Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Blauwevrouw:

Ik ben gelukkig ook niet verliefd op fouteman. En geloof dat ik dat ook niet wordt.

Maar de spanning en naar iemand verlangen, dat doet het hem voor mij.

Een scharrel zonder liefde maar waar ik van geniet is het ideaalplaatje ;)
@blauw: je verhaal is gedeeltelijk herkenbaar, het is ook fijn om zo in beslag genomen te worden dat persoonlijke belemmeringen verdwijnen, een soort roes net als drugs. Het gevaar is wel hetzelfde als drugsgebruik ;)
Even heel kort: pilletje XTC op zijn tijd misschien een idee? Krijg je geen liefdesverdriet van :-)
I don't do drugs. Behalve alcohol dan, daarvan weet je vrij zeker wat erin zit en dat je geen criminele organisaties sponsort.

Dan liever liefdesverdriet.
wooo... even een dag niet gekeken, 4 of 5 blz bij te lezen... jullie gaan hard dames (en heer).. ik pak even een mok koffie erbij.

Jammer theemok, van je date! Ms was hij zenuwachtig? Dat hij zoveel kwebbelde?

Wij idd ook altijd dagkamer bij de toekan. Alhoewel toen ik informeerde her en der, ook GT dagkamers heeft (die goedkoper waren dat bij de toekan), dus ik denk dat wel meer hotelketens die service bieden. Gewoon ff mailen en informeren, prijzen vergelijken.

Hint, heel veel beterschap meis! Knuf voor jou! X
High, go-go-go... fijne vakantie man, en geniet ze! Tot over een paar weken!
Fijn te horen dat t goed gaat met anouk! Mis haar schrijven! Groetjes terug, *zwaait even naar Nouk, aangezien ze toch af en toe nog meeleest*
Lotje, seks is lekker! Een aanrader voor iedereen.

Hint, de condooms met vleugels zijn veel minder geklooi in het donker.

Blauwe, de controle in handen van een ander leggen zodat jij jezelf alleen op jezelf kunt richten is wat mijn minnares tijdens bondage bereikt. Door de letterlijke begrenzingen en mijn handelingen glijd zij dan als het ware naar binnen in een diepe trance waar alleen haar genot bestaat.
volg je verstand, gebruik je gevoel
@Lotje: nee, hij was niet nerveus, heb ik nog naar gevraagd. Gewoon een ontzettende kletskont. Sorry, maar dan zoek ik wel een stel vriendinnen op als ik daar behoefte aan heb. En wat ik ook vreemd vond: hij had een dagkamer van 10 tot 16 uur gehuurd, en na het eerste rondje vertelde ie me dat ie nog nooit twee keer op een dag is klaargekomen. Ooookeeee. Wat zullen we de komende 5 uur en 45 minuten eens gaan doen, dan? Ik heb er dus zelf maar een voortijdig einde aan gebreeën, om nog uren tegen een slappe aan te kijken, mwah. Had ik niet zo'n zin in.quote:babajaga schreef op 03 september 2014 @ 20:40:

Ik ben gelukkig ook niet verliefd op fouteman. En geloof dat ik dat ook niet wordt.

Maar de spanning en naar iemand verlangen, dat doet het hem voor mij.

Een scharrel zonder liefde maar waar ik van geniet is het ideaalplaatje ;)Ik hoop voor je dat het dat gaat worden, Baba. Het kan ook. Maar je weet zelf wel dat het ook heel anders af kan lopen...
@Hint: er zijn zoooooveel redenen om bij elkaar te blijven. Ik heb jarenlang lijstjes gemaakt, met voor en tegen. Het lijstje voor het blijven was heel lang, het lijstje tegen had altijd maar één regel: ik ben niet gelukkig. Maar het gaat in een gezin niet om alleen jouzelf, er zijn andere levens in het spel. En vaak is er in een relatie nog genoeg leuks om op te kunnen overleven. Dan neem je de negatieve dingen maar op de koop toe.
@Hint : zo gaat dat op sociaal media , imagebuilding. Aan de andere kant is het vaak niet zo zwart /wit, ze zullen meer een band met elkaar voelen met elkaar dan jij kunt beoordelen.
Dat geloof ik theemok. Slechte relaties spreek ik niet van omdat er altijd pluspunten en minpunten zijn. Een lijstje kan zo lang worden als je zelf verzint. Maar matige relaties... het kan zo veel beter, fijner, gelukkiger...
Hint: ik heb één tip voor je, als je haar niet wilt ontvrienden. Je kunt ervoor kiezen haar updates niet te volgen op je tijdlijn. Scheelt een hoop ergernis. Wat er tussen hen speelt zijn jouw zaken niet. Wat zij wel en niet wil tonen aan de buitenwereld zijn jouw zaken niet. Kwel jezelf niet door ernaar te kijken.

Ik snap je gevoel wel, maar het is zo zonde van je energie om je eraan te ergeren.

theemok: dat klinkt niet best nee. Groot gelijk om die date af te kappen.

Had het er gisteravond nog over met nr1, dat wij eigenlijk enorme mazzelaars zijn. Ik ben nog nooit droog geweest, en hij heeft nog nooit een slappe gehad terwijl hij (of ik) wel wat wilde. Niet slecht voor een stel 40+ ers...

Het is natuurlijk niet meer zo als toen we 26 waren, en ik hem zelfs zo ver kreeg om het 5 keer op een dag te doen (en dat was dan wel de max), maar 2 keer is gelukkig geen probleem.
Dat geloof ik Roodkapje. Het schijnt dat je sowieso "hecht" in een relatie ongeacht hoe deze relatie is... Daarom is scheiden van iemand waar je weinig voor voelt net zo moeilijk als scheiden van iemand waar je echt van houdt.
En ik ben niet goed snik. Gisteren heb ik een kort mailtje naar de vlam gestuurd, met de mededeling waar ik zat en dat ik hem graag even wilde zien en spreken. Dus de vraag of hij, als hij het kon opbrengen en tijd had, ook langs wilde komen.

Natuurlijk geen reactie, en natuurlijk kwam hij niet. Mogelijk heeft hij het gisteren helemaal niet gelezen, hij had ongetwijfeld gaan tijd en dikke kans dat hij me echt niet wil zien.

Maar ik ben weer een stap verder in mijn verwerking, die streep onder onze verliefdheid staat er (we gaan niks meer zeggen over onze verlangens en lusten, elkaar niet meer opgeilen en al helemaal niet meer dagdromen over een relatie met elkaar), maar ik heb inmiddels behoefte om iets anders onder die streep te zetten. Te weten hoe het met hem gaat, te vertellen hoe het met mij gaat.

Too soon, ongetwijfeld. Het was ook een stomme actie, maar wel een die voor mij goed en tijdig voelt.

En ja, nr1 weet dat ik contact met vlam wil. Hij heeft zelfs voorgesteld om hem eens bij ons thuis uit te nodigen, dat vond ik dan weer helemaal geen goed plan. Maar ik doe het niet meer stiekem.
quote:blauwevrouw schreef op 04 september 2014 @ 10:12:

Hint: ik heb één tip voor je, als je haar niet wilt ontvrienden. Je kunt ervoor kiezen haar updates niet te volgen op je tijdlijn. Scheelt een hoop ergernis. Wat er tussen hen speelt zijn jouw zaken niet. Wat zij wel en niet wil tonen aan de buitenwereld zijn jouw zaken niet. Kwel jezelf niet door ernaar te kijken.

Ik snap je gevoel wel, maar het is zo zonde van je energie om je eraan te ergeren.Dank je. Ik weet het. Meestal kan ik er goed mee om gaan, maar soms schiet het er even in, en heb ik ook geen idee wat ik met die gevoelens aan moet.
Hint wil haar updates juist wel volgen zodat Hint weet wanneer ze haar geheime lover veilig kan bellen.

En zich ondertussen kapot ergerend aan het zogenaamde toneelspel dat gespeeld wordt omdat vrouw van minnaar schijnbaar niet het fantastische leven leeft zoals Hint vindt dat zou moeten.

Wat is hier hypocriet aan Hint?

Zij leven hun leventje wellicht zoals zij dat graag doen, nodigen mensen uit, gaan op stap, doen een hoop niet samen maar betekend dat per definitie ongeluk? En dan mag zij niet een heppiedepeppie ding op FB zetten want volgens jouw standaard zijn ze niet heppie?

Terwijl je er zelf een buitenechtelijke relatie op na houdt?

Sorry Hint, wie is hier nou hypocriet?

Je bent jaloers, daar is niks moois aan.
Een relatie beoordelen op goed of slecht is moeilijk , je gelukkig en tevreden voelen zit ook in jezelf.
Gevoelens aan de kant zetten Hint, elke keer als het je hoofd in komt wegduwen en aan iets anders denken, het is de enige manier.

Ah nee Blauwevrouw, waarom? Hij wil met rust gelaten worden, hij wil zich concentreren op zijn gezin en hun aanstaande kind. Vind je dit niet een beetje respectloos.

Meiden... waar zijn jullie mee bezig???
Aanstaande kind? Zijn kind gaat naar de middelbare school. Ik weet niet of dat het minder respectloos maakt, maar het is toch een ander beeld in mijn ogen dan wanneer hij een zwangere vrouw thuis had.

Ik heb er over nagedacht, en ben tot de conclusie gekomen dat zijn en mijn behoeftes om tot afsluiting van het voorafgaande te komen anders zijn. Hij wil geen enkel contact, ik wil hem juist een keer zien terwijl we allebei een beetje tot rust en verstand zijn gekomen. Waarom is zijn wens meer legitiem dan de mijne?

Maar ik heb dit ook echt als eenmalige uitnodiging gedaan. Geen reactie, of een afwijzende reactie, betekent dat ik hem ook helemaal niet meer ga mailen. Ik kan hem niet dwingen om het op mijn manier te doen (ook al kan hij dat andersom blijkbaar wel...).
Oh, ik verkluts je met Karamella, oops sorry! Hè, al die nickwisselingen ook, willen jullie dat niet doen, ik ben al oud.

Maar dan nog...

Zijn wens is zéker meer legitiem dan de jouwe, hij gaat voor trouw Blauwevrouw en dat heb je te respecteren. Als niet tegen de hitte kunt moet je uit de keuken blijven.

Hij is heel duidelijk tegen je geweest, hij heeft het afgesloten en wil zich richten op thuis. Hij is bijna betrapt remember? Dat heeft hem aardig wakker geschud schijnbaar. Je kan hem zeker niet dwingen en inderdaad, hij kan jou wel dwingen tot geen contact zo werkt dat.

Je zal hier zelf zónder hem uit moeten komen.
Jaloersheid is een hele menselijke emotie. Ik doe mijn best ermee te dealen. Dat geef ik meteen toe.

Ze mag erop zetten wat ze wil. Ik zeg toch ook. Het is hun leven. Roept vandaag toevallig een heftige reactie bij mij op. Maar ik vind het veel waardevoller dat als de deuren gesloten zijn, je een intieme fijne relatie hebt. Als zij het positieve in het leven buiten hun relatie, bij anderen zoeken, dat kan ook. Ik zou daar zelf niet gelukkig van worden. Voelt voor mij oppervlakkig en nep. Maar ik heb al gemerkt in het leven... Je hebt buitenmensen en binnenmensen, verschil in levensopvatting.

Hypocriet? Omdat ik een affaire heb...? Wat heeft dat ermee te maken. Al hebben ik of zij of hij 100 affaires... Omdat ik van seks geniet?
@blauw ; het is een denkfout om hem te moeten zien om het af te sluiten , je wilt hem gewoon zien. Je hebt een verslaafde die door dichte deuren gaat voor een nieuw shotje ;)
quote:Rooss4 schreef op 04 september 2014 @ 10:28:

Gevoelens aan de kant zetten Hint, elke keer als het je hoofd in komt wegduwen en aan iets anders denken, het is de enige manierIk doe mijn best, happy thoughts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven