Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Roos, het is onwerkelijk. Ik heb het idee dat ik weer van voren af aan moet beginnen. Mijn vrouw nam het grootste deel van mijn dag in beslag aan mantelzorg ed. Wanneer dat wegvalt heb ik letterlijk hele lege dagen. Aan de ene kant denk ik plak er nog een sabbatical aan vast om met de kinderen te reizen. Aan de andere kant denk ik zo snel mogelijk weer aan het werk. Ik weet het nog niet. Ik weet ook niet wat er in mijn vrouw omgaat nu. Het enige wat ik weet is dat zij de behandelend arts heeft gevraagd de sedatie op te hogen tot letaal. Hij neemt dat in overweging. Zij lijkt vooral naar binnen gekeerd. Ik weet niet wat ik nog kan zeggen. Ik denk dat ik alles wat ik haar wilde zeggen al gezegd heb. Ik wacht het gesprek af.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:dymo9 schreef op 03 december 2013 @ 12:59:Ik word steeds minder de minnares merk ik. Na mijn scheiding heb ik nog wel eens gedate met bezette mannen, maar het gaat me steeds meer tegenstaan. Nu is zelf vrij ben is al dat stiekeme gedoe alleen maar lastig. Mijn laatste minnaar ligt in scheiding. Als hij dat niet gedaan had, had ik het contact verbroken, alleen vanwege zijn 'bezet zijn'. Ik doe het niet meer, een bezette man.Waarom zou jij ook? Ik denk dat het minnespel alleen leuk is als beide gebonden zijn. Hun situatie gelijkwaardig is. Zodra een van de twee alleenstaand is word verlust in het algemeen te snel verward met verliefd. De ander als vangnet na het huwelijk of als de bezette maar toch nieuwe liefde willen zien.
Mijn minnaar gaat idd niet scheiden en voor zover ik weet zie ik ook geen sprookjeshuwelijken in de toekomst. Niemand weet namelijk wat de toekomst brengt, dus het heeft geen zin om mij daar druk over te maken.

Voor nu heb ik twee keuzes. Of ik houd hem in mijn leven en dan ziet het eruit zoals het nu is, een innige vriendschap met af en toe iets van seks, of ik verbreek alles. Dat laatste wil ik niet, want zoals het nu gaat, vind ik eigenlijk wel heel fijn. Mocht het toch van een scheiding komen op een dag, dan kan ik me best voorstellen dat ik me een tijdje terug trek, zodat hij de ruimte heeft. Ik weet niet of er dan toekomst voor ons samen is, wat heeft het voor nut om daar over na te denken?

We hebben iets heel fijns samen en inmiddels komt daar meer ruimte voor. Ik kan me steeds moeilijker voorstellen dat we dit op een dag niet meer zouden hebben, maar daar zijn geen garanties voor.

In tegenstelling tot bij jou durf ik in mijn situatie wel hardop te zeggen dat er sprake is van liefde en daar ben ik stiekem heel trots op. Dat onze band sterk genoeg is om zonder seks ook te blijven staan en ook alleen maar sterker is geworden.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:highlander schreef op 03 december 2013 @ 14:34:

[...]

Ik denk dat het minnespel alleen leuk is als beide gebonden zijn.

Nee man! Hoe kom je daar nou bij?

Zodra een van de twee alleenstaand is word verlust in het algemeen te snel verward met verliefd.

En ook dit is gelukkig zo niet waar! Het is wel het grote vooroordeel dat er heerst, een ongebonden vrouw is zomaar opeens een bedreiging voor de relatie, vanwege die op de loer liggende verliefdheid. Maar dat is echt kul. Het ligt aan de perso(o)n(en), niet aan de status.
quote:Heeeidi schreef op 03 december 2013 @ 15:04:In tegenstelling tot bij jou durf ik in mijn situatie wel hardop te zeggen dat er sprake is van liefde en daar ben ik stiekem heel trots op. Ik vind mijn minnares heerlijk, leuk, lief, mooi, maar ik ben gewoon níet verliefd zoals jij wel lijkt te zijn. Ik kan ontzettend van haar genieten, en het ook gewoon leuk hebben, maar that's it. Net zoals de gebonden minnaar van Roos tegen haar kan zeggen dat hij van haar gezelschap houdt zonder er iets met een echt diepe lading mee te bedoelen. Wie weet bedoeld jouw minnaar het ook helemaal niet zo diep als jij het op lijkt te vatten.

Er zit geen toekomst in voor mij en mijn minnares, die heeft er nooit in gezeten. Het was een seksuele aanvulling op thuis. Geen vervanging daarvan. Geen invulling voor erna. Dat weten wij allebei. Waarom haar nu wel valse hoop op sterker wordende gevoelens geven door min of meer platonisch met haar om te blijven gaan? Zodat zij ook hardop kan zeggen dat onze band sterk genoeg is om zonder seks ook 8 weken te blijven staan en ook alleen maar sterker is geworden? Terwijl ik haar dan alleen aan de lijn zou houden om garandeerd goede seks met een slimme vrouw te houden.Voor wanneer ik daar weer zin in heb. Ik heb er geen behoefte aan om zo'n mindfuck met haar uit te halen.

Natuurlijk zijn de dates tussen jou en jouw minnaar fijn. Begrijp me goed, de diepgaande gesprekken en geile spanning die ik met mijn minnares had waren dat ook. Zolang niemand de stekker eruit wil trekken kan jullie verhouding heel lang voortduren. Jaren. Zeker nu jij aan de buitenwereld word gepresenteerd als zijn beste vriendin. Net zoals Vuilnisman met zijn minnares doet. Onder die dekmantel kun jij ook mee naar restaurants, dorpskroegen etc. Steeds meer voeding voor jouw verliefdheid. Hoop er alleen niet op dat hij als gevolg daarvan echt niks meer in zijn thuis investeert. Verwacht niet dat zij van minder belang word, hij echt meer naar jou trekt zoals hij volgens jou de laatste jaren lijkt te doen.. That's all.

Roos, jij hebt gelijk. Daarom gaf ik aan mijn uitspraak ook de nuance in het algemeen mee.
Ergens krijg ik het idee dat je juist jouw angsten tav jouw minnares op mij projecteert.

Ja, ik houd van Guus en ja, Guus houdt minstens zoveel van mij. Hij is absoluut oprecht in gevoelens en woorden, daar twijfel ik geen moment aan. Nergens schrijf ik volgens mij dat ik stiekem droom van een toekomst samen, ik geniet van wat we hebben en denk echt niet na over hoe het ooit verder zal gaan.

Jij wilt het contact stoppen, omdat het voor jou niet zuiver zou zijn om er platonisch mee door te gaan. Guus heeft er voor gekozen om het juist te intensiveren, dus alleen daar al zitten verschillen. Jouw verhouding met jouw minnares is duidelijk anders dan die van mij. Helemaal prima.

Ik ben nuchter genoeg om realistisch te blijven, het gaat mij niet om een scheiding of toekomst. Het gaat mij om het samenzijn met iemand waar ik graag bij ben en die graag bij mij is, zoals ik ook mijn vriendinnen en familie heb. Dat heeft niets te maken met het voeden van mijn verliefdheid, het is het van beide kanten graag samen willen zijn.

Als het alleen om seks was gegaan, was dit ook gestopt.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Heidi, heerlijk zo fel als jij in de verdediging schiet. Het zal dan ook wel fel zijn tussen de lakens.

In het afgelopen half jaar heb ik jou de lading van jouw relatie met jouw minnaar zien verleggen van “zijn vrouw en ik zijn anders, zij en ik voorzien in andere behoeftes van hem” tot gisteren “zijn thuis is op, hij heeft sterkere gevoelens voor mij”. Die verschuiving in jouw reacties komt op mij over dat jij meer en meer jouw grip op de realiteit verliest. Jou meer en meer laat beheersen door jouw verliefdheid. Als gevolg daarvan jouw relatie met jouw minnaar meer en meer rozekleurig inziet. It's all in your mind.

In werkelijkheid bedriegt hij zijn echtgenote nog steeds met jou. Recent 'bedroog' hij jou ook door een derde dame te neuken. Ik heb jouw geschokte reactie op dat feit toen ook gelezen. Geschokt toen jij jou realiseerde dat jij hem echt niet voor jou alleen hebt. Ik weet nog hoe jij schreef over zijn 'vreemdgaan' als een 'wake up call' voor jullie relatie. Jij deed jou voor als zijn echte partner. Realitycheck; zijn echte partner zit thuis bij zijn kinderen.

Nadat jij zijn 'vreemdgaan' ontdekte is hij direct gestart met damage control door jou een plekje in zijn publieke domein te geven. “Kijk Heidi, jij betekent echt meer voor mij dan dame drie”. Een doekje tegen jouw bloeden. In zijn publieke domein ver van zijn thuis. Maak jij jou geen illusies dat nu hij jou meer het openbaar in sleept hij ook meer gevoel heeft voor jou dan voor thuis. Of dat zijn thuis echt op zou zijn. Het lukt hem al 6 jaar om in twee werelden te leven. Hij lijkt op dat punt net zo gewetenloos en schuldenvrij te zijn als Vuilnisman en zijn minnares zijn. De echte wereld met zijn echtgenote en de sprookjeswereld met zijn minnares. Natuurlijk is dat wat jouw minnaar met jou deelt speciaal. Die bubbel buiten de werkelijkheid is over het algemeen altijd speciaal. Ik houdt er ook van om tijdelijk met mijn minnares in die bubbel te vertoeven en te doen alsof het leven alleen maar mooi is. Het verschil tussen jou en mij is dat ik kan onderscheiden waar de sprookjeswereld ophoudt en de echte wereld begint. Laat jouw fantasie niet in verliefdheid met jou op de loop gaan. Laat jouw roze bril jou er niet van overtuigen dat die bubbel echte liefde is.

Voor zover ik in jouw posts door de jaren heen heb gezien is de seksuele ondertoon in jouw relatie met jouw minnaar de drijvende kracht achter jullie contact. De seks is in woord alweer terug. Na het bedrijfsfeest was het zuiver platonische alweer weg. Hij houdt jou warm tot jij hem weer in jouw bed uitnodigt. Jullie relatie ademt seks. Dat jij seks verwart met liefde is menselijk. Er zijn wel meer vrouwen die dat doen. Leer het onderscheid kennen tussen die twee zoals Roos, Thordis en Silver dat al wel kunnen.

Over het algemeen zijn relaties die in de sprookjeswereld beginnen in de echte wereld geen lang leven beschoren. Dergelijke relaties spatten binnen korte tijd als een zeepbel uiteen. 21 delen minnaartopic die dat al bewijst. Al is het aandoenlijk hoe in meerdere delen van dit topic jij jou ervan probeert te overtuigen dat jij wel naadloos met jouw minnaar bent verbonden. Zo overtuigend dat jij meer en meer lijkt te geloven dat jullie in de echte wereld ook wel onafscheidelijk zullen zijn. Als het op kiezen tussen die twee werelden aankomt denk ik ook dat hij blijft kiezen voor de echte wereld. Net als bijna 100% van de mannen in werkelijkheid doet. De echte wereld waarin geen plaats is aan zijn zijde voor jou. Die plaats is al bezet door zijn echtgenote. Heel hard gezegd geeft hij jou zijn dikke vinger wanneer hij geil is en houdt hij zijn echtgenote bij zijn hand.

Ik denk dat mannen over het algemeen seksuele sprookjes goed kunnen onderscheiden van echte liefde. Zij zijn iig niet gehinderd door bindingshormonen zoals vrouwen dat wel hebben. Een man gaat over het algemeen alleen echt scheiden wanneer zijn echtgenote die consequentie aan zijn vreemdgaan verbindt. Hij kiest daar niet vrijwillig voor tijdens zijn vreemdgaan. De echtgenote van jouw minnaar weet van jouw bestaan schreef jij vorig jaar. Ik denk dat zij zijn affaire met jou oogluikend gedoogd. Zij heeft in haar dagelijks leven toch geen last van jouw bestaan. Daarvoor woon jij te ver bij haar vandaan. Zij komt jou niet overal tegen zoals Julus bij de minnares van haar partner wel overkwam. Jij bent geen bedreiging voor het echte leven van jouw minnaar en zijn echtgenote. Hij neemt zijn nieuwe 'beste vriendin' toch niet mee naar zijn thuis. Of wel dan? Zijn echtgenote kan jouw bestaan makkelijk negeren. Zij word toch niet-nauwelijks met jou geconfronteerd. Natuurlijk gaat hij zijn echte leven niet opbreken voor jou. Hij zou volslagen gek zijn als hij dat wel doet. Waarom zou hij ook? Zolang jij ervoor kiest aan zijn lijn te blijven wachten heeft hij the best of both worlds! Waarom zou hij dat opgeven? Jij krijgt een verbandje tegen jouw bloedend hart gedrukt. You are killing you softly. Dit soort etterende wonden helen zo slecht. Sterkte.
Hmm, Highlander, ik vind dat je hier toch wel veel in algemeenheden spreekt (dat kunnen mannen in het algemeen goed )

Heidi zal zelf nog wel reageren, maar voor zover ik haar lees, zie ik nergens staan dat zij erop rekent dat hij gaat scheiden. En ik geloof niet dat Heidi aan de zijlijn staat te wachten tot hij eindelijk gaat scheiden, ze gaat gewoon haar eigen gang volgens mij.

Overigens geloof ik dat ik nu juist de minnaar heb gevonden die de uitzondering is. Niks geen sprookje met mij voor ogen, wel reëel genoeg om in te zien dat investeren in zijn huwelijk niet meer gaat. Er zijn echt van die mannen hoor, die niet best of both worlds proberen aan te houden tot hun partner hem betrapt.
Dymo, als man kan ik wel meer goed De minnaar waar jij nu over praat is dat de man wiens echtgenote mails van jou had gelezen?
quote:dymo9 schreef op 04 december 2013 @ 10:26:Er zijn echt van die mannen hoor, die niet best of both worlds proberen aan te houden tot hun partner hem betrapt....
Oh pff, had ik dat hier verteld Highlander? Ja. Twee maanden geleden. Ik wil er hier liever niet dieper op in gaan, stel dat ze meeleest... Als je meer wilt weten waarom ik denk dat deze man de uitzondering is stuur je maar een persoonlijk bericht.
Inno, jouw vrouw wil jou helemaal niet betrappen volgens mij, ze steekt de kop in t zand toch?
quote:highlander schreef op 04 december 2013 @ 10:08: Dergelijke relaties spatten binnen korte tijd als een zeepbel uiteen. 21 delen minnaartopic die dat al bewijst.

Nu wil ik hier ook wel een keer op ingaan.

Keer op keer lees ik hier dat een minnaar geen volgende relatie gaat worden, en dat zal ook wel niet in het algemeen, maar toch ik kan in mijn omgeving drie relaties aanwijzen waarbij dit wel gelukt is.

Eén van die relaties zijn al meer dan 30 jaar samen;

De andere relatie is nu 10 jaar samen;

en de derde relatie is nu 9 jaar samen.

Ik ga niet met deze post beweren dat er geen verdriet is geweest, ook niet dat de (in al deze gevallen betrof het de man, die huis en haard verliet) daarna nooit meer is vreemdgegaan, of zou willen

Het enige wat ik ermee wil zeggen, dat er écht wel uitzonderingen op de regel zijn, in het algemeen gesproken dan hè.
Ik heb nooit ergens het idee gehad hoor dat Heidi erop staat te wachten dat Guus gaat scheiden,volgens mij juist verre van dat.

In al die jaren dat zij contact hebben is er een diepere en intensere band ontstaan dan alleen een seksrelatie.

Dat kan niet iedereen en zekere in de meeste minnaarrelaties is dat vaak onmogelijk .

Ik ben het zeker eens dat relaties die hieruit ontstaan vaak geen lang leven beschoren zijn.

Ik kan me volgens mij niemand herinneren bij wie dat wel gelukt is eigenlijk.

zelf echt een superleuke en lekkere date gehad deze week...

zo lekker even in deze drukke stress tijd !
Wat betreft Heidi, ben ik het met Silver eens, dat ik ook niet het idee heb dat zij op Guus staat te wachten, totdat hij gescheiden is.

Ik vind dat je behoorlijk invult naar aanleiding van wat je hier leest Highlander, prima dit is natuurlijk ook alle info waar je het mee moet doen.

Persoonlijk denk ik wel, dat een hele intieme minnaar relatie je wel kan "ophouden" om open te staan voor een nr 1 relatie, als je dat zou willen.
Zij weet dat hij niet gaat scheiden voor haar idd. Daarom vind ik het zo bizar dat zij van zijn affaire koste wat kost liefde wil maken.

Als een man zijn oude liefde wil inruilen door zijn nieuwe liefde doet hij er iig geen jaren over om dat de beslissen. Zodra de beslissing is genomen voegt een man gewoon de daad bij het woord. Heidi lijkt haar hart aan deze bezette man te willen geven. Dat laat nauwelijks ruimte meer voor een man die zij wel voor zich alleen kan hebben. Vind ik zo jammer dat 'on hold' staan.
.... tekst waarop ik reageerde is veranderd. vandaar niet meer van toepassing
Highlander, die laatste uitspraak staat nogal haaks op: Een man gaat over het algemeen alleen echt scheiden wanneer zijn echtgenote die consequentie aan zijn vreemdgaan verbindt. Hij kiest daar niet vrijwillig voor tijdens zijn vreemdgaan.

Maar wel eens dat hij er normaal geen jaren over doet. Daarom verwacht Heidi dat ook niet toch?
dubbel is niet nodig
Alesksis, natuurlijk houdt ik er ook van om in het gezelschap van mijn minnares te zijn. Komt dat gevoel echt door mijn minnares? Of is dat door de bubbel waarin wij zaten, het gevoel wat ik van die sprookjeswereld kreeg? Ik denk niet dat er sprake is van echte liefde tussen mij en minnares. Ik denk dat wij samen erg goed waren in het creëren van een bubbel. Onze escape van alle zorgen thuis. De bubbel waarin er even geen dagelijkse zorgen waren. Alleen genieten van elkaar's gezelschap. Alleen maar mooi.

Het klinkt hard; ik weet waar mijn hart echt ligt en dat is niet bij mijn minnares. Mijn vrouw is mijn liefde. Mijn minnares alleen een aanvulling op mijn vrouw.
Highlander, jij bent met een andere insteek samen met je minnares. Vanuit een open relatie, allebei, niet als vlucht wat voor velen van ons wel geldt.
Klopt Dymo, mijn vrouw weet dat ik er behoefte aan had om mij op momenten af te sluiten voor de echte wereld. Dat had zij ook. Mijn echtgenote heeft meerdere minnaars versleten. Zij vond het altijd heerlijk om met iemand die haar slechter kende dan ik deed uit de band te springen. Even iemand anders te zijn dan de moeder/vrouw van. De eerste keer dat wij naar een club gingen had voor mij een schrikmoment. Ik zag in mijn echtgenote zo'n geil loeder tevoorschijn komen. Die schrik was ik snel te boven. De ransaap en het loeder vonden elkaar lekker
Dat is superfijn dat dat bij jullie zo goed heeft uitgepakt. Maar met die bril op oordelen over mannen die vreemdgaan, dat is mij te gekleurd. Guus heeft een heel andere insteek, en mijn SV ook, en Inno ook, en etc etc
Je kan niet in een hoofd kijken. Wat de precieze intenties zijn weet je waarschijnlijk pas achteraf of nooit.

Ik kan me wel een pietsje vinden in Highlanders verhaal, niet zozeer exact toegespitst op de situatie van Heidi maar ik zie wel ontzettend vaak in mijn omgeving dat mannen voor de weg van de minste weerstand gaan. Zolang het thuis nog best oké is, heeft weggaan geen prioriteit. Als het seksgemis dan ook nog opgevuld kan worden door iemand in het leven te halen die in deze behoefte voorziet is het helemaal prima.

Ongehinderd door al teveel en al te heftige gevoelens kunnen ze dit een hele poos volhouden. Terwijl de meeste vrouwen hier behoorlijk van in de war raken en gevoelstechnisch gaan fluctueren. Ik zie Heidi dit niet doen eigenlijk. Ze is juist enorm stabiel en nuchter in haar gevoel. Ja, ze heeft ze maar ze gaan niet met haar op de loop. ze blijft de situatie bekijken vanuit een vreemdgaande Guus en haar rol als minnares. Ze neemt de plek die haar door Guus gegeven word zónder stiekem te hopen op meer. Want laten we wel wezen, het is steeds Guus die haar deze plek geeft. Het is niet Heidi die zichzelf met ellebogen werk op de eerste plaats probeert te manoeuvreren.
Oh, ik zeg ook niet dat er geen mannen zijn die zo denken, ik ken ze ook heus wel. Maar het veralgemeniseren door iemand die een ander uitgangspunt heeft schoot me in het verkeerde keelgat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven