" dan snap ik dat echt wel.

Je zet je eigen idee van een fijne relatie in hun kader neer, dat klopt niet.
roodkapje: Je hebt vast gelijk.

Maar wat ik zou willen is dat er iets anders in de plaats komt voor wat er was, en wat we nu hebben afgesloten. In plaats van dat niks wat er nu is.

Ik realiseer me dat dit voor de meeste mensen onzinnig zal overkomen, ben bang dat hij daar ook toe behoort, maar ik heb altijd behoefte gehad om mensen op de een of andere manier aan mij te blijven binden, ze een rol toe te dichten in mijn bestaan. Ook al is die rol nog zo klein of oppervlakkig. Helemaal doorstrepen, 'hoef ik nooit meer te zien', dat doe ik alleen met mensen die mij heel erg gekwetst hebben, of die niets voor mij betekend hebben.
Blauwevrouw, toch is het beter om die definitieve streep te zetten. Je weet hoe het liedje gaat: you can't always get what you want... Jij kunt die behoefte wel hebben om mensen in je leven te houden, maar die behoefte moet er dan wel van twee kanten zijn. Jij bepaalt dat niet in je eentje.
Blauwevrouw, probeer bij jezelf te bedenken wat het je zou brengen als je nog wel een keer af zou spreken. Tegenover elkaar zittend, elkaar in de ogen kijkend, zijn verlangen zien zonder dat hij daar iets mee kan. Je krijgt waarschijnlijk de bevestiging dat hij het ook moeilijk heeft, is het je daar om te doen als je heel eerlijk bent?

Eigenlijk bestaat er niet zoiets als "afsluiten", de enige keer dat ik een afsluitdate heb gepraktiseerd ging ik zo ongeveer met een kutter gevoel weg dan dat ik kwam. Elkaar zien en jezelf bij elkaar houden is zo kut. Je wilt toch eigenlijk maar één ding...

Voor mij horen open eindjes bij minnaarrelaties, verbreken met een SMSje, een mailtje.. zo was het nog leuk en zo is het over. Omdat hij een nieuwe vlam heeft gevonden, omdat de klik er van één kant niet meer is of in jouw geval, omdat hij de boel op de weegschaal heeft gegooid en zijn besluit eenzijdig heeft gemaakt.

Begrijp me goed, ik vind het echt klote voor je. Je pijn is nog steeds voelbaar aanwezig en ik had het je echt anders gegund. Maar het is niet anders en je kan je er alleen maar bij neerleggen, zo voelt het als iemand beslist voor jou.

Ik denk dat ik daarom zo'n laag beton in mijn hart heb. Ik wil dat niet meer, die pijn en dat verdriet omdat een ander beslist dat ik het voortaan zonder hem moet doen.
theemok, daar kun je gelijk in hebben.

Ik wil dat ook niet in mijn eentje bepalen, ik wilde hem in elk geval laten weten dat ik er anders over denk.

Maar hier blijft het bij, op mijn erewoord. Als hij nu niets meer laat horen, is dat ook een heel duidelijk antwoord. En daar zal ik het dan mee moeten doen ook al is het niet wat ik wil.

Al hoop ik dan ergens nog wel dat het daar gewoon te vroeg voor is, en dat hij niet voor altijd weg is uit mijn leven..
Mmmmmm, ik zie dat wij het niet met elkaar eens zijn over sommige zaken. Maar 1 ding klopt wel. Ik moet niet zo oordelen.... Komt omdat het best close is met mijn seksvriend. Krijg je zo'n driehoeksverhouding. En omdat je zo close bent wordt je een beetje in hun leven gezogen onbedoeld...
Oneens is niet erg, wat valt er te discussiëren als je het altijd roerend met elkaar eens bent?

Juist als je in elkaars leven gezogen wordt is het (denk ik) goed om je daar heel bewust van te zijn en een zeer duidelijke scheidslijn te maken tussen mijn en dijn.

Wat kan het jou schelen of zijn mensen uitnodigt? Schijnbaar vindt ze dat de bomb en maakt dat haar leven happy, dat is prima toch? En je weet zelf ook dat je op FB momentopnames neerzet, je kan nu posten, de wereld is mooi en over 5 min een telefoontje krijgen waardoor de wereld pikzwart lijkt.

Ik dacht bij dat soort dingen altijd "als hij echt zo happy was had hij mij niet nodig, ik trek aan het langste eind, ik krijg altijd zijn leukste stuk".
Hint,ik begrijp je wel.Mijn minnaar was laatst x aantal jaar getrouwd en dat werd breed uitgemeten op fb met een boel hartjes door haar.Nu weet ik toevallig dat zij binnen dat huwelijk langer niet dan wel sex,liefde en intimiteit hebben gedeeld.Niet alleen geen sex maar ook geen enkele aanraking of kus,dagen niet tegen elkaar praten en op het punt van scheiden hebben gestaan.

Ik ben niet jaloers op haar.Ik weet dat zij ook liever niet meer aan hem zit en hij zijn geluk bij anderen zoekt om het vol te houden.Ik zou niet met haar willen ruilen want hoe leuk hij ook is,hij beschikt niet over de juiste capaciteiten om een vaste relatie mee te hebben.Eigenlijk is zo'n bericht best zielig maar niet mijn zorg.Ik glimlach en doe gewoon mee aan het sociale sprookje.Van harte gefeliciteerd en ik moest me inhouden er geen knipoog achter te zetten.

Blauwe.. waarom?Het is klaar en afgelopen.Dat jij hem wil zien om het af te sluiten is onzin.Hormons speaking.
Thx, doet me goed jullie reacties! Het kraakt en doet in mijn hoofd, door jullie kan ik heel snel schakelen, wakker worden, berusting vinden, als ik dat in mijn eentje moet doen zou het de hele dag duren, wel niet dagen.
Hint, ik begrijp je ook wel. Maar inderdaad, het is hun keuze, en jij weet beter. Als ze echt zo volmaakt gelukkig zouden zijn dan zou hij jou niet nodig hebben. Bovendien vind ik jaloerzie een zeer menselijke emotie en hebben we daar allemaal wel eens last van.

Blauwe, ergens begrijp ik jou ook wel. Voor jou voelt het onaf. Je zou hem graag nog een keertje zien om te praten, zeker te weten dat er niets is en het dan beter af kunnen sluiten. Maar, zoals de anderen al zeggen. Als hij het goed vind zo dan kun je er niets aan veranderen.

Hier gisterenavond weer even helemaal mis. In tegenstelling tot hint las ik iets op fb van een kennisje. Iets dat je je ergste vijand niet gunt en dat was hier de druppel. De druppel om weer even helemaal er doorheen te zitten. Het gesprek met mijn vriendin spookte me nog door mijn hoofd en was echt zeer heftig.

Voor nu kan ik niets anders doen dan af en toe mijn verdriet toe te laten en me te richten op onze vakantie volgende week. En dat is iets waar ik naar uit kijk. En toch ook tegenop zie. Heel dubbel. Maar ik weet ook, als we eenmaal op de plaats van bestemming zijn zal het vast goed zijn.
Hint, je oordeelt niet, je veroordeelt, en dat is fout, zeker ook voor je zelf.

Ik had genoeg redenen om de nr1 van LD te veroordelen, maar nooit zou ik dat doen. Jij weet helemaal niet hoe zij in de relatie staat, jij hebt het allemaal enkel van 1 kant, en wie zegt dat die kant de werkelijkheid is? Zou het niet kunnen dat jouw seksvriend de boel ook een beetje zijn kant in heeft gepraat om zichzelf een 'reden' te geven jou ernaast te hebben?

daarnaast zie jij het als een driehoeksrelatie, laat dat los, dat is niet zo.. dat maakt dat je zo oordeelt (veroordeelt)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Hint, precies dat is voor mij de reden waarom ik nooit meer een minnaar of minnares in de buurt zou willen hebben (t-shirt hangt wel in de kast hier hoor). Maar juist daardoor krijg je veel meer van zijn of haar leven mee en ga je daar je eigen beelden bij vormen. Of er obsessief naar zoeken/kijken.

Ik vind het echt absurd dat jij op basis van haar facebooktimeline contact met hem mag zoeken. Dan word je toch heel erg gedwongen om in haar leven te duiken?

Zijn leven met jou is een of tweedimensionaal. Met thuis kent het nog minstens tien andere dimensies. Oke, intimiteit haalt hij bij jou. Al die andere dingen haalt hij bij haar. En daar maken ze samen het beste van en dat kan ik alleen maar toejuichen.

Dus knoop in je oren wat Roos zegt: jij krijgt het leukste stuk van hem. Bij jou doet hij zijn best, dat is het grote voordeel van de minnares.

Blauwe: zowel je man als je ex-minnaar stijgen meer en meer in mijn achting. Ex heeft heel duidelijk gekozen en houdt daar aan vast. Geen gebungel, geen onduidelijkheid. Focus op thuis en ook al is het einde niet leuk, het kan alleen maar slechter worden als je zijn aandacht blijft vragen en hem wilt uitlokken om risico's te nemen. Act like a lady and go on with your life!

Bella, met jouw post naar Hint ben ik het ook niet helemaal eens. Hint weet niet beter, Hint denkt beter te weten.
Hart, ik begrijp niet waarom zijn relatie met zijn vrouw als ongelukkig word bestempelt

en zijn relatie met zijn minnares als wel gelukkig.

Wie weet is de man voor zijn geluk helemaal onafhankelijk van beide dames.

Dat je voor je geluk afhankelijk zou zijn van een ander is een denkfout.

Wie weet is zijn vrouw in zijn leven voor de taart

en is zijn minnares in zijn leven voor de kersen op die taart.

Een leven zonder elke dag taart kan ook gelukkig zijn imo.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik formuleer het waarschijnlijk fout. Ik vertel waar ik mee worstel, zoek hier raad, hoezo denk ik het dan beter te weten. De andere vrouw, ik vind het soms moeilijk daar een weg in te vinden.... Het lukt mij nog niet dat helder te krijgen. @ High. Ik denk absoluut niet dat ik als minnares zijn geluk maak. Hij maakt ook mijn geluk niet. Ach ja, verwarrend toch wel.
Als je dat vindt, raad ik je aan de 3 posts nog eens heel goed te lezen en er een wijze les uit te gaan halen...
Oranje, klopt ook wel wat je zegt. Ik doelde er meer op dat zei het allemaal zo volmaakt doet overkomen, maar zoals roos zegt, hint aan het langste eind trekt. Uiteindrlijk ligt hij wel bij haar in bed.

Maargoed, oordelen over anderen via korte dingen en berichten is natuurlijk altijd makkelijk. Maar inderdaad note done.

De enige die echt weet hoe gelukkig ze wel of niet is is de vrouw van sv zelf.
quote:Sense-1970 schreef op 04 september 2014 @ 13:21:daarnaast zie jij het als een driehoeksrelatie, laat dat los, dat is niet zo.. dat maakt dat je zo oordeelt (veroordeelt)Uhmmmmm, voor mijn gevoel delen wij een man, hoe moet ik het dan zien...
Dank voor de spiegels.

Het klopt dat ik geen contact met hem nodig heb om af te sluiten. Afsluiten wat er was, dat is al gebeurd. Er staat een dikke streep onder. Ik heb daar ook geen heftig verdriet meer over.

Waar ik moeite mee heb, is dat er niets onder die streep komt. Ik schrap mensen alleen bewust uit mijn leven als zij niets voor mij betekend hebben, of als ze mij heel slecht behandeld hebben. Dat geldt allebei niet voor de vlam, en ik zou hem op de een of andere manier in mijn leven willen houden. Af en toe eens kunnen vragen hoe het gaat, of iets kunnen delen wat mij bezighoudt.

Voor mij is dat geen onzin, of hormones speaking, maar gewoon hoe ik in het leven sta en hoe ik met mensen om wil gaan. En ik heb er heel veel moeite mee als ik word geconfronteerd met iemand om wie ik geef, die daar zo anders mee om gaat.

Ik hoef niet te zien dat hij het moeilijk heeft, dat weet ik zo ook wel. Ik hoef ook geen bevestiging meer dat ik iets voor hem betekend heb, dat weet ik zo ook wel. Ik hoef niet te horen dat hij me niet wil kwetsen, dat weet ik zo ook wel.

Wat ik wel wil, is een vorm van continuïteit. Geen botte bijl waarmee iedere vorm van toekomstig contact wordt afgekapt.

De ellende is waarschijnlijk dat contact met mij het voor hem juist nog moeilijker zou maken, terwijl het voor mij zou helpen om verder te gaan. Ik vermoed dat ik me er bij neer moet leggen dat het er niet in zit om het op mijn manier te gaan doen. Als ik jullie reacties zo lees, is mijn manier niet echt gebruikelijk, en de zijne wel.
quote:hint schreef op 04 september 2014 @ 14:03:

[...]

Uhmmmmm, voor mijn gevoel delen wij een man, hoe moet ik het dan zien...Volgens mij heb je in een driehoek, een relatie tussen alle drie de spelers. Dus ook zij en jij.
quote:hint schreef op 04 september 2014 @ 13:39:

hoezo denk ik het dan beter te weten.

Dat heb ik je nu een paar keer uit proberen te leggen, jij plakt jouw idee van een gelukkige relatie op hun familiefoto en trekt daar ook meteen je conclusies uit. Heb je haar ooit horen zeggen dat ze ongelukkig is in haar relatie? Dat ze haar man niet meer naast zich op de bank verdraagt en daarom weggaat als hij thuis is en vrienden uitnodigt als ze samen thuis zijn?

Kun je niet snappen dat dit prima hun manier van geluk kan zijn ook al is dat niet jouw vorm van geluk?

En natuurlijk klaagt hij daarover tegen jou, jij hangt immers aan zijn lippen maar het is net wat sense zegt, eenzijdig .Ik vind dit van hem dus ook niet bepaald eerlijk.

Een driehoeksrelatie heb je pas als alle partijen op de hoogte zijn en toestemming geven.

Eigenlijk ben jij vooral de stoorzender als zij zou weten van jullie verhouding.

Echt hint, bemoei je niet met hun relatie.
Hint, volgens mij ga je ook nog voorbij aan een heel ander gegeven..

HET IS FACEBOOK... staat ook wel bekend als FAKEBOOK

Hoe gevaarlijk is het om daar nou weer conclusies uit te halen..

Vraag eens aan Roos wat voor leven ik leid, hoe mijn leven er uitziet op facebook.. geloof me rozengeur en maneschijn.. ik het het leukste leven ter wereld........ maar dat is alleen op facebook...
Dat begreep ik heel goed Roos, ik heb het in een vlaag van emotie geschreven. Een gekke sprong. Nuchter gezien begrijp ik natuurlijk donders goed hoe het zit. Vandaar dat ik de post heb delete, klopt Bella, ik weet idd wel beter.

Ik heb blijkbaar moeite om de andere vrouw een plaatsje te geven in mijn hoofd... Of ik word jaloers op haar, oordeel over haar om haar lager neer te zetten, of ik verheerlijk haar en zet mezelf op een lagere tree. Ik kan (nog) niet ontspannen met haar omgaan in mijn hoofd.

Of zijn manier gebruikelijk is Blauwevrouw, doet er eigenlijk niet zoveel toe. Jij wilt hem in je leven omdat je dat nu eenmaal zo doet met mensen, hij heeft daar totaal geen boodschap aan. Ook hier is het zo dat de minst willende zijn zin krijgt. Ik moet er zelf ook niet aan denken, nog fijntjes te updaten en dingen bij elkaar neer te leggen terwijl er verder niks mag bestaan, vergeet ook niet dat jullie contact hoe dan ook voor hem illegaal is. Zelfs 2 jaar na dato breng je hem nog steeds in een lastig parket als een mail van jou gelezen wordt. Wat moet hij zijn vriendin vertellen?

Wat je wilt kan niet en is niet. Heel erg jammer maar waar.

Vriendschap na "minnaars" je leest hier toch aan alle kanten hoe lastig dat is of kan zijn?
Tijd dus voor dat oude liedje van Michael Jackson: (s)he's out of my life...

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik hoop nog wel even op iets anders, maar ik zal vanzelf merken hoe het werkelijk zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven