Moeilijk initiatief nemen

23-07-2019 10:09 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn al ruim 20 jaar samen en toch vind ik het nog steeds moeilijk om het initiatief te nemen op dit gebied. Ik wil wel maar het komt er niet uit ofzo. Misschien komt het ook omdat ik onzeker ben over mezelf (terwijl ik er gewoon normaal uitzie, geen overgewicht o.i.d). Ik voel me heel erg geremd. Alsof ik over een enorme drempel moet. Als ik het probeer voel ik een soort schaamte. Alsof ik niet mezelf ben. Heel ongemakkelijk. Ik durf bijv. ook niet te strippen voor hem, terwijl hij dat heel graag zou willen. Ik voel me shit omdat ik niet aan zijn behoeften kan voldoen. Denk er soms zelfs aan hem naar een prostituée of erotische masssagesalon te sturen ofzo. Ik wil me zo graag wat vrijer voelen en ook eens die lust ervaren, maar hoe?
Alle reacties Link kopieren
Lastig dat je na zo lang samen nog steeds niet jezelf kunt zijn. Ik herken het wel, al heb ik alleen maar een FWB gehad. Dat is anders dan wanneer je een liefdesrelatie hebt lijkt me. Iets dat ik nog nooit gehad heb. Ik voelde ook altijd geremd en liet hem maar vragen of hij dit of dat bij me mocht doen. Als hij vroeg wat ik wilde doen, wist ik daar eigenlijk het antwoord niet op. Dat vies voelen bij oraal herken ik. Door mijn eigen onzekerheid vooraf al. Maar toen hij het probeerde vond hij het ook daadwerkelijk vies. Ondanks douchen. Het weerhoudt me er wel van om iets met andere mannen te beginnen. De seks was in het algemeen niet geweldig. Een experiment dat niet ging zoals gehoopt.
Heb je wel behoefte aan seks? Of doe je het vooral om je man te plezieren?
hondenmens wijzigde dit bericht op 23-07-2019 15:20
25.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-07-2019 14:56
Ja, maar hij zegt er zelf ook onzeker van te worden omdat ik nooit laat blijken zin in hem te hebben.
Da's een aananeme. En nergens op gebasseerd. Weet je wat aannames over jezelf zeggen? Iets met zoals de waard, gasten, etc.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
23-07-2019 15:02
Da's een aananeme. En nergens op gebasseerd. Weet je wat aannames over jezelf zeggen? Iets met zoals de waard, gasten, etc.....
Wat is een aanname in deze? Dat hij zegt zich onzeker te voelen omdat zijn vrouw nooit laat merken dat ze zin heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-07-2019 14:56
Ja, maar hij zegt er zelf ook onzeker van te worden omdat ik nooit laat blijken zin in hem te hebben.
Kan je de dingen die je wilt (voor je man), initiatief nemen, strippen etc. in je seks in kleine stukjes opbreken? Misschien kunnen jullie zo meer zin tonen in elkaar.
Je hoeft toch ook niet een hele striptease-act op te voeren om te laten zien dat je zin in hem hebt? Mijn ex ging gewoon poedelnaakt in de deuropening staan en dat was meer dan genoeg. Het hoeft allemaal echt niet zo ingewikkeld hoor.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
23-07-2019 15:02
Da's een aananeme. En nergens op gebasseerd. Weet je wat aannames over jezelf zeggen? Iets met zoals de waard, gasten, etc.....
Wat is een aanname?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-07-2019 15:13
Je hoeft toch ook niet een hele striptease-act op te voeren om te laten zien dat je zin in hem hebt? Mijn ex ging gewoon poedelnaakt in de deuropening staan en dat was meer dan genoeg. Het hoeft allemaal echt niet zo ingewikkeld hoor.

Dat soort dingen doe ik ook. Of ik ga douchen en zeg kom je ook zo boven, dan kunnen we nog even gezellig doen of iets in die trant. Of ik haal ‘m op als ik gedoucht heb, maar dan blijft hij dus zitten omdat hij iets uit wil kijken. Hij wil dus echt dat ik ‘m verleid. En dat na een avondje bankhangen waarbij ik de woorden eruit moet trekken. Ik heb al voorgesteld meer samen te doen, minder tv, meer aandacht voor elkaar, meer opbouwen enz. Maar dat initiatief komt dus alleen vanuit mij.
ghost79 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 15:26
12.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
23-07-2019 14:59
Lastig dat je na zo lang samen nog steeds niet jezelf kunt zijn. Ik herken het wel, al heb ik alleen maar een FWB gehad. Dat is anders dan wanneer je een liefdesrelatie hebt lijkt me. Iets dat ik nog nooit gehad heb. Ik voelde ook altijd geremd en liet hem maar vragen of hij dit of dat bij me mocht doen. Als hij vroeg wat ik wilde doen, wist ik daar eigenlijk het antwoord niet op. Dat vies voelen bij oraal herken ik. Door mijn eigen onzekerheid vooraf al. Maar toen hij het probeerde vond hij het ook daadwerkelijk vies. Ondanks douchen. Het weerhoudt me er wel van om iets met andere mannen te beginnen. De seks was in het algemeen niet geweldig. Een experiment dat niet ging zoals gehoopt.
Heb je wel behoefte aan seks? Of doe je het vooral om je man te plezieren?

Weinig, maar als we het eenmaal doen kan ik er op zich wel van genieten. Maar idd vooral voor hem. Hij heeft er meer behoefte aan.
ghost79 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 15:30
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is samen douchen misschien een idee?
Ghost79 schreef:
23-07-2019 15:18
Dat soort dingen doe ik ook. Of ik ga douchen en zeg kom je ook zo boven, dan kunnen we nog even gezellig doen of iets in die trant. Of ik haal ‘m op als ik gedoucht heb, maar dan blijft hij dus zitten omdat hij iets uit wil kijken. Hij wil dus echt dat ik ‘m verleid. En dat na een avondje bankhangen waarbij ik de woorden eruit moet trekken. Ik heb al voorgesteld meer samen te doen, minder tv, meer aandacht voor elkaar, meer opbouwen enz. Maar dat initiatief komt dus alleen vanuit mij.

Lieverd, dit ligt echt veel meer aan hem dan aan jou. Die vent is gewoon een hork.
Nogal wiedes dat het moeilijk is om initiatief te nemen als er niet op je initiatieven gereageerd wordt. Daar kan niemand wat mee.
Ghost79 schreef:
23-07-2019 15:18
Dat soort dingen doe ik ook. Of ik ga douchen en zeg kom je ook zo boven, dan kunnen we nog even gezellig doen of iets in die trant. Of ik haal ‘m op als ik gedoucht heb, maar dan blijft hij dus zitten omdat hij iets uit wil kijken. Hij wil dus echt dat ik ‘m verleid. En dat na een avondje bankhangen waarbij ik de woorden eruit moet trekken. Ik heb al voorgesteld meer samen te doen, minder tv, meer aandacht voor elkaar, meer opbouwen enz. Maar dat initiatief komt dus alleen vanuit mij.
Dan kun je aan de kroonluchter gaan hangen met jarretels aan, maar dit gaat natuurlijk nooit meer worden dan het al is...
Jij doet je best om hem te verleiden. Het windt hem niet op.
Samen douchen zou al genoeg zijn om in de stemming te komen.
Hij vraagt nu alleen maar. Welke moeite doet hij zelf? Vind jij hem wel aantrekkelijk?
Alle reacties Link kopieren
Nu ik de verdere reacties van TO lees kan ik alleen maar besluiten dat je man een boer is. Ik zou het wel weten als men zegt kom je gezellig naar boven.
Ik denk dat je beter geen moeite meer doet en dat hij je echt moet verdienen !
Alle reacties Link kopieren
Nou, je leest het TO; het ligt aan je man. Jij hoeft niets te veranderen en zo sukkelen jullie lekker voort.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Er is natuurlijk de microscopisch kleine mogelijkheid dat je man het gewoon opgegeven heeft. Hoeveel jaar van de 20 hou je het vol om te neuken met een vrouw voor wie 'het' amper hoeft en behoorlijk geremd is?
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 16:39
42.09% gewijzigd
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
ik geloof dat ik maar alles terug neem, snap inmiddels helemaal dat je een prostituee een idee vind voor hem

maar eigenlijk zouden zelfs zij niet overgeleverd moeten zijn aan iemand die zo weinig bezig is met wat de ander fijn en ok vindt
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Wat doet je man om het voor jou leuk te maken? Het is een wisselwerking en niet jij moet maar 1000% geven om te zorgen dat hij misschien van de bank af komt. Strippen is ook voor hem weer een heel passieve activiteit en wanneer hij er zo mee omgaat dan zou ik daar nooit aan beginnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Enjoying schreef:
23-07-2019 16:01
Nu ik de verdere reacties van TO lees kan ik alleen maar besluiten dat je man een boer is. Ik zou het wel weten als men zegt kom je gezellig naar boven.
Ik denk dat je beter geen moeite meer doet en dat hij je echt moet verdienen !
Heb je iets tegen agrariërs?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Heb je je wel eens vrij gevoeld in de relatie?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
23-07-2019 16:45
Heb je je wel eens vrij gevoeld in de relatie?

Dit is mijn enige lange relatie, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
23-07-2019 16:29
Wat doet je man om het voor jou leuk te maken? Het is een wisselwerking en niet jij moet maar 1000% geven om te zorgen dat hij misschien van de bank af komt. Strippen is ook voor hem weer een heel passieve activiteit en wanneer hij er zo mee omgaat dan zou ik daar nooit aan beginnen.

Hij zegt gewoon dat hij zin heeft, vraagt of ik hem wil pijpen en soms gaat hij me beffen.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-07-2019 18:20
Dit is mijn enige lange relatie, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Interessant. Hiermee krijg ik de indruk dat je niet weet hoe het voelt om je vrij te voelen, tenminste in een relatie. Als mijn indruk klopt (en ik hoop het niet!) dan ligt volgens mij je vraag niet bij de seks in de relatie, wellicht niet eens bij je relatie, maar breder bij jezelf. En het lijkt me lastig te leren je vrij te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-07-2019 18:21
Hij zegt gewoon dat hij zin heeft, vraagt of ik hem wil pijpen en soms gaat hij me beffen.
o_o
Ik zou je bijna aanraden vreemd te gaan, al is het maar om vergelijkingsmateriaal te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-07-2019 14:10
Van wie komt die druk dan? Vind jij zelf dat je moet klaarkomen of vindt hij dat?

Niks moet, maar hij stopt pas als ik kom. Hij doet moeite dus vind ik het ook lullig als het niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
23-07-2019 18:28
o_o
Ik zou je bijna aanraden vreemd te gaan, al is het maar om vergelijkingsmateriaal te krijgen.

Nu ben ik wel heel benieuwd hoe anderen dit dan aanpakken. De meeste mannen zijn toch niet zo van voor-/naspel. Ik heb voor deze relatie 2 jaar een vriendje gehad en die deed niet veel meer vooraf.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
23-07-2019 18:28
o_o
Ik zou je bijna aanraden vreemd te gaan, al is het maar om vergelijkingsmateriaal te krijgen.
Deze situatie is niet zomaar ontstaan hè. Of denk je dat TO er de laatste 20 jaar zelf niet bij was?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven