Moeilijk initiatief nemen

23-07-2019 10:09 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn al ruim 20 jaar samen en toch vind ik het nog steeds moeilijk om het initiatief te nemen op dit gebied. Ik wil wel maar het komt er niet uit ofzo. Misschien komt het ook omdat ik onzeker ben over mezelf (terwijl ik er gewoon normaal uitzie, geen overgewicht o.i.d). Ik voel me heel erg geremd. Alsof ik over een enorme drempel moet. Als ik het probeer voel ik een soort schaamte. Alsof ik niet mezelf ben. Heel ongemakkelijk. Ik durf bijv. ook niet te strippen voor hem, terwijl hij dat heel graag zou willen. Ik voel me shit omdat ik niet aan zijn behoeften kan voldoen. Denk er soms zelfs aan hem naar een prostituée of erotische masssagesalon te sturen ofzo. Ik wil me zo graag wat vrijer voelen en ook eens die lust ervaren, maar hoe?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
26-07-2019 20:54
Of juist wel.

Je kan niet verwachten dat je eens per maand vuurwerk hebt als je de rest van de tijd seksloos samenleeft. Je moet een waakvlammetje aanhouden denk ik. Door je partner ook steeds als seksueel wezen te zien en je ervan bewust te zijn dat jij dat voor de ander bent. Door elkaar daaraan te herinneren, bijvoorbeeld door aanraking, opmerkingen of wat dan ook bij je past. Dat hoeft dan niet elke keer tot seks te leiden, het gaat erom dat seksualiteit een vast onderdeel van de relatie is. Niet alleen die ene vrijdagavond als de heer des huizes ineens onder de dekens een hand op je bil legt.

Ik vind dat je ook gewoon moet kunnen knuffelen uit liefde en niet alleen om de lust.
Ghost79 schreef:
26-07-2019 22:53
Ik vind dat je ook gewoon moet kunnen knuffelen uit liefde en niet alleen om de lust.
Het ene sluit het ander toch niet uit?
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
26-07-2019 17:52
Aandacht voor elkaar. Gezellig kletsen, knuffelen, zoenen enz. En niet alleen met als doel sex.
Heb je dit ook met hém besproken?
Want dat is het punt van mijn verhaal. De antwoorden zijn niet belangrijk voor mij, maar juist voor je man, zodat jullie dit sámen beter kunnen oppakken.

De bal hoeft nu niet volledig bij jou te liggen of bij hem. Jullie kunnen er samen voor zorgen dat er zo'n sfeer ontstaat dat er wat kan ontstaan of jij zelfs wat meer durft.

Dus bovenstaande moet je bespreken met hem en je kunt gewoon met elkaar afspreken dat de tv dan en dan eens uit blijft.

Alléén je schrijft nu al "niet alleen als doel seks" en dat is prima, maar het is nu juist het idee dat je juist óók gaat praten over seks. Dat kun je beiden gaan doen. Dus aandacht voor elkaar. Maar het óók gewoon hebben over wat er nou gebeurde die avond met dat sexy setje.
Vanzai schreef:
23-07-2019 16:15
Er is natuurlijk de microscopisch kleine mogelijkheid dat je man het gewoon opgegeven heeft. Hoeveel jaar van de 20 hou je het vol om te neuken met een vrouw voor wie 'het' amper hoeft en behoorlijk geremd is?
Dit dus.

Ghost wat maakt dat jij te geremd bent om je man in zijn kruis te grijpen of hem te pijpen voor de TV?
Vind ik namelijk best bijzonder na 20 jaar.Ergens is er iets flink misgegaan tussen jullie.

Is het een idee om terug te gaan naar de relatietherapeut?
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
24-07-2019 19:55
Dit is idd de kern denk ik. We zijn kort naar relatietherapie geweest en daar kwam ook naar voren dat we meer echte aandacht voor elkaar moesten hebben. Bijv. dagelijks de dag doornemen op een vast moment en maandelijks een uitje met z’n 2en wat we dan om de beurt moesten plannen enz. Maar dat gebeurt niet, dus blijkbaar is het niet belangrijk genoeg. Hij wil dus niet veranderen of er energie in steken, maar ik moet dat wel.
Als je in het dagelijks leven ('momenten dat je samen bent buiten seks') enigszins langs elkaar heen leeft kan ik me zo voor stellen dat het lastiger zin te hebben in seks voor minstens een van de twee. Wellicht helpt het de focus breder te leggen dan seks alleen.
Volgens mij geeft Ghost voorbeelden om 17:52 hoe dat voor haar uit zou kunnen zien.
Ghost79 schreef:
26-07-2019 17:52
Aandacht voor elkaar. Gezellig kletsen, knuffelen, zoenen enz. En niet alleen met als doel sex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven