Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Spookie, mijn prijs was een scheiding ook. Einde verhaal. Ik heb de relatie verbroken, nadat ik vreemd ging. Spijt heb ik van de pijn die ik mensen aangedaan heb, niet van het verbreken van de relatie, die echt niet meer goed zat.

Denk heel goed na, je kunt nooit meer terug. Je kunt nooit meer niet-vreemdgegaan zijn.

Heb je dit ook zo tegen je man gezegd, dat je eigenlijk wel richting open relatie zou willen? Of heb je hem een vrijbrief gegeven, zodat je geweten alvast een beetje gesust is voor je zelf met iemand anders van bil gaat?

Ik denk dat je iig het beste je kaarten op tafel kunt leggen, zeggen wat je in je hoofd hebt en hoe je jullie relatie voor de toekomst ziet. Beter voordat je vreemd bent gegaan, dan erna.

Amg, wat je met een minnares aanmoet? Dat is niet zo ingewikkeld .

Ik heb geen enkel verstand van een open relatie en kan je ook niet echt advies geven, geloof ik. Door je postings krijg ik een beetje het idee dat iets je niet helemaal lekker zit, maar dat kan ook mijn invulling zijn. Heb je het idee dat ze al iemand op het oog heeft, of iemand heeft?

Hoe zou het voor jou kunnen werken? Wat heb je nodig? Wat wil je weten, wat wil je niet weten?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Heidi,

Zoals ik in een eerdere post in dit topic heb gezegd ben ik er absoluut niet trots op. De spanning komt natuurlijk doordat niemand het mag ontdekken. En het is fout, maar tegelijkertijd toch zo fijn. Ik weet goed waarmee ik bezig ben door dingen die in het verleden zijn gebeurd in mijn omgeving. Echter hebben die ervaringen mij niet geremd.

Toen het begon had ik een relatie, dat ging uit en daarna had ik weer een relatie die onlangs ook over is. Tja nr 2 klinkt niet echt mooi, maar ik heb geen problemen met deze situatie. Hij is aantrekkelijk, grappig, goed in bed en kan goed met hem praten, maar ik zou nooit een relatie met hem kunnen hebben. Hij zou ook nooit zijn vriendin verlaten voor mij. Ik heb ook niet behoefte aan meer.

Dit zal waarschijnlijk vanzelf wel over gaan, maar op dit moment vind ik het prima zo.

Ik ben 22, bijna 23, en ben niet toe aan het gezinsleven. Iets waar mijn vriendinnen wel over praten, maar ik moet er (nog) niet over denken. Of het er ooit van komt dat weet ik niet, samenwonen waarschijnlijk wel. Trouwen? Kinderen? Nee, niet iets voor mij. Maar dat kan natuurlijk nog allemaal bijdraaien
... high heels and a bad attitude
Scheidingen.... Heidi en dymo9! Dank voor jullie openheid. Dat is niet niks... Tja een open relatie..... Ik denk niet dat dat erin zit... Maarja misschien moet ik niet voor een ander denken....

Terugdraaien kan inderdaad niet meer als de stap is gezet.

Ben ik niet egoïstisch als dit is wat ik wil? Puur voor mezelf genieten van lust, sex en avontuur... Wat lijkt het me spannend.... Elkaar opgeilen en toeleven naar een date...

Maarja, de antwoorden die ik kreeg zijn niet ideaal ... Gingen jullie lang vreemd? Kwamen er gevoelens bij? Meerdere mannen? If 1 speciale???? Beetje verwarrend verhaal misschien , maar zo veel vragen . Maar lees ik eigenlijk jullie advies: don't do iT !!! ?????
Heidi: mooie post 18.14!

Ah, 22 goin on 23, een leeftijd waarop je lijf bol staat van de hormonen en alles even spanend is, zéker minnares zijn van een getrouwde oudere vent.

Gewoon even van genieten Leather, de drang om je te settelen komt wel. Of niet...

quote:spookie45 schreef op 30 oktober 2013 @ 19:07:

Ben ik niet egoïstisch als dit is wat ik wil? Puur voor mezelf

Jawel, heel egoïstisch.

Gaat het je tegenhouden denk je?

Heb je al iemand op het oog of sta je op het punt een profieltje aan te maken hier of daar?
quote:leather schreef op 30 oktober 2013 @ 18:46:

Heidi,

Zoals ik in een eerdere post in dit topic heb gezegd ben ik er absoluut niet trots op. De spanning komt natuurlijk doordat niemand het mag ontdekken. En het is fout, maar tegelijkertijd toch zo fijn. Ik weet goed waarmee ik bezig ben door dingen die in het verleden zijn gebeurd in mijn omgeving. Echter hebben die ervaringen mij niet geremd.

Nou ja, je laatste post gaf een andere indruk op mij iig. Alsof het wel vooral heel veel fun is. Het is fun misschien, maar o wee de dag dat het uitkomt. Hoe heerlijk is het dan nog?

Die spanning omdat niemand het mag ontdekken? Dat is toch niet jouw spanning? Wat boeit het voor jou of het uitkomt? Hoe haal jij daar spanning uit??

Misschien komt het ook omdat mijn situatie anders is/was.

quote:Toen het begon had ik een relatie, dat ging uit en daarna had ik weer een relatie die onlangs ook over is. Tja nr 2 klinkt niet echt mooi, maar ik heb geen problemen met deze situatie. Hij is aantrekkelijk, grappig, goed in bed en kan goed met hem praten, maar ik zou nooit een relatie met hem kunnen hebben. Hij zou ook nooit zijn vriendin verlaten voor mij. Ik heb ook niet behoefte aan meer.

Dit zal waarschijnlijk vanzelf wel over gaan, maar op dit moment vind ik het prima zo.

Ik ben 22, bijna 23, en ben niet toe aan het gezinsleven. Iets waar mijn vriendinnen wel over praten, maar ik moet er (nog) niet over denken. Of het er ooit van komt dat weet ik niet, samenwonen waarschijnlijk wel. Trouwen? Kinderen? Nee, niet iets voor mij. Maar dat kan natuurlijk nog allemaal bijdraaienSnap ik helemaal hoor, dat het voor nu dan wel oké is. Alleen zit er denk ik veel meer achter dan heel luchtig just for fun. Als het echter al twee jaar duurt en je andere postings lezend, is het niet helemaal alleen just for fun. Daarvoor zien jullie elkaar teveel en raak je nu in de war door de gevoelens die hij laat zien? of die jij voelt?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Hè rooss4! Nee ik heb nog niemand op het oog... Ik merk wel dat ik meer open sta voor contacten , meer sjans en flirt . En dan merk ik dat ik daarvan geniet ja... Ik kijk ook anders naar mannen , laat ik zeggen ik let op andere punten....(bloos) ....

Ik kleed me uitdagender .... En eigenlijk bevalt de aandacht die me dat oplevert me wel...

Maar ik twijfel dus ...

Inderdaad egoïstisch ... Nooit meer terug te draaien en heeeidi een scheiding en. Dymo9 een scheiding.... Daar zit ik niet op te wachten.... Kan ik met de schuldgevoelens omgaan? Kan ik Ger wel?
quote:Rooss4 schreef op 30 oktober 2013 @ 19:09:

Heidi: mooie post 18.14!

Ah, 22 goin on 23, een leeftijd waarop je lijf bol staat van de hormonen en alles even spanend is, zéker minnares zijn van een getrouwde oudere vent.

Gewoon even van genieten Leather, de drang om je te settelen komt wel. Of niet...

Mijn lief schattepatatje, dank je wel!

Je gaat me toch niet vertellen dat ik toch een soort van oud wijf ben geworden he? Dat ik het niet spannend vind, in die zin.. hoe lang zal het duren voordat we ontdekt worden?? Dat dat alleen werkt als je jong bent
quote:spookie45 schreef op 30 oktober 2013 @ 19:28:

Hè rooss4! Nee ik heb nog niemand op het oog... Ik merk wel dat ik meer open sta voor contacten , meer sjans en flirt . En dan merk ik dat ik daarvan geniet ja... Ik kijk ook anders naar mannen , laat ik zeggen ik let op andere punten....(bloos) ....

Ik kleed me uitdagender .... En eigenlijk bevalt de aandacht die me dat oplevert me wel...

Maar ik twijfel dus ...

Inderdaad egoïstisch ... Nooit meer terug te draaien en heeeidi een scheiding en. Dymo9 een scheiding.... Daar zit ik niet op te wachten.... Kan ik met de schuldgevoelens omgaan? Kan ik het wel?moet ik me er wel in storten?
Spookie, relatie eigenlijk al op sterven na dood, in mijn geval, maar dat wilde ik toen niet zien. Leuke man ontmoet en we hebben iets van 2 weken iets gehad. Heerlijk en fijn, maar ik kan zoiets niet goed verbergen en viel meteen door de mand. Toen was het voor mij ook over en heb ik mijn relatie beëindigd. Met minnaar toen nog wel een tijdje doorgegaan, na een pauze van een paar weken, maar dat had geen toekomst.

Als je het ook maar enigszins open kunt doen, zou ik daar voor gaan. Hier staan genoeg verhalen over hoe het voelt om vreemd te gaan. Ik geloof niet dat ik het ooit nog weer zou doen, ik vond het vreselijk om de pijn te zien bij mijn omgeving. Maar goed, die zie je pas als het te laat is, voor die tijd kun je je het niet eens echt goed voorstellen.
quote:Heeeidi schreef op 30 oktober 2013 @ 18:21:

Amg, wat je met een minnares aanmoet? Dat is niet zo ingewikkeld .

Ik heb geen enkel verstand van een open relatie en kan je ook niet echt advies geven, geloof ik. Door je postings krijg ik een beetje het idee dat iets je niet helemaal lekker zit, maar dat kan ook mijn invulling zijn. Heb je het idee dat ze al iemand op het oog heeft, of iemand heeft?

Hoe zou het voor jou kunnen werken? Wat heb je nodig? Wat wil je weten, wat wil je niet weten?

Dank je wel voor je reactie!

Ik heb ook wel een goed idee hoe en wat, je creëert er een 2 leven bij... Gewoon even vanuit logistiek punt gezien dan :-)

Ik heb ook geen verstand hiervan maar die kant gaan we wel op.

Wat er is, en dat las je goed, is dat ik bang ben haar toch kwijt te raken maar haar de fun niet te willen misgunnen.

Ik heb inderdaad het idee dat ze iemand op het oog heeft, ze wil iets te graag naar mijn idee. Ik kan er naast zitten.

Het enige wat ik zou willen weten of het echt een aanvulling voor haar is.

Details wil ik niet weten eigenlijk. Dat gaat alleen maar maken in mijn hoofd.

Ik lees alleen wel dat het heel vaak uiteindelijk strand, de relatie.. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Bedankt nogmaals voor je reactie.
Dream like you'll live forever, live like you'll die today...
Love hurts op rtl4, moest ineens aan dit topic denken.. Leuke serie en gaat nu over gedachtengang van vreemdgaanders en minnaars ! *gaat weer in leesmodus*
Dank je verlust, helaas gemist.

Amg, ik weet niet, ik denk niet dat het gaat werken tussen jullie/bij jou. Jij wil dit eigenlijk niet, je wilt haar alleen niet kwijt. En omdat je haar niet kwijt wilt ben je geneigd haar haar zin te geven. Zo werkt het niet hè, in deze gevallen ga je het tempo aan van de langzaamste. IK zou in jouw geval zéker willen weten of er al iemand is, dan is er namelijk geen sprake van een open relatie maar van een legaal vreemd willen gaan. (voor wat deze schifting waard is) een open relatie ga je aan vanuit een zeer zeker gevoel naar elkaar en een super sterke basis. Dat heeft mijn huwelijk dan weer niet overleefd (al was dat niet de oorzaak)

Ik proef bij jou helemaal geen sterke basis, alleen een sterk gevoel van haar niet kwijt willen raken.

Spookie, of je je erin moet storten kunnen wij niet voor je beoordelen. Hoe waardevol is je huwelijk? Hoe goed is jouw basis? Heb je er wel eens aan gedacht je man te vertellen dat je het wat ingekakt vindt allemaal? Merkt hij je veranderingen niet op?

Heidi! ja joh, we worden oude wijven!! Ik heb net een schoon stel steunkousen besteld, was er an toe.
AMG, wat Roos zegt, dat voel ik ook. Je moet heel veel gaan praten denk ik, benadrukken dat openheid het allerbelangrijkste is. En kijken of je samen die spanning van iets nieuws en flirten en zo kunt gaan opzoeken misschien?

Spookie, ik ging twee jaar vreemd voor mijn scheiding, had twee minnaars na elkaar, met zeer sterke gevoelens. Toen ik voor het eerst vreemd ging had ik eigenlijk niet door hoe slecht mijn huwelijk was, mijn minnaars openden mijn ogen. Achteraf weet ik dat ik het anders had moeten doen, die tijd en energie in mijn huwelijk had moeten investeren ipv in mijn minnaars. Misschien hadden we het dan gered, misschien ook niet maar dan was ik eerst gescheiden voor ik een ander had. Ik ben nu voor eeuwig een vreemdganger en dat voel ik zeer.

Leather, hoe zie jij de toekomst voor je? Deze man wordt dus nooit je levenspartner. Maar zolang je zijn minnares bent, sta je ook niet open voor een ander? Dus blijf je eeuwig alleen met een partner waar niemand iets van mag weten? Alle feestdagen alleen? Als jij eens je hart wilt luchten moet je wachten tot hij tijd heeft voor je? Nooit je ouders trots je vent laten leren kennen?
Rooss4 en Dymo9

Ik waardeer de feedback die ik hier krijg. Ik heb een aardig beeld wat de valkuilen kunnen zijn en hoe hier mee om te gaan.

In ieder geval is praten erg belangrijk en open zijn.

Rooss4, ik ga helemaal met je mee dat ik wellicht haar haar zin wil geven opdat ik haar kwijt zou raken. Zo komt het over denk ik.

De invalshoek van een open relatie vinden wij beide heel interessant en willen deze weg gaan proberen.

Ik heb gisteren een heel goed gesprek met haar gehad en duidelijk gezegd hoe ik er over denk en hoe wij er mee om kunnen gaan en te peilen of er een basis is die sterk genoeg is.

Ze heeft mij verzekerd dat er niet al iemand is, dit moet ik maar aannemen. Ik vertrouw haar 100%. We zijn compleet open met elkaar en zullen dit blijven.

We willen dit allebei. Het zal voor haar alleen een stuk makkelijker zijn gok ik.

Natuurlijk wil ik haar niet kwijt.

Ik ben aangenaam verrast over de feedback hier, het heeft mij echt geholpen om bv potentiële valkuilen te herkennen of te vermijden. Nooit gedacht dat ik hier mijn verhaal kwijt kon.

Thnx all!
Nog een aanvulling...

Aan de andere kant, jullie hebben de ervaring en herkennen wellicht meer dan ik in dit geval. Dit is mij/ons een compleet nieuwe weg die we wel willen gaan bewandelen.

Jullie kunnen denk ik heel goed tussen de regels lezen :-)
Als je schrijft "we willen dit allebei", bedoel je daar dan mee dat het je misschien wel leuk lijkt haar te delen of dat jij zelf ook een minnares gaat zoeken?
Goed punt en hoe zet ik dit neer zonder dat het verkeerd begrepen wordt.

Het is zo: ik gun (ook al zo'n stom woord gunnen...) haar die minnaar, zij mij een minnares.

Dit staat echt raar.

Gelijke monniken, gelijke kappen (?) zoiets?

Nu is het als man meer een uitdaging heb ik al begrepen, het zal voor haar makkelijker zijn om iemand te vinden dan voor mij. En ik heb een dikke huid, die zeker nodig zal zijn.

Nog even een aanvulling:

Het komt misschien raar over, ik hang dit normaal gesproken niet aan de grote klok en weet mij denk ik niet heel goed te uiten.

Het gesprek wat ik met haar heb gehad gisteren was echt verhelderend en begint zeker te kriebelen hier.
Waarom zou dat stom klinken of verkeerd begrepen worden? Mij is ook (een) minnaar(s) gegund, jarenlang. Mijn man vond het eigenlijk wel een geil idee dat ik seks had met een ander. Andersom vond ik het veel lastiger hem dit stukje gun te geven maar ook dat lukte op een bepaald moment.

Hoe het echt voor jullie zal zijn weet je pas op het moment dat je de ander gaat uitzwaaien. Of als zij weg is en jij alleen op de bank zit. Of andersom, misschien krijgt jouw partner wel last van groene monsters, dat is niet ondenkbaar. Voor mannen is het inderdaad lastiger om een minnares te zoeken. Ik zeg, steek vooral je kop boven het maaiveld uit, laat jezelf zien.
Het is fijn dat je het elkaar gunt, maar jaloezie kan daarbij zeker nog een rol spelen, dat zijn twee aparte dingen. De basis moet goed zijn, en dat weet je pas als het zover is, inderdaad.

Mijn nr 1 merkt dat ik nog steeds dezelfde Barbarella ben als ik weer thuis kom na een date. Ik ben niet van de kaart, kan het prima scheiden. Dat is voor hem heel belangrijk om te weten en te merken. Hetzelfde geldt andersom.
Geen idee, tekst kan net even verkeerd geïnterpreteerd worden dan bedoeld was. Vandaar.

En je schreef het goed, het idee dat... Dat is dus 'iets nieuws' dat is al spannend en is al nieuwe jeu...

Ik ken de uitdrukking groene monsters niet (sorry haha)

Ik heb al een tip gekregen waar ik eventueel mijn 'zoektocht' zou kunnen beginnen, zal daar mijn hoofd boven het maaiveld uitsteken.

Thnx Rooss4.

Ik vind de goede reacties hier echt een verademing... !!!
Precies Barbarella, als jaloezie de hoe om komt wordt het echt een ander verhaal, daarom, zoals meerdere hier aangaven is praten heel belangrijk. Open en eerlijk.
Groene monsters zijn de jaloerse gevoelens die zomaar de kop kunnen opsteken als je haar uitzwaait voor haar date.

Goed begin gemaakt gisteravond, door alvast te praten, mooi! Is samen op stap gaan, bijv naar een parenclub, of rondkijken in de swingerswereld, niet een alternatief eventueel? Ze wil echt los van jou daten?
Aha ok, nu snap ik hem.

Ze wil echt los van mij daten, ik besprak dat dus wat jij aangaf ook gisteren. Een parenclub, of iets in die trant, maar dat is niet echt haar ding, en ik weet niet precies hoe ik er tegenover sta omdat ik dit (nog) niet heb gedaan.

Is het aan te raden als je de gedachtes hebt die wij hebben, open relatie.
Het minnaar-deel, vind ik opvallend, maar goed, dat kan ook haar benaming zijn. Wil ze meer mannen daten? Of liever 1 vaste?

Ik denk dat je pas echt merkt of je zonder jaloezie/groene monsters kunt laten daten, als het zover is. Zoals Roos zegt, bij het uitzwaaien en daarna. Veel en vooral open kunnen praten is volgens mij het allerbelangrijkste.

En eventuele groene monsters zijn volgens mij ook nog niet zo erg, zeker in het begin moet het misschien wat wennen.

Als jij denkt dat ze nog niemand op het oog heeft, zal dat ook wel niet zo zijn. Ze is miss geprikkeld door iemand, waardoor ze hiermee gekomen is. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat ze al een man op het oog heeft.
Het proberen te parten over een open relatie kwam hier van mijn kant pas aan de orde toen ik werd geprikkeld door iemand.

Niet dat ik er iets mee deed of dat er met hem ooit iets gebeurt is maar ineens werd er iets wakker in me.

Naar aanleiding van films , serie's en zaken in de omgeving diverse malen geprobeerd hierover te praten met nr 1.

Hij ziet zoiets op geen enkel front zitten, geeft aan zelf de behoefte niet te hebben en kan niet begrijpen dat ik er uberhaupt interesse in heb.

Maar nu zijn we 1.5 jaar verder en ben ik dus wel uiteindelijk voor de bijl gegaan voor een ander.

Nu heb ik dus een nr2 , dezelfde al ruim een half jaar...

Ik ga nu dus gewoon vreemd ...dit valt dus ooknooit weerterug te draaien.

Vaak kan ik er goed mee omgaan, hebben geen issues over het contact gebeuren, voel me prettig en zeker van hem.

Kan na een date redelijk snel de knop weer omzetten waardoor er tot nu toe thuis nog geen argwaan is ontstaan.

Maar soms bekruipt me wel ineens het gevoel dat ik zo vreselijk fout ben om nu puur aan mijn eigen plezier te denken...

Ik kan geen advies geven aan iemand die wellicht op het punt staat om hieraan te beginnen maar realiseer je wel dat als je eenmaal die grens bent overgegaan het nooit weer ongedaan gemaakt kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven