Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook niet meer reageren. Dan zet ik een beeld van mezelf die zomaar etiketten plakt, onderbouwd of niet, en dat is niet wie ik ben.

Waar besteed ik een goeie dag aan, ik wil me voor de kop slaan..
Dat is een knap en pijnlijk besef Blauwevrouw, waarschijnlijk een heel oude diepgewortelde pijn.

Heel herkenbaar.
quote:blauwevrouw schreef op 08 september 2014 @ 10:02:

Er zitten namelijk al langer patronen in onze relatie die óók verziekt worden door mijn overtuiging dat ik niet goed genoeg ben. Het feit dat hij het buiten de deur ging zoeken: zie je wel, hij heeft niet genoeg aan mij. Vind je het gek? Ik ben ook niet goed genoeg.

En zo zijn er nog legio voorbeelden. Nr1 weet dat ik daarmee worstel, en we zoeken elkaar op. Niet alleen om erover te praten, maar ook om leuke dingen te doen, te ontdekken wat we ook weer leuk aan elkaar vonden, en om te vrijen.Blauwe vrouw, als ik dit lees, dan lijkt het of de liefde tussen jou en jouw man nog lang niet op is. Geef het nog niet op! Het idee dat een verliefdheid liefde voor een ander uitsluit, klopt niet. Geef jezelf de tijd om de stof neer te laten dwarrelen, zoek desnoods hulp, alleen of samen. Maar denk ook aan je kindjes.
Diver, al lezenderwijs kwam je op een stuk dat je ooit gelezen had en dat heb je gedeeld, daar is op zich niet zoveel mis mee. Jij kon ook niet weten dat dit de gemoederen zou opschudden. Dat is helemaal niet erg, ik neem zomaar aan dat je het goed hebt bedoelt. Wie weet wat iemand ooit nog aan jouw stuk kan hebben, ik vind het in elk geval interessant!
quote:divergentthinking schreef op 08 september 2014 @ 10:04:

Ik ga ook niet meer reageren. Dan zet ik een beeld van mezelf die zomaar etiketten plakt, onderbouwd of niet, en dat is niet wie ik ben.

Waar besteed ik een goeie dag aan, ik wil me voor de kop slaan..Nou, nou... Heb ik je nou op je tenen getrapt? Wat jij schrijven wilt, bepaal jij. Ik geef alleen maar aan dat ik dat niet zo ok vind. Als jij dat wel ok vindt, dan is dat toch prima?
quote:marana schreef op 08 september 2014 @ 09:53:

Theemok, pfff... mannen...

Mijn vriend en ik geven elkaar ruimte om te flirten, en evt zou in overleg zelfs meer mogelijk zijn, misschien, als we willen. Omdat we allebei zo vers uit een relatie komen, en we niet weer willen vreemdgaan. En omdat we elkaar wel 'bewijs' gunnen dat wij de allerleukste voor elkaar zijn.

Laatst werd ik door een andere man benaderd, een hele knappe vent, die graag met mij wou afspreken (hij heeft een relatie, wou puur een seksdate). En ik besefte me tijdens die chat dat ik echt totaal geen behoefte daaraan heb. Het oppervlakkige van een just-seks-date stond me ineens zo tegen! Hij was totaal niet geïnteresseerd in wie ik ben, alleen in wat voor kink ik wil. Ik heb dat nog nooit in mijn leven gedaan, seks voor de seks, een ONS, en als ik de verhalen daarover hier lees geloof ik ook dat dat niet bij mij past. Kan me voorstellen dat jij er nu ook (voorlopig) klaar mee bent. Wellicht is zo'n periode als je net uit een lange relatie komt wel ff fijn en nodig, maar blijvend lijkt me toch niet.

Merk trouwens dat mijn vriend ook niet verder gaat dan een beetje flirten.Dank je Marana, lief van je! We hebben min of meer hetzelfde afgesproken, we vinden elkaar heel leuk, maar willen (nog?) geen exclusiviteit afdwingen (rotwoord, maar je snapt me wel). Maar ik merk dat ik het zelf niet meer wil, dat rondneuken. Vrijdag had ik notabene een date met clubman, heel gezellig gegeten en gekletst. Maar toen het erop aankwam, heb ik het gestopt. Ik kon het niet. Hoe leuk en gezellig en lekker ik alle vrijblijvende seks ook heb gevonden, ik wil het nu niet meer. Vriend begint aardig onder mijn huid te kruipen. Maar goed, daar zijn andere topics voor
Hier gaat het redelijk en ja was voor de bijl gegaan, maar het is niet meer wat het was. Blijkbaar is er echt een houdbaarheidsdatum aan dit soort relaties. Wellicht ook omdat ik zelf veranderd ben. Soms wil ik nog wel eens mijmeren over hoe het was, maar tegelijkertijd zie ik nu pas wat een ontzettende zeepbel ik destijds gecreeerd heb. Zoiets als terugdenken aan hoe spannend het was toen je nog niet wist hoe t echt zat met de Sint ;)

Voor nu vind ik het even best. Komt er wat leuks op mijn pad is dat ok, maar ben er even helemaal klaar mee.

Moet overigens zeggen dat ik niet alle nieuwe nicknamen kan volgen..
Soms denk ik.... narcisme, zou niet iedereen per definitie dat een klein stukje hebben, maar dat sommige dat te veel hebben. Het lijkt mij een heel leeg gevoel om zwaar narcistisch te zijn. Wat een lang stuk om te lezen op de maandagochtend. Kopje koffie nodig, whaaaaa!!!!

Bella, je kiest ingewikkelde probleem mannen uit, een autistische partner en een oudere minnaar met bindingsproblemen en een vrouwen harem. Het is toch zeer waarschijnlijk dat jij je onbewust aangetrokken voelt door de drama....
Lena, mijn asperger is niet zo ‘ernstig’ dat ik totaal geen wederkerigheid kan bieden. In dat geval hadden vrouw & ik het ook niet meer dan 15 jaar met elkaar uitgehouden. En wat je niet ‘van nature’ hebt, dat kun je in zekere mate met je verstand compenseren.

Desondanks blijft het herkennen van gevoelens, het oppikken van signalen, en het bieden van emotionele steun af en toe lastig. Jij hebt er met je partner kennelijk alles aan gedaan (tot een open relatie aan toe) om je huwelijk overeind te houden, en dat is helaas niet gelukt. Maar dan hebben jullie i.i.g. gevochten voor wat jullie waard waren. En ben je ws. in harmonie uit elkaar gegaan, en voel je daarom nu nog steeds liefde voor hem (en wederzijds).

Bedrogen worden is idd. altijd vreselijk, maar in Bella’s geval gaat het ook nog om een man die ws. in de veronderstelling leeft dat de relatie-problemen door zijn ASS veroorzaakt worden. En hij doet nu wellicht ontzettend zijn best om een betere man voor haar te zijn, terwijl hij niet beseft dat het trekken aan een dood paard is: Bella wil liever met Bello verder.

Dus haar man ziet Bella steeds verder afdrijven, ondanks alles wat hij eraan doet, en straks is het huwelijk kapot en verwijt hij dat vooral aan zichzelf met zijn stomme autisme. En denkt-ie dat hij geen geschikt relatiemateriaal kan zijn.

Dan zou ik liever de waarheid weten: het ligt lang niet alleen aan jezelf, maar voor een héél groot deel aan je (ex-)vrouw die stiekem allang uit de trein gestapt is waardoor je bij voorbaat kansloos was, ondanks al je inspanningen.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Ik herken juist het verslaafde gedrag , bewust en onbewust manipuleren voor een volgende shot. Het gaat niet om de seks zelf maar het vervullende gevoel van de liefde. Het scoren is bijna net zo vervullend als de shot zelf omdat je hierdoor niet meer zelf hoeft te voelen en na te denken over je problemen, geen verantwoordlijk hebben alleen nog maar leven voor je drugs. Een verslaafde ontkend dat hij verslaafd is omdat hij niet meer weet wie hij is zonder drugs
Sjeezus, mensen!

Ik wou verdikkeme dat ik me weer eens wat beter voelde. En gelukkig gaat dat de laatste paar dagen weer wat beter.

En nee, het is niet netjes allemaal naar man toe. Maar enkel Bello weet hij niet. Mij twijfels, dingen waar ik tegenaan loop, waar ik niet tegenaan loop. Wat wel goed gaat, wat niet goed gaat. Alles weet hij. En Bello? Miss ben ik wel net niet egoistisch genoeg om hem dat ooit te vertellen omdat ik weet dat het hem zo vreselijk veel pijn zal gaan doen!

Mijn psych? Mwah, dankjewel mensen! Daar hoef ik al niet meer naar toe. Jullie weten nml allemaal heel goed dat Bella een persoonlijkheids stoornis heeft. En vooral egositisch is. Werkelijk!

Vriendin even aan de kant zetten? Ja joh tuurlijk! Waarom ook niet. Die kan al haar sores en verdriet wel alleen op lossen. Heeft ze mij niet bij nodig hoor. Gaat tenslotte met haar ook zo ontzettend goed! En aangezien ik heel goed egoistisch kan zijn zal ik haar ff zeggen dat ze het maar alleen op moet lossen.

En dan nog, hoe komen jullie er in de vredesnaam bij dat ik niet eerlijk ben tegen mijn psych? Als ik dat niet ben dan dan kan ik inderdaad net zo goed de centen in mijn zak houden.

En ja, ik denk aan een scheiding ja. Zo giga zijn man en ik niet bezig met ons huwlijk. We hebben ons er nu een beetje bij neer gelegd dst het zo is.

Ja, ik wil Bello als nr1. Zal het ooit gaan gebeueren? Nee, ik denk het niet. Ik denk dat als ik al bij man weg zou gaan Bello en ik op deze manier verder zouden gaan. Omdat hij dat wil en verder niets.

En ja. Miss moet ik Bello even on hold zetten. Dat zal ongetwijveld beter zijn.

Ik krijg echt wel inzichten hier hoor. Maar werkelijk, als mensen mij egoist gaan noemen en me even gaan melden dat ik mijn vriendin die er zelf helemaal doorheen zit maar even aan de kant moet zetten ook al is het dan tijdelijk. Tjah, dan wordt ik kwaad.

waarom ik na de psych naar haar toe ben gegaan? Gewoon, omdat ik terug was van vakantie, we elkaar gemist hadden en een bak koffie met elkaar wilde drinken. En tjah, dan komt Bello ter sprake. Maargoed. Ik ben jullie daar niet echt verantwoording ovr schuldig dacht ik zo.
Ivankar, ik vind dat je het wel mooi omschrijft. Dat zou inderdaad de reactie van man kunnen zijn. Echter, het zou ook kunnen dat hij juist nog onzekerder wordt, want hij heeft dus ook al niet bemerkt dat ze hem maanden glashard voorliegt, de signalen niet opgepikt, niet gezien dat er emotionele afstand was.

En dan krijg je vragen als: was ik het niet waard om eerlijk tegen te zijn, is de ander beter dan ik, ben ik überhaupt geschikt voor een relatie?

stukje gepoefd

Dus eigenlijk is mijn punt, die onzekerheid en denken dat het aan hem ligt, kan bij Bella's partner komen door het juist wel te vertellen of door het juist niet te vertellen en het is niet in te schatten hoe het afloopt.

En misschien ook voor de latere verstandhouding met het oog op het kind, beter om niets te zeggen. Ik denk dat als je in deze fase eerlijk bent je veel te laat bent en je misschien wel meer schade aanricht dan als je netjes de relatie beëindigd en je mond houdt. Dat maakt het absoluut nog steeds oneerlijk maar is misschien wel meer in het belang van de verstandhouding daarna voor het kind?

Ik weet het niet hoor, heb zelf nooit in die situatie gezeten en zou er ook nooit in willen zitten.
Ivankar. En juist daarvan weet ik niet of ik het nog kan. Mijn man kan heus een schouder om me heen slaan hoor, als ik moet huilen. Maar als ik hem dan moet vertellen wat hij verder moet doen. Als ik alleen maar gekke rare dingen krijg als ik iets leuks heb mee gemaakt. Of hij alles beter weet en zo kan ik nog wel even door gaan.

En nee, de problemen binnen ons huwlijk vallen echt niet alleen aan zijn autistme te weiden. Ook ik maak fouten en ook ik ben veranderd.

En ja, ik lieg mijn man voor. Maar ik heb meedere malen geprobeerd een open relatie bespreekbaar te maken en dat was het niet. Waarbij ik niet probeer goed te praten dat het dan maar normaal is om vreemd te gaan hoor. Nee, die keuze heb ik gemaakt.

Oh en weet niet meer wie het vroeg, maar waarom niet bij elkaar blijven a.s je het niet slecht hebt? Omdat ik niet die opvoeding heb gehad. Als van mijn kant echt de liefde die ik ooit voelde over is. Dan wil ik niet alleen mezelf, maar ook hem de kans geven om dat ooit wel bij iemand anders te vinden.
Bella, is de liefde voor man over of zie je simpelweg niet in hoe je nog gelukkig kan worden in dit huwelijk? Dat zijn twee verschillende dingen. Soms vallen ze samen. Maar het onderscheid lijkt me wel belangrijk te maken.
Oh, er is ook nog een kind in het spel. Jemig.

Als ASS-er heb ik wel behoefte aan duidelijkheid. 'Waarom lukt het niet?' Het zou killing voor me zijn als dat niet duidelijk was (terwijl er verdorie wél een reden voor is, die je dan kennelijk niet mag weten), en het enige dat ik zou denken was 'het is je autisme jongen'.

Bella, je zegt wéér: "Maar enkel Bello weet hij niet." Als jij een nieuwe auto wilt kopen en de verkoper zegt dat-ie prima in de lak zit, nooit schade gereden, electronica en boordcomputer werkt prima... en je koopt die auto, waarna je merkt dat het hele motorblok verrot is en voor duizenden euro's gereviseerd moet worden.

Voel jij je dan niet een beetje bekocht? Omdat de verkoper 'alleen maar' niet meldde dat het motorblok kapot was, waarop jij ongetwijfeld zult zeggen 'ja maar een functionerend motorblok is toch best belangrijk voor een auto'?
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Ivankar. Tuurlijk is het een groot iets. Ik en Bello. Maar man wordt er echt niet beter van als hij het zou weten. Echt hoor. Voor hem doe ik dan meer kwaad dan goed.

En hier speelt niet alleen maar het autistme he. Hier speelt meer. Al veel langer de twijfel. Ik ben heel erg veranderd. Stuk zelf verzekerder geworden. En zo heb je natuurlijk nog 100 kleine dingetjes.

Om nu te zeggen het ligt allemaal aan man en zijn autistme zou nml oneerlijk zijn. Het is de hoofdlijn. Maar niet alleen maar.
Lena, een goede om over na te denken. Voor mij op dit moment komen ze samen.
Bella, het lijkt erop dat jij in 7 sloten tegelijk wilt springen.

Doe eerst dat therapeutische traject voor jezelf.

één stap tegelijk.

Zet de onrust met beide heren op een laag pitje.

Van jouw man scheiden kan zo nodig na het traject.

Als jouw minnaar gek is op jou is hij er nog na het traject.

Eerst rustig aan jezelf werken voordat jij aan iets met hen kunt werken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
En dat Hl is precies wat ik nu wil en probeer.
Nee, dat doe je niet zolang je nog steeds date met Bello. En serieus, ik begrijp niet waarom je hier maar blijft reageren, behalve als het je echt enkel om de aandacht gaat. Doe eens wat met de adviezen in plaats van jezelf steeds te herhalen. Ik denk dat ik de negeerknop maar eens aan ga zetten.
Bella, dus gisteravond was jouw laatste stiekeme seksdate?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Hl. Nee, dat was niet de laatste stiekeme sex date. Ik kan wel zeggen van wel. Maar ik denk het niet. Op dit moment tenminste denk ik van niet.

Volgende week gaan wij op vakantie en ik denk dat het wellicht een goede optie is om dan het eea eens goed te gaan overdenken.

En dat kan allerlei kanten uit.

Theemok. Doe vooral wat je niet laten kunt hoor!

Ik blijf reageren omdat ik vragen en adviezen krijg. Omdat ik het vertik om weg te lopen voor dingen die hier gezegt worden. Maar oh jah. Ff vergeten dat jullie zo goed diagnoses kunnen stellen.
Rooss: je hebt gelijk, dat is inderdaad heel oude pijn, die steeds weer boven komt. Ik kom niet bepaald uit een warm nest, waarin het vanzelfsprekend was (of uberhaupt ooit voorkwam) om je genegenheid voor elkaar te uiten.

Ik wéét dat ik goed genoeg ben, dat ik het waard ben om van gehouden te worden, dat er ook nog mensen zijn die dat doen. Maar het is zó makkelijk voor me om bewijzen te vinden van het tegendeel, en dan denk ik: zie je wel...
Als ik voor mezelf spreek Bella. Soms vind ik het moeilijk om je verhaal te begrijpen. Soms heb ik het gevoel dat je het eigenlijk wel prima vind hoe de situatie is. Een man en een minnaar waar je gek op bent, die gaten opvult die thuis leeg blijven. En daar is niks mis mee als dat is wat jij wilt! Doen er velen in dit topic. Maar je geeft steeds aan anders te willen, dingen wil veranderen.... En dan krijg je van velen advies hoe je wellicht kan veranderen. Misschien eens op papier zetten wat je het komende half jaar anders wil? Met je man en met bello en met je emotioneel in de put zitten... Als je weet wat je wil kun je bepalen of dat haalbaar is en of je dingen moet veranderen.
Bella is toch niet verplicht om adviezen uit te voeren ? Je eigen levenspad zit nu eenmaal vol angsten , valkuilen en blinde vlekken, veranderen is niet iets wat je voor een ander kan doen. De kwartjes vallen vaak op moment dat je toe bent om dingen anders te doen en los te laten. Bella kan Bello niet loslaten daarom kan ze weinig met onze adviezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven