Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een tijdje geen nr 2 meer (vandaar ook al een poosje alleen aan het meelezen hier) wel tijdje geleden 2x een eerste date gehad maar was/werd allebei niks... Wel nog een oud klasgenoot die meer wilde, maar er was geen echte nr 2. En dit was best een onschuldige chat, maar niet op een onschuldige site.

Ik ga geen open kaart spelen, zijn reactie was zo vreselijk heftig dat ik dat echt niet durf. Nog een keer en het is echt over... Er valt echt niet over te praten.... Nu was er geen fysieke nr 2, maar ik zet alles (wat mail/app contact) voorlopig in de ijskast... Eerst maar eens op thuis richten want het is me echt teveel waard om op te geven, al moeten er wel echt dingen veranderen (hij dus ook!) Ergens wel goed om weer eens echt goed te praten en te merken dat het na zoveel jaar ingedut is en we de laatste tijd veel langs elkaar heen geleefd hebben...

Zo zie je maar dat je als je ondanks dat je heel voorzichtig bent (en dat was ik echt wel) het iedereen kan overkomen!

Heerlijk genoten Roos, super!
@Roooss4

Het genieten is je heel erg gegund en als ik jouw post lees ben ik héél blij dat ik woensdag ook weer een date heb

Helaas niet met de nacht erbij deze keer, dat moet wer tot december wachten.... Jammer, want niets lekkerder dan naast je lief wakker worden. Ik mis dat iedere morgen dat het niet zo is.
Dank je puzzled. Ik ben beurs en heb spierpijn all over the place maar zo hoort het.

Hoe zit het me je scheidingsplannen, gaat het nog door, is je nr 1 al op de hoogte?

En waarom in december pas een sleep-over?
Heerlijke 'souvenirtjes' toch Rooss....

Scheidingsplannen gaan zeker door, maar zijn om een belangrijke reden die ik hier niet zo durf te vermelden, gepland in juni.

Daarom ook nr 1 nog niet op de hoogte gebracht, maar als die nu nog niet door heeft dat er wat aan de hand is, dan weet ik het niet meer. Voorlopig doet hij echter alsof hij gek is en slaapt rustig verder....

Sleep-overs zijn niet makkelijk als je smoezen nodig hebt, maar ter overbrugging gelukkig wel weer wat dates overdag. Die hebben we allebei heel hard nodig, want het verlangen naar elkaar blijft maar groeien
Klinkt heerlijk, Roosje!!! Jammer dat het maar zo weinig kan.. ondanks dat hij op de hoek woont .

Puzzled, waarom heb je je nr 1 nog niet ingelicht? Is dat niet het minste dat je kunt doen? Nu laat je hem bewust nog een half jaar in een leugen leven? Nogal berekenend, als het echt gaat om een grote liefde waarvoor je hem wilt verlaten.

Noa, sterkte! Jee... dat er dan ook nog eigenlijk iets onschuldigs de oorzaak is.. Wat zul je je naar voelen nu!

Jufmafkees, wat ik er tot nu toe van merk is vooral dat hij probeert het met mij weer op orde te krijgen. Veel contact, niet veel over wat we voelen of wat er gebeurd is, maar gewoon dagelijks contact, de hele dag door. Meestal op zijn initiatief, maar als ik iets stuur, reageert hij binnen een paar minuten. Als ik te lang stil ben, trekt hij aan de bel. Hij smst 's ochtends vroeg als ik wakker word en hij meldt zich af als hij gaat slapen. Hij investeert veel en ik laat het me op dit moment maar even lekker aanleunen.

Hij ontloopt thuis zoveel mogelijk, zoekt zijn rust op de plekken waar hij het allerliefste is en daar kan hij nadenken. In de bergen. En werkt nog een stapje harder.

Dat hij thuis nu natuurlijk niet zoveel doet, komt ook vooral omdat ik degene ben die het ontdekt heeft, niet thuis. Anders was het wel omgedraaid geweest.

Ik wil niet terug naar het op afroep beschikbaar zijn, wat ik wrs toch wel was geworden, maar ik wil hem ook niet laten zitten en ik wil hem niet kwijt. Dus geen seks, meer is een goed idee. Er zal tijd nodig zijn om te zien waar de toekomst ons heen brengt. Het is niet voor niets gebeurd iig!

Wat hij thuis gaat doen? Geen idee. Voor nu even niks, denk ik. Hij
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
He bah Heidi, wat een cliffhanger! Lief dat hij je zoveel aandacht geeft. Nog een stapje harder werken om dingen thuis te ontlopen klinkt niet zo verstandig van hem eigenlijk. Sterkte!
O gut, ik ben echt duizend dingen tegelijk aan het doen en ergens anders had ik ook ineens een hele slordige cliffhanger! Focus, Heidi, focus!!

Nee, dat schiet natuurlijk helemaal niet op, weglopen van thuis en dat heb ik hem ook gezegd. Maar volgens mij praten ze al jaren niet meer over hun relatie, of over gevoelens überhaupt. Hij verstopt zich in de natuur, tot het hem weer goed gaat en hij alles weer op een rij heeft, en dan is het weer zoals het was.

Zo was het tot nu toe altijd. Zijn burn out heeft hij ook helemaal alleen opgelost op die manier. Ik heb er mijn vraagtekens bij, voor de lange duur, maar misschien ben ik niet helemaal objectief.

Het lijkt me alleen zo eenzaam, dat je in je relatie helemaal niet over gevoelens kunt praten. Niet alleen nu, nu hij hier mee zit, maar altijd. Misschien groeit dat ook zo in een relatie, als je zo lang samen bent. Ik kan me dat niet zo goed voorstellen, zo vervreemd je toch ook helemaal van elkaar? Ze hebben thuis meer een goedlopend 'bedrijf', lijkt wel, iedereen zijn taak en zo draait het perfect, ipv een liefdevolle relatie.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:Heeeidi schreef op 01 oktober 2013 @ 09:05:

Puzzled, waarom heb je je nr 1 nog niet ingelicht? Is dat niet het minste dat je kunt doen? Nu laat je hem bewust nog een half jaar in een leugen leven? Nogal berekenend, als het echt gaat om een grote liefde waarvoor je hem wilt verlaten.

Juist niet berekendend Heidi. Nu vertellen zou heel fijn zijn voor mij, maar zeer nadelig voor een 3e partij. Daarom met mn verstand de beslissing genomen om nog paar maanden te wachten, terwijl mn gevoeld het daar moeilijk mee heeft.

quote:Heeeidi schreef op 01 oktober 2013 @ 10:32:

Het lijkt me alleen zo eenzaam, dat je in je relatie helemaal niet over gevoelens kunt praten. Niet alleen nu, nu hij hier mee zit, maar altijd. Misschien groeit dat ook zo in een relatie, als je zo lang samen bent. Ik kan me dat niet zo goed voorstellen, zo vervreemd je toch ook helemaal van elkaar? Ze hebben thuis meer een goedlopend 'bedrijf', lijkt wel, iedereen zijn taak en zo draait het perfect, ipv een liefdevolle relatie.Heel herkenbaar helaas en ik denk in heel veel relaties de oorzaak van de problemen
Heidi altijd handig, zon man op de hoek!

Ik vind het altijd zo bijzonder om te lezen hoe mensen in een compleet liefdeloze relatie kunnen vervallen. Ooit koos je voor elkaar in voor en tegenspoed, was je verliefd en kon je (mag ik hopen?) niet van elkaar afblijven. Word je op een ochtend wakker om te constateren dat het gevoel weg is? Of is het een soort sluipmoordenaar die zijn weg door je huwelijk en je gevoel vreet? Ook mijn liefde knabbelde af, ook bij ons veranderde alles maar daar werd wel over gepraat.

Aan de ene kant lijkt het me ook wel een relaxte manier van samenleven, niet teveel gedoe, zakelijk, steady huis voor de kindjes enz. Maar ik zou het wel uitgesproken willen hebben, duidelijk willen hebben dat we er beiden zo instaan, En dan zou ik graag het emotionele stuk (inclusief goed gesprek en seks) elders halen.

Een mens kan toch niet zonder liefde zou je denken......
Puzzled, die derde partij, is dat je minnaar?
Puzzled, gezien het tijdstip van de scheiding neem ik aan dat een van je pubers dan klaar is met zijn/haar eindexamens?

Als je met je partner geen constructief gesprek kan hebben over wat je dwars zit is het in mijn ogen ook een bevreemdende relatie.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik denk ook dat het derde dan iets met de kinderen te maken heeft. Dan begrijp ik het ook wel. Maar dan nog kun je het misschien wel met nr 1 bespreken toch? Als je een goede reden hebt om het pas dan definitief te maken?

Dat je na zoveel jaren vervreemd, of in de loop der tijd stopt met met elkaar praten, begrijp ik ook wel (ik begrijp echt heul veul ). Het stopt dan gewoon.

Als je beide een druk leven hebt, weinig samen thuis bent en dan ook niet de tijd neemt om elkaar op te zoeken, dan raak je elkaar ergens kwijt. Hij had mij al jaren, dus die behoefte was er ook niet meer zo wrs naar thuis.

Nav wat hij verteld heeft over zijn relatie en de opbouw van ons contact in de afgelopen jaren, is de echt grote verwijdering ongeveer 3 jaar geleden echt begonnen. Toen zijn ze apart gaan slapen, omdat zij dat wilde. Een klein jaar daarna is ons contact steeds frequenter en intenser geworden. Zagen we elkaar daarvoor ongeveer 1 keer per 3-6 maanden (soms nog langer), zagen we elkaar vanaf dat moment steeds vaker.

Ik wist niet dat ze toen meer afstand hadden genomen, maar vermoedde het wel. Heb er met een vriendin wel eens over geschreven, dat ik de indruk had dat ze apart sliepen, omdat hij ook heel vaak 's avonds of 's nachts berichtjes kon sturen of bellen. Heb het terug gevonden in mijn mailwisseling met haar. Zij twijfelde toen, en ik ook hoor, want het is natuurlijk een van de smoezen. Daarom heb ik er ook nooit naar gevraagd.

Nu denk ik dat hij een hele tijd nog gehoopt heeft dat de intimiteit wel weer bij zou trekken thuis, maar toen dat na een jaar nog niet zo was, heeft hij de lijntjes met mij strakker getrokken. Daar haalde hij zijn warmte, liefde en genot, thuis heeft hij dat toen wrs opgegeven en kon hij zich neerleggen bij af en toe nog seks. Dit vul ik in hoor, maar wat hij zegt, valt op zijn plek met wat ik toen al vermoedde en wat er gebeurd is tussen ons en het klinkt in mijn oren best logisch.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat hij nu terug kan naar hoe het ooit was. Dat kan ook niet, zolang hij contact met mij houdt, want dit is net zo goed vreemdgaan.

Maar helemaal terug in een relatie waarin niet meer gepraat wordt, hij zelf ook niet meer wil praten en waar weinig intimiteit meer is.. ik geloof niet dat dat veel toekomst heeft. Maar nogmaals.. ik ben natuurlijk niet objectief.

Guus is wel iemand die zichzelf opzij kan zetten voor het goede doel. Voor zijn werk geeft hij alles, voor thuis zal hij ook alles geven om te zorgen dat het goed loopt. Hij levert dan wel in en ook als dat dan ten koste gaat van geliefd voelen en warmte hebben thuis.

En wat jij ook zegt, Roos, het geeft ook een soort rust. Je niet druk hoeven maken over wat er thuis speelt, omdat dat echt als een goed geoliede machine draait, is natuurlijk wel heel relaxed en daarnaast kon hij zich helemaal storten op zijn werk.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het gaat lopen.
Ik snap ook nog steeds hoe we het hebben laten gebeuren, maar het feit ligt er dat we van een liefdevolle relatie na vele jaren terecht zijn geraakt in een soort zakelijke-broer/zus-relatie waarin de intimiteit volledig verdwenen is.

Tel daarbij een partner waarmee het lastig praten is en al helemaal als het over gevoelens gaat, en het draaiboek voor rampspoed ligt kaar. Schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

En natuurlijk had ik dat eerder moeten zien, eerder bespreekbaar moeten maken, eerder moeten ingrijpen. Maar dat is achteraf geklets. Ik heb dat niet gedaan en hij ook niet.

Na de eerste jaren waarin de focus op elkaar ligt, krijg je het druk met kinderen, steek je je energie in je rol als ouders i.p.v. in die als partners en wordt de seks steeds meer een sleur en daardoor minder aantrekkelijk.

Natuurlijk hadden we toen moeten ingrijpen en moeten praten, maar dat is niet gebeurd. En omdat je het verder nog steeds heel goed kunt vinden samen, kabbelt alles rustig verder, maar drijf je ongemerkt steeds verder uit elkaar.

Ongeveer een jaar geleden had ik voor mezelf besloten er nog een keer vol in te gaan om te kijken wat er nog te redden viel. Tenslotte kon ik een hoop verwijten die ik hem maakte, ook in mezelf terugzien. Het bleek verspilde energie. Na een incident besloot ik in december, dat deze poging jammerlijk gestrand was en begon ik moed te verzamelen om voor mezelf te kiezen.

Ik voelde me niet meer geliefd, bemind en vaak zelfs niet gezien, wat absoluut niet goed is voor je zelfbeeld en je zelfvertrouwen.

Blijkbaar stond ik daardoor ook weer open voor aandacht van anderen, want ongeveer een half jaar geleden ongeveer kwam het contact met mijn minnaar tot stand. De rest van het verhaal is bekend.

Het was een harde les om te leren hoe belangrijk communicatie met je partner is. Ben er ook bepaald niet trots op, maar het is zoals het is. Het enige wat ik nu nog kan doen is het op een nette manier proberen af te sluiten.
Trots op.. ach weet je, mensen groeien en vaak ook uit elkaar. Ik denk dat het in de eerste plaats al niet de bedoeling was om als mens heel oud te worden en met het ontwikkelen van medische toestanden worden ook de jaren dat je tot elkaar veroordeelt bent meer en meer. Voor de één is die veroordeling een zegen, voor de ander een eeeh nou ja veroordeling dus.

Ik denk dat het allang mooi is als je op een dag weet dat je hier niet meer heel erg gelukkig van wordt en stappen onderneemt om jezelf én je huidige partner een mooier leven, zonder elkaar, te gunnen.

Is die derde partij inderdaad een kind of je minnaar puzzled? Daar ben ik toch wel even heel benieuwd naar zo ondertussen.
Highlander mag nooit meer raden Rooss....
Oké, bedankt voor je antwoord. Dat kan ik zeker snappen!
@heidi, thnx..

Moet zeggen dat het hier ook gewoon wel erg normaal allemaal is geworden. Druk met werk, kinderen en je verliest elkaar een beetje in de drukte... Moet wel zeggen dat ik meerdere keren geprobeerd heb te praten en te zeggen dat ik vond dat het niet zo lekker liep. Heb hem nu ook weer gezegd dat ik dingen nodig heb die hij me niet geeft of het allemaal maar voor lief aanneemt. Heeft ook toegegeven dat ik daar wel gelijk in hebt... Hoop nu dat we langzamerhand weer een beetje terug op het pad komen...
quote:Rooss4 schreef op 01 oktober 2013 @ 11:43:

Heidi altijd handig, zon man op de hoek!

Je kunt in ieder geval wel elke dag even naar hem zwaaien, of geil knipogen
Noa, misschien is het ook wel goed dat alles een keer goed opgeschud wordt en hij ook inziet dat er misschien wel actie ondernomen moet worden. Ook van zijn kant.
Grietje krijgt de kriebels van haar zelf ... Waarom loop ik toch zo steeds achter hem aan grrrr

Ik heb nochtans sterk karakter maar bij hem zoooo zwak ....
Grietje4

hier hetzelfde loop erachter als een hond achter een been en ben nochtans ook geen zwak karakter maar als het op hem aankomt pfffff
Alexia

Wij gaan samen moeten daten denk ik :D

Hier heeft hij geen tijd voor "ons "...hij Belde me nog deze morgen, drukke dag ...

Maar dan zit ik toch te loeren ... Het zal nog drukker worden en dan denk ik hmmm moet ik nog geduld hebben ik kwel enkel mezelf ... Hij wil niet veel vooruit plannen door z'n voortdurend veranderend schema ... Dus ik w8 soms met veel geduld en vandaag geen

maar ik hou dit niet vol en dat weet ie , hij is echt gewoon dat ik w8 ...

Dan zeg ik tegen mezelf : nu is het genoeg !

Maar dan loop ik ook terug achter m'n " been" eerder als een " geile" hond

Kan hij nu niet gewoon zeggen , ik heb er genoeg van ....
en het ergste is Grietje ze hebben vaak zelf niet door dat wij daarvan stressen :-)

Dat denk ik soms ook het zou simpeler zijn natuurlijk en langs de andere kant wil ik totaal niet dat het stopt.

Vanmorgen met hem een sexdate gehad in mijn auto kort,hevig en hemels. Heb er niet meer achter gevraagd eigenlijk ik kon maar aan 1 ding denken als ik hem zag:-)

maar na de date stuurde ik een smsje kreeg geen antwoord en heb dan weer als een geile hond nog eentje gestuurd met een vraag en maar stressen omdat er geen antwoord kwam
Hier al 2 weken mekaar niet gezien ...

Wel gehoord ...

Ik heb zo een zin om het gewoon op te geven ...

In het begin liet ie me nooit met rust en nu ? Phuh

Er staat weeral ;) een lange mail in m'n concepten ...

Sms ie jou niet na een date ? Hier zit ik nog maar in m'n auto ...

Oh ik pas gewoon niet meer in z'n schema ...

Nu ja we zien wel ... Maar ik loop er echt ongelukkig bij nu ...

Ik zou er beter over weg mee kunnen als hij me liet zitten dan nu zo weeral ... Het ging weer 2 weekjes goed ik zou het nooit meer opnieuw doen .... Nooit meer!
Kijk typisch daar is hij dan met z'n sms .... Hm hm hmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven