Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Dymo, ik begrijp dat jij al een smoes gevonden hebt. Ik kijk door een gekleurde bril volgens jou. Ik denk vooral als een man. Een minnares draait om de seks. Ik schrijf geen zijig verhaal over hoeveel liefde ik en mijn minnares delen. Ik denk dat dat jou in het verkeerde keelgat schiet. Zeker nu jij kunt geloven dat jouw huidige minnaar scheidt voor jou. Dat scheiden doet hij uit oprechte liefde voor jou. Dat doet hij natuurlijk niet omdat het bij hem thuis ruk is en jij wel makkelijk gezelschap bent. Hij is ècht anders dan alle andere mannen.

Roos, dat kan wel zo zijn allemaal. Haar minnaar geeft haar een plek. Ik vind het bizar dat zij hem zoveel plek in haar leven geeft. Zij is vrijgezel. Zo vrij als een vogel. Toch let zij op haar stappen omdat anders haar minnaar afgunstig word. Zij kan geen claim leggen, hij lijkt die claim wel te leggen. Uit angst dat zij bij hem weg loopt. Waarom intensiveert hij anders zijn contact met haar nadat hij is 'vreemdgegaan' bij haar, zij daardoor seksueel geen zin in hem heeft?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Dat kan en mag jij bizar vinden, gelukkig ga jij daar niet over. Misschien wordt Heidi wel heel erg gelukkig van de plek die ze inneemt in Guus zijn leven en vice versa. Zo vrij als een vogel is ze en blijft ze, wat ze daarmee doet is aan haar. In dit geval kiest ze er in alle vrijheid voor om Guus in deze mate in haar leven te hebben. En dat mag hè?

En waar staat dat zij seksueel geen zin meer in hem heeft?
Mijn minnaar gaat niet scheiden voor mij. Hij en ik weten beiden dat we nog niet kunnen spreken over oprechte liefde voor elkaar, op basis waarvan zulke grote beslissingen genomen kunnen worden. We gaan niet direct samen door in een relatie die hemels is.

Hij is op hetzelfde punt als ik een jaar geleden, toen ik ging scheiden omdat ik eindelijk inzag dat mijn vreemdgaan een gevolg was van mijn slechte huwelijk. Ik had toen een andere minnaar, maar ik ben niet voor die minnaar gaan scheiden. Gelukkig niet, want die liet niets meer van zich horen ineens.
Roos, na zijn escapade met dame drie hield hij de seksuele boot af. Dat kun jij denk ik ook wel loepen. Inmiddels is die seks in woord alweer terug. Hij wacht alleen op haar sein go. Van mij mag zij alles. Natuurlijk houdt zij van hem. Natuurlijk houdt hij van zijn escape uit de echte wereld.
quote:dymo9 schreef op 04 december 2013 @ 14:09:Hij en ik weten beiden dat we nog niet kunnen spreken over oprechte liefde voor elkaarNog niet. Jij hoopt daar dus wel op. Houdt er rekening mee dat jij mogelijk kan gaan fungeren als zijn vangnet, de rebound.
Nog niet in de zin van, daarvoor kennen we elkaar gewoonweg niet goed genoeg. En ja, ik hou er zeker rekening mee dat ik de rebound zou kunnen worden. We zien wel wat er gaat gebeuren. Ik heb van mijn scheiding een hoop geleerd, ik ga niet zomaar weer samenwonen bijvoorbeeld.
Highlander, ik deel jouw visie. Maar ik vind ook dat de degenen die erop reageren, er nuchter in staan. Dymo is zelf gescheiden, weet als geen ander hoe e.e.a. kan verlopen en dat dat niet altijd gaat zoals je hoopt. Dat was haar leerproces en ik vind dat zij dit heel realistisch ziet. Ik lees bij Heidi ook niet echt dat zij hoopt dat haar minnaar met haar een relatie gaat starten, maar ik denk (en dat is niet zo gek) dat deze situatie haar niet in de koude kleren zit. Er zullen altijd gevoelens meespelen, zeker na zoveel jaar. Ze zijn in emotioneel opzicht al heel wat jaren met elkaar verbonden, het is niet te zeggen hoe dit ooit eindigt. Wél is het zo dat deze minnaar nooit bij zijn vrouw is weggegaan, ondanks de slechte relatie, naar eigen zeggen. Dat zegt wel wat natuurlijk. Ja, hij heeft best of both worlds en zolang hij niet gedwongen wordt om te kiezen, zal hij dat niet doen. Misschien hoopt hij dat zijn vrouw hem eruit zet. Heel slap, maar het gebeurt. En dan staat alles open..

Mijn ex heeft onder ede verklaard dat hij toen niet bij mij weg wilde, maar dat hij zich gedwongen voelde door mij. Bak van de eeuw!

En gelukkig nam de rechter dat ook niet serieus. Ik zal nooit weten hoe het werkelijk zit, kan niet in zijn hoofd kijken. Maar ik weet wel dat hij nooit voor de ander gekozen heeft, uit zichzelf. En dat is niet positief, voor haar. Hij vond het best best, denk ik. Ik vond het niet best. En dus onderschrijft mijn voorbeeld wat Highlander ook zegt; OF je maakt als minnaar vrij snel zelf de keuze voor de ander, OF hij wordt gedwongen en dan is het niet zo positief voor de minnares. Ook hier lijkt de ander een rebound of iig een gemakkelijke tijdelijke haven te zijn, totdat er iemand komt waar hij echt verliefd op wordt. Dan wordt ook zij weer in de steek gelaten, mark my words. Het is al uit gegaan omdat het niet ging, het is pappen en nathouden bij gebrek aan beter. Dat zou ik nooit accepteren als ik haar was, dan moet je toch wel enorm wanhopig zijn en teveel van zo'n man houden en te weinig van jezelf.
Nog zo'n voorbeeld waaruit blijkt dat zij voor nu makkelijk is; ze helpt hem met alle praktische zaken. Kan ie niet zelf. Dus hij heeft haar in meerdere opzichten nodig. Als je dan als minnares het fijn vindt om nodig gevonden te worden, is dat een match. Is die hulp niet meer nodig, dan gaat hij gewoon door (naar de volgende).

Ik schets dit niet omdat ik er nog mee zit, maar voor jullie als voorbeeld. Wellicht hebben jullie er wat aan. Needless to say dat ik er niet wakker van lig als het daar ellende is.
quote:highlander schreef op 04 december 2013 @ 14:12:

Roos, na zijn escapade met dame drie hield zij de seksuele boot af. Dat kun jij denk ik ook wel loepen. Inmiddels is die seks in woord alweer terug. Hij wacht alleen op haar sein go. Van mij mag zij alles. Natuurlijk houdt zij van hem. Natuurlijk houdt hij van zijn escape uit de echte wereld.Ik vind het niet kies om over de situatie van Heidi te schrijven alsof ze zelf niet meeleest. Gelukkig heeft ze kop en mond op de goede plek zitten, als er nog iets over gezegd moet worden mag ze dat zelf doen.
Ik heb zo'n hekel aan dat "mark my words". Kom jij "nanananaën ik zei het toch" als je gelijk krijgt Julus?
quote:Julus schreef op 04 december 2013 @ 15:09:Nog zo'n voorbeeld waaruit blijkt dat zij voor nu makkelijk is; ze helpt hem met alle praktische zaken. Kan ie niet zelf. Dus hij heeft haar in meerdere opzichten nodig.Hij lijkt wel een klein kind die aan de hand genomen moet worden. Alsof hij alleen geen tegenslag te boven kan komen. Erg aantrekkelijk voor vrouwen met reddersyndroom idd.

Roos, natuurlijk is Heidi mondig genoeg. Ik zie haar volgende vurige betoog over haar grote liefde Guus graag tegemoet.

Heidi, op welke plek precies staat jouw minnaar in jouw leven? nr 1, nr 2?
Nooit, Roos. Ik zal nooit zeggen, zie je wel. Zo zit ik niet in elkaar, zo flauw. Had ik hier al meerdere keren kunnen zeggen, maar zie je mij niet doen.
Mjah ik kan niet oprecht zeggen dat er -geen- gevoelens in het spel waren. Nou ja zijn.

Maar door het verbreken van het contact van haar kant is dat nu even alleen nog maar mijn probleem.
Highlander, klopt. Dat is ook precies wat hij zo aantrekkelijk aan haar vindt. Zij had al eerder zulke "projecten" , waarbij zij altijd aan het kortste eind trok. Lees; in de steek gelaten en daarbij volledig leeggezogen en psychisch in de war. Deze keer gaat dat niet anders. Ook zij zal denken; ik ben speciaal, mij zal hij nooit zo behandelen. Ze heeft het nodig om te redderen, wat haar siert onder normale omstandigheden. Nu is niet alleen zij, maar was ik ook de dupe. En hij komt er weer fluitend vanaf.
Highlander, wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Jouw situatie is heftig, heel heftig. En de situatie met jouw minnares is m.i. niet vergelijkbaar met een "gangbare" minnaarsrelatie. Je gaat er goed mee om, voor zover ik daarover kan oordelen. Heel knap om e.e.a. zo realistisch te benaderen, want het is niet niks.
quote:Rooss4 schreef op 04 december 2013 @ 15:51:

Ik heb zo'n hekel aan dat "mark my words". Kom jij "nanananaën ik zei het toch" als je gelijk krijgt Julus?

Julus nananaat al meer dan een jaar lang hier op het forum in verschillende topics. Voor de duidelijkheid, ik ben de vrouw waar ze het over heeft. Zoals ze het voor veel anderen hier constant invult zo vult zij ook alles voor mij en haar ex in. Niemand, behalve zij, weet precies hoe het voor iedereen in elkaar steekt.

quote:Julus schreef op 29 november 2013 @ 16:51:

Dymo, dat lees ik inderdaad vaak terug hier. Uiteindelijk gingen de ogen open, bleek het huwelijk toch best slecht te zijn. Maar..het IS ook lastig om dat in te zien, dat is echt kop in het zand en dat is menselijk. Vaak als je midden in een situatie zit, zie je niet hoe de realiteit is. Pas later realiseer je je dat, wanneer je bijv. een nieuwe relatie hebt die veel beter past.

Ik dacht serieus dat mijn ex en ik best een goede relatie hadden, dat we het leuk hadden. Vergeleken met mijn huidige relatie stelde dat niet veel voor. Ik ging niet vreemd, maar schatte de relatie beter in dan dat hij was.

Als je zoals jij tijdens de relatie van de daken schreeuwt dat je niet meer in je relatie wil investeren, dat het toch trekken aan een dood paard is, dan denk je volgens mij niet serieus dat je best in een goede relatie zit.

En wanneer jij je vriend tijdens de relatie de deur uitschopt en beweert dat hij een pedofiel is dan is het ook nogal bedenkelijk als je later, wanneer de relatie echt uit gaat, smeekt of hij terug wil komen, zeker wanneer je een kind thuis hebt.

Zo zou ik nog wel meer kunnen schrijven, maar laat ik het hierbij houden.

Neemt niet weg dat hoe wij zaken hebben aangepakt onder de noemer zeer fout mag worden geplaatst. Maar ik wilde na alle uitlatingen van Julus hier op het forum de zaken van een andere kant belichten.

quote:Julus schreef op 29 november 2013 @ 15:21:

Dymo, in de meeste gevallen loopt dat op niks/drama uit, dus ik zou zeggen; wederom een harde les.

En uit ervaring sprekende kan ik zeggen dat ik er beter van ben geworden, door het ingeruild worden door ex. Hij daarentegen...oef.

Ik zag laatst zijn vriendin (degene voor wie hij mij verlaten heeft) en zag een wandelend lijk. Rozengeur en maneschijn, not.

Puur ter kennisname, van een uur buiten in de kou staan en daarnaast twee weken met koorts rond te hebben gelopen ga ik er ongetwijfeld niet fitter uitzien. Maar verder dus inderdaad rozengeur en maneschijn. De glazen Viva-bol had toch niet zo goed zijn werk gedaan. Voor de zoveelste keer.

Julus pretendeert ontzettend integer te zijn.

Maar zoals iedereen hier op Viva kan lezen heeft ze maanden en maanden samengewoond met haar nieuwe vriend in de woning waar haar ex nog steeds de helft van de hypotheek van betaalde. En wanneer dat hij vroeg of ze samenwoonden kreeg hij het antwoord dat het logisch is dat ze veel samen zijn. Het woord samenwonen is geen enkele keer genoemd richting ex. Dat ging hem ook niet aan, zoals iedereen op haar Nitwit topic kan lezen.

Prima, maar noem jezelf dan ook niet integer, open en eerlijk.

Terug op de markt; nitwit m.b.t. daten - Pagina 49

quote:Julus schreef op 02 januari 2013 @ 13:37:

Eenieder die mij kent en hier alles van me zou lezen, herkent alles. Want ik ben heel open, en eerlijk.Uhuh
Rooss4 schreef op 04 december 2013 @ 15:46:Ik vind het niet kies om over de situatie van Heidi Kikkerr te schrijven alsof ze zelf niet meeleest. Gelukkig heeft ze kop en mond op de goede plek zitten, als er nog iets over gezegd moet worden mag ze dat zelf doen.

Waarvan akte. Julus en Kikkerr kunnen jullie de catfight elders voortzetten?
.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 04-12-2013 20:35
Reden: Pff
% gewijzigd
Julus blijft schrijven en schrijven. Er zit totaal geen rem op. Ik vond het op zn plaats om even een paar dingen recht te zetten en een vollediger beeld te schetsen van de situatie aangezien veel van wat zij heeft geschreven over mij ging.

Dus wat je schreef dat het een smeuiig verhaal is Highlander, dat klopt. Maar wel zoals het is.

Maar ik trek me bij deze weer terug. Ik heb mijn zegje gedaan.
Hee, interessante wending neemt dit topic zeg.
.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 04-12-2013 20:35
Reden: ..
% gewijzigd
quote:Julus schreef op 04 december 2013 @ 17:47:

P.s.Ik hoop dat je kinderwens snel vervuld mag worden, alle geluk verder!En jij noemt mij triest?
Ik vind het wel verhelderend eigenlijk, een keer een andere kant lezen van een verhaal.
.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 04-12-2013 20:36
% gewijzigd
...
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 04-12-2013 20:36
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven