Seks drift en de partnerkeuze

15-12-2011 08:58 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte dames en heren,

Mijn stelling is, dat gemiddeld gezien, mannen die een lage seks drift hebben of goed om kunnen gaan met het gebrek aan seks een mooiere partner hebben, dan iemand die daar moeilijk mee om kan gaan. Ik bedoel hier uitsluitend de “levenspartner” in deze stelling.

De gedachte hierachter is, dat in mijn geval, ik om deze reden, makkelijker een periode zonder partner kan en dus kritischer kan zijn.

Ik bedoel hier geen discussie over de uitzonderingen en het begrip mooi. Het gaat mij om gemiddelden. Het is voor iedereen duidelijk denk ik, dat er mooie en minder mooie mensen zijn en dat bij een testgroep van 1000 mannen veelal dezelfde vrouwen als mooi en minder mooi zullen worden omschreven.

Natuurlijk zijn er tevens vele andere redenen voor partnerkeus te bedenken, maar dat is in dit geval allemaal off-topic.

Ik kom hier op, omdat ik in mijn omgeving zeker 2 gevallen ken, waarbij ik het vermoeden heb, dat deze stelling opgaat, maar tevens graag andere meningen hierover hoor.

Alvast bedankt voor input.
Ik probeer echt met je mee te denken maar ik volg het niet. Speciaal voor jou ga ik het aan een vriend voorleggen. Horen wat hij ervan vindt.
quote:denniss schreef op 16 december 2011 @ 16:51:

[...]

Ik ben volledig met je eens, dat er veel meer factoren van belang zijn in de uiteindelijk partner keuze. Daarom praat ik in gemiddelden en dat probeerde ik duidelijk te maken.

Ik probeer de antwoorden te filteren, de meeste antwoorden hebben niet met de stelling te maken. Het gaat mij daar juist om, anders was ik een andere discussie begonnen.

Ik hoef ook echt niet bevestigd te worden, maar dan wel tegenspraak op deze stelling. Het is daarom dat ik regelmatig mijn stelling herhaal of verduidelijk. Ik heb het gevoel dit fenomeen in mijn omgeving te kunnen herkennen en vroeg mij dus af of dit juist zou kunnen zijn. Het leek mij leuk de meningen daarover te horen.

ook jij hebt het hier over externe factoren.

Mooi / minder mooi is een redelijk duidelijk scheidslijn.

Als je hierin kritischer kan zijn, dan spelen uiteindelijk de andere eigenschappen natuurlijk een grote rol, maar die spelen ook bij de minder mooie groep een rol en zullen dus niet tot een meerderheidsgroep leiden. Snap je me een beetje?

Mvrgr

Maar waarom denk je dan dat je sexdrive/beheersing van je sexuele driften de key factor is bij de uiteindelijke partnerkeuze?

Dit is nu eenmaal niet iets waar mensen openlijk over praten, dus waarom heb je dan toch het idee dat dit allesbepalend is?

Ik ken zelf namelijk geen enkel onderzoek waar dit naar voren komt terwijl wel allang is aangetoond dat uiterlijk, persoonlijkheid, afkomst, geld, status, intelligentie, charisma en wederzijdse chemie de bepalende factoren zijn.
Ik vind 'beheersing' in deze ook een vreemd woord. Alsof het misleidend is, of iets onderdrukkend. Een pedo kan zijn lusten wellicht ook beheersen. En dan wat?

Daarnaast, hoe lang beheerst iemand zich en is dat dan niet misleidend voor de nieuwe partner als daarna iets anders blijkt?
quote:Aubrey schreef op 16 december 2011 @ 17:17:

Ik vind 'beheersing' in deze ook een vreemd woord. Alsof het misleidend is, of iets onderdrukkend. Een pedo kan zijn lusten wellicht ook beheersen. En dan wat?

Daarnaast, hoe lang beheerst iemand zich en is dat dan niet misleidend voor de nieuwe partner als daarna iets anders blijkt?

Inderdaad.

Bovendien is de man dan de wolf in dit verhaal en de vrouw Roodkapje die verslonden gaat worden, maar wat nu als Roodkapje er ook wel pap van lust?
quote:Aubrey schreef op 16 december 2011 @ 16:53:

Ben jij wiskundedocent, Denniss? Die snapte ik vroeger ook nooit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
precies,Iris, dat bedoel ik. Ooit gehoord van zelfbeheersende nymfo's, Denniss?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 december 2011 @ 17:24:

[...]

En nog steeds niet.
quote:Aubrey schreef op 16 december 2011 @ 16:59:

Ik probeer echt met je mee te denken maar ik volg het niet. Speciaal voor jou ga ik het aan een vriend voorleggen. Horen wat hij ervan vindt.

Hallo Aubrey,

Ik ben benieuwd wat de vriend hier van vond?

Met beheersing bedoel ik eigenlijk meer iets nets, ik weet niet of mannen dit middel gebruiken (een soort van hard to get of zo) maar beheersing kan gewoon ook een form van respect betekenen.

Of niet direct de behoefte te moeten neuken, maar eerst leren kennen.

In mijn vrijgezellen tijd had ik nooit de behoefte direct te willen neuken, meer van, rustig aan het komt wel.

Ik was gewoon even benieuwd naar de vriends mening, anders hou ik er over op en ga ik er maar van uit, dat mijn stelling niet klopt.

Mvrgr,
Hallo Denniss,

Heb het hem laten lezen. Hij heeft zelf ook een viva account en ik zie dat hij hier niet heeft gereageerd. Zijn eerste reactie na het lezen was 'Bullshit'.

Dus sorry, ik kan er niets anders van maken.
quote:Aubrey schreef op 20 december 2011 @ 14:44:

Hallo Denniss,

Heb het hem laten lezen. Hij heeft zelf ook een viva account en ik zie dat hij hier niet heeft gereageerd. Zijn eerste reactie na het lezen was 'Bullshit'.

Dus sorry, ik kan er niets anders van maken.Bedankt, ik laat het voor wat het is
Ik vraag de mannen in mijn omgeving niet naar hun seksdrift dus ik kan weinig zinnigs bijdragen aan deze discussie, sorry
quote:Naomii schreef op 20 december 2011 @ 14:54:

Ik vraag de mannen in mijn omgeving niet naar hun seksdrift dus ik kan weinig zinnigs bijdragen aan deze discussie, sorry [afbeelding]Naoom Jij bent wiskundig goed onderlegd, kun jij iets met de stelling?
Tuurlijk Aubrey!

Ik moet dan alleen wel eerst een statistisch verantwoord onderzoek doen he. Ik zal beginnen met mijn collega's (toch allemaal mannen) ondervragen over hun seksdrift en even hun vrouwen keuren op aantrekkelijkheid. Daarna ga ik verder met mijn klanten (ook voornamelijk mannen) .... Ik kom er op terug zodra ik de resultaten heb verwerkt in SPSS
quote:Naomii schreef op 20 december 2011 @ 15:02:

Tuurlijk Aubrey!

Ik moet dan alleen wel eerst een statistisch verantwoord onderzoek doen he. Ik zal beginnen met mijn collega's (toch allemaal mannen) ondervragen over hun seksdrift en even hun vrouwen keuren op aantrekkelijkheid. Daarna ga ik verder met mijn klanten (ook voornamelijk mannen) .... Ik kom er op terug zodra ik de resultaten heb verwerkt in SPSS [afbeelding]

Kijk, dit is een oplossingsgericht antwoord waar mannen wat mee kunnen.
O, ik heb een collega met een behoorlijke seksdrift en een aantrekkelijke vrouw maar dit zou zich kunnen laten verklaren door het feit dat hij altijd voldoende andere vrouwen heeft voor het bevredigen van zijn seksuele driften. Hoe zou ik met dit soort uitzonderingen om moeten gaan? Zal ik de mannen ook maar meteen vragen of ze notoire vreemdgangers zijn voordat ik te weinig variabelen meeneem in mijn onderzoek en overnieuw kan beginnen. ..............
Zouden mijn collega's dit soort vragen vervelend vinden? Ik kan natuurlijk ook straatinterviews houden maar het is me wat te koud buiten
quote:Aubrey schreef op 20 december 2011 @ 15:05:

[...]

Kijk, dit is een oplossingsgericht antwoord waar mannen wat mee kunnen. Ik ben dan ook net een vent, af en toe (behalve qua uiterlijk, gelukkig)
quote:Naomii schreef op 20 december 2011 @ 15:09:

Zouden mijn collega's dit soort vragen vervelend vinden? Ik kan natuurlijk ook straatinterviews houden maar het is me wat te koud buitenDat is voor van de zomer, op terras. Dan gaan we met de hele Nachtbrakersclub aan de borrel slag.
Zitten jullie nou gewoon mijn topic belachelijk te maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven