schaamhaar geschoren... OMG
woensdag 11 januari 2012 om 11:33
ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en vanochtend mijn schaamhaar afgeschoren, onder de douche. alleen is mijn huis zoooooo kwetsbaar in mijn liezen en op mijn venusheuvel dat er allemaal rode plekjes zitten... ik voel me niet echt sexy! heeft iemand een tip TEGEN die plekjes? en hoevaak moet ik dit bijscheren, want stoppels vind ik ook niet echt fijn... graag TIPS voor een gladde doos
woensdag 11 januari 2012 om 13:32
Leven en laten leven, lijkt me... Voor mij voelt het toch wat frisser als de boel netjes bijgewerkt is. En tegen de bultjes: talkpoeder (zoals al eerder gezegd), en dan de menthol-variant! Werkt als een tierelier. Een vriendin van mij zweert echter bij betadine-scrub (soort facewash, moet je dus afspoelen) en een ander weer bij Zwitsal vernix (?) crème.
Winter is coming...
woensdag 11 januari 2012 om 15:20
Voor mijn 1e keizersnede 7 jaar geleden moest ik het 'kaal'scheren,en sindsdien heb ik het maar zo gehouden.
Ik scheer om de dag in de douche met gewone dove douchegel & een hema-wergwerpmesje(5 voor 1.50).
Ik vervang het mesje 1x per week.
Na het afdrogen insmeren met zinkzalf.
nooit last van bultjes/jeuk.
Ik scheer om de dag in de douche met gewone dove douchegel & een hema-wergwerpmesje(5 voor 1.50).
Ik vervang het mesje 1x per week.
Na het afdrogen insmeren met zinkzalf.
nooit last van bultjes/jeuk.
woensdag 11 januari 2012 om 15:23
liet het resultaat van mijn scheeractie net even aan mijn man zien en die viel bijna om van verrassing en opwinding, we sleurden elkaar naar een rustige hoek van t huis, alleen dartelden de kinderen ook vrolijk rond, dus dat werd niks.... even wachten tot vanavond dus als ze allemaal in hun bedje liggen
woensdag 11 januari 2012 om 15:47
quote:slowdance schreef op 11 januari 2012 @ 12:07:
Ik ga het juist weer laten staan! Na jaren scharrelen en scheren.
Wat is de link tussen schaamhaar en scharrelen?
Toch niet "ik heb een vent dus ik laat het weer welig tieren'?
(als je vent het opwindend vind dan kan het natuurlijk weer wel, maar je scheert toch omdat je het zelf prettig vindt?!)
Ik ga het juist weer laten staan! Na jaren scharrelen en scheren.
Wat is de link tussen schaamhaar en scharrelen?
Toch niet "ik heb een vent dus ik laat het weer welig tieren'?
(als je vent het opwindend vind dan kan het natuurlijk weer wel, maar je scheert toch omdat je het zelf prettig vindt?!)
woensdag 11 januari 2012 om 16:19
quote:eefje88 schreef op 11 januari 2012 @ 12:49:
Gewoon met de haarrichting meescheren.. Van boven naar beneden dus, dan heb je nergens last van!
Dit heb ik nou een paar keer gelezen, dus is niet tegen Eefje persoonlijk, maar ik heb net zovaak gelezen dat er vrouwen zijn die jaren met wondjes, putjes, pukkeltjes lopen. Zijn die nou zo dom om nooooit eens geprobeerd te hebben met de haarrichting mee te scheren, zitten ze hier te liegen dat ze alles geprobeerd hebben, of zou het écht zo zijn dat er gewoon vrouwen zijn, die uitslag krijgen van scheren, waar dan ook, op wat voor manier dan ook?
En is het dan niet triest dat anderen daar over oordelen
(eerste reactie in dit topic is: "Ik hoop toch niet dat dit de eerste keer is dat je je doos geschoren hebt.. " mens, TO kan wel 17 jaar zijn en net schaam haar hébben!)
Ik probeer het bij te houden, dat het bij mij 'buiten de lijntes' gaat heeft te maken met luiheid (idd) en uitslag/jeuk. Ik scheer m'n benen ook 's winters niet, m'n oksels wel. Ik ga ging dan daarmee ook nog 1x per week naar het zwembad. Jammer als anderen daar misselijk van worden, maar dat is toch echt jouw probleem.
Toedels
Gewoon met de haarrichting meescheren.. Van boven naar beneden dus, dan heb je nergens last van!
Dit heb ik nou een paar keer gelezen, dus is niet tegen Eefje persoonlijk, maar ik heb net zovaak gelezen dat er vrouwen zijn die jaren met wondjes, putjes, pukkeltjes lopen. Zijn die nou zo dom om nooooit eens geprobeerd te hebben met de haarrichting mee te scheren, zitten ze hier te liegen dat ze alles geprobeerd hebben, of zou het écht zo zijn dat er gewoon vrouwen zijn, die uitslag krijgen van scheren, waar dan ook, op wat voor manier dan ook?
En is het dan niet triest dat anderen daar over oordelen
(eerste reactie in dit topic is: "Ik hoop toch niet dat dit de eerste keer is dat je je doos geschoren hebt.. " mens, TO kan wel 17 jaar zijn en net schaam haar hébben!)
Ik probeer het bij te houden, dat het bij mij 'buiten de lijntes' gaat heeft te maken met luiheid (idd) en uitslag/jeuk. Ik scheer m'n benen ook 's winters niet, m'n oksels wel. Ik ga ging dan daarmee ook nog 1x per week naar het zwembad. Jammer als anderen daar misselijk van worden, maar dat is toch echt jouw probleem.
Toedels
Later is nu
woensdag 11 januari 2012 om 16:22
quote:eefje1980 schreef op 11 januari 2012 @ 13:20:
.Hier heb en had ik ook last van en ja: dat maakt nog veel meer onzeker dan haren en blijft zichtbaar, ik voel me er soms echt rot over want de plekjes gaan nooit meer weg en blijven grauw. Bij mij is het probleem dat ik nu dus ook last krijg als ze weer groeien dus in mijn liezen en de bikinilijn. Ik gebruik nu créme, dat werkt beter en je krijgt geen bultjes of ontstekingen en het lijkt of de haren steeds dunner en zachter terugkomen nu. Misschien een idee? En ik smeer ook, olie, 100% natuurlijk dus geen irritaties meer.
Sorry, weer toevallig Eefje
100% natuurlijk wil dus niet altijd zeggen 'dus geen irritaties meer'
Een brandnetel en een bereklauw is ook 100% natuurlijk, maar kan behoorlijke irritaties geven. En zo ook vele natuurlijke oliën.. als je er last van hebt, dan heb je daar last van. Jammer als je het dan óók nog kaal zou willen hebben.
.Hier heb en had ik ook last van en ja: dat maakt nog veel meer onzeker dan haren en blijft zichtbaar, ik voel me er soms echt rot over want de plekjes gaan nooit meer weg en blijven grauw. Bij mij is het probleem dat ik nu dus ook last krijg als ze weer groeien dus in mijn liezen en de bikinilijn. Ik gebruik nu créme, dat werkt beter en je krijgt geen bultjes of ontstekingen en het lijkt of de haren steeds dunner en zachter terugkomen nu. Misschien een idee? En ik smeer ook, olie, 100% natuurlijk dus geen irritaties meer.
Een brandnetel en een bereklauw is ook 100% natuurlijk, maar kan behoorlijke irritaties geven. En zo ook vele natuurlijke oliën.. als je er last van hebt, dan heb je daar last van. Jammer als je het dan óók nog kaal zou willen hebben.
Later is nu
woensdag 11 januari 2012 om 16:41
quote:dreamer schreef op 11 januari 2012 @ 16:22:
[...]
Een brandnetel en een bereklauw is ook 100% natuurlijk, maar kan behoorlijke irritaties geven. En zo ook vele natuurlijke oliën.. als je er last van hebt, dan heb je daar last van. Jammer als je het dan óók nog kaal zou willen hebben.Ja ma Ja ma déze Eefje is niet kaal hoor, ze heeft gewoon in de liezen vervelende haren die gedoe geven omdat ze zo stug zijn door al het scheren
Maw: driehoekje galore en ik zal ze er wel op uitkiezen maar nog nóoit iets over gehoord.
[...]
Een brandnetel en een bereklauw is ook 100% natuurlijk, maar kan behoorlijke irritaties geven. En zo ook vele natuurlijke oliën.. als je er last van hebt, dan heb je daar last van. Jammer als je het dan óók nog kaal zou willen hebben.Ja ma Ja ma déze Eefje is niet kaal hoor, ze heeft gewoon in de liezen vervelende haren die gedoe geven omdat ze zo stug zijn door al het scheren
woensdag 11 januari 2012 om 16:47
Ik scheer al jaren regelmatig mijn benen en oksels en heb standaard 1 a 2 dagen jeuk. Omdat iedereen mijn benen ziet en ik het in mijn oksels echt merk qua zweten, blijf ik het doen en neem ik de jeuk voor lief. Vanwege al die opmerkingen die je overal leest over dat een harige poes vies zou zijn, niet opwindend enzovoort, heb ik het er een poos geleden op gewaagd om mijn poes te scheren, maar ook daar jeuk, jeuk, jeuk! en bultjes: geen fraai gezicht. Mijn man bleek er ook helemaal niet opgewonden van te worden. Ook nadat ik er later nog een paar keer naar gevraagd heb, blijft hij volhouden net zo lief of eigenlijk zelfs liever wat haar te zien. Ben daarom blij gestopt met scheren van onderen en knip het nu alleen regelmatig wat korter (ook omdat anders de haren langs de rand van mijn badpak piepen: niet fraai!). Nu dus alleen de jeuk van oksels en benen verbijten, en niet meer op mijn poes. Die houdt ik gewoon elke dag schoon met een washand en wat water en bij menstruatie of seks met wat vaginale zeep. Prima toch? En ja, helemaal kaal vind ik geen fraai gezicht als het geen 'mooie' poes is heb ik ontdekt bij die naaktfoto's van mijn lijf of zoiets. Maar als iemand dat prettiger vind, prima toch? Ik hoef er niet mee naar bed
woensdag 11 januari 2012 om 16:56
Door dit topic, ben ik inderdaad ook over de streep. Ik stop met scheren. Hier en daar wat bijtrimmen en wat mogelijk onder een bikinibroekje kan uitpiepen. Mijn huid, met name in de lies is praktisch verwoest: helemaal rood, glanzende huid met littekens, en bultjes van het scheren van een paar dagen geleden.
Echt alle tips die hier gegeven worden heb ik wel geprobeerd. Bij sommige vrouwen werkt gewoon echt niets!
Mijn benen en oksels trouwens weer niet. Daar gaat scheren prima.
Mijn man zal alleen maar blij zijn, heb vaak geen zin juist omdat ik zo'n irritatie aan de poes heb!
Echt alle tips die hier gegeven worden heb ik wel geprobeerd. Bij sommige vrouwen werkt gewoon echt niets!
Mijn benen en oksels trouwens weer niet. Daar gaat scheren prima.
Mijn man zal alleen maar blij zijn, heb vaak geen zin juist omdat ik zo'n irritatie aan de poes heb!
woensdag 11 januari 2012 om 16:59
quote:eefje1980 schreef op 11 januari 2012 @ 16:41:
[...]
Ja ma Ja ma déze Eefje is niet kaal hoor, ze heeft gewoon in de liezen vervelende haren die gedoe geven omdat ze zo stug zijn door al het scheren
Maw: driehoekje galore en ik zal ze er wel op uitkiezen maar nog nóoit iets over gehoord.
ik wist niet dat m'n dochter hier ook schrijft
maar eh.. waar heb je nog nooit over gehoord, schat
[...]
Ja ma Ja ma déze Eefje is niet kaal hoor, ze heeft gewoon in de liezen vervelende haren die gedoe geven omdat ze zo stug zijn door al het scheren
ik wist niet dat m'n dochter hier ook schrijft
maar eh.. waar heb je nog nooit over gehoord, schat
Later is nu