Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Stapelgek op iemand zijn, zegt ook helemaaaaaal niks over samen een toekomst zien. Dat zijn toch echt verschillende dingen. Jouw vriendin DENKT dat hij zijn ziel en zaligheid bloot legt op het moment dat jij gescheiden bent. Waarom dent ze dat? Kent ze Bello persoonlijk? Praat ze er met hem over? Zo nee, dan gokt zij ook maar wat en ik vermoed dat ze jou hiermee naar je mond praat. Zij heeft geen idee wat hem bezighoudt. En ook al is hij stapelgek op jou, dat wil nog niet zeggen dat jullie bij elkaar horen. Waarom heeft hij nu dan nog meerdere contacten lopen? En wat doet hij daar mee op het moment dat jij single zou zijn?

Ik denk dat je er bij Bello niet naar vraagt, omdat je bang bent voor zijn antwoord. Zolang het niet uitgesproken is, bestaat er een kans dat hij op je wacht.

Je nr 1 relatie kun je pas serieus onder de loep nemen, zonder vertroebelende Bello of alwetende vriendin. Je laat je veel te veel door hun beïnvloeden.

Op het moment dat jij wilt gaan scheiden, sta je anders tegenover je nr 1. Als uitkomt dat je vreemdging, is er geen garantie dat hij blijft zoals hij nu is. Dan liggen de kaarten allemaal anders. Heb je het er met nr 1 zo serieus over gehad? Wat vindt hij er van?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Bella: een relatie met bello zal je uiteindelijk geen beter gevoel gaan geven omdat je met hem in het zelfde patroon komt als bij je man, vriendin of forum. Je vloeit mee met een ander en maakt je op bepaalde manier ondergeschikt. Ik zou hier in de therapie aan gaan werken : wie is Bella , wat voel je en wat wil je zonder inmenging van een ander.
Oh de post van mij en Heidi kruizen elkaar , beetje dezelfde boodschap. Sorry.
quote:roodkapjeendewolf schreef op 07 september 2014 @ 11:41:

High : kom mij ook even masseren ;)Hé... niet voordringen...
Als het om masseren gaat ben ik meedogenloos
Of Bello nog andere contacten heeft weet ik niet. Vriendin praat me zeker niet naar de mond. Zet me ook gewoon met beide benen op de grond indien nodig. Heeft ze ook in het verleden wel gedaan. Maar wat jij zegt klopt helemaal hoor Heidi.

En ja, ik moet nu eerst zelf gaan bedenken wat ik wil. Beetje dubbel is het allemaal. Bello aan de kant zetten kan ik niet.

Mijn nr1 weet heel goed van mijn twijfels, van mijn eigen onrust. Alleen van Bello weet hij niets. Scheiding of niet. Het is toch echt wel mijn bedoeling dit zo te houden.

En nee, ik vraag er juist niet na omdat ik bang ben dat het antwoord me niet aan staat of omdat hij niet op me wacht of ik op hem. Juist echt om te zorgen dat ik de juiste keuze maak om wat IK wil. En bovendien. Stel he, ik zou alles zo kunnen krijgen, een relatie met Bello enz. Dan nog spreken we over iets dat echt zo giga ver weg ligt. Maar ik ga er voorlopig idd gewoon van uit. Hij is gek op en wil geen relatie.

Waarbij deze post heel erg dubbel gaat worden wand vanavond wel een date
quote:Rooss4 schreef op 07 september 2014 @ 14:56:

Bella, je zegt dat je het weet en dat je het niet wil weten. Wat is het nou??

Roos. Beide haha. Het lijkt wat verwarrend allemaal. Sorry. Het zijn de twee verschillende dingen.

Ik weet dat hij gek op me is. Ik weet niet of hij ooit een relatie met me wil en wil dit nu ook niet weten.
@roodkapje. Hier is een bepaald partoon niet het probleem. Hier is het (ja ja daar komt ie weer) autistme van man juist het probleem. En daar zitten nu eenmaal bepaalde patronen en dingen die hij of ik met de beste wil van de wereld niet om kunnen gooien. Dat zit et gewoon in.
Ik bedoel jou partroon en aandeel in relaties met mensen. Jij kiest ze uit en de helft van de relatie ben jezelf. Bello lijkt ook een bepaald type man waar je voor moet offeren en aanpassen om het in stand te houden ( net als bij je man maar een anderen variant )
Tjah, maar vlg mij kun je zonder aanpassingen hier en daar nooit een relatie in goede stand houden. Maargoed. We kunnen er nu lang en breenduit over gaan disscuseren, maar ik sta er nu zelf juist heel erg luchtig in. Ik ga eerst kijken waar het met man naar toe gaat. Gaat het wel naar een scheding dan kijk ik dan weer eens waar en of het met Bello ergems naar toe gaat. En zo niet, dan pech. En ik kan veel. Maar mezelf zo giga veel op offeren voor een relatie en daardoor helemaal jezelf verliezen overkomt me echt niet zo snel meer. En zo giga veel erg is het met man nog niet eens. Ooit in het verleden wel eens een vriendje gehad waarbij dat gebeurde. En daar gelukkig wel vrij veel van geleerd.
Je kunt je nr 1 relatie niet een eerlijke kans geven, of er objectief naar kijken, als je ondertussen je vangnet warm houdt. Lees de post van Mikka nog maar eens door.

Je verdeelt je energie over twee mannen, waarbij Bello de meest leuke energie krijgt en nr 1 het veel moeilijker heeft. Nr 1 heeft geen idee hoe de situatie er werkelijk voor staat, je bent niet eerlijk. Jij bent al bezig ook om voor te bereiden voor een scheiding, wil je nog wel echt voor je nr 1 relatie gaan?

Je hebt zelf geschreven in het begin over zijn andere contacten trouwens en dat hij dat met jou deelde. Jij wilde dat niet, werd er ongelukkig van en hij stopte met delen. Maar je wist wel dat er nog meer vrouwen in zijn leven waren. Grote kans dat die er nog steeds zijn, al wil jij liever geloven dat ze er niet zijn.

Jouw vriendin vult heel veel in voor Bello, dat noem ik niet met twee voeten op de grond zetten. Dat is in jouw straatje meepraten, zodat jij focust op een toekomst met Bello. Ze kent hem niet, praat niet met hem, dus heeft geen idee wat er in hem om gaat of hoe hij zijn leven invult.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Lastig hè, Puzzled. Je wilt wel en je wilt niet. Ik ken de spagaat.

Ik denk dat ik Roos achterna ga en de minnaars vaarwel zeg. De laatste twee zijn mijn leven alweer uit, clubman van vorige week was gezellig en leuk, maar ik wil het niet meer. Date van een poosje terug (geen seksdate maar gewone date) is terug in mijn leven. Ik wil wel en ik wil niet. Mánnen...
Heel lastig inderdaad Mok.Jammer dat jij ook niet bij je minnaars gevonden hebt, naar wat je op zoek was.

Nog even en we moeten een nieuw topic openen: Geen minnaars-deel 1
quote:bella03 schreef op 07 september 2014 @ 17:54: Bello aan de kant zetten kan ik niet. Mijn nr1 weet heel goed van mijn twijfels, van mijn eigen onrust. Alleen van Bello weet hij niets.quote:bella03 schreef op 07 september 2014 @ 18:28: Hier is het (ja ja daar komt ie weer) autistme van man juist het probleem. En daar zitten nu eenmaal bepaalde patronen en dingen die hij of ik met de beste wil van de wereld niet om kunnen gooien.quote:bella03 schreef op 07 september 2014 @ 19:03:Ik ga eerst kijken waar het met man naar toe gaat. Gaat het wel naar een scheding dan kijk ik dan weer eens waar en of het met Bello ergems naar toe gaat.Kortom, jij laat jouw man nog steeds ploeteren voor iets waar jij stiekem niets in ziet?

Zolang jij droomt over hoe stapelgek jouw geheime minnaar zogenaamd op jou is heeft jouw man geen schijn van kans imo.

De vraag is nog steeds simpel:

Wil jij nog een toekomst samen met jouw man en jullie kind?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Bella, dat je man autistisch is, is geen reden om dús maar te moeten scheiden. Dat was hij ook al toen je met hem trouwde en blijkbaar was hij het toen wel waard om voor te kiezen.

Bedenk nog eens goed voor jezelf waarom je toen verliefd op hem werd, misschien helpt dat je om ook weer zijn goede kanten te zien?

En ik weet het hoor, ik heb makkelijk praten. Ik heb zelf ook de handdoek in de ring gegooid en gekozen voor een scheiding. Kan best zijn dat het uiteindelijk wel de beste optie is voor je, maar dan moet je voor jezelf wel weten dat je alles geprobeerd hebt. En niet dat je het maar een beetje op z'n beloop hebt gelaten omdat je eigenlijk toch al liever bij Bello wilde zijn. Daar ga je later dan spijt van krijgen denk ik.
Bella, 3 weken geleden schreef ik al dat we binnenkort al weer dezelfde verwarde posts van je konden verwachten.. En voila daar zijn ze..

Weet je nog dat je eerst eens met jezelf aan de slag zou gaan? Komt niet veel van terecht he? Jij laat je leiden door anderen.. Veel te veel.. Daar ga je niets mee oplossen.. Jouw therapeut heeft geen schijn van kans als jij linea recta na een sessie zo nodig naar je vriendin toe moet..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Lotje heel veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Bella, het spijt me heel erg voor mijn commentaar, maar ik kan het niet meer zien.

Jouw probleem is geen No1. Ook geen Bello. Jouw probleem ben je zelf en het feit dat je nergens over een mening hebt. Dan zijn alle andere meningen goed: en van die vriendien en van alle forummers.

Ik zie je al lang alle posts als een papagaai an bet herhalen en iedereen gelijk geven, echt tot de contradictie toe. confrontatie mijden, altijd voor 'lowest resistance linie' kiezen. Dat leidt nergens naartoe.

En op zo manier zou je nooit echt gelukkig worden. Of je met No1 blijft, of je voor Bello of een derde kiest. Geen psych die dat recht kan trekken, waste of time.

Het zit er gewoon niet in. Je bent al je prioriteiten vergeten en vindt telkens excuus om met je k*t te denken. En in je zelfgewenste droomwereld te verkeren. Het spijt me heel erg maar dat is mijn mening.

Edit: het beeld die je hier neerzet en DE LEEGTE die je uitstraalt, de manier hoe je op je passieve manier toch over je man heen loopt, hem met gemak voor gek houdt en hem voorliegt, terwijl hij zelf door zijn autisme ook zorgbehoevend is, en aleen daardoor al in zwakkere positie zit, spreekt boekendelen.

Het maakt me vooral denken aan de Covert (inverte) Narcisism. Dat is persoonlijkheidsstructuur die op zachte en meegaaande manier en conflicten mijden, toch altijd zijn eigen agenda doordrukt, zich niets van kritiek aantrekt en niet te corrigieren valt.

Hier, lees maar even mee, Nederland is koploper op het onderzoeksgebied: NNS

En als je een beetje eerlijk naar jezelf bent en doet het niet alleen voor de vorm, dan kan je je psych ook hierover vragen. Mits je de enige vorm van zelfspot hebt. Mits je de waarheid wilt en durft te weten. En mits jij hem ook alle waarheid vertelt en niet selectief. En dat betwijfel ik erg.
Met mij is het verder redelijk goed, druk, terug naar de Spongebob. Ik heb een hoop werk om in te halen, mijn huis zit op zijn kop, en de resterende energie sport ik weg.

Ik bouw aan mijn celibataire bestaan, kan me niet eens meer herinneren wanneer het voor het laatst was geweest. Heb erg last van de libido, maar druk het weg of help mezelf. Ik heb ook niemand opgezocht, al had ik de kans met een jongejongen (die op Ons uit was)en er draait ook een oude kater om me heen, maar die heeft het eens eerder met mij verpest (we hadden al een afspraak maar hij belde op laatste moment af, met de griepklachten. Bullsh*t. Geen zin in lange schriften als er niets concreets te zien is).

Heb geen interesse in niemand en niets, alleen mijn kind, de man voor zover het moet en thats it.

Heppie? Nee niet echt, maar het gaat en ik sta nog steeds achter het verbreken van contact met de2. Is moeilijk maar het geeft ook rust.

Morgen heb ik introductiegesprek met de psych.
Ach diver wat rot! succes straks bij de psych. Fijn dat je al zo snel terecht kunt! Xx

bella, hoe was je date?
Zo he, ook goedemorgen

Date was super lotje! Heerlijk genoten. Goede gesprekken gehad.

Sense, vlg mij zie je nog steeds dat ik graag eerst aan mezelf wil werken. Vlg mij doe ik dat ook nog steeds.

Puzzeld, natuurlijk is het geen reden om dan maar gewoon even te gaan scheiden. Het is iets van jaren. Iets waar ik al jaren mee bezig ben, waar man al jaren mee bezig is en wat nu pas de naam heeft gekregen. En daarbij is het gewoon ook zo dat ik niet weet of ik nog genoeg liefde voor hem voel. Het is echt niet alleen het autistme.

Heidi, andere contacten heeft hij zeker nog wel. Ik bedenk me dat ook zeker wel! In hoeverre ze er nog zijn weet ik idd niet. Alleen va 1weet ik nu toevallig weer dat die nog steeds buiten beeld is.

Vriendin kent Bello niet zo goed nee. Maar mij naar de mond praten heeft ze nog nooit gedaan. Ze zegt wat zei denkt en dat is haar mening.Maar begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Ik vind het ook haar mening. De enige die er ooit antwoord op kan geven is Bello zelf.

Diver, wat hierin vooral een rol speelt is mijn onzekerheid. Dus hecht ik waarde aan de meningen van anderen. Als zei het zo zien, hmm, zou het dan miss zo zijn? Dat heeft niet met wel of geen eigen mening te maken.

En miss inderdaad juist wel met leegte. Leegte die ik binnen mijn relatie voel em leegte die ik op vul door Bello. En dan komen we weer uit bij het stukje, mezelf, aan mezelf werken en dan kijken of ik denk bepaalde dingen binnen mijn huwlijk te kunnen redden. Op dit moment lijkt het er i derdaad op dat ik naar een scheiding toe werk. Zo voelt het voor mij iig. Maar tegelijk hebben man en ik het op het moment zeker niet slecht.

Echt, als ik jullie kon uit leggen wat een stukje emotionele steun volr mij betekend! En juist dat stukje kan man mij niet geven. En juist dat stukje heeft Bello mijn ogen nog meer in geopend.

Man voor liegen is zeker niet netjes van me. In grote lijnen echtet weet hij wat er speelt. Hoe ik me voel, alleen over Bello weet hij niets.

Oh en diver? Hoe kan ik verwachten dat een psych mij kan helpen als ik niet alles daar vertel?
quote:divergentthinking schreef op 08 september 2014 @ 02:37:

Lotje heel veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Het maakt me vooral denken aan de Covert (inverte) Narcisism. Dat is persoonlijkheidsstructuur die op zachte en meegaaande manier en conflicten mijden, toch altijd zijn eigen agenda doordrukt, zich niets van kritiek aantrekt en niet te corrigieren valt.

Hier, lees maar even mee, Nederland is koploper op het onderzoeksgebied: NNS

En als je een beetje eerlijk naar jezelf bent en doet het niet alleen voor de vorm, dan kan je je psych ook hierover vragen. Mits je de enige vorm van zelfspot hebt. Mits je de waarheid wilt en durft te weten. En mits jij hem ook alle waarheid vertelt en niet selectief. En dat betwijfel ik erg.Oke, gelezen en gelachen. Sorry Diver, maar hier herken ik mezelf toch echt werkelijk niet in.
Bella, waarom blijf je hier schrijven? Waarom steek je je energie niet in je sessies met de psych? Ik denk dat het veel nuttiger is om vriendin even te laten voor wat ze is, Bello ook even op een plank te zetten en eens aan jezelf te gaan werken. Je schrijft dat je een emotioneel wrak bent. Ga daar eerst eens wat aan doen, zodat je dingen voor jezelf helder kunt krijgen.

Je bent in zoveel dingen zo godsgruwelijk eigenwijs bezig (al vanaf het begin dat je hier meeschrijft). Ik heb me al meerdere keren voorgenomen om maar niet meer op je te reageren, het haalt geen ene moer uit wat we hier zeggen. Je doet 3 dingen tegelijk nu: je bent begonnen met psychotherapie, je zegt dat je aan je huwelijk werkt en tegelijkertijd ben je jezelf aan het verliezen aan nr 2. Dat kan toch helemaal niet? Doe nou eens één ding tegelijk. Begin met jezelf. Pas dan kun je beslissingen nemen over de rest.

En nou ben ik wel weer even klaar met je.
Ik herken je er wel in. En dan vooral het "met zachte dwang en meegaand je zin doordrijven". Werkelijk niemand leest een stuk over narcisme en zegt "hee, dat ben ik". Een ander leest het en denkt, "hee, dat doet me verdomd veel aan Bella denken". Het brein werkt zo prachtig.

Waarom ga je in godsnaam naar de psych als je daar geen open kaart speelt? Wat denk je dat een psych voor je kan betekenen als jij je niet opent? Hou je centen dan lekker in je zak of spaar voor nieuwe meubeltjes.

Maar jôh, fijn dat je een leuke date had.
Bella, ik herken je er juist in, de analyse van Diver! Niet de link die ze heeft geplakt, die is te algemeen. Maar ik begrijp precies wat ze bedoelt en daarmee dikke complimenten voor Diver.

Een narcist heeft vreselijk veel aandacht nodig en dat is wat jij hier komt halen. Ik probeer al maanden niet meer inhoudelijk op je te reageren omdat je er toch geen flikker mee doet, maar er is hier, gelukkig voor jou, altijd wel weer iemand die je de les leest. En yes, daar heeft Bella haar aandacht weer. Je veert juist met iedereen mee omdat dat weer nieuwe aandacht oproept. En door dit met je vriendin te bespreken heb je echt alle aandacht van haar, want dit is natuurlijk rete interessant. Zij voed je wel.

Een narcist is egoistisch. Dat is precies wat jij ook bent in je relatie met je nummer een.

Je trekt je inderdaad niks aan van kritiek, je hebt echt schijt aan wat we hier zeggen behalve dat je kickt op de aandacht.

En niet jezelf laten zien bij de psych? Hem of haar interesseert het niet hoor, jij bent er niet voor hem, hij is er voor jou. De bakken vol met geld die je dat gaat kosten, zijn slecht besteed als je daar vooral heen gaat om die man en vooral jezelf voor de gek te houden.

Maar meid, doe vooral je ding, ik lees het zoals ik naar een soap kijk. Meer dan regelmatig met kromme tenen omdat je zo stronteigenwijs bent, maar net zoals de bad guy in een soap zorg jij er wel voor dat hier weer pagina's vol worden geschreven en dat is weer prettig voor mijn dagelijkse portie minnaarvertier.
Goh...

Koekje d'r bij?

Of een plakje éénheidscake...

Als 5 mensen iets tegen me zouden zeggen zou ik bijna bijnaaaaa dan hè... gaan denken dat het evt waar zou kunnen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven