Seks drift en de partnerkeuze

15-12-2011 08:58 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte dames en heren,

Mijn stelling is, dat gemiddeld gezien, mannen die een lage seks drift hebben of goed om kunnen gaan met het gebrek aan seks een mooiere partner hebben, dan iemand die daar moeilijk mee om kan gaan. Ik bedoel hier uitsluitend de “levenspartner” in deze stelling.

De gedachte hierachter is, dat in mijn geval, ik om deze reden, makkelijker een periode zonder partner kan en dus kritischer kan zijn.

Ik bedoel hier geen discussie over de uitzonderingen en het begrip mooi. Het gaat mij om gemiddelden. Het is voor iedereen duidelijk denk ik, dat er mooie en minder mooie mensen zijn en dat bij een testgroep van 1000 mannen veelal dezelfde vrouwen als mooi en minder mooi zullen worden omschreven.

Natuurlijk zijn er tevens vele andere redenen voor partnerkeus te bedenken, maar dat is in dit geval allemaal off-topic.

Ik kom hier op, omdat ik in mijn omgeving zeker 2 gevallen ken, waarbij ik het vermoeden heb, dat deze stelling opgaat, maar tevens graag andere meningen hierover hoor.

Alvast bedankt voor input.
Denisssss, als ik jouw OP verkeerd begrepen heb, zou je het dan opnieuw willen uitleggen?
quote:Aubrey schreef op 15 december 2011 @ 10:21:

Denisssss, als ik jouw OP verkeerd begrepen heb, zou je het dan opnieuw willen uitleggen?

Als je een hoge seks drift hebt, dan ben je minder kritisch in de keuze van je partner. Ik bedoel dus niet tijdens de relatie, maar het moment van de ontmoeting.

Dit is het even simpel, ik bedoel het exact zoals het in de OP staat.
Als je een hoge seksdrift hebt kun je nog steeds heel kritisch zijn. Niet iedere ontmoeting hoeft seks te betekenen. Drift staat los van het doen.
Ik vind het ook onzin. Idd, je kunt een hoge seksdrift hebben, veel seks hebben met verschillende partners en toch kritisch zijn op de partner waarmee je uiteindelijk écht iets gaat opbouwen. Misschien wel júist.

Als je als man erg onzeker bent en daarom weinig seks of leuke contacten hebt met vrouwen zul je sneller genoegen nemen met een vrouw die jou wel ziet zitten. Je bent dan minder kritisch.
"ailien, 1 uur geleden

Ik vind het ook onzin. Idd, je kunt een hoge seksdrift hebben, veel seks hebben met verschillende partners en toch kritisch zijn op de partner waarmee je uiteindelijk écht iets gaat opbouwen. Misschien wel júist."

Dit dus. Spreek uit eigen ervaring. Overigens is mijn partner ook kritisch en hebben we beiden een hoge seksdrive.
quote:Aubrey schreef op 15 december 2011 @ 10:34:

Als je een hoge seksdrift hebt kun je nog steeds heel kritisch zijn. Niet iedere ontmoeting hoeft seks te betekenen. Drift staat los van het doen.Helemaal met je eens, maar denk je dat het in veel relaties wel geldt?
Nu heb je het weer over relaties. Terwijl je eerst zei dat het over eerste ontmoetingen gaat.

In relaties? Iedere relatie is anders. Veel mensen hebben verschillende behoeften. Denk ook dat het mede afhankelijk is van de levensstijl.
quote:Aubrey schreef op 15 december 2011 @ 12:43:

Nu heb je het weer over relaties. Terwijl je eerst zei dat het over eerste ontmoetingen gaat.

In relaties? Iedere relatie is anders. Veel mensen hebben verschillende behoeften. Denk ook dat het mede afhankelijk is van de levensstijl.In de relaties waarbij de seksdrift een belangrijke rol gespeeld heeft voor wat betreft het minder/meer kieskeurig zijn bij de keuze van een partner.
quote:fantastissima schreef op 15 december 2011 @ 12:24:

"ailien, 1 uur geleden

Ik vind het ook onzin. Idd, je kunt een hoge seksdrift hebben, veel seks hebben met verschillende partners en toch kritisch zijn op de partner waarmee je uiteindelijk écht iets gaat opbouwen. Misschien wel júist."

Dit dus. Spreek uit eigen ervaring. Overigens is mijn partner ook kritisch en hebben we beiden een hoge seksdrive.Ik begrijp dat het in veel gevallen niet zo is, ik denk alleen dat het vaak wel het geval is. Klopt dat.... klopt mijn stelling. Of maakt een hoge seks drift gemiddeld nie minder kritisch?
beauty is the eye of the beholder

verder echt een nonsens topic m.i.
odi et amo
Mooier, nee denk van niet... wel zetten vrouwen sex vaak in als machtsmiddel...

Sex kan een wapen zijn voor de vrouw. Zo ook binnen relaties. Hoe mooier de vrouw, hoe krachtiger het wapen. Tegelijkertijd hoeft een mooie vrouw minder haar best te doen. Genoeg anderen die er een keer op willen. Alle mannen weten dat je beter een girl next door kunt hebben, want die werkt (vaak) wat harder... Tenzij je het weer over hele mooie vrouwen hebt. Das weer een ander verhaal want daar durft niemand op af te stappen. Zijn verbazingwekkend genoeg very easy to get.

Ben je nou als man niet gevoelig voor dit hele verhaal, dan 'ontwapen' je vrouwen. Heeft ook iets met zelfbeheersing te maken. Heb jij jezelf in de hand, je driften onder controle, dan wekt dat over het algemeen ook ontzag op bij vrouwen. Stereotype beeld van de vrouw (wat onderhuids toch in de samenleving aanwezig blijft) is er toch een van een dierlijk wezen wat haar driften niet kan beheersen. En als je naar de drie dolle dwaze dagen kijkt, kun je niet anders concluderen dan dat dat waar is.

Dus er zit wel wat in je verhaal, alleen op een andere manier.
quote:lamaatje schreef op 15 december 2011 @ 12:53:

beauty is the eye of the beholder

verder echt een nonsens topic m.i.Je bent toch met me eens dat het merendeel van de mensen in een testgroep dezelfde mensen als mooi of minder mooi zullen omschrijven.
Overigens kun je met hoop shit wegkomen. Geef een vrouw een glimmertje en vaak (niet altijd) is alles weer koek en ei (lees: beentjes gaan weer de lucht in) Moet je natuurlijk niet met een of ander klote armbandje van 200 euro aan komen.
quote:h_l_g schreef op 15 december 2011 @ 12:57:

Sex kan een wapen zijn voor de vrouw. Zo ook binnen relaties. Hoe mooier de vrouw, hoe krachtiger het wapen. Tegelijkertijd hoeft een mooie vrouw minder haar best te doen. Genoeg anderen die er een keer op willen. Alle mannen weten dat je beter een girl next door kunt hebben, want die werkt (vaak) wat harder... Tenzij je het weer over hele mooie vrouwen hebt. Das weer een ander verhaal want daar durft niemand op af te stappen. Zijn verbazingwekkend genoeg very easy to get.

Ben je nou als man niet gevoelig voor dit hele verhaal, dan 'ontwapen' je vrouwen. Heeft ook iets met zelfbeheersing te maken. Heb jij jezelf in de hand, je driften onder controle, dan wekt dat over het algemeen ook ontzag op bij vrouwen. Stereotype beeld van de vrouw (wat onderhuids toch in de samenleving aanwezig blijft) is er toch een van een dierlijk wezen wat haar driften niet kan beheersen. En als je naar de drie dolle dwaze dagen kijkt, kun je niet anders concluderen dan dat dat waar is.

Ben ik met je eens, iets andere discussie, maar van dezelfde strekking

TNX
Denniss,

jij zegt een hoge sexdrift maakt veel uit in het begin van een ontmoeting.

en relatie?

Sorry nu ben ik het ook kwijt

In mijn ogen 2 verschilledne dingen:

je bent geil en wil sex gaat stappen/uit of op zoek naar en het maakt je neit uit omdat het toch puur voor de sex is.

Of je bent uit of ergens anders en komt iemand tegen die interesant is er een click mee is en na een paar ontmoetingen blijken jullie toch op geestelijk niveau bij elkaar te passen

(en hieruit vloeid verliefdheid geestelijke binding afspraakjes en sex?)

Vind ik 2 hele verschillende dingen

beetje het zelfde zegen als als je een rijke oudere man ben liggen alle jong 18-20 jarige vrouwen aan je voeten (voor je geld)

en zo zijn er nog wel meer appels en peren te vegelijken

in mijn optiek zie ik knappe stellen (bijde zogezecht uiterlijk knap)

in de optiek minder knappe stellen

en zie stellen waarvna de ene beduidend knapper is als de andere.

wat je toch een stuk minder ziet is iemand met ene hoog niveua (en dat hoeft iet alleen academische niveua te zijn) gewoon kwa algemen ontwikkeling zelde met een zogenoemd

tokkie een relatie beginnen en houden?

dat komt veel minder voor.

nogmaals nee ik kan me jouw TO moeilijk voorstellen en ben het er totaal niet mee eens!
quote:h_l_g schreef op 15 december 2011 @ 13:01:

Overigens kun je met hoop shit wegkomen. Geef een vrouw een glimmertje en vaak (niet altijd) is alles weer koek en ei. Moet je natuurlijk niet met een of ander klote armbandje van 200 euro aan komen.Hier ben ik het dus niet mee eens
quote:denniss schreef op 15 december 2011 @ 13:03:

[...]

Hier ben ik het dus niet mee eens Dan heb jij nog een hoop te leren
quote:jur606 schreef op 15 december 2011 @ 13:03:

Denniss,

In mijn ogen 2 verschilledne dingen:

je bent geil en wil sex gaat stappen/uit of op zoek naar en het maakt je neit uit omdat het toch puur voor de sex is.

Of je bent uit of ergens anders en komt iemand tegen die interesant is er een click mee is en na een paar ontmoetingen blijken jullie toch op geestelijk niveau bij elkaar te passen

(en hieruit vloeid verliefdheid geestelijke binding afspraakjes en sex?)

Vind ik 2 hele verschillende dingen

Dank je voor de reactie, ik vind het geen 2 verschillende dingen maar meer een grijs gebied, Als je het als 2 verschillende dingen ziet, dan ben je het automatisch dus niet met mij eens.

Mvrgr
quote:h_l_g schreef op 15 december 2011 @ 13:07:

[...]

Dan heb jij nog een hoop te leren

Misschien.....

Een stemmetje zegt mij het hier niet mee eens te mogen zijn

Eens.

Ben je nou als man niet gevoelig voor dit hele verhaal, dan 'ontwapen' je vrouwen. Heeft ook iets met zelfbeheersing te maken. Heb jij jezelf in de hand, je driften onder controle, dan wekt dat over het algemeen ook ontzag op bij vrouwen.

Eens.

Stereotype beeld van de vrouw (wat onderhuids toch in de samenleving aanwezig blijft) is er toch een van een dierlijk wezen wat haar driften niet kan beheersen. En als je naar de drie dolle dwaze dagen kijkt, kun je niet anders concluderen dan dat dat waar is.

Eens, al zijn mannen net zo dwaas in hun driften, kijk maar eens naar het WK voetbal .

quote:denniss schreef op 15 december 2011 @ 08:58:

Geachte dames en heren,

Mijn stelling is, dat gemiddeld gezien, mannen die een lage seks drift hebben of goed om kunnen gaan met het gebrek aan seks een mooiere partner hebben, dan iemand die daar moeilijk mee om kan gaan. Ik bedoel hier uitsluitend de “levenspartner” in deze stelling.

De gedachte hierachter is, dat in mijn geval, ik om deze reden, makkelijker een periode zonder partner kan en dus kritischer kan zijn.

Het kan inderdaad zo zijn dat je zo graag wilt neuken dat je met iedereen genoegen neemt, maar in een langdurige relatie gaat de sexfrequentie vaak hardhollend achteruit, dus dan kun je beter vrijgezel blijven en pakken wat je pakken kunt, dan alle sex van 1 vrouw verwachten.
voetbal klopt, scherp...

Dus er zit wel wat in je verhaal, alleen op een andere manier.Hier kan ik me wel in vinden. En het geldt natuurlijk ook de andere kant op. Een minder mooie, minder sexy man zal meer zijn best moeten doen.
quote:h_l_g schreef op 15 december 2011 @ 13:01:

Overigens kun je met hoop shit wegkomen. Geef een vrouw een glimmertje en vaak (niet altijd) is alles weer koek en ei (lees: beentjes gaan weer de lucht in) Moet je natuurlijk niet met een of ander klote armbandje van 200 euro aan komen.Oneens.....ik geef helemaal niets om glimmertjes. Daarnaast ben ik niet te koop. Having said that, ieder heeft z'n prijs, als je iets goed te maken hebt zul je toch met een knappe sportwagen over de brug moeten komen. Zo eentje van tenminste 2 ton.
quote:Aubrey schreef op 15 december 2011 @ 13:22:

[...]

Oneens.....ik geef helemaal niets om glimmertjes. Daarnaast ben ik niet te koop. Having said that, ieder heeft z'n prijs, als je iets goed te maken hebt zul je toch met een knappe sportwagen over de brug moeten komen. Zo eentje van tenminste 2 ton.Ik geef ook niets om glimmertjes, maar tegen een luxe vakantie zeg ik geen Nee .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven