Minnaar deel 39

22-10-2019 13:38 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 38 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Linkje naar vorige topic. En zoals gewenst alle andere topics in de eerste post.
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929/120#
hoesjeboesje wijzigde dit bericht op 22-10-2019 13:47
86.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
13-11-2019 21:56

Snap je het nog? :-D
Ongeveer.

Ik weet niet of verliefdheid een man over de streep trekt als hij helemaal niet van plan was te gaan. Ik mag natuurlijk niet volledig generaliseren maar ik vind mannen sterren in "het beste halen uit een situatie". Dus een neuk on the side en thuis het comfort van geld, huis en opvoedster zal een man niet snel opgeven als hij het niet volledig zat is.
Ongeveer 2% van de minnaars verlaat uiteindelijk zijn vrouw. Van de mannen die ík ken zijn er maar weinig bij hun vrouw vandaan gegaan zonder dat er een dame voor ze klaar stond. Nu heb ik geen gigantisch referentiekader maar ik vind het wel tekenend. Bij vrouwen zit dat meestal toch echt anders, die zijn vaak een poosje alleen na scheiding.
...
Alle reacties Link kopieren
Olivia, denk je dat je je man een ware kans kunt geven als je zo boos bent? Het klinkt alsof hij wel zijn enorme, fukking best moet doen om jou nog een beetje gunstig te stemmen! Is het eigenlijk niet gewoon over?

Misschien kun je je boosheid wat temperen als je wat controle terugpakt. Zo zou je voor jezelf een ultimatum mogen neerzetten en die ook naar je man communiceren. Hij heeft nu de eerste stap gezet, minder werken, wat meer thuis. En nu moet hij zich gaan openen om een evt breuk tussen jullie te voorkomen. Hij mag aangeven wat hij daarvoor nodig heeft, jij mag aangeven hoeveel tijd je m geeft.

Sterkte vrouw, lastige situatie.
En wat ook ellendig is is dat je man eigenlijk niet weet waarom je zo kwaad bent. Dat je eigenlijk kwaad bent omdat hij jou bij je minnaar vandaan houdt. De boel is goed scheef in die zin!
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
14-11-2019 08:08
Mijn minnaars en ik gebruikten elkaar voor seks, voor een leuke tijd, voor de aandachtsbehoefte, voor het goede gevoel. Daar is imo niet zoveel mis mee en ik was er ook altijd duidelijk over. Dat je gebruikt wordt of zelf gebruikt betekent niet dat de ander zich een wegwerpartikel hoeft te voelen.
Op die manier voel ik het ook minder negatief.
Je gebruikt voelen heeft imo zo'n negatieve wanklank, dan ben je een slachtoffer van iemand die zichzelf beter maakt/voelt ten koste van jou, zo pikte ik het dus ook op.
Wij maken inderdaad gebruik van elkaar, maar wel met elkaars toestemming zonder dat de een profiteert en de ander slachtoffer wordt.
@Roos,
Neen, dat kan ik niet, dat is precies waarom ik besliste echt helemaal alles stop te zetten. Ik moet eerst echt over M heen raken wil het ooit nog echt goed komen.

Ik deed een visualisatie oefening bij de therapeute, ze vroeg waar ik mezelf het gelukkigst zou zien. Dat was heel duidelijk bij M, maar dan in een vacuum, ik zie ons dan altijd op reis, op avontuur, niet met mijn en zijn kinderen, niet in mijn dagelijkse leven.
Daar is het heel duidelijk thuis, met mijn man. Dus het is nog niet over.

Ik ben een man denk ik :), de situatie zoals ze was voor het ongeluk was eigenlijk voor mij ideaal: comfort van het gezin met mijn eigen lover on the side.
Nu besef ik wel dat misschien dat heel veel kapot maakte.

Ik ben aan het nadenken wat het dan precies is wat ik mis dat ik inging op iets anders, want een gezin alleen of met een andere man is geen oplossing voor mij, ik hoop dat dan te kunnen voorleggen aan mijn man of het op een andere manier op te lossen, maar ik wil het eerst zelf helemaal klaar zien.

Ik kan nu nog niet alles aan mijn man vertellen, ik weet nog te weinig hoe sterk hij al is.
Alle reacties Link kopieren
Olivia ik vind dat je heel knap bezig bent met jezelf, je man en je gezin. Je laat je niet leiden door de fijne gevoelens, maar geeft ruimte aan je ratio. Ik denk ook wel dat zolang de boosheid er zit je ook niet verder kan met je man, maar dat het niet perse slecht is om dat nu te voelen. Ik hoop voor je dat het afzakt, al is het alleen maar omdat het heel veel energie kost.

Ben het eens met roos dat veel mannen niet zomaar weg gaan, je ziet het hier eigenlijk ook toch wel. Tuurlijk een ietwat vertekend beeld omdat er vooral vrouwen schrijven.
In mijn omgeving toevallig ook pas gezien. Al 2 jaar klagen dat hij niet gelukkig is thuis, zelf vreemdgaan en nu is er een vrouw die alles accepteert wat hij qua (seksueel) leven zou willen en ja hoor nu gaat (of heeft hij inmiddels) zijn vrouw wel verteld dat hij wil scheiden. Hij is zo van zijn voetstuk gevallen daarom, zo niet verwacht van hem. Hem er ook mee geconfronteerd, maar ik zag het helemaal verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Roosss, klopt hij is degene die niet weet of hij een leven kan hebben met waar kleine kinderen bij zijn betrokken. Puur de verantwoordelijkheid en vast ook de beperking. Het is niet dat hij de kinderen niet leuk vindt, het klikte goed, beiden kanten op.

Wrange in de situatie was ook dat mijn kinderen meer naar hem vroegen (en vragen) dan zijn eigen kinderen. Dus ergens ook nog confronterend.
Alle reacties Link kopieren
Veel onrust hier. Gevoelsmatig. Ik mis het contact. Ik wil/moet sterk zijn maar wat is het vreselijk moeilijk.
Het is sowieso morgen weer tijd voor de wekelijkse radiostilte dus ik kan dan sowieso ook niets qua contact zoeken.
En dan loop ik mezelf gek te maken door te denken "waarom doet hij geen moeite voor me, als hij echt zou willen zou hij allang een berichtje doen" terwijl ik het hem echt bijna gesmeekt heb.....

Moest het even ergens kwijt, onsamenhangende hersenspinsels
Alle reacties Link kopieren
Kun je je verplaatsen in zijn situatie, Chiwe? Hij is nu twee keer betrapt, heeft zijn vriendin beloofd om het contact stop te zetten, hij is bang voor een definitieve breuk als wederom contact wederom uitkomt. Ik kan me voorstellen dat hij best even paranoia is en daarom ook via het werk niet durft te contacten. En... misschien is hij bezig om uit te zoeken wat hij nou eigenlijk wil en gebruikt hij daar de stilte voor. Ik vul maar in hoor, ik ken Kont niet natuurlijk. Maar ik kan me dit allemaal wél goed voorstellen.

Maar ik snap dat dit voor jou heel naar en vervelend is. Kon je die gedachtenrazen maar uitzetten hè? En als het je teveel wordt kan jijzelf áltijd via je werk een mailtje sturen, misschien loopt het dan niet zo hoog op in je hoofd. Nu weet ik dat je niet open kunt zijn via de werkmail maar misschien kun je in bedekte termen ongeveer vertellen wat je bezighoudt.

Nóg beter is om het hier te uiten, dat mag sowieso. Altijd!
...
Alle reacties Link kopieren
Het was mijn eigen verzoek, de pauze. Mij leek het beter, hij wilde het in eerste instantie helemaal niet en ik heb echt moeite moeten doen om hem ervan te overtuigen. Hij heeft zich neergelegd bij mijn standpunt. Hem kennende houdt hij zich hier dus voor de volle 100% aan, dus ik moet gewoon niet zo achterlijk doen en dat soort dingen denken. Als ik hem nu zou berichten weet ik zeker dat hij meteen reageert.

Ik moet gewoon sterk zijn en heb een schop onder mijn kont nodig om door te zetten :|
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijft hij eigenlijk bij zijn vriendin? Ze wonen niet samen, hebben kennelijk dan ook geen kinderen en hij lijkt totale schijt aan haar te hebben.
Chiwe, hier een schop en weest sterk. Hebben jullie een eind datum van de pauze afgesproken? Heb met je te doen hoor. Van veel contact naar niets is gewoon niet leuk.
Olivia fijn om over je te lezen. Het siert je om volledig voor je man en gezin te gaan. Bijzonder om te visualiseren over M, en wat je daar dan bij ziet. Mooi en verdrietig te gelijk dat M je alle ruimte geeft om je leven op de rails te krijgen. Ik denk wel dat zolang hij een rol speelt je niet echt voor herstel met je man kan gaan. Dat dit boosheid oplevert begrijpelijk, maar zit dit je niet in teveel in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Chiwe schreef:
15-11-2019 08:52
Het was mijn eigen verzoek, de pauze. Mij leek het beter, hij wilde het in eerste instantie helemaal niet en ik heb echt moeite moeten doen om hem ervan te overtuigen.
Aha.
Tja, dan valt hem niks te verwijten natuurlijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Judy is samenwonen en samen kinderen hebben dan een vereiste voor een serieuze relatie? De reden dat ze niet samenwonen is omwille van haar kinderen. (Heb ivm herkenbaarheid even wat tekst weggehaald)

Rooss, nee inderdaad, hij houdt zich keurig aan de belofte.

Scandino, nee we hebben gezegd voorlopig.... lekker vaag dus, maar misschien ook wel goed, anders leef ik helemaal toe naar dat moment.

Oliviaaa, wat zou dan die andere manier zijn?
Petje af hoe je ermee aan het werk bent.
chiwe wijzigde dit bericht op 15-11-2019 14:21
31.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chiwe ik snap judy haar vraag wel. Bij mij schoot hetzelfde door mijn hoofd.
En nee samenwonen en kinderen hebben zijn niet alleen de vereisten voor een serieuze relatie.
Maar als hij om en nabij binnen een half jaar naar het starten van die relatie al vreemd gaat hoe serieus neemt hij het dan.

Als je na een half jaar al behoefte hebt aan een ander, hoe diep zit de liefde dan? Dan zit je toch nog helemaal in de verliefdheidsfase?
Daarnaast heeft zijn vriendin hem blijkbaar nog een kans gegeven, maar met alleen de eis dat hij het contact verbreekt met jou, maar ook daar wil hij zich niet aan houden. Maar wel nu jij het zegt ;-)
Ook dan vraag ik me weer af hoe diep zit de liefde dan voor zijn vriendin. Haar eisen zijn niet belangrijk, maar die van jou wel om aan te houden.

En ja dan vraag ik me ook af, als hij zoveel moeite doet om met jou tijd door te kunnen brengen, waarom hij dan met vriendin blijft.
Want dan maakt het het stukje niet samenwonen en geen kinderen wel makkelijker en is dat geen reden om bij elkaar te blijven.
Rooss4.0 schreef:
14-11-2019 08:16
.......
Ongeveer 2% van de minnaars verlaat uiteindelijk zijn vrouw........
Zo weinig maar? Alle mannen die het initiatief nemen om te scheiden omdat er een ander in het spel is vallen hier dus onder. Had gedacht dat dat er veel meer waren.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je het zo lezen:
Van de 100 mannen die vreemdgaan, gaan er maar 2 mannen weg bij hun vrouw en de rest blijft.

Het gaat dus niet om alle mannen die initiatief nemen tot scheiden, maar alleen om de mannen die minnaars zijn.
Maar je bent toch per definitie minnaar als je in je huwelijk iets met een andere vrouw begint?

En ik geloof ook wel dat bijna alle mannen die gaan scheiden iemand klaar hebben staan.

Alleen een keer vreemd gaan dat zullen er wel heel wat meer zijn ja.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 15-11-2019 14:18
45.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het vreemdgaan is niet direct begonnen na onze eerste ontmoeting. Hoe dan ook nog steeds heel pril en imo ook eigenlijk veel te snel. Dan zou je, als de liefde serieus is, absoluut geen oog hebben voor een ander. Er helemaal niet voor openstaan.

Jullie hebben daarin ook absoluut gelijk. Met mijn vriendin ook regelmatig over gehad. Ons inderdaad afgevraagd hoe het met de liefde zit tussen hen. Tel daar bij op dat er nu een flinke breuk zit in het vertrouwen. Geen prettige basis om verder mee op te kunnen bouwen. Ik wil ook dat hij dat gaat onderzoeken. Niet voor mij hoor, voor mij moet hij geen keuze maken, maar voor zichzelf, zijn toekomst.

Misschien is het dan inderdaad zo wat al eerder werd geschreven door Rooss..... Ik ben natuurlijk niet volledig beschikbaar voor hem nu, er staat niet een andere dame klaar als hij de relatie nu zou verbreken....
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel de actieve vreemdgangers, dus de mannen die naast vrouw nr 1 ook een nr2 hebben.

Van de 100 mannen met een nr2, gaan er maar 2 daadwerkelijk weg bij hun nr1vrouw.

Zo heb ik de 2% van roos geïnterpreteerd.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
15-11-2019 14:13
Maar je bent toch per definitie minnaar als je in je huwelijk iets met een andere vrouw begint?

Nee in theorie niet, dan heeft de man een minnares. Heeft de betreffende vrouw inderdaad een relatie dan is de man haar minnaar.
In mijn geval heb ik een minnaar en ben ik tegelijkertijd ook minnares aangezien we beiden een partner hebben.
Ik sluit me aan bij Judy en Soumis. Had ook al eerder gezegd dat het Kontje zou sieren als hij zelf breekt met 1 van jullie.

Maar Chiwe, wat doe je jezelf aan? Jij hebt de pauze geïnitieerd maar jij hebt het er moeilijk mee. Kan je dan niet zelf voor de radiostilte die er altijd is toch nog even een berichtje naar hem sturen? Zeggen dat je het moeilijk hebt en aangeven waar je behoefte aan hebt?
Volgens mij doen jullie goed aan een gesprek over hoe verder.
Eerlijk gezegd kan ik mee niet bedenken hoe jullie verder kunnen gaan als hij bij zijn vriendin blijft, maar als dat de uitkomst is kan dat ook besproken worden.
Wil je wel even sterke wensen, het is wel echt een rot situatie.

Edit: ik had je bericht van 1416 nog niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Chiwe, wat had jij verwacht van het non-contact? Ik krijg het idee dat het jou alleen maar meer bezighoudt nu er geen contact is. Nu heb je die onzekerheid er ook nog bij.
Volgens mij werkt een radiostilte bijna nooit, dan heeft je hoofd alleen maar meer tijd om een eigen verhaal te maken.

Jij bent niet verantwoordelijk voor K's keuzes. Jij hoeft daar dus ook geen verantwoordelijkheid voor af te leggen. Hij mag zelf bedenken wat hem in zijn relatie houdt.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss, Ik had het voorgesteld om even adem te kunnen halen. Het gevoel wat ik van de week had was echt vreselijk. Ik had geen controle over mijn emoties en ik was vreselijk onzeker. Dat gevoel wilde ik gewoon even niet meer.
Maar je hebt gelijk, dit is echt Killing!!
Normaal gesproken werkt die radiostilte best wel als we elkaar gewoon nog even gedag appen en weten wanneer er weer contact is. Leuk is anders, maar het is te overzien.


Wiekjes, ik was in dat bericht dieper ingegaan op de reden van niet samenwonen en het tijdsbestek van hun relatie en haar scheiding kwam er in voor. Dat had ik dus even weggehaald.

Ik heb hem net toch maar een mail gestuurd, als het goed is is hij nu aan het werk. Geprobeerd op zakelijke wijze te laten weten wat ik enorm behoefte heb aan contact :P
Alle reacties Link kopieren
M belde me vanmiddag vrij vlot na mijn mail. Heel kort even gesproken. Hij heeft het er moeilijk mee, stond heel vaak op het punt mij een appje te sturen. Vriendin is vreselijk wantrouwend en laat hem geen seconde met rust. Begrijpelijk!
Afgesproken dat we maandag in de pauze even bellen. Hij wil me graag zien komende week, even koffie drinken ergens, maar vraag me af of het slim is.
Chiwe, niet rot bedoeld maar jij zwengelt contact aan omdat je het moeilijk hebt. Hij reageert en laat weten dat hij het ook moeilijk heeft. En dan vraagt hij om je te zien, en vraag je jezelf af of dat slim is.
Waarom doe je dit? Je maakt het jullie allebei moeilijk op deze manier.
Het is lastig, maar waarom onderga je het non-contact niet? De wond openmaken betekent dat er opnieuw geheeld moet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven