schaamhaar geschoren... OMG
woensdag 11 januari 2012 om 11:33
ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en vanochtend mijn schaamhaar afgeschoren, onder de douche. alleen is mijn huis zoooooo kwetsbaar in mijn liezen en op mijn venusheuvel dat er allemaal rode plekjes zitten... ik voel me niet echt sexy! heeft iemand een tip TEGEN die plekjes? en hoevaak moet ik dit bijscheren, want stoppels vind ik ook niet echt fijn... graag TIPS voor een gladde doos
woensdag 11 januari 2012 om 11:38
Chapeau! Vanaf nu ben je officieel de klos. Afhankelijk van hoe snel de haartjes terugkomen, zou je ongeveer 1 a 2x per week alles weg moeten scheren.
Mijn advies: WACHTEN totdat het haar weer een aantal mm is, en alles laten harsen of waxen. Geloof me, ik heb de bultjes ook vanaf de 1x keer scheren en je kan je 100.000 middeltjes voor gebruiken, maar er zitten er altijd wel een paar.
Wat je kan gebruiken: zink zalf en PFB Vanish. T enige waarmee ik een beetje resultaat heb.
Ik ben echt gestopt met scheren, dan maar pijn van t harsen!
Mijn advies: WACHTEN totdat het haar weer een aantal mm is, en alles laten harsen of waxen. Geloof me, ik heb de bultjes ook vanaf de 1x keer scheren en je kan je 100.000 middeltjes voor gebruiken, maar er zitten er altijd wel een paar.
Wat je kan gebruiken: zink zalf en PFB Vanish. T enige waarmee ik een beetje resultaat heb.
Ik ben echt gestopt met scheren, dan maar pijn van t harsen!
woensdag 11 januari 2012 om 11:45
woensdag 11 januari 2012 om 11:50
Na scheren deppen met alcohol en insmeren met zinkzalf.
Voortaan alleen met de haarrichting mee scheren.
En het wordt waarschijnlijk vanzelf beter.
Je kan het ook gewoon weer laten groeien. Heb zo'n voorgevoel dat binnen nu en 5 jaar iedereen weer een behaarde doos heeft en schaamhaar scheren 'vreselijk' vindt.
Voortaan alleen met de haarrichting mee scheren.
En het wordt waarschijnlijk vanzelf beter.
Je kan het ook gewoon weer laten groeien. Heb zo'n voorgevoel dat binnen nu en 5 jaar iedereen weer een behaarde doos heeft en schaamhaar scheren 'vreselijk' vindt.
woensdag 11 januari 2012 om 11:51
pfff, jaren geleden dacht ik dat ik ook aan die rage mee moest doen. Nou, na tijden ellende met bultjes, ingegroeide haren, stoppels en de verplichting het bij te houden was ik er klaar mee.
Nu weer gewoon zoals moeder natuur het bedoeld heeft.
En ik hoor geen klachten hoor, dus voor mijn man hoeft het blijkbaar ook niet zo nodig.
En ik hoor geen klachten hoor, dus voor mijn man hoeft het blijkbaar ook niet zo nodig.
woensdag 11 januari 2012 om 11:53
woensdag 11 januari 2012 om 11:55
Als je voor de eerste keer je schaamhaar scheert is de huid altijd beschermd geweest dus is deze heel kwetsbaar ,als het een tijdje kaal is wordt het wel iets minder kwetsbaar.
Plus wordt je vanzelf wat meer ervaren met scheren ,en dan bedoel ik de richting die je op scheert ,in verband met de groei richting van de haartjes.
Ik scheer altijd onder de douche zonder zeep ,en wacht altijd tot het laatst zodat het warme water de haartjes wat zachter maakt
Plus wordt je vanzelf wat meer ervaren met scheren ,en dan bedoel ik de richting die je op scheert ,in verband met de groei richting van de haartjes.
Ik scheer altijd onder de douche zonder zeep ,en wacht altijd tot het laatst zodat het warme water de haartjes wat zachter maakt
Noem mij maar BOOM
woensdag 11 januari 2012 om 12:11
@ Starshine, wat een verademing lijkt me dat. Dappere vrouw
Voor mij ook het overwegen waard. Kan mij het schelen. Ik scheer al 15 jaar, en al 15 jaar dikke ellende met vreselijk bultjes, puistjes en van die vervelende onderhuidse. Mijn huid in de liezen ziet er vreselijk uit. Vanalles geprobeerd: zalfjes, alcohol, talkpoeder, verschillende manieren van scheren, laten harsen. Bij mij zal het wel extra gevoelig zijn.
Ik ga het ook doen. Lekker laten groeien!
Voor mij ook het overwegen waard. Kan mij het schelen. Ik scheer al 15 jaar, en al 15 jaar dikke ellende met vreselijk bultjes, puistjes en van die vervelende onderhuidse. Mijn huid in de liezen ziet er vreselijk uit. Vanalles geprobeerd: zalfjes, alcohol, talkpoeder, verschillende manieren van scheren, laten harsen. Bij mij zal het wel extra gevoelig zijn.
Ik ga het ook doen. Lekker laten groeien!
woensdag 11 januari 2012 om 12:12
quote:Starshine schreef op 11 januari 2012 @ 11:51:
pfff, jaren geleden dacht ik dat ik ook aan die rage mee moest doen. Nou, na tijden ellende met bultjes, ingegroeide haren, stoppels en de verplichting het bij te houden was ik er klaar mee.
Het ziet er in de AbyBody ook altijd zo eng uit, al die kale kutten. En het is zo modegevoelig. 1 iemand begint ermee en hoppa, er wordt ineens gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Je bent geen kind van 8 meer, je hebt gewoon schaamhaar, met een reden, be proud of it!
Het ziet er in de AbyBody ook altijd zo eng uit, al die kale kutten. En het is zo modegevoelig. 1 iemand begint ermee en hoppa, er wordt ineens gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Je bent geen kind van 8 meer, je hebt gewoon schaamhaar, met een reden, be proud of it!