Seks drift en de partnerkeuze

15-12-2011 08:58 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte dames en heren,

Mijn stelling is, dat gemiddeld gezien, mannen die een lage seks drift hebben of goed om kunnen gaan met het gebrek aan seks een mooiere partner hebben, dan iemand die daar moeilijk mee om kan gaan. Ik bedoel hier uitsluitend de “levenspartner” in deze stelling.

De gedachte hierachter is, dat in mijn geval, ik om deze reden, makkelijker een periode zonder partner kan en dus kritischer kan zijn.

Ik bedoel hier geen discussie over de uitzonderingen en het begrip mooi. Het gaat mij om gemiddelden. Het is voor iedereen duidelijk denk ik, dat er mooie en minder mooie mensen zijn en dat bij een testgroep van 1000 mannen veelal dezelfde vrouwen als mooi en minder mooi zullen worden omschreven.

Natuurlijk zijn er tevens vele andere redenen voor partnerkeus te bedenken, maar dat is in dit geval allemaal off-topic.

Ik kom hier op, omdat ik in mijn omgeving zeker 2 gevallen ken, waarbij ik het vermoeden heb, dat deze stelling opgaat, maar tevens graag andere meningen hierover hoor.

Alvast bedankt voor input.
quote:denniss schreef op 15 december 2011 @ 16:52:

[...]

Nou heb ik toch al tientallen keren gepraat over gemiddeld, dat is mijn stelling, jij hebt daar dus in mijn ogen de uitzondering.Uhm, de gemiddelde man is in mijn ogen dom, saai en soms vervelend. Dus dat zijn zeker geen uitzonderingen.
Hmm...ik vind het allemaal vrij simpele redenaties. Zo ken ik er ook nog wel een paar.

Mannen met een hogere seksdrive nemen meer initatief om aan seks te komen, komen dus meer vrouwen tegen, hebben verschillende opties om uit te kiezen en kunnen dus kritischer zijn.

Mannen met een hogere seksdrive hebben meer testosteron en dat vinden vrouwen aantrekkelijk (alfa male gezeik) --> meer keuze

Mannen die een lage seksdrive hebben proberen eerst met een vrouw op psychologisch vlak te connecten in plaats van gelijk in de rok te graaien. Dit levert bonuspunten op en vrouwen vinden hem aantrekkelijk --> meer keuze, dus man met lage seksdrive kan kritischer zijn.

Vrouwen worden niet vrolijk van een man met een lage seksdrive (gemiddeld denk ik dan :P ). Dus ook al kan hij een mooie vrouw krijgen, hij kan haar niet behouden.

Etc...etc...
dubbel...
quote:denniss schreef op 15 december 2011 @ 16:52:

[...]

Nou heb ik toch al tientallen keren gepraat over gemiddeld, dat is mijn stelling, jij hebt daar dus in mijn ogen de uitzondering.Nee, ik geef gewoon aan dat het iets minder zwart/wit is dan dat jij denkt. Leeftijd, aantrekkelijkheid, karakter, geld, status e.d. spelen namelijk ook een hele grote rol bij het vinden en behouden van een partner en dan is sexdrive vaak maar van ondergeschikt belang.
quote:kookwekkert schreef op 15 december 2011 @ 17:43:

Hmm...ik vind het allemaal vrij simpele redenaties. Zo ken ik er ook nog wel een paar.

Mannen met een hogere seksdrive nemen meer initatief om aan seks te komen, komen dus meer vrouwen tegen, hebben verschillende opties om uit te kiezen en kunnen dus kritischer zijn.

Mannen met een hogere seksdrive hebben meer testosteron en dat vinden vrouwen aantrekkelijk (alfa male gezeik) --> meer keuze

Mannen die een lage seksdrive hebben proberen eerst met een vrouw op psychologisch vlak te connecten in plaats van gelijk in de rok te graaien. Dit levert bonuspunten op en vrouwen vinden hem aantrekkelijk --> meer keuze, dus man met lage seksdrive kan kritischer zijn.

Vrouwen worden niet vrolijk van een man met een lage seksdrive (gemiddeld denk ik dan :P ). Dus ook al kan hij een mooie vrouw krijgen, hij kan haar niet behouden.

Etc...etc...

Dit zijn idd voorbeelden die mij doen afvragen of de stelling klopt.

Maar volgens mij is het wel zo, dat mannen die zich bij de eerste ontmoetingen wat rustiger kunnen houden, niet altijd een lage sex drive hoeven te hebben. Zij kunnen misschien wel hun lusten beter bedwingen. Dat lijkt mij niet in veel gevallen een reden om als vrouw af te knappen. Ik heb dit lage sex drive genoemd, maar ik bedoel meer, het niet laten sturen door lustgevoelens.

Bedankt voor je reactie
quote:Aubrey schreef op 15 december 2011 @ 17:25:

[...]

Uhm, de gemiddelde man is in mijn ogen dom, saai en soms vervelend. Dus dat zijn zeker geen uitzonderingen.

Daarom is het ook de gemiddelde man. Die trouwt met de gemiddelde vrouw. Tenzij hij/zij een narcist is. Die zoekt een juist een gemiddelde vrouw/man. Of een nymfomane borderliner. Maar dat heeft dan weer meer met geile neuqsex te maken.

Paar mooie velgen op het oog. Staal, 5 bouten en met plastic kap. Krijg er 5 winterbanden bij. Wel zo prettig als ik straks in het Zillertahl ben.
quote:h_l_g schreef op 16 december 2011 @ 11:23:

[...]

Daarom is het ook de gemiddelde man. Die trouwt met de gemiddelde vrouw. Tenzij hij/zij een narcist is. Die zoekt een juist een gemiddelde vrouw/man. Of een nymfomane borderliner. Maar dat heeft dan weer meer met geile neuqsex te maken.

Paar mooie velgen op het oog. Staal, 5 bouten en met plastic kap. Krijg er 5 winterbanden bij. Wel zo prettig als ik straks in het Zillertahl ben.Ja, weet je het zeker? Geen titanium velgen?
quote:denniss schreef op 16 december 2011 @ 11:15:

[...]

Ik heb dit lage sex drive genoemd, maar ik bedoel meer, het niet laten sturen door lustgevoelens.

Ik doe toch maar weer een poging, in de hoop dat je nu wel eens inhoudelijk op mij reageert. Maar goed....voor de kat z'n viool zullen we maar zeggen.....

Het beheersen van lustgevoelens is iets anders dan een lage sexdrive. Dan ben je nml. gewoon heel moeilijk op te warmen. Mannen met een lage sexdrive die eenmaal opgewarmd zijn, kunnen zich misschien net zo goed niet beheersen als die mannen met wel een hoge sexdrive. En andersom doe je mannen die altijd zin hebben ook tekort door te suggereren dat ze altijd de eerste de beste maar pakken en zich niet goed beheersen. Dat het een soort roofdieren zijn die maar "moeten en moeten".

Ik denk dat het eerder een cultureel ding is en de normen en waarden waar je mee opgevoed bent, welke waarde ken je sex en sexualiteit toe. Is het iets speciaals, is het verhandelbaar, exclusief voor een relatie of juist een recreatieding. Zo benader je ook diegene bij een eerste contact. Vind jij het oke om gelijk met iemand de koffer in te duiken? Of wil je eerst diegene goed leren kennen en wacht je een maand of drie? Dat heeft dus niks met lustgevoelens te maken, maar alles met moraal.
quote:Aubrey schreef op 16 december 2011 @ 11:30:

[...]

Ja, weet je het zeker? Geen titanium velgen?staal is master
quote:h_l_g schreef op 16 december 2011 @ 11:38:

[...]

staal is masterAnd titanium rocks.
paper scissor
quote:h_l_g schreef op 16 december 2011 @ 11:58:

paper scissorklik
quote:Aubrey schreef op 16 december 2011 @ 12:00:

[...]

klikTop, als je op de Antillen woont. Daar woon ik niet. Ik woon in Oostzaan. Daar doen we ook aan bling. Maar alleen op 3e kerstdag.
quote:xxxlondon schreef op 16 december 2011 @ 11:30:

[...]

Ik doe toch maar weer een poging, in de hoop dat je nu wel eens inhoudelijk op mij reageert. Maar goed....voor de kat z'n viool zullen we maar zeggen.....

Het beheersen van lustgevoelens is iets anders dan een lage sexdrive. Dan ben je nml. gewoon heel moeilijk op te warmen. Mannen met een lage sexdrive die eenmaal opgewarmd zijn, kunnen zich misschien net zo goed niet beheersen als die mannen met wel een hoge sexdrive. En andersom doe je mannen die altijd zin hebben ook tekort door te suggereren dat ze altijd de eerste de beste maar pakken en zich niet goed beheersen. Dat het een soort roofdieren zijn die maar "moeten en moeten".

Ik denk dat het eerder een cultureel ding is en de normen en waarden waar je mee opgevoed bent, welke waarde ken je sex en sexualiteit toe. Is het iets speciaals, is het verhandelbaar, exclusief voor een relatie of juist een recreatieding. Zo benader je ook diegene bij een eerste contact. Vind jij het oke om gelijk met iemand de koffer in te duiken? Of wil je eerst diegene goed leren kennen en wacht je een maand of drie? Dat heeft dus niks met lustgevoelens te maken, maar alles met moraal.

Ik ben het met je verhaal volledig eens.

Maar inhoudelijk reageren hierop heeft weinig zin, want dat is niet mijn stelling, maar heeft natuurlijk wel met elkaar te maken.

Zou het dus zo kunnen zijn, dat mannen die hun lustgevoelens beter kunnen beheersen gemiddeld mooiere partners hebben als mannen die dat niet of slecht kunnen?
j
HLG Oostzaan

Dennisss, ik snap nog steeds niet waar je naartoe wilt redeneren. Mannen die hun sexdrive in bedwang houden hebben mooiere vrouwen? Tja. Wat moet je met mannen die hun sexdrive afzwakken. Kerstballen breien, of zo?
Dennisss, ik heb je stelling (verwoord in je OP) met belangstelling gelezen evenals de reacties daarop. Ik heb daarover een opmerking en een vraag.

Opmerking:

Je hebt het voortdurend over "in zijn algemeenheid" en "in algemene termen". Mag ik je erop wijzen dat als je het hebt over verliefdheid, liefde, relaties, seks, die zich juist niet laten leiden of juist niet worden gekarakteriseerd door algemeenheden. Enkel en juist omdat ze individueel zijn bepaald en worden beleefd. Die laten zich niet vangen in algemeenheden; dat is een individuele beleving, gevoelen of emotie.

Vraag:

Waarom wil je (in dit forum) zo graag bevestigd worden in je stelling/opvatting? Wil je je eigen geiijk graag halen? Of ben je een stelling-fundamentalist die geen tegenspraak duldt?
quote:denniss schreef op 16 december 2011 @ 12:10:

[...]

Zou het dus zo kunnen zijn, dat mannen die hun lustgevoelens beter kunnen beheersen gemiddeld mooiere partners hebben als mannen die dat niet of slecht kunnen?

Wij hebben nu al tig keer gaten in je stelling geschoten, maar toch blijft je er nog steeds krampachtig aan vasthouden, al is het nu met een kleine aanpassing.

Dus nog maar een keertje dan: NEEE!!
quote:luckyjane schreef op 16 december 2011 @ 16:18:

Dennisss, ik heb je stelling (verwoord in je OP) met belangstelling gelezen evenals de reacties daarop. Ik heb daarover een opmerking en een vraag.

Opmerking:

Je hebt het voortdurend over "in zijn algemeenheid" en "in algemene termen". Mag ik je erop wijzen dat als je het hebt over verliefdheid, liefde, relaties, seks, die zich juist niet laten leiden of juist niet worden gekarakteriseerd door algemeenheden. Enkel en juist omdat ze individueel zijn bepaald en worden beleefd. Die laten zich niet vangen in algemeenheden; dat is een individuele beleving, gevoelen of emotie.

Vraag:

Waarom wil je (in dit forum) zo graag bevestigd worden in je stelling/opvatting? Wil je je eigen geiijk graag halen? Of ben je een stelling-fundamentalist die geen tegenspraak duldt? Dát zal het 'm zijn.
Iris, denk aan je bloeddruk.
quote:Aubrey schreef op 16 december 2011 @ 16:24:

Iris, denk aan je bloeddruk. Haha ja,
quote:luckyjane schreef op 16 december 2011 @ 16:18:

Opmerking:

Vraag:

Waarom wil je (in dit forum) zo graag bevestigd worden in je stelling/opvatting? Wil je je eigen geiijk graag halen? Of ben je een stelling-fundamentalist die geen tegenspraak duldt?

Ik ben volledig met je eens, dat er veel meer factoren van belang zijn in de uiteindelijk partner keuze. Daarom praat ik in gemiddelden en dat probeerde ik duidelijk te maken.

Ik probeer de antwoorden te filteren, de meeste antwoorden hebben niet met de stelling te maken. Het gaat mij daar juist om, anders was ik een andere discussie begonnen.

Ik hoef ook echt niet bevestigd te worden, maar dan wel tegenspraak op deze stelling. Het is daarom dat ik regelmatig mijn stelling herhaal of verduidelijk. Ik heb het gevoel dit fenomeen in mijn omgeving te kunnen herkennen en vroeg mij dus af of dit juist zou kunnen zijn. Het leek mij leuk de meningen daarover te horen.

ook jij hebt het hier over externe factoren.

Mooi / minder mooi is een redelijk duidelijk scheidslijn.

Als je hierin kritischer kan zijn, dan spelen uiteindelijk de andere eigenschappen natuurlijk een grote rol, maar die spelen ook bij de minder mooie groep een rol en zullen dus niet tot een meerderheidsgroep leiden. Snap je me een beetje?

Mvrgr
Ben jij wiskundedocent, Denniss? Die snapte ik vroeger ook nooit.
quote:iris1969 schreef op 16 december 2011 @ 16:21:

[...]

Wij hebben nu al tig keer gaten in je stelling geschoten, maar toch blijft je er nog steeds krampachtig aan vasthouden, al is het nu met een kleine aanpassing.

Dus nog maar een keertje dan: NEEE!!

De aanpassing was niet in mijn stelling, deze heb ik vanaf het begin hetzelfde gelaten, het begrip seks drive was achteraf gezien verkeerd gekozen voor wat ik bedoelde en ja... dan is het natuurlijk lastig voor jullie om zinnig te reageren. Dus vandaar.......

Mijn idee is en was hetzelfde alleen niet de juiste woordkeuze.

Inmiddels begrijpt iedereen wel hoe ik het bedoel
quote:Aubrey schreef op 16 december 2011 @ 16:53:

Ben jij wiskundedocent, Denniss? Die snapte ik vroeger ook nooit.

Wel een wiskunde knobbel en daar heeft het ook wel iets mee te maken misschien idd.

Het gaat om gemiddelden ed...

Leuk opgemerkt trouwens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven