Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
In dat geval zou je kunnen overwegen hem (nr1) keihard te wijzen op jullie gebrek. Zonder intimiteit, tenzij wegens ziekte o.i.d, is een relatie ten dode opgeschreven. Heeft hij......?
Alle reacties Link kopieren
Smalltalkxpert. Nee hij heeft geen ziekte gelukkig.

Hij heeft er nooit zo ontzettend veel behoefte aan gehad. En dat vond ik (na nare ervaring van verkrachting toen ik jonger was) wel best. Hij is ook niet zo van het lichamelijke. Zomaar even aanraken is er ook niet bij.

En dat is bij nr2 wel het geval. Bij nr2 kan ik mezelf ook helemaal los laten. Hem heb ik vorige maand mijn verhaal over de verkrachting vertelt (dus nadat wij ons heerlijke weekend hadden). Voor mij was het bijzonder dat ik dat vertelde. Nu na bijna 30 jaar.

Nr1 weet dit al jaren.

Afijn. Nr2 is dus geweldig met de aandacht en de sex.

En zo wil ik het graag houden.

En met jullie tips en spiegel voorhouden hoop ik daar wat van te maken.
In plaats van iemand ergens keihard op wijzen, kun je ook een goed gesprek beginnen. Als eerste stoppen met je huidige nr 2... en dan eens gaan polsen of je nr 1 ervoor open staat dat deel van jullie relatie nieuw leven in te blazen. Hij weet niet dat je dit bij jezelf hebt ontdekt.

Dat wordt een lastig gesprek, uiteraard. Vertel dat je iemand hebt ontmoet die iets in je losmaakt, dat je dat verder wilt ontdekken, maar dan wel met hem. Het scheert langs het randje, maar helemaal open kaart spelen lijkt me niet wijs. Wie weet wat het oplevert...

En is het een idee om eens met een psycholoog over dat verkrachtingsverleden te praten? Zo te horen heeft het je heel lang belemmerd. Tijd om het eens goed op te ruimen in je hoofd?
Leuk is heel wat anders, maar hij is niet meer de oude Guus, die bij mij hoort. En deze nieuwe Guus maakt me ongelukkig, en moet ik dus loslaten.

De nieuwe man.. ik weet het niet. De aandacht, de lieve woordjes, ik laat het me lekker aanleunen! Hij is niet van hier en draait vier dagen per week in de plaatselijke disco. Lastig ook wel, omdat natuurlijk ons contact altijd gekleurd wordt door alcoholconsumptie en in de nachtelijke uren is. We wilden eigenlijk gisterochtend gaan ontbijten, als eerste date, maar ik was kapot na de hele dag en nacht gewerkt te hebben.

Maar hij geeft me veel aandacht, we hebben het knus en leuk, hij draait plaatjes voor me die over allerlei lieve dingen gaan en draait mijn lievelingsplaatjes. Ik sta gezellig in zijn DJ-hok en daar drinken we wijn en tequila. Ik zie het wel. Eerst heb ik tijd nodig om te helen, voordat er uberhaupt een nieuwe relatie in zit.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Hallo Joos

Wat ik niet snap aan jouw verhaal (en dat van vele anderen hier) is: waarom blijven hangen in een seksloos huwelijk waarin je lichamelijke en geestelijke behoeftes niet bevredigd worden? Tuurlijk, je hoeft niet zomaar op te geven, zeker als er kinderen in het spel zijn. Maar een minnaar is volgens mij zelden een oplossing.
Joos, heeft hij (nr1).....een ander? :-o

Eens met Karamella: een relatie moet het wel waard zijn, om er voor te knokken.

Karamella: Een minnaar is geen oplossing, wel soms een wake-up call?

Uitzieken, Joos. Dan pas verder zien wat er bleef. Beterschap tijdens je koorts! En Theemok geeft je goede raad, m.b.t. een psycholoog (of therapeut?) Gesprekje of 5 en je spoort beter :-)
Small expert, gesprekje of 5 en je spoort beter? Toch blijf ik het knap vinden hoor. Mensen die zo goed weten dat de ander, die ooit iets heeft mee gemaakt met een gesprekje of 5 wel weer beter verklaard is. Weet jij veel hoe diep het zit bij joos?

Ook ik zou je zeker die therapaut adviseren joos.

En, waarom in een relatie blijven hangen? Omdat er kinderen zijn ? Omdat er naast de spetterende sex nog liede is. Ik weet niet hoor. Voor mij zijn er ondanks de problemen ook nog genoeg redenen om te blijven iig.
Zoals gezegd, blij dat er eindelijk een expert in ons midden is.
Soms moet je mensen, om eens in jouw tijdgeest te typen, wat aansporen, CLjane. Bovendien kun je met een babbel of 5 eens fijn je hart luchten! Niet meteen zo serieus, Rampmens, dat is Joos ook niet continu. Het mag wel eens wat luchtiger?
@Heidi, spannende ontwikkeling!

Hier even flink chagerijnig! Jonge minnaar meldde zich helaas af voor date. Snapte wel waarom. Misschien ander keertje.

En afkickminnaar laat m'n bloed koken... Hij had weer contact gezocht, wij date gepland, gaat ie ondertussen verder online met andere dames, geeft mij het gevoel alsof ik het met jan en alleman doe terwijl hij zegt aan mij genoeg te hebben (duh) en probeert dan zelf anderen te daten. Echt, dat ie z'n vrouw voorliegt moet ie zelf weten, maar als ie denkt dat ik dom ben, dan heeft ie het mis. Mafkees. Vrouwen vallen als een blok voor z'n uiterlijk en gevleierij, maar ik vind wel dat ie gewoon normaal tegen me moet doen in plaats van mij een naar gevoel geven. Daar pas ik voor. Zal wel geen mailtje voor een date meer ontvangen...

Grr, en toch zo jammer hè... want hij is té lekker... Helaas weet ie dat zelf ook...
quote:smalltalkxpert schreef op 18 augustus 2014 @ 14:27:

Niet meteen zo serieus, RampmensOeps, met dit account kan ik nog geen plaatjes plakken. Dan maar een linkje!
Hoi Liam, welkom. Niet op zoek gegaan, in mijn geval een oude liefde.

Joos, ook gezellig! Welkom! Lekker meepraten, en we hebben tips en ervaringen genoeg om met je te delen!

Heidieeee! Wat een ontzettend fijn gevoel! Toch ook moeilijk, na alles wat je met Guus hebt beleefd! Maar ja, als er niks verder in zit, en hij zo de oude Guus niet meer is. Ach, en anders had je ook niet opengestaan voor een nieuwe liefde. Lekker genieten, en zien wat er van komt.

Expert heeft wel overal goede raad voor begrijp ik. Expert in??? Spreek je trouwens uit eigen ervaring?

Jane, goed van je dat je alles weer een beetje gerelativeerd hebt! Lekker uitkijken naar je date van deze week!

Highlander, fijn om weer wat van je te horen man, en lekker dat je geniet van de vakantie samen met je kids in jullie vakantiehuisje. Knap dat je het celibaat volhoudt (jij zult nu ongetwijfeld gaan zeggen:"Lotje, dat is niet knap, dat is gewoon", of zoiets, maar ik vind het knap). En niks mis met zoenen. Zoenen is toch heerlijk! En de rest komt vanzelf als het goed voelt.
Het praten (therapie) hebben we al lang geleden achter ons gelaten.. het gaf een tijdelijke opleving, maar alles is allang weer terug bij het oude. Het weer opnieuw onder de aandacht en ter sprake brengen van ons (gebrek aan een) sexleven roept bij haar alleen maar irritatie op, dus dat laat je op gegeven moment ook wel uit je hoofd... stel je voor dat ik daarmee onze maandelijkse vrijpartij op het spel zet, ik kijk wel uit !!

Toch echter ook nog niet aan een minnares begonnen, ondanks dat zich al diverse kansen en gelegenheden hebben voorgedaan. Het er een beetje aan ruiken en proeven (niet letterlijk !!) volstaan voor nu nog...
One life, live it !
Serieus nouwnouw? Wat een eikel!!

En expert, waarom noem je jane rampmens? Mag hopen dat je een geintje maakt.
@ Theemuts: Nee hoor, ik bedoelde Calamity Jane er mee.

@ Lotje: Small talk, woman!

@ Al Bundy: geef dat mormel een opsodemieter!
Oké, ik heb je gestaft, Smalltalk. Met schelden schiet je echt niks op.
Ahh, drama mens. Weten jullie het ff dames! Mijn nieuwe nick

Hier inmiddels ook strondsjaggie! Jager appte dat hij de kids heeft dit weekend. Balen dus. Miss Donderdag, maar ook dat wist hij niet zeker.
ST expert , je bent wel erg vlot in je uitspraken en tips .
Ja, louli, heerlijk toch dat het allemaal zo makkelijk is!

Lotje, hoe is het met jou?
Beste panelleden, het was niet mijn bedoeling iemand te beledigen.

Ik dacht dat mijn alias wel wat ironie in zich had, maar ik moet minder voor u gaan denken. NB: Mijn adviezen zijn simpel, maar goed bedoeld. Rooss, zeg jij er eens iets van.
@ Joos

Welkom en succes Joos. Kijk uit dat als het complex wordt, je nog steeds deze man tegen komt bij de sport.

Was mijn ego post zo oninteressant dat niemand reageerde, haha.
Nr1 met een ander ? Geen idee. Zou best kunnen maar denk t niet. Het zou de boel een stuk makkelijker maken

Lief dat jullie een gesprek aanraden. Vroeger gehad. Maar wat ik nu meemaak/doormaak werkt beter. Heeft waarschijnlijk ook alles met leeftijd en zelfbeeld te maken.

Ik heb besloten hier gewoon van (proberen) te genieten.

Ik zie nr2 echt niet iedere dag. Appen doen we met regelmaat maar ook niet overdreven. Een volgende date duurt waarschijnlijk nog wel even.

En weggaan bij nr1.

Er zijn inderdaad nog zoveel andere dingen/redenen om bij elkaar te blijven. Hier geen ruzie ofzo.

Maar het blijft natuurlijk vreemd gaan en dus "not done"
@krimp

We zitten niet bij dezelfde club. Dat scheelt weer.

Ik kan hem makkelijk ontlopen.

Haha doe ik eigenlijk nu al. Wil daar geen ontmoeting hebben.
@ Krimpie: We keken helemaal over je heen, sorry.

@ Joos: Je krijgt hem (Nr1) misschien nog wel "los". Je brengt nu in ieder geval heel wat teweeg en er verandert iets. Zet het lekker naar je hand....
@liam: nooit op zoek geweest, ineens vlinders gekregen voor iemand (gevoel van door de bliksem getroffen te zijn), heeft dingen op gang gebracht, uiteindelijk wel op zoek gegaan maar kan klik moeilijk vinden. Behalve met afkickminnaar zoals ik hem noem (type erg foute man die weet hoe lekker en leuk hij is). Ik heb enorm van hem genoten maar nu speelt hij spelletjes met me, en daar hou ik niet van. Heb er nu wel van geproefd en wil best op zoek naar nieuwe minnaar. Mijn man gedoogd.

Pfff, heb m'n frustraties in een lange mail gezet, die ik natuurlijk niet opstuur maar het lucht wel lekker op Heb 'm toch weer te dichtbij laten komen, en ik had mezelf nog zo gewaarschuwd :-) Ik wil hem niet meer willen!! want ik hou niet van dat kat en muisspel. Hm, of eigenlijk wel maar dan wil ik de touwtjes in handen hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven