Minnaar deel 40

16-07-2020 08:31 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 39 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen.

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Linkje naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-39/list_messages/4513 ... #p30528762
oranjexxx wijzigde dit bericht op 16-07-2020 08:35
Reden: tekst verwijderd dat de linkjes naar de overige minnaardelen in de eerste post staan.
2.78% gewijzigd
loisnvt schreef:
21-09-2020 17:12
Vlgs mij staat het een ieder vrij een bericht te staffen, net zoals het een ieder vrij staat hier te schrijven.

Dit is dus een voorbeeld van wat ik bedoelde in mijn laatste berichten over het staffen.

En dan laat ik het ‘provoceren’ gemakshalve maar even buiten beschouwing.
Je kan ook gewoon iemand op de negeer zetten.
wiriehorn schreef:
21-09-2020 17:18
De vraag is of dat aan jou is of aan een erkende therapeut. Die kan zaken die besproken zijn opvolgen (monitoren) en jij niet
Ik lees hier ook opmerkingen over vrouwen die zonder condooms vrijen, dat kan je ook niet monitoren he? Betekent niet dat je er niks over mag zeggen ook al ben je de GGD niet
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 17:16
Straffen?
Als je goed leest zie je dat ik nergens diagnostiseer. Ik schrijf hier niet vanuit een ivoren toren maar identificeer met alle spelers op het veld. Ik beschrijf een aantal inzichten waar in dit geval @leeuwin zelf om vraagt.
En dat is prima, maar doe dit dan lekker in een topic op psyche. Vlgs mij wordt het een beetje een 1 op 1 psychoanalyse. Best interessant en fijn dat er 1 persoon mee geholpen is, maar op een gegeven moment is alles wel zo’n beetje gezegd om niet nóg verder offtopic te gaan.
loisnvt schreef:
21-09-2020 17:27
En dat is prima, maar doe dit dan lekker in een topic op psyche. Vlgs mij wordt het een beetje een 1 op 1 psychoanalyse. Best interessant en fijn dat er 1 persoon mee geholpen is, maar op een gegeven moment is alles wel zo’n beetje gezegd om niet nóg verder offtopic te gaan.

Dat is meten met twee maten want anderen doen het net zo goed. Kijk maar eens naar de berichten van Roosss. Maar dat is dan ineens geen probleem. De meest volwassen manier om met dit soort dingen om te gaan op een forum is negeren, daarvoor is die knop. Je kan niet een ander weren uit een topic omdat het je niet aanstaat.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-09-2020 17:26
Ik lees hier ook opmerkingen over vrouwen die zonder condooms vrijen, dat kan je ook niet monitoren he? Betekent niet dat je er niks over mag zeggen ook al ben je de GGD niet
Bijzonder vergelijk dan geef je t advies om t veilig te doen. Daarmee breng je niemand in mogelijke psychische nood. En dat doe je wel wanneer je allerlei labels plakt op basis van aannames op psychisch vlak. Weet jij veel hoe labiel iemand zou kunnen zijn?
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn schreef:
21-09-2020 17:32
Bijzonder vergelijk dan geef je t advies om t veilig te doen. Daarmee breng je niemand in mogelijke psychische nood. En dat doe je wel wanneer je allerlei labels plakt op basis van aannames op psychisch vlak. Weet jij veel hoe labiel iemand zou kunnen zijn?
Als ik zo mee lees zijn er geen labels geplakt maar alleen vragen gesteld.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat jij nu het eerste label zelf plakt (labiliteit)
wiriehorn schreef:
21-09-2020 17:18
De vraag is of dat aan jou is of aan een erkende therapeut. Die kan zaken die besproken zijn opvolgen (monitoren) en jij niet

Zeg je dit nu uit zorg voor @leeuwin of is dit de stok waar je mee slaat?
Als je goed leest zie je dat ik bepaalde inzichten uitleg. Deze informatie past prima in het verloop van het topic.
Wat is nu echt je probleem of irritatie? Dat ik dieper op vreemdgaan in ga of dat de gezelligheid verstoord wordt. Voor mij mag iedereen schrijven wat hij wil. Ieder zijn eigen levenspad en verhaal.
Ik reageer vooral op vrouwen die blijven hangen in een overwegend negatieve affaire en zich wijs maken dat het gaat om de leuk en neuk. Dat vind ik pijnlijk om te lezen met de inzichten die ik heb.
anoniem_366979 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 17:57
1.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezuig in het Minnaren topic..
Nou ja.. dat dus..
Het is zuigen en slikken
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 17:54
Het is zuigen en slikken
Oh.. die wetswijziging heb ik dan even gemist..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 17:48
Zeg je dit nu uit zorg voor @leeuwin of is dit de stok waar je mee slaat?
Als je goed leest zie je dat ik bepaalde inzichten uitleg. Deze informatie past prima in het verloop van het topic.
Wat is nu echt je probleem of irritatie? Dat ik dieper op vreemdgaan in ga of dat de gezelligheid verstoord wordt. Voor mij mag iedereen schrijven wat hij wil. Ieder zijn eigen levenspad en verhaal.
Ik reageer vooral op vrouwen die blijven hangen in een overwegend negatieve affaire en zich wijs maken dat het gaat om de leuk en neuk. Dat vind ik pijnlijk om te lezen met de inzichten die ik heb.
Volgens mij staat t er precies het hoe en waarom.

En voor de rest: vind ervan wat je wil. Je hoeft je nu in elk geval niet af te vragen wie jou heeft gestaft.

En nouzeg; je leeskunst is beroerd, ik zei niet dat iemand labiel is maar dat iemand dat zomaar zou kunnen zijn en dat je dat niet vanaf een beeldscherm kunt inschatten lijkt me evident.
Your ego is not your amigo!
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 12:00
Dat is idd opvallend. Wat maakt dat jij twijfelt aan haar verhaal? Het zijn toch haar ervaringen en ontdekkingen. Wat maakt dat ze een soort verantwoording moet geven om deze zelfkennis te delen. Ik lees vooral iets positiefs


Ik ga niet uit de doeken doen waarom ik denk dat het allemaal niet waar is, want dan zal ze alleen maar meer verantwoording willen geven daarover en daar gaat het verder niet om. Ik reageerde expres al amper op haar sinds ze dat over dat appje schreef (dat was het moment dat ik haar niet meer geloofde).

Ik vind het mooi dat iemand aan zichzelf wil werken, maar ik vind het echt niet slim om dat aan de hand van een boek te doen. Zie haar laatste post, vol met diagnoses over zichzelf en haar minnaar. Laat een professional dat beoordelen.
Ik heb zelf destijds ontzettend veel gehad aan de sessies met mijn therapeute. Sessies die niet over mijn minnaar gingen trouwens, al wist ze wel van hem af. De sessies gingen over mij en het gaf mij handvaten waar ik de afgelopen jaren heel veel aan heb gehad.
Zo'n boek is gewoon niet de beste manier. Vandaar dat ik vanochtend zo postte. Ik vind het belangrijk om te melden dat professionele hulp veel zinvoller is dan een boek. Belangrijk voor iedereen die hier meeleest en eigenlijk met zichzelf aan de slag zou moeten.
bloosje schreef:
21-09-2020 17:50
Wat een gezuig in het Minnaren topic..


:proud:


en wat een amateurgepsychologiseer, ik ben er wel weer even klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Zo ist,, je hoeft het niet te slikken hoor.. ;-D
Nou ja.. dat dus..
loisnvt schreef:
21-09-2020 17:27
En dat is prima, maar doe dit dan lekker in een topic op psyche. Vlgs mij wordt het een beetje een 1 op 1 psychoanalyse. Best interessant en fijn dat er 1 persoon mee geholpen is, maar op een gegeven moment is alles wel zo’n beetje gezegd om niet nóg verder offtopic te gaan.
+1 Het is wel een beetje een onemanshow geworden die voor mijn gevoel behoorlijk off-topic is geworden.
Hmmm... ik heb eigenlijk niks gemist. Allemaal nog een beetje van hetzelfde...

Ennieweej... ik heb een PAK!!! :cheer2:

We doen een herkansing aanstaande donderdag... hopelijk gaat het dan gewoon door! Heb er echt super veel zin in, ben ook echt nieuwsgierig naar hem in het echt!!!
Roodkapjeendewolf schreef:
21-09-2020 16:32
Het echte verdriet zit niet in de rouw om het verlies van deze man. Hij is inwisselbaar en heeft alleen gespiegeld waar je angst en pijn zit “Jezelf niet waard vinden om van te houden en je best moeten doen om liefde te verdienen”
Met deze kwetsbaarheid moet je aan de slag. Deze pijn moet je leren dragen op moment dat je getriggerd word door afwijzing.
Maar ook aan de slag met je eigen vriend. De triggers verdragen wanneer hij dichterbij komt. Je bent het waard om van te houden.
Vind dit wel een mooie en ware post. Geen minnaar of vreemdgaan hier (weleens op het punt gestaan) maar helaas wel bekend met hechtingsproblematiek. Die pijn is inderdaad behoorlijk k.u.t. om te verdragen. Sterker nog, die kwetsbaarheid is voor mij juist een reden geweest om er niet aan te beginnen. Juist omdat je met het hebben of beëindigen van een affaire goed op jezelf moet kunnen terugvallen en pijn leren te verdragen. Dat geldt natuurlijk voor alle relaties maar ik denk bij minnaar relaties nog meer.
@Leeuwin, als die man echt zo is zoals je beschrijft, dan des te meer reden om dat lijntje asap door te knippen. Ik weet uit ervaring met een minder gezonde man dat dat zwaar is maar je blijft echt wel heel hoor. Je laat je nu kwetsen maar je kan ook zelf de regie in handen nemen en actief de affaire beëindigen. Voor mij voelde het aan als goed voor mezelf zorgen en het gaf een gevoel van opluchting en ruimte. Verdriet en gemis horen erbij maar wel een mooi moment om te reflecteren.

Lees dit topic al jaren. Vind het vaak wel genuanceerd en lees veel schrijvers hier graag, los van of ik dit voor mezelf zou willen of niet. De laatste tijd komt het inderdaad meer over als een topic dat thuishoort op psyche. Ook niet eens met dat men alleen mee juicht met spannende dates, lees vooral veel opbouwende feedback.
StardustZiggy schreef:
21-09-2020 18:43


Lees dit topic al jaren. Vind het vaak wel genuanceerd en lees veel schrijvers hier graag, los van of ik dit voor mezelf zou willen of niet. De laatste tijd komt het inderdaad meer over als een topic dat thuishoort op psyche. Ook niet eens met dat men alleen mee juicht met spannende dates, lees vooral veel opbouwende feedback.
Fijn om bovenstaand van een meelezer te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat het topic momenteel beter thuishoort op psyche en heb daarvoor een verzoek ingediend bij de mods.
Oranjexxx schreef:
21-09-2020 19:04
Ik vind ook dat het topic momenteel beter thuishoort op psyche en heb daarvoor een verzoek ingediend bij de mods.
Oh, dat had van mij niet gehoeven. Ik heb niks wat ik kwijt wil op psyche. Kunnen degenen die willen psychologiseren en hun psyche graag willen laten doorlichten daar niet zelf een topic openen? :(
Dreamingtheday schreef:
21-09-2020 19:20
Oh, dat had van mij niet gehoeven. Ik heb niks wat ik kwijt wil op psyche. Kunnen degenen die willen psychologiseren en hun psyche graag willen laten doorlichten daar niet zelf een topic openen? :(
Of jij opent zelf een nieuw topic. :idee:
Getaway_Car_59 schreef:
21-09-2020 19:24
Of jij opent zelf een nieuw topic. :idee:
Waarom? Dit topic loopt al jarenlang op de sekspijler? Degene die behoefte hebben de psyche te ontrafelen kunnen zelf toch heel prima een topic op psyche openen? Daar hoef je dit prima topic op de sekspijler toch niet om zeep te helpen?
Dreamingtheday schreef:
21-09-2020 19:32
Waarom? Dit topic loopt al jarenlang op de sekspijler? Degene die behoefte hebben de psyche te ontrafelen kunnen zelf toch heel prima een topic op psyche openen? Daar hoef je dit prima topic op de sekspijler toch niet om zeep te helpen?
Ik snap wat je bedoeld, maar ik kwam hier bijvoorbeeld, omdat ik nieuwsgierig was naar de beweegredenen om vreemd te gaan, en een ander komt misschien weer voor de verhalen over de dates. Zo kan een onderwerp heel breed worden natuurlijk. Ik zie dat eigenlijk als iets positiefs. En nagenoeg elk topic op het forum kent wel afdwalingen.
Oranjexxx schreef:
21-09-2020 19:04
Ik vind ook dat het topic momenteel beter thuishoort op psyche en heb daarvoor een verzoek ingediend bij de mods.
Word nu alles uit de kast getrokken? Het onderwerp is minnaar met alle perikelen er omheen. Het is toch interssant om verschillende verhalen en invalshoeken te lezen. Wat is nu precies het probleem?
Een afdwaling is natuurlijk helemaal prima. Maar zodra er een heleboel schrijvers afhaken en het nog maar over 1 onderwerp gaat wat eigenlijk niet meer zo over het eigenlijke onderwerp van het topic gaat en voornl gekaapt wordt door 1 persoon en haar psychische ontwikkeling, dan lijkt mij het beter dat dat zich afsplitst naar een eigen topic op psyche, zodat degenen die hier voorheen schreven zich ook weer vrij voelen om hier te schrijven. Is iedereen blij. Toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven