Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
@ abra cadabra........neem je vent/ nr1 eens mee naar buiten naar een leuk(ere) plek om eens te vissen of ie echt niet buiten de deur flirt....eerlijkheid ligt bij man ook beetje aan de setting he ;)
Heb vanavond mijn (ex)minnaar gemaild,dat ik hem,na 3 maanden geen echt contact graag weer wil zien.

Ik ben degene,waar nr 1 het nu van weet. Het is niet makkelijk,want hij wil steeds weten of ik al gemaild heb of zo. Wel te begrijpen,want het maakt hem denk ik wel onzeker.

Nu ben ik onzeker of mijn nr.2 nog verder wil,waar we noodgedwongen een paar maanden geleden mee gestopt waren. Hem ga ik niet vertellen,dat nr.1 weet dat ik contact zoek met hem. Wel zal ik zeggen,dat we besloten hebben,dat ik meer vrijheid nodig heb.

Nu zijn de kinderen nog het grootste probleem. Zij zijn pubers en weten gedeeltelijk wat ik gedaan heb en ze houden mij in de gaten. Zij mogen het niet verder weten!!
quote:divad schreef op 03 september 2012 @ 21:45:

@anna15, snufje sarcasme.

Ik zal vast niet de eerste zijn... Maar iets met brutale mensen en halve wereld enzo...

Verwacht ook niet dat de vrouwen mijn kant op gehold komen na een suffe post op dit forum.

En dat was ook niet mijn bedoeling hier.

Het is toch een onderwerp waar je niet overal mee aan kan komen.

En dit is wat dat betreft een uitstekende plek.

Mensen die je niet direct veroordelen op de vraag alleen al. En dan ook nog eens voornamelijk dames.... Als die niet weten waar ik moet zoeken...

En bovenal, anoniem

Tot nu toe kwam alles redelijk eenvoudig op mijn pad tijdens werk, vriendschap, feestjes of in de kroeg. En het is net als toen je 16 was, oogcontact is nog altijd een hele goede graadmeter. Daar gebeurt het bij mij mee. En hoe leuker de trucendoos is die open wordt getrokken daarna, hoe leuker het spel en hoe meer ik genegen ben dat te belonen ;)
Just ik laat hem maar. Ik wil het niet weten. Het mag van mij en ik Zou ook niet elk detail willen delen met hem.
@ rolinka...gewoon een eerlijk berichtje naar je nr2....in sfeer dat je ECHT een tijdje nodig had om dingen op een rijtje zetten....begrijpt de gemiddelde man wel hoor.......en anders SPRING die vijver weer in

@ abra je hebt dus onverwachts een redelijk open relatie ....
@abra: gevaarlijke situatie voor je. Onvrede over nr 1, erg blij met nr 2. Dan wordt het wel lastig je nr 1 weer op waarde te schatten. Misschien een idee om de balans te herstellen en eens om tafel te gaan met je nr 1 en je onvrede te uiten? Wordt hij misschien ook openhartiger?! Ook goed voor je schuldgevoel

Oja, tip van jacg werkt bij mij thuis ook. Wil je gesprek met nr 1 nog eens echt hebben, ga dan iets doen en praat tegelijk. Stuk lopen, samen sporten/ klussen enz. Werkt echt.
Just ik weet het niet Zeker hoor... En hij zou dit Echt niet ok vinden.

Kaarten liggen open op tafel hoor behalve over nr 2. We gaan ook in relatietherapie. Maar zou nr 1 nooit opgeven hoor!
quote:noa00 schreef op 03 september 2012 @ 16:11:

@snowfox, spannend zeg, hoe kwam dat ineens zo dan?

quote:Rooss4 schreef op 03 september 2012 @ 16:13:

Snowfox, nog meer in de war?

Oei.. en wat nu?

leerde hem vrijdag kennen in de kroeg, meteen veel sms contact en gisteren kwam hij naar me voor een prive concert (hij speelt gitaar) en voor ik het wist lagen we opeens in bed..

oeps.

haha. denk dat het ook heeft te maken omdat ik eigenlijk wat afleiding van nr2 zoek omdat ik daar toch gevoelens ben voor gaan ontwikkelen die niet echt beantwoord worden. maar het is zeker eigenlijk niet mijn bedoeling dat dit een nr3 wordt, al lijkt het daar nu wel op :$ hij komt zo namelijk deze kant weer op...

jeetje wat erg als ik dit zo lees, maar ik geniet er wel van..
@ snow and all the girls...beter zo (mannen en vrouwen kunnen even ''sletterig' zijn) dan als in delen v turkije waarin vrouwen op een klein %$# strandje in lange kleden moeten zwemmen omdat mannen 'zich niet prettig voelen bij de gevoelens die vreemde vrouwen bij hun oproepen'....
Donderdag (onverwachts) date met de SV, die dan blijkbaar toch niet zo ex is. Blijf het meer friends with benefits vinden. Hij ook.

Als alles goed gaat met onze agenda's komt hij even hier naartoe en gaan we vanalles leuks doen.

(het vissen in de vijver heb ik afgesloten...bij deze friend geen stress of gedoe)
Mijn nr.1 accepteerd nu dat ik de nr.2 heb,voor zo lang hij dat aan kan,maar ik denk dat hij niet open staat voor nieuwe een nieuwe nr.2. Trouwens ik vind deze nr.2 leuk en heb verder echt nog niet veel ervaring op dit gebied.

Hij heeft trouwens nog niet gereageerd,maar hij verwacht ook geen mail van mij,heeft misschien vanavond niet gekeken.

Ben wel ongeduldig!!!
Liesbeth, enjoy!

Ik beschouw dit alles ook als een mooi leerproces om te leren loslaten, te genieten van het moment, niet teveel na te willen denken of te willen regelen, leren open te staan voor wat op je pad komt enz.
quote:justacuteguy schreef op 03 september 2012 @ 22:04:

eerlijkheid ligt bij man ook beetje aan de setting he ;)Werkelijk? Leg eens uit als je wilt? Moet je een man echt meenemen naar een restaurant voor het achterste van zijn tong? Of bedoel je dat niet...
@sparkle , heel goed meissie !!

@Rooss4 (nu vul ik het zelf in) dat de setting , het bed kan zjn iniedergeval na de sex....
Denk dat je een man niet per se ergens mee naar toe hoeft te nemen om het achterste van z'n tong te zien te krijgen.

Denk dat het het beste werkt om er op de een of andere manier een beetje druk op te zetten. Maar ik kan natuurlijk niet voor alle mannen praten.....

@anna15, ben het met je eens dat oogcontact de beste graadmeter is, wat dan wel weer lastig is online....

Kom niet zo vaak meer (alleen) in een setting waar dat gemakkelijk gaat.
bedoel te zeggen dat als je echt aan elkaar wilt opbiechten dat je buiten de deur snoept (zie verhaal abra) dan kun je dat het beste in een plek met lage drempel doen... wandeling, thuis zonder andere verplichtingen....er de tijd voor nemen...
O maar dat geldt voor vrouwen net zo toch? Ik had even het idee dat er nu werd geschetst dat je mannen met allerlei omgevingsdingen moest omringen om ze eerlijk te laten zijn en dat zou me toch echt te ver gaan.

Abra, waarom vermoed je een nr 2 bij je man?
gold idd voor zowel m als v rooss...
Ik (man) heb mijn huidige nr.2 via het internet (secret.de en c-date.nl) gevonden. Standaard verhaal: chronisch lage sex-behoefte bij de Nr1, hoewel de relatie verder niet slecht is en ja..dan gaat het toch kriebelen. Na een paar maanden on-line proberen en diverse one-night stands, de nr2 getroffen. Past perfekt...een leuk contact, maar voor beiden is duidelijk dat het vooral om de erotiek gaat en verder niks.

Het was voor mij verbazend hoe makkelijk het is om dit via het internet te regelen. Er zijn ook veel vrouwen op zoek naar "plezier" en de kunst is uit het grote aanbod een partner met een vergelijkbare situatie/verwachting te vissen!

Natuurlijk is er een zekere gewetens-wroeging, en een permanent risico dat het uitkomt met alle gevolgen van dien. Maar die afweging moet ieder voor zich maken. Voor Nr2 en voor mij is dit een enorme verrijking van ons leven, en vreemd genoeg ook voor de partnerschap met de Nr1!
Welkom Wivabi . Dat je nr.1 relatie er baat bij heeft is niet zo gek, want je loopt ongetwijfeld een stuk minder gefrustreerd rond tegenwoordig. Als het minnaarschap je louter om de seks gaat, kan dat natuurlijk best wat druk van de nr.1 relatie afhalen.

Anders is het als de nr.1 relatie helemaal niet (meer) loopt (los van het seksuele). Dan is het minnaarschap namelijk helemaal geen oplossing, sterker nog, het kan de nr.1 relatie enorm ondermijnen omdat je je energie in een minnaar stopt in plaats van je thuissituatie. Wat dat aangaat sluit ik me aan bij Sparkle:

quote:sparkle4 schreef op 03 september 2012 @ 22:20:

@abra: gevaarlijke situatie voor je. Onvrede over nr 1, erg blij met nr 2. Dan wordt het wel lastig je nr 1 weer op waarde te schatten.

Je ziet elkaar als minnaars altijd op je allerbest en dat kan een nr. 1 nooit evenaren. Daarnaast is het rete-ingewikkeld om voor je relatie thuis te moeten vechten, terwijl je een minnaar hebt. Dan heb je het eigenlijk al opgegeven toch?

@David, welkom ook. 'Hengelen' is niet toegestaan maar zet ff een email-adres in je profiel en zie wat er gebeurt; dit topic heeft een grote club meelezende fans.

@Suzyq, welcome back! Leuk weer wat van je te horen, er is een hoop gebeurd bij jou zeg . Ik snap je dilemma wel, het lijkt mij nogal onrustig om een scheiding te verwerken met zo'n stoot hormonen in je lijf... oppassen dat je je zelf niet voorbij loopt, dus.

Geniet allen van deze prachtige nazomerse dag!
@allegaartje: dank voor je vriendelijke welkomsgroet! Helemaal eens met je opmerkingen: Als je de nr2 als vervanging voor de nr1 gaat zien, loopt het fout, maar zie je het als een leuke aanvulling dan is er een goede kans de relatie met nr2 ook over langere tijd lekker loopt (met misschien wel plaats voor een nr3 )
quote:Allegaartje schreef op 04 september 2012 @ 12:55:

@David, welkom ook. 'Hengelen' is niet toegestaan maar zet ff een email-adres in je profiel en zie wat er gebeurt; dit topic heeft een grote club meelezende fans.

Ken de spelregels nog niet....

Maar zal me eraan houden hoor!

In ieder geval dank voor het welkom, en de tip
@aviv: Thanks! Draai Mika nog altijd. En het helpt! Hoest bij jou op minnaarfront?

Ben best jaloers op allen die het leuk met minnaar hebben. Vreemd soort heimwee

Maak er een mooie avond van!
@sparkle ik herken het, soort heimwee... net of je niemand meer hebt :-)

MAAR... je kunt wel werken aan je nr1, je heimwee een plekje geven en open gaan staan voor een nieuwe nr2 (als je dat al wilt).

Hier weinig veranderd, ik laat steeds meer los, merk dat ik soms wel uren achter elkaar niet aan hem denk (zucht ) en het contact is minimaal. Ik laat het even rusten allemaal, de deur op een kiertje. Who knows what future brings...

Om even op het onderwerp te reageren: ik denk dat er altijd wel iets een klein beetje scheef is met een nr1 relatie als er een nr2 in zicht is. Er moet iets zijn, waardoor je ineens openstaat voor een nr2. Zelf heb ik dat achteraf bedacht. Ik dacht ook dat ik 100% happy was met nr1, maar weet nu dat dat niet zo was. Working on that
@dame: ik ontdek ook langzaam wat positieve kanten ja. ik heb kunnen analyseren wat nr2 me nou gebracht heeft. Dat is ook wel eens nuttig...

Ik geloof niet zo dat er perse iets mis moet zijn als je openstaat voor een nr 2. Hoe kan 1 persoon in al je behoeften voorzien, jarenlang, terwijl die behoeften ook veranderen? Wat mij betreft is dat onrealistisch. Nr 1 geeft mij veel en ik hem. Maar nr 2 gaf mij dingen die ik niet bij 1 vindt en toch wel graag wilde. En dat ging veel verder dan seks alleen.

Maar misschien is het verschil dat ik er altijd zo over gedacht heb, en dat dat niet ineens is gekomen terwijl ik middenin een relatie zat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven