Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 27 oktober 2013 @ 13:20:Echter hebben de mensen die die posts schrijven het niet eens door..Kun jij het eea toelichten zodat ik het wel kan begrijpen?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Heidi, ai...

Tussen Guus en zijn vrouw zal er denk ik steeds meer (emotionele) afstand komen. Zoals ik het lees en begrijp doen beiden geen poging om écht te praten, de diepte in te gaan?

Het leest voor mij alsof jij een vluchtroute voor hem bent, pas daarmee op...E.e.a. qua verloop hangt natuurlijk ook af van hoe hij het thuis nog weet op te pakken, maar weet jij waar hij uiteindelijk naartoe wil? Bij haar blijven, of stoppen? In geval van dat eerste zal hij echt met haar moeten praten, en om te beginnen meer thuis zijn. Ze lijken separate levens te leiden en de vraag is natuurlijk wat zij daarbij voelt. Als hij dat niet weet...kun je niet zoveel.

Het is fijn voor hem dat jij er bent, hij zit compleet vast. Is hij iemand die niet goed overweg kan met emoties? Hij vlucht, geestelijk en lichamelijk. En juist dat kan funest zijn, op den duur. Dit kan natuurlijk niet nog heel lang voortduren, ik denk dat hier de gedwongen keuze nog weleens aan de orde kan zijn..wat denk jij? En dan?
*
Highlander, dat is op zich geen heel vreemd verloop, wat er bij jullie gebeurde. Pas op het moment dat je je realiseert dat je je partner écht gaat kwijtraken, word je wakker. Tot die tijd denk je, het zal wel, we zijn samen en komt tijd, komt raad.

Door niet echt open te praten weet je niet wat er echt leeft bij de ander, en ga je af op het feit dat je nog samen bént. En dus zal het nog best goed zitten, denk je dan..

De befaamde wake-up call hebben jullie gehad, het was menens. En dan erop of eronder. Als je heel lang geen echte communicatie hebt gehad, dan wordt het lastig. Want al die tijd had je scheefgroei, en verlangens en wensen die onuitgesproken bleven. Die bij een ander werden vervuld. Zie dat maar eens recht te trekken.
quote:Julus schreef op 27 oktober 2013 @ 13:14:

Heidi, dat is zeker vernederend. Alsof het de ander geen ruk interesseert wat je voelt, of wil. Maar dan ben je met je hart echt niet bij je partner, niet als in goede relatie. Of het is onkunde en geen onwil, door bijv. persoonlijkheidsproblematiek.

Mijn ex (autist) kon dat ook niet, en daarom zijn we exen. Nul verbinding, totaal niet op 1 lijn.

Eens hoor, en ook al ligt er een duidelijke oorzaak aan ten grondslag, zoals persoonlijkheidsproblematiek, dan nog mist idd die verbinding. Die kun je dan ook niet hebben, want de ander mist die aansluitingspunten. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je zonder dat deel een liefdesrelatie kunt hebben waarin beide gelijk staan, als er geen ruimte is voor (gesprekken over) gevoelens.

Dat maakt het een soort eenzaam ook.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Waar lees jij dan de veroordeling Forentientje? Vraag ik me oprecht af. Dit is een boeiende discussie vind ik. Maar wederom, confronterend denk ik, als je een minnaar hebt of bent. Dat kan ik niet veranderen, dat gevoel.
Ik niet Forentientje, ik heb zelf nota bene een minnares. Daar weet zelfs mijn echtgenote vanaf. Ik vind het interessant waardoor er thuis iets mist en er op dat moment zo vaak stiekem dat gemis elders opvullen bij komt kijken.
Heidi, en of ik mij eenzaam voelde. Het praktische deelden we, opvoeding van ons kind etc. Maar qua mijn behoeften, wensen, wat mij dwarszat...dat werd gewoon niet gezien en erkend. Praten betekende ruzie, en dat word je zat na zoveel jaar. Ik heb me enorm ingeleefd in mijn ex, geprobeerd om te bedenken dat het aan zijn stoornis lag, maar wat was ik ongelukkig. En zag op een gegeven moment ook steeds meer leuke mannen (en deed daar iets mee toen wij uit elkaar waren).

Vanwege dat moeilijke gedoe altijd, had ik geen zin in seks met hem. Ik zag hem niet meer zo. Hij gefrustreerd, en terecht. En nu alweer lange tijd heel blij met de vriendschap, maar geen relatie meer. Want vriendjes zijn kunnen wij uitzonderlijk goed, omdat wij niet meer gedeelde belangen hebben.
quote:Julus schreef op 27 oktober 2013 @ 13:42:Als je heel lang geen echte communicatie hebt gehad, dan wordt het lastig. Want al die tijd had je scheefgroei, en verlangens en wensen die onuitgesproken bleven. Die bij een ander werden vervuld. Zie dat maar eens recht te trekken.Dat was een uitdaging. Geen onoverkomelijke als beide er helemaal voor willen gaan.
quote:forentientje schreef op 27 oktober 2013 @ 13:41:

Pfff, dacht dat dit topic bedoeld was om te kunnen praten over schoftig genieten van je minnaarsrelatie. Met daarbij natuurlijk ups- en downs en wachtbankjes.

Nu krijg ik het gevoel hier dat mensen hun oordeel willen geven over andere relaties en het hebben van een minnaar veroordelen. Maar de grap van dit VF is dat je de mens achter het verhaal en de relaties niet kent en je dus ook niet kunt oordelen over wat er mis is in haar/zijn relatie.

Iemand mss nog een gezellige minnaar belevenis gehad dit weekend??

Forentientje

trek het je niet aan...niet iedereen is zo heb zelf een minnaar en ben getrouwd en ik veroordeel niemand. Ben gewoon benieuwd naar iedereen zijn verhaal en vind ook veel steun in de posts en soms goede raad ook
*
Ik snap je Forentientje. Vaak is het een fase; tijdje discussie, om vervolgens weer de ervaringen te delen. Blijft het interessant

Ik heb geen minnaar, maar blijf dit fenomeen boeiend vinden. Wie weet sta ik ooit aan de andere kant, je weet het niet. Het is maar net in welke fase je zelf zit.
quote:forentientje schreef op 27 oktober 2013 @ 13:41:

Pfff, dacht dat dit topic bedoeld was om te kunnen praten over schoftig genieten van je minnaarsrelatie. Met daarbij natuurlijk ups- en downs en wachtbankjes.

Nu krijg ik het gevoel hier dat mensen hun oordeel willen geven over andere relaties en het hebben van een minnaar veroordelen. Maar de grap van dit VF is dat je de mens achter het verhaal en de relaties niet kent en je dus ook niet kunt oordelen over wat er mis is in haar/zijn relatie.

Iemand mss nog een gezellige minnaar belevenis gehad dit weekend??

Oh, te confronterend? Soms neemt het topic deze wending, waarom zou dat een probleem zijn?

Het is toch ook een onderdeel van een minnaarsrelatie? Ik lees niemand die veroordeelt. Ieder heeft een mening, maar dat mag ook op dit topic. Jammer dat je dat niet wilt of kunt lezen.

Of wilde jij alleen applaus en geile neuqverhalen?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Forentientje, als je dit topic langer volgt weet je dat er regelmatig flinke diepgang is, dat het lang niet allemaal 'halleluja wat is hij geil en dat is een goed hotel om te boeken' is. Juist dat maakt voor mij dit topic waardevol, en het heeft mij goed over mezelf laten nadenken, over het waarom van mijn vreemdgaan.

Er moet wel een evenwicht in zitten, en als mensen zich persoonlijk aangevallen voelen vind ik dat altijd jammer, maar de verschillende inzichten vind ik juist erg leuk.

En ik kan niet zo vaak iets posten over de geile seks, want ik zie hem bijna nooit
*
quote:highlander schreef op 27 oktober 2013 @ 13:33:

[...]

Kun jij het eea toelichten zodat ik het wel kan begrijpen?

Niet om het een of ander.. Maar hoe komt het dat forentientje het wel ziet en overigen niet..

Er worden oordelen gevelt, conclusies getrokken en mij precies verteld hoe mijn relatie in elkaar steekt.. Oja en er wordt ook nog geanalyseerd hoe ik me moet voelen..

Wellicht dat je nog eens wat posts terug kunt lezen.. Vink dan degene eens aan die ik niet geschreven heb, maar die wel verklaringen en conclusies over mij, mijn nr1 en onze relatie getrokken worden..

Dan hoef ik niets uit te leggen..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik verschillende meningen en inzichten ook leuk maar ik vind wel dat men niemand mag veroordelen

er mag wel wat begrip zijn daarom hoeft men niet akkoord te gaan met alles

Donderdag een leuke sex namiddag gehad met mijn minnaar

was lang geleden dat we nog zo lang bij elkaar zijn geweest het was gewoon super en niet alleen de sex ook onze gesprekken.

Als ze mij niet in de andere kamers gehoord hebben van het lachen dan wel van iet anders :-)
quote:Julus schreef op 27 oktober 2013 @ 13:38:

Heidi, ai...

Tussen Guus en zijn vrouw zal er denk ik steeds meer (emotionele) afstand komen. Zoals ik het lees en begrijp doen beiden geen poging om écht te praten, de diepte in te gaan?

Het leest voor mij alsof jij een vluchtroute voor hem bent, pas daarmee op...E.e.a. qua verloop hangt natuurlijk ook af van hoe hij het thuis nog weet op te pakken, maar weet jij waar hij uiteindelijk naartoe wil? Bij haar blijven, of stoppen? In geval van dat eerste zal hij echt met haar moeten praten, en om te beginnen meer thuis zijn. Ze lijken separate levens te leiden en de vraag is natuurlijk wat zij daarbij voelt. Als hij dat niet weet...kun je niet zoveel.

Het is fijn voor hem dat jij er bent, hij zit compleet vast. Is hij iemand die niet goed overweg kan met emoties? Hij vlucht, geestelijk en lichamelijk. En juist dat kan funest zijn, op den duur. Dit kan natuurlijk niet nog heel lang voortduren, ik denk dat hier de gedwongen keuze nog weleens aan de orde kan zijn..wat denk jij? En dan?

Er is al een jaar of 5-6 afstand, zo lang als ik in beeld ben, zeg maar. Dat ziet hij ook wel. Die vlucht ben ik al die jaren geweest en hij dacht, volgens mij, door de seks met mij te stoppen, dat het thuis wel weer op orde zou komen. Zonder te praten, trouwens. Door veel weg te zijn, veel te zuipen, zou hij zijn eigen gedachten op een rij krijgen en thuis zou het dan ook weer goed zijn. Ze praten niet over gevoelens. Emotionele issues lost hij zelf op, alleen, in de natuur. Heeft hij altijd al gedaan.

Op dit moment ben ik een soort uitlaatklep, geloof ik. We praten veel, luchtig als vrienden, soms over waar hij over nadenkt of wat hem bezig houdt, maar ook steeds meer over andere mannen in mijn leven en daar zit een enorm Groen Monster bij hem, en sinds kort ook weer over het gemis van elkaar en toch wel weer seks willen.

Voor hem is het best onwennig om een luisterend oor te hebben en te gebruiken, dat heeft hij eigenlijk nooit gedaan. Gepraat over wat hem bezig hield.

Ik heb niet gehapt op zijn laatste datevoorstel, omdat ik niet weer zomaar de makkelijke vlucht wil zijn idd. Het gaat nu volgens mijn regels, niet meer volgens zijn agenda en tijdsschema.

Hoe het zal lopen, weet ik niet. Voor mij voelt het wel alsof het goed is geweest dat er nu lucht gekomen is. We staan nu anders in ons contact en dat is wennen. Voor hem meer dan voor mij, geloof ik.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij thuis weer gelukkig kan zijn, zonder dat ik er echt ben om het gemis daar op te vullen. Ik ben er wel, maar anders. Niet meer elke minuut dat hij er behoefte aan had, zeg maar. Hij heeft het niet over keuzes, of hoe hij het voor zich ziet. Ik denk dat hij hoopt dat het tzt wel weer losloopt en alles weer wordt zoals het was.
quote:forentientje schreef op 27 oktober 2013 @ 14:10:

Auw Heeeidi, dit was juist niet mijn bedoeling van mijn post. Begrijp echt niet waarom je zo'n harde reactie geeft.

Nou ja, het is een beetje jammer dat er ineens een soort 'regels' zouden moeten zijn over wat hier wel en niet geschreven mag worden. Dat het thema niet jouw gewenste thema is, is toch geen drama? Dat het even niet gaat over geile neukverhalen, is toch niet zo erg? Waarom moet je dan binnenstampen met een post waarin je mensen beschuldigd van veroordelen?

Jij sluit 'ons' daarmee toch ook buiten dit topic. Het heeft nu eenmaal deze wending genomen en daar mag volgens mij net zo goed ruimte voor zijn als voor de leuke kanten van een minnaar hebben. Toch??

Dus voordat je ons nu zo aanspreekt op een ontopic gespreksonderwerp dat al een aantal uur loopt en waar een aantal mensen geboeid in lezen en schrijven, kun je misschien beter een uurtje later terugkomen.

Jammer dat het even niet in je straatje past, maar dat hoeft toch ook niet altijd?
Highlander & Julus, ik denk ook echt wel dat na een wake up call de gesprekken wel weer op gang kunnen komen. Als je ineens ziet wat je had kunnen verliezen, of bijna verloren hebt, is het allemaal ineens erop of er onder. Maar dan moeten wel beide hun mond open trekken.

En Sense, Alexia, allemaal prima hoor, als het heel normaal hoort te zijn in een relatie dat je partner 5 minuten nadat jij een onderwerp ter sprake hebt gebracht, dat al vergeten lijkt te zijn en er geen seconde aandacht aan wil verspillen, omdat hij er niks mee kan - ik vind het niet normaal.

Als mijn partner mij zo niet serieus zou nemen, door me te negeren, het onderwerp niet eens de moeite van het luisteren of beantwoorden waard vindt, vindt hij mij ook niet genoeg waard. Als er geen ruimte is voor een gesprek, word je buitengesloten, hoe je het ook went of keert.

Ik begrijp echt wel dat het niet altijd zwart-wit is, maar als je partner zijn schouders ophaalt over iets dat voor jou belangrijk is, of misschien nog niet eens schouders ophaalt, het niet eens de moeite van het aanhoren waard vindt… nee, sorry, dan maar een oordeel, maar dat is niet oke.
@Heeeidi:

Natuurlijk is er iets mis als de communicatie er niet is, dat lijkt me een giga-open deur. Het is alleen niet altijd zo makkelijk om die communicatie te herstellen, want vaak is er dan nog wel meer mis. Als je zelf makkelijk communiceert is het misschien niet voor te stellen, maar sommige mannen bereik je echt niet. En dan verzand je in een soort broer-zus relatie. Zonder extreme ruzies, dus het kabbelt wel door, want hij is wel een lieve broer, maar dat is toch niet echt wat je van een partner wenst.

@Highlander:

Het is waar dat ik emotioneel al uit deze relatie ben gestapt, maar dat komt niet door mijn minnaar. De volgorde was ook andersom. Door m'n minnaar is voor mij wel duidelijk geworden dat m'n beslissing om weg te gaan de juiste is, maar het is zeker niet zo dat ik direct in een nieuwe relatie stap.

@Sense

Ik weet maar al te goed wat het met je doet als je je niet meer begeert voelt en zelfs niet meer gewaardeerd of gezien. Natuurlijk heeft dat invloed op je zelfbeeld, bij mij tenminste wel, maar ik ben zeker met je eens dat je zelfbeeld meer pilaren heeft als deze om het overeind te houden.
*
quote:Sense-1970 schreef op 27 oktober 2013 @ 14:10:Wellicht dat je nog eens wat posts terug kunt lezen.. Vink dan degene eens aan die ik niet geschreven heb, maar die wel verklaringen en conclusies over mij, mijn nr1 en onze relatie getrokken worden.. Dan hoef ik niets uit te leggen..Sense-1970 schreef op 27 oktober 2013 @ 13:16:Mijn gevoel van eigenwaarde daalde door zijn gebrek aan libido, of meer zijn gebrek aan interesse op dat vlak naar mij toe.. Nee ik voel me niet waardeloos, en al helemaal niet nietig.. Eigenwaarde op bepaalde vlakken is toch echt wat andersDuidelijk! Mag ik hieruit begrijpen dat jij zodra jij jouw afgelopen minnaarrelatie verwerkt hebt op een gegeven moment toch weer open zult staan voor iemand die wel seksuele interesse in jou heeft?
Puzzled, volgens mij schreef je kort geleden nog dat je een weekend-relatie gaat beginnen met je minnaar. Nu ineens dat je niet meteen in een nieuwe relatie stapt - is het niet zeker dan dat je verder gaat met je minnaar?

En dat van die volgorde klopt ook niet helemaal, als ik je onder je loep terug lees. Je schrijft in juni nog dat je nog niet zeker bent over wat je verder wilt met nr 1, daar nog over na moet denken, maar toen had je nr 2 al.

Maakt verder echt niks uit hoor, het valt me gewoon op dat je het nu anders omschrijft dan dat ik het me herinner.

Forentientje, ik geef gewoon terug hoe jij de discussie binnenviel, niks meer niks minder. Lees je eerste posting nog eens terug, daaruit blijkt niet echt waardering over de lopende discussie.
quote:xpuzzledx schreef op 27 oktober 2013 @ 14:37:Natuurlijk is er iets mis als de communicatie er niet is, dat lijkt me een giga-open deur[...] sommige mannen bereik je echt niet.Nieuwsgierige vraag; hoe heb jij dan ooit een relatie met jouw man kunnen opbouwen als hij echt onbereikbaar is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven