Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Ik heb zo'n seriële vreemdganger als minnaar gehad (twee zelfs, niet tegelijk trouwens), en ik was er in beide gevallen van overtuigd dat hij echt van zijn vrouw hield. Wat wij hadden was gewoon voor de leuk en de neuk. En allebei deden ze dit al jaren, en was het compleet onder de radar van hun echtgenote. Dus ja, het kan zeker.
Maar vanwaar de vraag tine?
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook benieuwd naar. Is tine de vrouw van zo'n vreemdganger, of heeft ze zo'n minnaar (en hoopt ze dat die eigenlijk helemaal niet van zijn vrouw houdt zodat hij voor haar gaat kiezen), of is tine een hij en gaat hij voortdurend vreemd en vraagt hij zich af of zijn vrouw het nou nog niet door heeft?

Wat een gespeculeer.

Mijn nr1 was een seriële vreemdganger. En het heeft een paar jaar geduurd voordat ik mijn vermoedens heb geuit - of eigenlijk: voordat ik op zoek ging naar bewijs en hem daarmee heb geconfronteerd. Struisvogelgedrag paste mij eerst beter; zolang ik het niet zeker wist hoefde ik er namelijk niks mee. Bovendien maakte ik mezelf wijs dat ik het niet zo erg vond als hij vreemdging.

Echt hoor, als iemand structureel vreemdgaat dan heb je als partner echt wel door dat er iets aan de hand is. Wat precies weet je dan niet, maar het is echt niet allemaal koek en ei in zo'n relatie. En als je er uiteindelijk toch achterkomt, of het uiteindelijk allemaal toch tot je door laat dringen, dan vallen heel veel stukjes op hun plaats.
Als je stiekem vreemdgaat kan er toch geen sprake zijn van intense diepe liefde voor je partner?

Anders zou je toch nooit iets doen wat hem/haar tot in het diepste van hun ziel zou kwetsen?

Vreemdgaan is egoïstisch,toen ik dat deed was ik alleen met mijzelf bezig en wat ik wilde.Zou het echt heel gek vinden om te zeggen dat ik tegelijkertijd heel veel van mij partner hield.
Notoire vreemd gangers zijn volgens mij niet tevreden met hun relatie.Er is geen sprake van houden van.Ze houden hooguit heel veel van de zekerheden die ze hebben bij hun vaste partner.Daarom zullen ze er vast en zeker voor zorgen dat het niet uitkomt want het is niet de bedoeling dat hun fijne opgebouwde leven eraan gaat.Maar houden van,echte oprechte liefde?Nou nee daar geloof ik niets van.
Heel gek, maar ik heb er nooit aan getwijfeld dat mijn nr1 van mij hield, ook toen hij vreemdging.

Ik denk dat je best van iemand kunt houden en dan tóch voor je eigen plezier/genot kunt kiezen, ook al gaat dat mogelijk ten koste van je partner.

Bij mijn eerste relatie klopt het wat je zegt; ik ging toen vreemd omdat ik eigenlijk allang klaar was met die relatie maar te laf was om dat te onderkennen en het netjes te beëindigen. Ik hield niet meer echt van mijn toenmalige vriend.

Bij mijn tweede (en huidige) relatie klopt het voor mijn gevoel niet. Ik hou van nr1 en ben daarnaast verliefd geworden op een ander. Die combinatie van gevoelens is vreselijk verwarrend, dat wel, maar zowel het houden van als het verliefd zijn op was (is?) echt.
En als je niet tevreden bent met je relatie, betekent dat niet per definitie dat je niet meer van je partner houdt.

Je kunt zelfs vreselijk veel van je partner houden, maar toch ontevreden zijn over wat je samen hebt. En als die problemen dan niet goed oplosbaar zijn, dan kan ik mij best voorstellen dat je vreemd gaat.
In mijn hoofd kan dat wel , ik hou zielsveel van nr 1. Toch zoek ik soms spanning en afleiding om mijn innerlijke leegte te vullen wat eigenlijk nooit lukt. Ik kan ook van nr 1 houden en soort van verliefd zijn op een ander , ik heb denk ik hokjes voor die gevoelens. Het zal wel niet zijn zoals het hoort en daar worstel ik mee maar voor mij persoonlijk werkt het wel.
Hart, waarom zou je niet intens van je partner kunnen houden als je vreemdgaat? Is je hart maar klein genoeg voor 1 lief? Heb jij het hele concept monogamie wel eens onder de loep genomen?

Je schrijft "als je intens van je partner houdt kwets je hem/haar niet tot in het diepst van de ziel", dat is natuurlijk een heel maatschappelijk verantwoorde stelling die bij een ieder heerlijk in het gleufje valt.

Maar wat betekend het nou eigenlijk? Voor mij is intens houden van ook eeehm intens gunnen? Intens niet bezitterig zijn? Zo intens gehecht aan elkaar zijn dat een ander dat niet zomaar even kapot weekt?

Maw.. wat is kwetsen en in hoeverre kloppen de (al dan niet met elkaar afgesproken) regels?
Rooss: dank, dat ik een solo-sessie bij je mag! LIjkt me wel wat, eigenlijk

Maar ik heb me vandaag ook maar aangemeld bij een andere coach/therapeut. Wat ik online van haar zie spreekt me erg aan, hopelijk kan ze mij een eindje op weg helpen. Ik ga me eerst maar eens richten op het echt van mezelf gaan houden en de relatie met mezelf heel maken. Hopelijk weet ik daarna beter wat ik nu eigenlijk in relaties met anderen wil en nodig heb - doordat ik die 'innerlijke leegte' (herkenbaar, Roodkapje?!) dan niet meer zo ervaar.

En intussen ben ik de onrust zelve. Gatverdegatver.
Blauwevrouw, het is bijzonder te lezen dat jouw liefdesverdriet eerder lijkt te groeien dan te krimpen, ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar vandaag wel geestelijk over gebogen heb. Ik kan geen andere conclusie trekken dan dat Vlam symbool staat voor een vulling die jij heel hard kunt gebruiken, even heel eerlijk, zag je hem als vlucht? Was hij de ontsnapping uit je wellicht ietwat saaie leven, een huwelijk dat op zijn kant dreigde te kiepen, andere stukjes uit je leven die niet lekker lopen?

Goed dat je je hebt aangemeld bij een coach/therapeut! Ik kan je alleen maar aanraden afschuwelijk eerlijk tegen haar te zijn.
Maar wat betekent het nou eigenlijk? Voor mij is intens houden van ook eeehm intens gunnen? Intens niet bezitterig zijn? Zo intens gehecht aan elkaar zijn dat een ander dat niet zomaar even kapot weekt?

Ik wou eerst schrijven: eens, maar ik ken ze niet. Die stellen.

Alleen ik ken er toch wel een. Die elkaar dat gunnen. Maarrr: dan heb ik het wel over een contact-eens-in-de-zoveel tijd. Beiden zouden van de ander echt geen schaduwrelaties accepteren.
Op het moment dat een tweede relatie in het zonnetje staat is het geen schaduwrelatie meer Noeksje. Ik ken deze stellen wel al moet ik eerlijk zeggen dat de tolerantie vaak ietwat eenzijdig is/lijkt. Het is voor mij dan ook een compleet andere zienswijze, het loslaten van monogamie, je partner als volwaardig eigen individu zien die enkel bij jou is omdat je leuk bent, niet omdat er afgesproken regels zijn.

Ik weet niet eens of ik het zou kunnen, het is wel mijn streven op termijn.

Mijn doel van de post die je aanhaalt is het onder de loep nemen van de stelling dat je niet van je partner kan houden als je vreemdgaat.

IK vind het een naar idee ... dat je zo maar even van hop je partner niet meer liefhebt omdat je met een ander neukt.

Dat is sec genomen toch echt heel raar?
quote:lenabakker schreef op 25 september 2014 @ 18:55:

Sense, hoe is het met jou?

Hier overigens weer een door pech gebombardeerde date. Dit gaat echt elke statistische kans op pech te boven! Het is bijna komisch gewoon. Maar we plannen dapper door. De aanhouder wint.

Sorry meis.. Ik heb idd wel een beetje het idee dat ik jou en Heidi een beetje in de steek laat..

Maar Sense is een beetje op als het om minnaar /LD gaat.. Het lukt hier allemaal niet zo goed meer.. Ik sta op het punt om mijn handdoek in de ring te gooien.. Ik hou het net aan vol om mijn masker op te houden wanneer het moet.. Maar het huidige contact met LD gaat me zo langzamerhand de das omdoen..

Kort gezegd, ik voel me genaaid en voornamelijk in de steek gelaten, aan de kant gezet en goedkoop ingewisseld..

Hier meeschrijven trek ik even niet.. En zelfs meelezen lukt me eigenlijk niet.. Ik ben op deze peiler onder een dikke steen gekropen. Ben op andere peilers nog wel actief, maar kan het amper opbrengen hier bij te lezen..

Sorry..

(gelukkig houdt Roos me wel in de smiezen en weet ze dat ik wel overleef)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Blauwevrouw, wat goed van je!

Ik heb ook de indruk dat je enorm sterke gevoel/fixatie richting de vlam zoveel meer over jou zegt dan over je in de kiem gesmoorde affaire...Wordt een interessante ontdekkingstocht.

Oeps mosterd zie ik:)
@Roos

Toen ik trouwde heb ik een afspraak gemaakt met mijn partner.Deze afspraak is niet veranderd.Ik heb de afspraak eenzijdig verbroken uit egoïsme,omdat ík het graag wilde.Daarmee bedrieg/kwets ik hem.Een relatie is gebaseerd op vertrouwen.Ik heb het vertrouwen beschadigd en als hij dat zou weten zou hij zich enorm gekwetst voelen.

Van iemand houden en iemand kwetsen staan lijnrecht tegenover elkaar,in mijn hoofd zou ik dat nooit recht kunnen praten.

Ik krijg dus kortsluiting als iemand die regelmatig stiekem vreemdgaat zegt dat die zoveel van zijn/haar partner houdt.

Misschien is dat wel heel gek en er door de maatschappij ingestampt,maar de basis is de afspraak die je met elkaar hebt gemaakt.

Als je andere afspraken hebt gemaakt vind ik dit overigens een ander verhaal.
Ik heb er gisteren helaas een punt achter moeten zetten. Mijn liefde belde inderdaad uit zichzelf, net nadat ik al een paar dagen mezelf tot de orde had geroepen (want: ik heb inderdaad een heel geslaagde carriere, leuk sociaal netwerk, zelfstandig en dus niet moeten zitten wachten bij de telefoon, enz..). Ik was er dus niet meer op ingesteld en het overviel mij enorm. Ik was het eigenlijk al aan het opruimen.

Hij wilde per direct scheiden en ook (vul ik in) dat ik per direct alles uit mijn handen zou laten vallen, ik kreeg het echt Spaans benauwd. Daar ben ik helemaal niet aan toe. Ik was eigenlijk niet van plan om hier nog op dit forum te komen (iets te confronterend ), maar ik moet toch even mijn hart luchten. Misschien heeft iemand ervaring of advies.

Voor mij is soms even samenzijn, maar niet altijd voorlopig en misschien wel voor altijd perfect, dus dit gaat nooit lukken. Toch erg pijnlijk hoor.
Wellicht moet je het andersom lezen...ik heb iets gedaan waarmee ik mijn partner zodanig kwets dat ik vind dat ik niet meer mag zeggen dat ik van hem hou.
Hart, ik kan alleen maar concluderen dat je jezelf schromelijk tekort doet. Je kan ook je afspraken onder de loep nemen ipv jezelf de haren uit je kop trekken omdat je hebt toegegeven aan je lusten. Lusten zijn zo oer... en 1 op de 3 mensen schijnt zich zo nu en dan te laten roepen door die lusten.

Sense,

Wat kut dat je je -ook als vriendin- zo aan de kant gezet voelt. Het hele verhaal schreeuwt uit dat jij veel secuurder was naar LD dan andersom.
Boohoo, we hebben hier bijna allemaal ervaring mee. Het is klote, het zijn fases waar je doorheen moet van gemis, boosheid en verdriet. En daarna recht je je rug, gooi je je borst naar voren en ga je weer door.

En in jouw geval mag je blij zijn dat je meneer hechtingsstoornis kwijt bent.

Dat was niet wat geworden hè?
Ach Sense, wat erg dat het nu zo loopt Misschien is pauze van LD inderdaad wel het beste. Als hij je nu zo'n slecht gevoel bezorgd, als het lijntje zo compleet weg lijkt alsof het nooit bestaan heeft en jij er aan onderdoor lijkt te gaan, dan heb je weinig andere keus. Want jij zorgt voor LD maar hij niet voor jou op dit moment. Dan moet je het zelf doen.

Heel veel sterkte, ik kan me goed voorstellen dat meelezen te pijnlijk en confronterend is en je vertrouwen in hem nu helemaal weg is.
@hart : dat staat toch los van het houden van , het is pas vreemd dat je door een affaire ineens niet meer van je man houd. Je hebt wel een belangrijke afspraak verbroken maar mag je daarom niet meer van iemand houden ? Wat straf je dan jezelf en je man nog eens extra. Echt houden van is onvoorwaardelijk.
Lieve Roos, jij bent zo lekker cru tegen mij dat het me ook weer wat doet, je hebt absoluut steeds gelijk en ik ben blij dat ik niet de enige ben, maar ooh de pijn.

Nou, ik raap mezelf maar weer op.
Helemaal eens met Hart. Je kunt afspraken en normen vreemd en onjuist vinden. Maar als ze gemaakt zijn binnen een relatie, dan mogen beide partners erop vertrouwen dat ze nagekomen worden (zolang er geen andere afspraken gemaakt zijn). Dat is toch niet zo ingewikkeld?

Hart gebruikte ook niet voor niets het woord 'stiekem'. Dáár zit het probleem, niet in het 'houden van twee personen' (of 3, 4 etc). Als je bereid bent om voor je eigen genoegen je partner te bedriegen (zo heet het nou eenmaal als je afspraken en beloftes stiekem verbreekt) en voor te liegen, dan spreekt daar weinig liefde en respect richting partner uit.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
@boohoo; nu hij zo beschikbaar is stoot de liefde je ineens af , begrijpelijk omdat je zelf ook een hechting probleem hebt toch ? Je kunt alleen zo hartstochtelijk houden van als het net buiten je bereik is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven