Ongewenste seks?

05-10-2012 23:15 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-forummers,

ik zou het erg waarderen als jullie zouden meedenken over het volgende:

Ik ken een man met wie ik af en toe naar bed ga. Alles prima, we willen allebei geen vaste relatie (in ieder geval niet met elkaar) en weten wat we aan elkaar hebben.

Vannacht kwam hij onverwachts langs en ik was niet in de stemming. Moe, druk op werk, een beetje ziek, problemen in de familie enzovoorts. Ik heb hem wel gewoon binnen gelaten want ik verwachtte absoluut geen problemen maar heb wel meteen gezegd dat het hem vanavond niet ging worden. Vond hij prima, we zijn gewoon in bed gaan liggen en ik wilde rustig gaan slapen. Tot hij dus wel seksueel begon, strelen en dergelijke, en ik nogmaals zei geen zin te hebben, vanavond niet in ieder geval. Hier had hij echter geen boodschap aan en het eindigde ermee dat we het toch gedaan hebben, onder dwang van hem. Het ging heel snel, voor ik het wist was het voorbij. Ik heb wel tijdens de seks nogmaals gezegd dat ik niet wilde.

Ik ben nu erg in de war en weet niet wat ik moet denken. Heb hem zelf binnen gelaten in mijn huis maar ben wél duidelijk geweest over dat ik niet wilde. Maar ik ben wel vaker met hem naar bed geweest en ben niet gewond geraakt ofzo.
Uiteraard gelijk al het contact met deze man verbreken en eventueel aangifte doen. Mocht je geen aangifte willen doen, kan je er wel een melding van maken.
.
.
Onzin.

Wel doen naar de politie , iig proberen en in de toekomst zal je dat een zekere mate van rust geven als je er weer op terug denkt....

van; ik heb in ieder geval dmv actie aan mezelf (vooral) laten weten dat dit heel naar , pijnlijk voor mij was.

Maakt niet uit wie zeg, mensen maken dit toch ook als stel mee???
quote:thomaaas schreef op 06 oktober 2012 @ 00:08:

TO, een snelle google-search leert dat ze je altijd zullen ontvangen voor een gesprek, voor het uitleggen van juridische mogelijkheden, voor opvang van slachtoffers en voor het doorverwijzen naar juiste hulpverleners. Ze zullen dus niet zeggen 'dat er niks aan te doen is'.Dat maakt 't toch vooral vele malen groter dan dat 't is?
quote:elninjoo schreef op 06 oktober 2012 @ 07:54:

[...]

Dat maakt 't toch vooral vele malen groter dan dat 't is?Sorry hoor, maar als iemand mij met mijn armen op het bed zou vastpinnen (met blauwe plekken tot gevolg) en terwijl ik huilend onder hem lig, sex met mij heeft terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik het NIET wil, dan vind ik dat GEEN kleinigheid.
Het is zo groot als het voor haar voelt!!!

Je praat nonsens Elninjoo.

Ik kan wel eerlijk zeggen dat ik zelf ook () heb meegemaakt, ik was toen niet in de positie (buitenland) om mijn verhaal ergens kwijt te kunnen, en dat werkt door.

Talk!

[...]

Dat maakt 't toch vooral vele malen groter dan dat 't is?

*Voelt bloed koken*

Nien, wie ben jij om te oordelen over hoe 'groot' dit is voor het slachtoffer?

Eigenlijk vergoeilijk jij het gedrag van de verkrachter. Van een man die zijn fysieke overwicht en de gevoelens van schaamte bij een slachtoffer misbruikt om aan zijn trekken te komen.

Vrouwen worden doorgaans niet verkracht door een man die zomaar uit de bosjes komt springen. Het overgrote deel van verkrachtingen vindt plaats door bekenden en heel regelmatig zelfs binnen huwelijken. En de gevolgen kunnen enorm zijn, ik heb het in mijn werkzame leven vaak genoeg gezien.

Dus wil je alsjeblieft niet zeggen dat TO het groter maakt dan het is, door een heel dappere stap te zetten: erkennen dat het gebeurd is en aangifte doen en misschien ook vragen om hulp voor de verwerking.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wat vreselijk naar!

Zorg in ieder geval dat je er over praat, zoek misschien goede professionele hulp, maar zorg goed voor jezelf. Dat ten eerste.

Helaas ben ik ongeveer in jouw positie geweest, na verschillende gesprekken met de politie en marechaussee (betrof een militair) heb ik toen besloten aangifte te doen. Ik zou dat met de kennis van nu nooit meer doen. Bij mij werd het een slepende rechtzaak die 4 jaar heeft geduurd. Dat heeft me gesloopt, want al die tijd kun je je er niet los van maken. Ik wil niet zeggen dat je geen aangifte moet doen. Doe zeker een melding, praat met de politie maar realiseer je ook wat zo'n aangifte voor jóu betekent.

Heel, heel veel sterkte!
Het is absoluut een verkrachting die jou overkomen is, het is alleen de vraag of dat allemaal ook in een rechtszaak aan te tonen valt. Je hebt de keus om dit alleen te verwerken desnoods met wat psychische hulp en die klootzak nooit meer te zien, of inderdaad nog maanden- of zelfs jarenlang een procedure in te gaan waarbij je privéleven op straat komt te liggen en de afloop onbekend is. Denk goed na over de consequenties van aangifte doen. Het heeft nogal impact op je leven. Je moet nu doen wat in het belang van jezelf is.
Meis toch wat een nare situatie

Ik hoop dat je vannacht lekker kan slapen. Wat hierboven ook gezegd word, ik zou inlichtingen halen bij de politie hoe het in zijn werk gaat om aangifte te doen. Met die informatie kan je altijd nog bedenken wat je wilt. En maak inderdaad ook foto's van je blauwe plekken.

Ik vind dit gewoon verkrachting. Al heb je nog zo vaak sex met hem gehad, hij heeft je grenzen maar te accepteren en daar is hij ver overheen gegaan.
quote:hellogoodbye333 schreef op 06 oktober 2012 @ 00:49:

[...]

Dat zal wel goed komen, ik ben echt kapot en heb al heel lang niet geslapen. En er wordt niet meer aangebeld en geen Whatsapp dus misschien was hij het niet....Lekker slapen dus.

Ik blijf me wel oprecht afvragen of een man dit dan wel prima vindt. Dat zit me echt dwars.Voelt het dan echt ok als het zo gaat?

TO Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Vriendlief hier zei dat het helemaal niet prima is als het zo gaat en dat het gewoon verkrachting is.

Ik hoop dat je (met iemand?) naar de politie durft te gaan om je verhaal te doen. En laat ze je blauwe plekken zien.
Jeetje, wat een verhaal. Hopelijk heb je toch nog kunnen slapen vannacht.

Ik wil je dit graag meegeven: als iemand tegen jouw wil seks met je heeft gehad is dat verkrachting. Dat is strafbaar, óók als je hem zelf hebt binnengelaten. Sterker nog: verkrachting binnen het huwelijk (door iemand die bij je woont dus, en met wie je doorgaans vrijwillig seks hebt) is óók strafbaar, Het kan moeilijk te bewijzen zijn, ik heb geen idee hoe dat juridisch allemaal zit, maar hij zat fout, jij niet.

Heel veel sterkte.
quote:elninjoo schreef op 06 oktober 2012 @ 07:24:

Je gaat toch geen aangifte doen van ongewenste seks door iemand met wie je doorgaans wél vrijwillig seks hebt? Dan wordt je door de mangel gehaald en wat bereik je er verder mee?

Dat ie, eh... voor zijn daden vervolgd wordt?

Maar deze denktrant doet me denken aan de film The Accused.

Een vrouw die nogal vrij met mannen omging werd in een kroeg verkracht, ook al liet zij verbaal en non-verbaal weten daar geen seks te willen hebben. Die mannen trokken zich daar geen snars van aan.
World of Warcraft: Legion
quote:babbelbet schreef op 06 oktober 2012 @ 08:00:

Het is zo groot als het voor haar voelt!!!

Je praat nonsens Elninjoo....en ik vind dat Elninjoo de zaak bagatelliseert.
World of Warcraft: Legion
quote:schouderklopje schreef op 06 oktober 2012 @ 00:06:

[...]

Dat op zichzelf is een enorm grijs gebied als het op seks aankomt en maakt elke vrijpartij die erna volgt niet meteen een verkrachting. Ik heb ook wel eens eerst nee, niet in de stemming gezegd. En een uur later lag ik toch volop te genieten.

Andersom ook wel eens, ja gezegd. En tijdens of na het vrijen er toch achtergekomen dat het niet zo'n goed plan was geweest.

Een (1) keer nee alleen lijkt me niet genoeg. 1. ze heeft vaker dan 1 x nee gezegd

2. 1 x nee is nee en daar heeft een man zich aan te houden

3. het feit dat jij na een uur het toch lekker vond, wil niet zeggen dat dat ook voor een ander geldt

Zo fijn die loyaliteit onder vrouwen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Vl43inder schreef op 06 oktober 2012 @ 00:18:

[...]

Ik snap TO's gevoelens wel en het gedrag van de SV van TO is ook niet goed te praten maar ik zou zulks sneller achter me kunnen laten zonder aangifte dan met. Ik geloof niet dat een aangifte in dit geval een zogenaamd kruisje bij zijn naam zal opleveren, wellicht wel bij de mijne. Het is aan TO om die afweging te maken, niet aan ons. Wat voor jou zou gelden, hoeft niet voor mij zo te zijn of voor iemand anders. Het enige wat wij kunnen doen, is TO serieus nemen en steun en informatie geven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

[...]

Dat maakt 't toch vooral vele malen groter dan dat 't is?

TO maakt zich zorgen of de politie met hara wil praten. De post die je er nu uit haalt, is daar een antwoord op. Prima als jij het geen verkrachting vind, gelukkig denkt de rest (incl de politie) er anders over.

Of mag iemand je bijvoorbeeld ook slaan als je je eerder hebt laten slaan door die persoon en niks zei, maar die keer wel aangeeft 'nee'. Dan is het toch ook mishandeling? Nee is nee. Ongeacht wat daarvoor is gebeurd.
HelloGoodbye, ik hoop dat je een beetje nachtrust heb gehad. Sterkte vandaag.
quote:schouderklopje schreef op 05 oktober 2012 @ 23:41:

Sorry dat ik het zeg, maar waarom heet dit meteen verkrachting? Ik begrijp uit je verhaal dat je overduidelijk niet wilde. Deze vent is om te beginnen al een eikel dat hij dit signaal niet meteen heeft opgepakt en is gaan slapen of weer naar huis gegaan. Kortom, erg asociale actie.

Maarrrrrr...hoe duidelijk ben jij geweest? Heb je een beetje mompelend nee gezegd en heeft hij het gevoel dat hij je heeft overgehaald? Of ben je gewoon enorm duidelijk geweest? Ben je zelfs boos geworden (zou ik nl. wel worden als een man blijft pushen om me over te halen)? Gezegd dattie op moet tiefen, omdat je NEE zegt?!

Kijk, als hij dan doorgaat, is het overduidelijk verkrachting. Maar als jij een beetje mompelend vaag nee-erig hebt zitten doen, kan ik alleen maar stellen dat hij ontzettend over je grenzen is gegaan. Maar dat jij je grenzen ook niet goed verdedigd hebt. In dat geval, dumpen die hap, harde les eruit trekken, het een plekje geven en jezelf zweren dat je nooit iemand meer over je heen laat wandelen. Maar om dan meteen verkrachting uit de kast te trekken, nee, dat gaat me te ver...

Nee.. is Nee

Of je het nou vaag (slaperig) mompelt of hem ondertussen met een bezem op zn smoel slaat.

TO, tegenwoordig bestaat er ook verkrachting binnen het huwelijk. Dat is dus met een man die je al heel lang in je leven en bed laat. Een vrouw (en man) heeft gewoon het recht te weigeren.

Dat je een beetje nat werd is gewoon een lichamelijke reactie, waarmee je lichaam jou beschermd.
Later is nu
De realiteit is dat TO verkracht is. Dat is heel onrechtvaardig. De realiteit is dat ook dat we geen perfect rechtssysteem hebben. Het is dus niet zo dat door aangifte te doen bij de politie alles automatisch weer goed komt en alles weer rechtvaardig wordt.

TO moet dus goed nadenken over wat ze wil bereiken met een aangifte en ook of het realistisch is om dat te verwachten. Het is haar eigen keuze om aangifte te doen. Het hoeft niet. Ze is het aan niemand verplicht. In tegenstelling tot de verkrachting, waarbij ze geen keus had, kan ze nu zelf bepalen wat ze doet.

Als ze besluit om geen aangifte te doen, is dat ook oké. Net zoals het oké is om haar bericht onder een andere nick te posten.
Welk label we er ook op plakken...Wat ga je nu doen to? Hoe sta je nu tegenover deze man?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hellogoodbye333: Ten eerste vind ik het vreselijk wat je is overkomen, maar enerzijds kan ik me vinden in wat Elninjoo zegt. Je hebt normaal gesproken vrijwillig seks met deze man. Nu had je geen zin door vermoeidheid etc, maar je vind hem eigenlijk wel geschikt om seks mee te hebben (normaal gesproken). Hij heeft bovendien geen geweld gebruikt. Ben bang dat het onmogelijk voor je is dit te bewijzen. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het jouw fout is he! Misschien kwam de boodschap voor hem niet goed aan. Je duwde hem niet hard weg of schreeuwde niet. Ook heb je geen duidelijke verwondingen. Ik heb soortgelijk iets meegemaakt in mijn relatie. Ik had totaal geen zin en zei ook duidelijk nee! Maar toch is het gebeurd. Als ik eraan denk voel ik toch wel wat steken, maar anderzijds van deze man hou ik en voel me meer gebruikt ( net als iemand eerder zei). Ik vind dat je eerder gebruikt bent. We waren er voor de rest niet bij, jij weet hoe erg het was. Maar naar mijn idee worden sommige daden te snel bestempeld als verkrachting. Ik zou hem de deur wijzen en het contact verbreken. Sterkte!
quote:Mieomij schreef op 06 oktober 2012 @ 10:26:

De realiteit is dat TO verkracht is. Dat is heel onrechtvaardig. De realiteit is dat ook dat we geen perfect rechtssysteem hebben. Het is dus niet zo dat door aangifte te doen bij de politie alles automatisch weer goed komt en alles weer rechtvaardig wordt.

TO moet dus goed nadenken over wat ze wil bereiken met een aangifte en ook of het realistisch is om dat te verwachten. Het is haar eigen keuze om aangifte te doen. Het hoeft niet. Ze is het aan niemand verplicht. In tegenstelling tot de verkrachting, waarbij ze geen keus had, kan ze nu zelf bepalen wat ze doet.

Als ze besluit om geen aangifte te doen, is dat ook oké. Net zoals het oké is om haar bericht onder een andere nick te posten.

Ik denk dat in zo'n geval het rechtssysteem gewoon niet zoveel kan, eerlijk gezegd. Als ik TO's verhaal hoor, zeg ik 'Verkrachting!'. Maar ze waren met z'n 2en, ze hebben vaker seks gehad met wederzijds goedvinden en er zijn geen sporen. Als alle vrouwen op hun woord geloofd worden, krijgen zij weer teveel macht. En er zijn nou eenmaal ook vrouwen, die zo'n verhaal verzinnen.

Maar een melding maken kan wel zin hebben. Stel dat deze man dit vaker gedaan heeft of nog vaker zal doen. Bovendien wordt ze, als het goed is, doorverwezen naar slachtofferhulp.

Ik wil nog wel even een lans breken voor mannen: ik heb vaak het bed gedeeld met mannen, zonder seks te hebben. Er zijn gelukkig veel mannen, die zich wel aan de afspraak 'geen seks' kunnen houden en die luisteren naar 'Nee..'.

Ennee.. het was niet doordat ik zo onaantrekkelijk voor ze was en zij waren ook niet heel oud ofzo. Het heeft gewoon te maken met fatsoen. Hoe ga je met elkaar om.
Later is nu
quote:sunflower001 schreef op 06 oktober 2012 @ 10:42:

Hellogoodbye333: Ten eerste vind ik het vreselijk wat je is overkomen, maar enerzijds kan ik me vinden in wat Elninjoo zegt. Je hebt normaal gesproken vrijwillig seks met deze man. Nu had je geen zin door vermoeidheid etc, maar je vind hem eigenlijk wel geschikt om seks mee te hebben (normaal gesproken). Hij heeft bovendien geen geweld gebruikt. Ben bang dat het onmogelijk voor je is dit te bewijzen. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat het jouw fout is he! Misschien kwam de boodschap voor hem niet goed aan. Je duwde hem niet hard weg of schreeuwde niet. Ook heb je geen duidelijke verwondingen. Ik heb soortgelijk iets meegemaakt in mijn relatie. Ik had totaal geen zin en zei ook duidelijk nee! Maar toch is het gebeurd. Als ik eraan denk voel ik toch wel wat steken, maar anderzijds van deze man hou ik en voel me meer gebruikt ( net als iemand eerder zei). Ik vind dat je eerder gebruikt bent. We waren er voor de rest niet bij, jij weet hoe erg het was. Maar naar mijn idee worden sommige daden te snel bestempeld als verkrachting. Ik zou hem de deur wijzen en het contact verbreken. Sterkte!

Dus verkrachting binnen het huwelijk bestaat ook niet? Je bent met die man getrouwd, je houdt van hem en je hebt regelmatig vrijwillig seks. Waar zeur je dan over. Hij heeft zin, laat 'm even z'n gang gaan.. Zo?

Zo werkt het dus niet. Gelukkig!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven