Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Wat ontzettend knap van je, van jullie allebei, Hart. Ik heb daar veel bewondering voor. Je klinkt zo in balans, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Roos, waarom ik ertussen ben gesprongen is om haar zoon te ontlasten.

Aangezien ik begrip heb voor haar situatie tolereer ik het tijdelijk.

Tot zij haar houvast middels therapie terugvind.

Mijn reddersyndroom is te zwak om zoals het nu gaat lang vol te kunnen houden.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Oei, ze klinkt bijna meer als een patiënt dan als een volwassen vrouw. Maar het is wat je eerder al schreef, ik kan me niet zo goed voorstellen hoe het moet zijn als je je partner verliest aan de dood. Of het ontbreekt me aan inlevingsvermogen of ik hang niet genoeg aan het leven, ik weet niet.

Gelukkig is je reddersyndroom te zwak. Ik neem aan dat jij in dit stadium van je leven meer hebt aan gelijkwaardigheid dan aan redden. Hoe lekker nodig dat ook voelt.
Ja Lena precies ! Dat is dus wat ik wil leren Roos. ik ga schijnbaar voor de harde lessen, ook al brengt dit onzekerheid mee.

Niet alleen bij minnaar maar overal.
Roos, dat jij redden lekker vind voelen zegt niets over mij.

Ik vind redden beklemmend benauwend.

Natuurlijk zie ik haar liever als de zelfredzame zelfstandige doortastende dame die ze normaliter is.
quote:highlander schreef op 20 oktober 2014 @ 16:01:

Roos, dat jij redden lekker vind voelen zegt niets over mij.

Waarom nou weer dit toontje?

Ik zeg toch dat ik me kan voorstellen dat dit jouw ding niet is. En dat je meer hebt aan gelijkwaardigheid?

Redden kan voor mensen met een gebrek aan eigenwaarde heel fijn voelen omdat het er constant voor zorgt dat ze nodig zijn. Ik had het niet per definitie over jou.

Ik bedoelde meer "hoe lekker nodig dat ook zou kunnen voelen" denk ik.

Mijn excuses hoor.
Welke toon heb ik nu weer gemist?

Of is dit een nieuw onderdeel van ons wederzijdse onbegrip?
Ik vind de toon "dat jij het nu lekker vindt voelen dat redden" niet zo'n heel aardige. Het zal het 2 dimensionale geschreven woord wel zijn.

Vooral ook omdat dit mijn werkpunt, mijn valkuil is. Ik vind redden helemaal niet lekker.
Pffff weer bijgelezen. Wat gaat het hier soms hard.

Wel weer mooie dingen gelezen.

Hier toch een date gehad. Had wat voeten in de aarde.

Koffie drinken en kletsen.

Vooral dat kletsen. Nr2 krijgt het thuis steeds benauwder en vindt dat wij samen echt veel beter bij elkaar passen.

En dat was nu net niet de deal !

Even duidelijk gezegd dat ik dat niet wil en kan.

Zucht ......
Oef Joos, goed dat je dat duidelijk maakt, maar daarmee is dat gevoel niet zomaar over, natuurlijk. Want jij vindt dat eigenlijk ook, toch? En nu is het heel erg moeilijk om dingen af te gaan kappen omdat hij zo dicht verweven is met je nr 1-wereld.

Iets diepere zucht dan die van jou.
quote:Rooss4 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:34: Vooral ook omdat dit mijn werkpunt, mijn valkuil is. Ik vind redden helemaal niet lekker. Ik kan toch niet ruiken dat dit jouw pijnpunt is?

Het enige wat ik weet is dat jij het - naar eigen zeggen - 18 jr hebt gedaan.
Joos, als je echt niet met hem verder wil dan weet je wat je te doen staat. Onevenwichtigheid werkt voor geen meter. Mijmeren over een toekomst die er niet kan zijn is de pest voor je relaties. Zowel je 1 als je 2.
quote:highlander schreef op 20 oktober 2014 @ 16:44:

[...]

Ik kan toch niet ruiken dat dit jouw pijnpunt is?

Het enige wat ik weet is dat jij het - naar eigen zeggen - 18 jr hebt gedaan.

Mwoah.. ik heb hier zeer regelmatig geschreven over redden en leerpunten hoor. Maar maakt niet uit.

En nee man, ik heb niet 18 jaar gered, goddank niet! Er waren tijden dat onze relatie zeer evenwichtig en primaprettig was. Niks geen redden.
Ja, jij schrijft vaak over redden.

Dat jij het eigenlijk niet lekker vind is nieuws voor mij.

Wat vind jij wèl lekker?

Dat vind ik net iets interessanter.
Ik wil hem ook niet kwijt. Zeker ook niet als goede vriend.

Het wordt door onze relatie voor hem nu zo overduidelijk wat hij (thuis) mist. En daar bedoel ik niet alleen de seks mee.

Hij heeft thuis een huis vol verwende vrouwen (zegt hij zelf) en ook dat heeft hij zelf gedaan. En die zijn het niet eens met zijn (veranderende) mening en houding.

En jullie raden het al. Ik krijg hier de schuld van.

Even tijd voor een pauze denk ik zo.
Dat lijkt me ook heel verstandig, Joos. Gaat dat lukken? Kunnen jullie elkaar mijden?
@joos: komt erg dichtbij zo. Misschien goed nadenken wat je hem wel en niet kan bieden , wie weet bied hem dit ook houvast? Fantaseren over een gezamenlijke toekomst of denken dat een nr 2 je wel gelukkig kan maken is een valluik en helpt de affaire om zeep.

Highlander toch. Moet ik nu echt mijn ins en outs over datwatikaangenaam vind hier neer plempen? Ik heb gisteren begrepen dat dat niet zo gewaardeerd wordt

Joos natuurlijk wil je hem niet kwijt, jullie vervullen een behoefte op bij elkaar en zorgen voor dagelijkse wegmijmeringen en dat is heerlijk. Geloof me, als dit allemaal achter de rug is zal je zien dat je al deze tijd met 1 been buiten je gezin hebt geleefd. Soms is datgene wat nodig is niet altijd datgene wat leuk is.

En wat leuk dat jij de schuld krijgt, in welke context is dat? Zijn zijn dames boos op jouw "vriendschap" met hem of krijg je de schuld van hem?
quote:Rooss4 schreef op 20 oktober 2014 @ 16:47:

[...]

primaprettig was. .

ik las in eerste instantie ipv primaprettig: pim-pam-petterig .....

En beelddenker die ik ben
Puzzled is nu afwezig...

Joos, als jij geen echtscheiding wilt word het tijd een grote afstand te nemen.
quote:oranjexx schreef op 20 oktober 2014 @ 17:03:

[...]

ik las in eerste instantie ipv primaprettig: pim-pam-petterig .....

En beelddenker die ik ben Wat beelddacht jij dan? Pimpampetten in bed? Seksen op de pimpampet? (auw, dat draaisteeltje lijkt me niet fijn) Erotische woorden verzinnen ipv huishoudartikelen en deugden?
Ik heb wel eens erotisch gewordfeud met een viva-man ;) Was helegaar niet verkeerd. Bij elke bingo mocht je een opdracht geven, en als je het potje won, ook. Hmmm...
Mwoah, HL toch maar niet. Elders mag ik al lezen hoe men elkaar aflebbert.. ik denk dat ik dit soort inside information toch maar lekker inside houd!

Op af en toe een klein flirtje naar Theemokje na natuurlijk
En moest er dan een foto gestuurd worden van de uitvoering van die opdracht Mok?
Ja wij kunnen elkaar erg goed mijden hoor.

Wij wonen ruim 20km bij elkaar vandaan en ook de clubs hebben weinig met elkaar te maken als ik dat niet nodig vind. Dus dat gaat lukken.

Roodkapje: Ik ben heel duidelijk geweest in het uitleggen dat ik geen toekomst met hem zie. Gaat em ook echt niet worden. Haha daar ben ik veel te eigengereid voor. Hij is mij veel te zorgzaam. Zou erg benauwd voor mij worden.

Roos: de dames zijn inderdaad boos op mij. Het komt bij hen over dat hij alleen maar leuke dingen met mij doet. Dat hij bij mij gezellig en vrolijk is (de dames zijn er met regelmaat namelijk ook bij). De rest van de zondag is hij met zijn eigen dames op pad geweest. En je zou toch denken dat de dames dan proberen gezellig te doen. Hij heeft het geprobeerd. Maar de foto's (op fb) zeggen genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven