Minnaar deel 40

16-07-2020 08:31 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 39 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Linkje naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-39/list_messages/4513 ... #p30528762
oranjexxx wijzigde dit bericht op 16-07-2020 08:35
Reden: tekst verwijderd dat de linkjes naar de overige minnaardelen in de eerste post staan.
2.78% gewijzigd
Dreaming, ik lees nu pas jouw bericht.
Had eerst bovenstaand bericht geschreven, maar dat is meteen antwoord op jouw vraag....
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 11:20
Wat maakt dat deze informatie jou zo triggert? Het lijkt alsof je de dynamiek ontkent en er geen onderliggende oorzaak mag zijn voor vreemdgaan? Vreemd vind ik dat.
Niks mis met een stukje zelfinzicht.
Er is natuurlijk altijd een onderliggende oorzaak voor vreemdgaan. Wat ik dan weer vreemd vind is dat dit door een aantal dan weer wordt teruggebracht naar een hokje als verlatings-/bindingsangst.
Leeuwin1974 schreef:
21-09-2020 11:40
Dreaming, ik lees nu pas jouw bericht.
Had eerst bovenstaand bericht geschreven, maar dat is meteen antwoord op jouw vraag....
Mag ik dan een beetje botweg zeggen dat je je verlatingsangst als excuus gebruikt? Want je krijgt niks van je minnaar. Het enige bij wie je wat te halen hebt, is bij jezelf. En bij je vriend, hij kan je als steun zijn als het niet goed met je gaat. Maar je minnaar als doekje voor het bloeden levert je echt niks op.
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 11:40
Er zijn meerdere wegen naar Rome toch? Je reacties zijn wel erg fel bijna alsof je persoonlijk geraakt bent.
Het gaat denk ik niet om “ geloven” in zelfhulpboeken maar klaar zijn om te ontvangen wat er uitgereikt wordt.
Dat kan een boek zijn of gesprek met vriendin, een levensles, lezing of therapie. Dit soort inzichten zijn heel belangrijk om jezelf te begrijpen en te groeien. Vooral als je in verkeerde patronen bent beland


Oh nee hoor, ik ben helemaal nog niet zo fel als zou kunnen.
Ik zet gewoon enorm mijn vraagtekens bij het verhaal van Leeuwin.
En in dit boek wordt juist deze dynamiek heel helder uiteengezet. Hanna Cuppen is een zeer ervaren therapeut en heeft dit boek vanuit eigen persoonlijke ervaring geschreven. Ze is heel succesvol geworden in deze materie en kan het verrassend goed uitleggen. Ik zou zeggen lees het eerst voor iets onwetend gaat roepen.
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 11:40
Er zijn meerdere wegen naar Rome toch? Je reacties zijn wel erg fel bijna alsof je persoonlijk geraakt bent.
Het gaat denk ik niet om “ geloven” in zelfhulpboeken maar klaar zijn om te ontvangen wat er uitgereikt wordt.
Dat kan een boek zijn of gesprek met vriendin, een levensles, lezing of therapie. Dit soort inzichten zijn heel belangrijk om jezelf te begrijpen en te groeien. Vooral als je in verkeerde patronen bent beland
Ik vind de reacties van Marana helemaal niet fel, juist erg zelfverzekerd en met mooie zelfinzichten. Inderdaad zijn er meerdere wegen naar Rome, maar je doet de berichten van personen, die duidelijk door levenservaring tot inzichten zijn gekomen, af alsof dat niet geldt of niet waar kan zijn. Nee, er móet iets psychologisch achterzitten en dat is gewoon niet altijd zo. Je blijft maar doorgaan met “ontvangen” en “uitreiken” etc. alsof je iemand aan het bekeren bent.
loisnvt schreef:
21-09-2020 11:42
Er is natuurlijk altijd een onderliggende oorzaak voor vreemdgaan. Wat ik dan weer vreemd vind is dat dit door een aantal dan weer wordt teruggebracht naar een hokje als verlatings-/bindingsangst.
Ja deze dynamiek kan er zeker onderliggen. Hoe zo is dat vreemd?
O jee, ik denk dat ik een groot deel van mijn vorige post heb verwijderd,
gelukkig had ik m opgeslagen; even kopiëren:

Daarom durf ik ook de knoop niet door te hakken.
Durf ik geen definitieve afscheidsapp te sturen.
Want ik weet al wat zijn reactie gaat; zijn; zoiets: "Oké. Geen probleem. Ik snap het. Wens jou en je vriend het allerbeste toe'.
En dan ga ik me zooooo intens verdrietig en gebruikt en afgewezen voelen.
Dan ben ik bang dat ik emotioneel instort en mijn verdriet en pijn niet meer kan verbergen, ook niet voor mijn vriend, en dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Daarom wil ik het langzaam afbouwen... Zodat mijn gevoelens voor hem ook de tijd hebben om langzaam af te nemen, en het verdriet hopelijk wat minder zal zijn, dan dat het verdriet zich in 1 x openbaart...
Daarom heb ik zo lang proberen vast te houden aan hem, en zo lang mijn kop in het zand gestoken, en me voorgehouden dat hij mij wel leuk vindt, maar het niet uit naar mij toe... (zoals m'n ouders....???)
Ben afgelopen vrijdag wel door alle reacties van andere lezeressen wel tot het inzicht gekomen dat hij écht geen ene bal om mij geeft.
Meest pakkende uitspraak vond ik van Bianca, waarin zij schrijft wat ik volgens haar voor hem beteken; en wel: 'Een lekker, makkelijk, geil ding, een extraatje. Niet nodig. Niet bang om te verliezen'.
Dat wist ik natuurlijk al wel diep van binnen, vandaar ook dat ik het appcontact naar beneden hebt geschroeft. Maar toch, ook nu denk ik weer, ik BEN toch leuk, lekker, mooi en aardig; het kan toch niet anders zijn dat hij mij ook leuk moet vinden..
Ik dacht dat ik liefde/aandacht/bevestiging kon winnen door aardig (en lekker en mooi) te zijn, zoals S-Meds zegt..
Bangggg!!! Niet dus...
Marana schreef:
21-09-2020 11:26
Ik vind er ook niks mis met een stukje zelfinzicht. Maar ik heb denk ik een allergie voor zelfhulpboeken. Zoals ik al eerder vandaag schreef, als je er echt zelf aan wilt werken heb je meer aan een professional die het op jou persoonlijk toespitst dan aan een boek vol algemeenheden.
het is gewoon een gevalideerd 'zelfhulpboek'. als zo'n boek je de inzichten kan verschaffen die je nodig hebt om kritisch te kijken naar je eigen gedrag dan is dat mooi. Scheelt ook weer in de zorgkosten
loisnvt schreef:
21-09-2020 11:53
Nee, er móet iets psychologisch achterzitten en dat is gewoon niet altijd zo. Je blijft maar doorgaan met “ontvangen” en “uitreiken” etc. alsof je iemand aan het bekeren bent.
Ik denk dat je beter moet lezen
Leeuwin1974 schreef:
21-09-2020 11:38
……..

En ja, ben heel bang voor die definitieve afwijzing vanuit zijn kant... Daarom durf ik het niet goed te stoppen, kan die afwijzing nog niet aan, en houd het daarom op afstand door de 'relatie;' (nog) niet te (willen) beëindigen, zodat ik de afwijzing ook op afstand hou..

Zie hierboven, Dreaming...
De grap is dat je zo je eigen afwijzing creëert. Want als je vriend erachter komt dan weet je wat er gebeurt
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 11:40
Er zijn meerdere wegen naar Rome toch? Je reacties zijn wel erg fel bijna alsof je persoonlijk geraakt bent.
Het gaat denk ik niet om “ geloven” in zelfhulpboeken maar klaar zijn om te ontvangen wat er uitgereikt wordt.
Dat kan een boek zijn of gesprek met vriendin, een levensles, lezing of therapie. Dit soort inzichten zijn heel belangrijk om jezelf te begrijpen en te groeien. Vooral als je in verkeerde patronen bent beland
die persoonlijke geraaktheid geldt voor meer, ik word in ieder geval steeds gestaft als ik met jullie praat over de achterliggende oorzaken.
Leeuwin1974 schreef:
21-09-2020 11:53
maar je vriend houdt van je
S-Meds schreef:
21-09-2020 11:54
het is gewoon een gevalideerd 'zelfhulpboek'. als zo'n boek je de inzichten kan verschaffen die je nodig hebt om kritisch te kijken naar je eigen gedrag dan is dat mooi. Scheelt ook weer in de zorgkosten
Nou ja, het grote verschil is natuurlijk dat je met zo'n 'gevalideerd' zelfhulpboek je heel selectief kunt shoppen wat het beste bij jou situatie past. Terwijl een beetje goede therapeut natuurlijk op die pijnpunten gaat drukken die je zelf het liefst een beetje wegmoffelt. Precies wat Leeuwin hier ook doet: niet willen breken met haar minnaar want dan valt ze uit elkaar of zoiets.
Marana schreef:
21-09-2020 11:48
Oh nee hoor, ik ben helemaal nog niet zo fel als zou kunnen.
Ik zet gewoon enorm mijn vraagtekens bij het verhaal van Leeuwin.
Dat is idd opvallend. Wat maakt dat jij twijfelt aan haar verhaal? Het zijn toch haar ervaringen en ontdekkingen. Wat maakt dat ze een soort verantwoording moet geven om deze zelfkennis te delen. Ik lees vooral iets positiefs
Dreamingtheday schreef:
21-09-2020 11:59
Nou ja, het grote verschil is natuurlijk dat je met zo'n 'gevalideerd' zelfhulpboek je heel selectief kunt shoppen wat het beste bij jou situatie past. Terwijl een beetje goede therapeut natuurlijk op die pijnpunten gaat drukken die je zelf het liefst een beetje wegmoffelt. Precies wat Leeuwin hier ook doet: niet willen breken met haar minnaar want dan valt ze uit elkaar of zoiets.
Ik vind het zo zwart/wit neergezet. Een proces van verandering start altijd ergens. Meestal op moment dat je vastloopt of je eigen strategieën niet goed meer werken. Het leest alsof @Leewin nu pas bewust is van een bepaald patroon. Ze zal zelf kunnen inschatten of ze hierin iets nodig heeft. Als de angst bepalend blijft is dan kan ze zeker persoonlijke hulp zoeken
S-Meds schreef:
21-09-2020 11:55
De grap is dat je zo je eigen afwijzing creëert. Want als je vriend erachter komt dan weet je wat er gebeurt
Als ik het nu per direct zou stoppen, zou ik daar zo emotioneel over worden, dat mijn vriend het wel zou gaan merken aan mij, waarschijnlijk.. En dat wil ik niet, ik wil niet dat hij erachter komt dat ik vreemd ben gegaan / ga.
Daarom wil ik het contact met minnaar geleidelijk afbouwen.
En misschien lukt me dat al wel in een paar weken..
Ik merk gewoon aan mezelf dat ik dit niet te 'gehaast' moet gaan doen, dat ik er tijd voor nodig heb..

Ja, er is natuurlijk altijd op elk moment een kans dat mijn vriend erachter komt.
Maar ik acht die kans niet groot.
En ik denk ook, dat als hij erachter komt, dat hij zich ontzettend verdrietig, boos, teleurgesteld en verraden zal voelen, hij zal er kapot van zijn, maar toch denk ik dat er best een reële kans is dat hij de relatie niet zal beëindigen. Hij is nl. heel erg gehecht aan mij (verlatingsangst). En mss zit ik ernaast, en zet hij er wel meteen een punt achter, maar die kans acht ik wel kleiner. Mocht hij er wel achter komen dan zal dit in ieder geval zeker een vernietigende uitwerking op zijn vertrouwen naar mij toe hebben, dat wel...
En ik wil hem niet kwijt.
Daarom wil ik ook met minnaar stoppen, maar niet van de ene op de andere dag, want ben dan juist bang dat mijn vriend er dan, door mijn gedrag, er wél achter gaat komen....
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 12:15
Ik vind het zo zwart/wit neergezet. Een proces van verandering start altijd ergens. Meestal op moment dat je vastloopt of je eigen strategieën niet goed meer werken. Het leest alsof @Leewin nu pas bewust is van een bepaald patroon. Ze zal zelf kunnen inschatten of ze hierin iets nodig heeft. Als de angst bepalend blijft is dan kan ze zeker persoonlijke hulp zoeken
Jij bezit wat meer mildheid dan ik. :)
Van wat ik hier van Leeuwin lees, denk ik dat ze wel meer begeleiding nodig heeft. En misschien iets minder input van een minnaressentopic (waar dates vrij 'normaal' lijken te zijn).

Leeuwin, Ik hoop dat je denkwijze dat een pleister er langzaam afpeuteren minder pijnlijk is klopt. Ik heb daar mijn twijfels over. Ik vraag me alleen af of je soulsearching niet beter in een eigen topic past dan hier in een topic op de sekspijler.
Leeuwin1974 schreef:
21-09-2020 12:18
ja dat is ook een manier om het goed te praten. Natuurlijk klopt het niet wat je zegt. Hoe langer je wacht met het doorknippen van de banden hoe meer pijn het gaat doen.
Ik ben in ieder geval heel blij met het boek, ; ga er nu weer verder in lezen.
En ik ben op de goede weg he..
App al een stuk minder met minnaar, en heb nog geen definitieve datum voor een nieuwe date gepland.
Ben best al een beetje 'trots' op mezelf, dat ik nu langzaam in staat ben om de losse puzzelstukjes in elkaar te gaan leggen. Ook dankzij de postings van meerdere dames hier, die mijn inzichten aanscherpen en mijn vertrouwen in mijzelf opvijzelen...
De puzzel is nog niet klaar, maar ik ben er in ieder geval aan begonnen...
Leeuwin1974 schreef:
21-09-2020 12:41
Ik ben in ieder geval heel blij met het boek, ; ga er nu weer verder in lezen.
En ik ben op de goede weg he..
App al een stuk minder met minnaar, en heb nog geen definitieve datum voor een nieuwe date gepland.
Ben best al een beetje 'trots' op mezelf, dat ik nu langzaam in staat ben om de losse puzzelstukjes in elkaar te gaan leggen. Ook dankzij de postings van meerdere dames hier, die mijn inzichten aanscherpen en mijn vertrouwen in mijzelf opvijzelen...
De puzzel is nog niet klaar, maar ik ben er in ieder geval aan begonnen...
het gaat hoe dan ook pijn doen. Leren om te gaan met pijn is juist je les.
S-Meds schreef:
21-09-2020 12:41
ja dat is ook een manier om het goed te praten. Natuurlijk klopt het niet wat je zegt. Hoe langer je wacht met het doorknippen van de banden hoe meer pijn het gaat doen.
Is een kwestie van weken, en niet van maanden, verwacht ik, S-Meds...
S-Meds schreef:
21-09-2020 12:43
het gaat hoe dan ook pijn doen. Leren om te gaan met pijn is juist je les.
Ik heb nu al het gevoel dat ik aan het rouwen ben; me nu al in het rouwproces bevind...
Heeft er iemand, naast Oranje, nog een lekkere hete date op de kalender staan? :nut:
Leeuwin1974 schreef:
21-09-2020 12:52
Heeft er iemand, naast Oranje, nog een lekkere hete date op de kalender staan? :nut:
Wacht even, je schrijft hier met name over je eigen psychische problemen waarbij je aan alle kanten wordt geholpen en dan ineens deze reactie. Wat is je motivatie om dit op deze manier op te schrijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven