schaamhaar geschoren... OMG

11-01-2012 11:33 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en vanochtend mijn schaamhaar afgeschoren, onder de douche. alleen is mijn huis zoooooo kwetsbaar in mijn liezen en op mijn venusheuvel dat er allemaal rode plekjes zitten... ik voel me niet echt sexy! heeft iemand een tip TEGEN die plekjes? en hoevaak moet ik dit bijscheren, want stoppels vind ik ook niet echt fijn... graag TIPS voor een gladde doos
Was dit de eerste keer dat je je doos hebt glad geschoren, hoop het niet
ik scheer elke dag, nooit ergens last van...
OMG!

Heel veel sterkte, wat vreselijk dat dit gebeurd is....

anyway: hoe heet die olie ook al weer die zo goed helpt?
ik scheer ook elke dag .weet nog wel dat ik er in het begin ook een gevoelige huid van kreeg. maar daar heb ik nu nooit meer last van.
Scheerolie gebruiken en een goed scherp mes. Na het scheren insmeren met Sterilon hydrofiele crème.
Chapeau! Vanaf nu ben je officieel de klos. Afhankelijk van hoe snel de haartjes terugkomen, zou je ongeveer 1 a 2x per week alles weg moeten scheren.

Mijn advies: WACHTEN totdat het haar weer een aantal mm is, en alles laten harsen of waxen. Geloof me, ik heb de bultjes ook vanaf de 1x keer scheren en je kan je 100.000 middeltjes voor gebruiken, maar er zitten er altijd wel een paar.

Wat je kan gebruiken: zink zalf en PFB Vanish. T enige waarmee ik een beetje resultaat heb.

Ik ben echt gestopt met scheren, dan maar pijn van t harsen!
Geen last van.

Was het wel een nieuw scheermesje?
Om nou iedere twee dagen een ander scheermesje te gebruiken vind ik ook zo'n kostbare hobby worden...
Waarom zitten er dan wel bulten als u uw poes scheert en niet op mijn gezicht als ik een scheermes pak? En dan scheer ik nog zonder schuim.
[quote]cappi schreef op 11 januari 2012 @ 11:34:

Was dit de eerste keer dat je je doos hebt glad geschoren, hoop het niet[/quote]

Hoezo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@ miss moneypenny: olijfolie
Badmeester: Ik meen het, ik vraag me dat al zo lang af!! Maar goed, als je je been scheert heb je ook geen enge bultjes.. Dus de huid zal wel veel dunner en gevoeliger zijn. Meh. Saai antwoord.
Wat is er mis met een driehoekje?
Ik scheer elke dag, heb nergens last van. Misschien dat mannen daarom ook minder last hebben? DIe scheren meestal ook dagelijks.

Verder geen tips, behalve dus elke dag scheren Verder gebruik ik niks erop. Evt wat calendula ofzo erop?
Na scheren deppen met alcohol en insmeren met zinkzalf.

Voortaan alleen met de haarrichting mee scheren.

En het wordt waarschijnlijk vanzelf beter.

Je kan het ook gewoon weer laten groeien. Heb zo'n voorgevoel dat binnen nu en 5 jaar iedereen weer een behaarde doos heeft en schaamhaar scheren 'vreselijk' vindt.
pfff, jaren geleden dacht ik dat ik ook aan die rage mee moest doen. Nou, na tijden ellende met bultjes, ingegroeide haren, stoppels en de verplichting het bij te houden was ik er klaar mee.

Nu weer gewoon zoals moeder natuur het bedoeld heeft.

En ik hoor geen klachten hoor, dus voor mijn man hoeft het blijkbaar ook niet zo nodig.
het is inderdaad de eerste keer dat ik het schoor, maare... LATEN waxen? kan je dat niet zelf doen? en zo nee waar laat je het waxen of harsen? geen idee. ik ben een groente op ontharingsgebied! ik scheer me benen al 30 jaar spiegelglad maar dat is toch andere huid.
Als je voor de eerste keer je schaamhaar scheert is de huid altijd beschermd geweest dus is deze heel kwetsbaar ,als het een tijdje kaal is wordt het wel iets minder kwetsbaar.

Plus wordt je vanzelf wat meer ervaren met scheren ,en dan bedoel ik de richting die je op scheert ,in verband met de groei richting van de haartjes.

Ik scheer altijd onder de douche zonder zeep ,en wacht altijd tot het laatst zodat het warme water de haartjes wat zachter maakt
Noem mij maar BOOM
Baby olie is het magische woord bij schaamhaar scheren.

( tip, google even op schaamhaar scheren en baby olie)

En tegen prikkelen vraag je even de aftershave van je vriend.

( wel beetje verdunnen)
Ik ga het juist weer laten staan! Na jaren scharrelen en scheren.

@ Starshine, wat een verademing lijkt me dat. Dappere vrouw

Voor mij ook het overwegen waard. Kan mij het schelen. Ik scheer al 15 jaar, en al 15 jaar dikke ellende met vreselijk bultjes, puistjes en van die vervelende onderhuidse. Mijn huid in de liezen ziet er vreselijk uit. Vanalles geprobeerd: zalfjes, alcohol, talkpoeder, verschillende manieren van scheren, laten harsen. Bij mij zal het wel extra gevoelig zijn.

Ik ga het ook doen. Lekker laten groeien!
quote:Starshine schreef op 11 januari 2012 @ 11:51:

pfff, jaren geleden dacht ik dat ik ook aan die rage mee moest doen. Nou, na tijden ellende met bultjes, ingegroeide haren, stoppels en de verplichting het bij te houden was ik er klaar mee.

Nu weer gewoon zoals moeder natuur het bedoeld heeft.

En ik hoor geen klachten hoor, dus voor mijn man hoeft het blijkbaar ook niet zo nodig.

Het ziet er in de AbyBody ook altijd zo eng uit, al die kale kutten. En het is zo modegevoelig. 1 iemand begint ermee en hoppa, er wordt ineens gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Je bent geen kind van 8 meer, je hebt gewoon schaamhaar, met een reden, be proud of it!
Rage is inderdaad een beter woord Starshine!
Vanaf nu bijhouden, wordt het vanzelf minder.

Nu heb ik juist last van jeuk als het te lang wordt

Ik heb wel eens betadinezalf erop gesmeerd als het zo rood was, maarja wordt je zo oranje van.

Hielp trouwens wel perfect tegen de bultjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven