Spijt van seks in verleden

05-03-2017 09:52 398 berichten
Ik hen in verband met herkenbaarheid even een nieuwe nick aangemaakt.



Een tijdje geleden heb ik iets heel erg stoms gedaan waar ik het eigenlijk nooit met iemand over heb gehad en ik merk dat ik er toch nog best vaak mee bezig ben. Ik ben eigenlijk altijd al wel wat experimenteler aangelegd op seksueel vlak maar had eigenlijk altijd relaties met mannen die dat niet waren. Toen ik eenmaal weer vrijgezel was besloot ik dan ook eerst eens wat rond te scharrelen voor ik weer serieus ging daten. Dit was eigenlijk heel erg leuk en ik heb een aantal leuke mannen ontmoet in die tijd. Helaas dus ook een mindere ervaring opgedaan.



Via internet leerde ik een man kennen die, zo dacht ik toen, op seksueel vlak ongeveer dezelfde wensen had. Ik sprak met hem af in het restaurant van een hotel waar hij al een kamer had geboekt. Afgesproken dat ik nog steeds elk moment weg kon gaan. We hadden niet echt een mega klik maar ik was erg nieuwsgierig dus ik ging toch mee naar zijn kamer. Van te voren hadden we het gehad over wat ik echt niet wilde maar ik kon natuurlijk alleen de normale dingen opnoemen en had niet echt rekening gehouden met extremen.



Eenmaal terug in de kamer moest ik mijn kleding uit doen. Ik had van te voren aangegeven dat ik wel van ruig hield maar ook dat ik een serieuze gezondheidskwaal heb waardoor ik wel aan moet kunnen geven als het niet gaat. We spraken af wat ik zou zeggen als het niet meer ging. Toen ik eenmaal naakt was bond hij mij echter gelijk vast en plakje mijn mond af. Op dat moment vond ik het nog grappig maar later toen ik niets meer kon zeggen echt niet meer. De seks was uitermate grof en pijnlijk en duurde bij elkaar een paar uur. Ik heb hem niet weggeduwd en ook niet geschreeuwd of me op een andere manier verzet. Ook toen hij uiteindelijk de tape van mijn mond haalde lukte mij het niet meer om het stopwoord te zeggen. Wel zat mijn gezicht onder het snot en de tranen en ik weet nog steeds hoe angstig mijn stem klonk toen ik hem smeekte om te stoppen. Hij had een aantal keer door dat hij veel te ver ging en moest daar om lachen, hij zei:" o, dat was het stopwoord he". Toen het eindelijk voorbij was bloedde ik behoorlijk en voelde ik me erg beroerd. Ik moest nog meer dan een uur naar huis rijden maar voelde me daar echt niet toe in staat. Hij vroeg hoe ik het vond en ik vertelde hem dat ik het echt niet leuk had gevonden maar dat ik even moest liggen omdat ik me flink beroerd voelde. Ik heb daarna nog een uur geslapen in die hotelkamer voordat ik me goed genoeg voelde om weg te gaan.



Ik voelde me achteraf zo ongelofelijk dom. Ik heb toen ik thuis was gelijk een bericht naar hem gestuurd dat ik het veel te extreem had gevonden en niet leuk en dat hij dat had moeten zien. Hier kreeg ik een slappe sorry op en een opmerking dat ik het stopwoord ook niet had gebruikt (mijn mond was dichtgetapte).



Ik merk dat ik hier de laatste tijd over droom. Ik heb het er eigenlijk nooit met iemand over gehad en voel ook niet echt de behoefte om dat te doen. Het houd mij verder ook niet tegen in mijn seksleven maar ik merk wel dat ik er regelmatig aan denk en me dan eigenlijk vooral heel erg schaam om mijn eigen naïviteit. Het stomme is ook dat ik er een feestje voor af had gezegd en me eigenlijk de hele dag al niet zo goed voelde. Ik dacht tijdens die paar uur alleen maar aan dat ik ook in mijn eigen bed had kunnen liggen of op dat feestje had kunnen zijn. In mijn dromen hoor ik mijn eigen angstige stem steeds, ze gaan niet eens zo zeer over wat er gebeurd is.



Wat ik met dit topic wil. Ik denk het gewoon een keer van mij afschrijven. Misschien zijn dit soort stomme acties herkenbaar voor anderen en heeft iemand een tip om het een beetje los te laten.
quote:Labalade schreef op 08 maart 2017 @ 07:59:

[...]



Ik vind jou een harde kille vrouw die verbazingwekkend weinig inlevingsvermogen heeft voor iemand die zelf verkracht is.

My 2 cents.dankjewel.
quote:Phaedra__ schreef op 07 maart 2017 @ 22:51:

Weet je TO, het slijt, met behulp van therapie. Meestal is het een niet aanwezige gedachte, soms is het ineens weer heel echt. Door een topic zoals dit.

Ik heb geen aangifte gedaan. Ik kon me niet voorstellen dat ook maar iemand mijn verhaal zou geloven.

Ik heb gehoord hoe dom ik was, dat het mijn eigen schuld was, dat ik er zelf om gevraagd had, dat ik me als een slet gedroeg en dan kreeg wat daar bij hoorde, dat ik toch kreeg waar ik om vroeg dus wat het probleem nou was, enz.



Heel vaak is het er niet. Soms wel. Net de verkeerde aanraking die ik de 100x ervoor zonder problemen kon verdragen. De angst van toen.

Of zoals nu, de buikpijn.



Misschien had ik toch aangifte moeten doen.Phaedra, ik wilde nog even terug komen op deze reactie. Wat ongelofelijk naar voor je, jou is dus iets soortgelijks overkomen. Ik hoop voor je dat die angst ooit weg gaat. De reactie die jij beschrijft, dat je kreeg waar je om vroeg, dat is precies waar ik bang voor ben.
quote:Labalade schreef op 08 maart 2017 @ 07:59:

[...]



Ik vind jou een harde kille vrouw die verbazingwekkend weinig inlevingsvermogen heeft voor iemand die zelf verkracht is.

My 2 cents.



Eens. De 'verantwoordelijkheid' van een verkrachting bij het slachtoffer leggen, wat miss lipstick in elke post roept, is echt typisch blaming the victim.



Ik vind het echt bizar dat iemand die zelf slachtoffer is een ander slachtoffer zo naar beneden kan halen. Wat een walgelijk gedrag.
quote:anoniem1234a schreef op 08 maart 2017 @ 08:08:

[...]





Phaedra, ik wilde nog even terug komen op deze reactie. Wat ongelofelijk naar voor je, jou is dus iets soortgelijks overkomen. Ik hoop voor je dat die angst ooit weg gaat. De reactie die jij beschrijft, dat je kreeg waar je om vroeg, dat is precies waar ik bang voor ben.



Dat komt door sneue reacties zoals die van Miss Lipstick. Vrouwen durven geen aangifte te doen door dit soort types die 'eigen verantwoordelijkheid' en 'eigen schuld' roepen. Wat zou het fijn zijn als vrouwen gewoon eens voor elkaar op zouden komen.





Phaedra
Alle reacties Link kopieren
My two cents:

als je naar een restaurant gaat en je bestelt een mandje met brood, je krijgt dat mandje, en je komt er vervolgens achter dat je dat brood toch niet lekker vind, kan de ober je niet verplichten het alsnog op te eten (want je had het immers besteld) als die ober vervolgens ongevraagd een schaaltje olijven brengt, dan hoef je dat ook niet verplicht op te eten. De redenering: je bent zelf naar een restaurant gegaan dus nu zul je eten ook, gaat dus wat mij betreft niet op.



De discussie of het verkrachting is of niet is relatief simpel, als er penetratie (waar dan ook) is geweest en TO wilde dat niet, is het verkrachting. Punt is natuurlijk alleen of er bewezen kan worden dat de man in kwestie wist dat TO het niet wilde en vervolgens toch deed. Met andere woorden: ja het is verkrachting maar de bewijsbaarheid is lastig.



TO, staat je ook niet blind op het woord, hoe we het ook noemen, het is overschrijdend gedrag en respectloos en dit heb je niet verdiend.



Verder, over 'putting yourself in harms way'. Statistisch is het bijvoorbeeld zo dat de kans groter is dat je overvallen wordt in een donker steegje dan in je achtertuin. Logischerwijs is het ook zo dat de kans groter is dat dit je gebeurt met een man die je niet kent dan met iemand met wie je al 10 jaar getrouwd bent (en die dat nog nooit heeft gedaan dus). Dat de kans groter is dat het in een bepaalde situatie gebeurt maakt het niet jouw schuld of verantwoordelijkheid. Dat die kerel grensoverschrijdend gedrag vertoont komt niet door iets wat een ander doet, dat komt door zijn eigen keuzes. Alleen ben je bij een vreemde dus minder goed in staat die keuzes in te schatten. Met andere woorden: die man KON dit doen omdat to met hem mee is gegaan, die man DEED dit door zijn eigen keuzes, en niet door iets waar to verantwoordelijk voor is. (ter vergelijk: ik KAN mijn buurvrouw met pijl en boog door haar hoofdschieten in haar tuin omdat ze naast me woont, ik DOE dat niet omdat ik de buurvrouw leuk vind en dergelijk gedrag niet normaal vind, en ik heb geen pijl en boog)



TO zoek de hulp die je nodig hebt, want dit is gewoon niet ok
quote:YouWish schreef op 08 maart 2017 @ 08:13:

[...]





Dat komt door sneue reacties zoals die van Miss Lipstick. Vrouwen durven geen aangifte te doen door dit soort types die 'eigen verantwoordelijkheid' en 'eigen schuld' roepen. Wat zou het fijn zijn als vrouwen gewoon eens voor elkaar op zouden komen.



hou jij eens lekker je arrogante mond joh om het nog erger te maken ja het is haar eigen dikke vette schuld en het Zal haar nog een keer gebeuren met der rare acties zo!

Phaedra
Alle reacties Link kopieren
Dit soort acties trekt sadisten aan die naar eigen believen tekeer kunnen gaan en zolang ze iemand niet doden of zeer ernstig letsel toebrengen, dit straffeloos kunnen blijven doen.



Ik denk dat onderdeel van de seksdroom van TO was dat ze de macht had om iemand te laten genieten van zijn dominantie maar ook de macht had om hem te laten stoppen.



Verbaasd ben ik te lezen dat TO toch weer dergelijke ontmoetingen is aangegaan. Daar kan ik me niet in inleven. Ik zou hem, zodra hij mijn mond wou dichtplakken, onmiddellijk gevraagd hebben weg te gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ben jij echt 33? Je lijkt wel een dommige puber.
quote:YouWish schreef op 08 maart 2017 @ 08:47:

Ben jij echt 33? Je lijkt wel een dommige puber.wie zal het zeggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:YouWish schreef op 08 maart 2017 @ 08:47:

Ben jij echt 33? Je lijkt wel een dommige puber.Misschien is 83 de kleur.
quote:retrostar schreef op 08 maart 2017 @ 08:47:

Dit soort acties trekt sadisten aan die naar eigen believen tekeer kunnen gaan en zolang ze iemand niet doden of zeer ernstig letsel toebrengen, dit straffeloos kunnen blijven doen.



Ik denk dat onderdeel van de seksdroom van TO was dat ze de macht had om iemand te laten genieten van zijn dominantie maar ook de macht had om hem te laten stoppen.



Verbaasd ben ik te lezen dat TO toch weer dergelijke ontmoetingen is aangegaan. Daar kan ik me niet in inleven. Ik zou hem, zodra hij mijn mond wou dichtplakken, onmiddellijk gevraagd hebben weg te gaan.Ik heb hier uiteraard wel iets van geleerd. Dat ik hierna weer seks heb gehad en ook langzaam bdsm ben gaan ontdekken betekend niet dat ik weer zoiets roekeloos zou doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem1234a schreef op 08 maart 2017 @ 00:43:

[...]





Dat verwacht ik ook bij mijn verhaal.



Ik merk dat het mij heeft geholpen om alles even te ordenen, alle informatie bij elkaar te zetten en losse foto's, gesprekken etc. van bijvoorbeeld mijn telefoon te verwijderen. Ik heb het gevoel dat het nu allemaal bij elkaar staat en mocht ik er ooit behoefte aan hebben dan kan ik het mapje openen.



Ook al is hier nu een discussie over of dit nu een verkrachting is of niet. Voor mij is die discussie niet zo relevant. Verkrachting of niet, ik kan het toch niet terug draaien. Ik kan er alleen maar iets van leren voor de toekomst.



Ik heb ook besloten hier geen aangifte van doen omdat ik niet geloof dat de politie hier iets mee kan en daarnaast wil ik het nu gewoon af kunnen sluiten. Wellicht dat ik wel een melding ga maken maar dat is dan alleen om eventuele andere vrouwen te helpen bij wie hetzelfde is gebeurd.



Dit topic helpt mij verder heel erg om mijn gedachten te ordenen. Toen ik dit topic opende was ik vooral pissig op mijzelf en dacht ik dat hij gewoon weinig ervaring had en daardoor als een trein over mijn grenzen heen denderde. Maar dit topic en ook het gesprek met een goede vriend heeft mij wel laten nadenken over of alles wel zo toevallig was. Op dit moment ben ik vooral pissig op hem en besef ik me dat hij waarschijnlijk heel wat meer had gepland dan ik door had die avond.



Ik denk dat je niet moet laten weerhouden om aangifte te doen, al is er een flinke kans dat hij niet veroordeeld kan worden. En dat je shit over je uitgestort krijgt (zoals miss lipstick) dat je het over jezelf hebt afgeroepen.



Jouw vrees is het hetzelfde als vrouwen 20 jaar geleden te horen kregen:

- had je maar niet moeten drinken

- had je maar geen korte rokje aan moeten trekken

- had je maar niet door de donkere stad naar huis moeten fietsen. Ja, door het park naar huis, dan vraag je erom.

- had je maar niet die "friendzone" friend naast je moeten laten slapen en in slaap vallen

- had je maar niet moeten trouwen, want in een huweliijk heeft een man altijd recht op seks.



Ongetwijfeld gaat deze weer een stapje verder, want als seks op zich ok is, maar wel een manier die voor jouw prettig is, maar niet op een andere manier, dan krijg je weer een vraag over of je daar wel duidelijk over was. immers, wil je iemand veroordeeld krijgen, dan moet de schuld wel bewezen kunnen worden.



Dat vrouwen die naar hun mening "erger" of duidelijk verkracht zijn dan TS wil toch niet zeggen dat TS ervaring daardoor "minder" erg zou zijn vind ik ook zo gek. Dat zelfs vrouwen daardoor elkaar gaan vernederen vind ik nog merkwaardiger.



Zoiets als wanneer je gaat bungee jumpen en het koord breekt. Ja, had je maar niet zo stom moeten zijn. Of wanneer ik als motorrijder wordt dood gereden door een automobilist die me gewoon doelbewust een zetje geeft. Ja, had je maar niet motor moeten rijden, dan lok je het wel uit hoor. Dat je het gevaar opzoekt wil niet zeggen dat je daardoor maar alles moet accepteren.



Ik zou je van harte aanmoedigen om die strijd op te pakken. Ook als niet alles bewezen kan worden, dan kun je duidelijk krijgen voor jezelf en de dader dat de gang van zaken echt niet OK was. Dat helpt jou ook om je uit je "het was mijn eigen schuld" positie te krijgen.



Of dit mispunt na zo'n aangifte nog geraffineerder wordt of juist wel "netter" te werk gaat is de vraag. In het eerste geval is een aangifte een manier om een maatschappelijk dossier op te bouwen. Mocht die man weer in zo'n situatie terecht komen, dan vind de politie een eerder dossier ech wel interessant.



Ondertussen hoop ik dat je van die website een reactie krijgt, Een website kan deze ervaring ook weer plaatsen als een waarschuwend geanonimiseerd verhaal. Als ze serieus zijn dan moeten ze zo'n melding wel serieus nemen. Dit soort creeps ondermijnt hun "bussines model".



Laat het nog maar eens heel goed op je in werken. Ik denk dat het best tijd gaat kosten om je gedachten te ordenen. Ik vind het ook heel goed dat je met een goede vriend gepraat hebt.



Met BDSM heb ik geen ervaring maar het is voor mij zonneklaar dat BDSM als concept alleen maar kan werken met volledig vertrouwen. Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard. Dus zo ontzettend belangrijk om zeker als de "relatie" nog pril is (de eerste keer) 3 dubbel te checken. Vertrouwen krijgen betekent ook een verantwoordelijkheid. Breek je dat vertrouwen zo grof dan is dat simpelweg misdadig.
quote:anoniem1234a schreef op 08 maart 2017 @ 08:58:

[...]





Ik heb hier uiteraard wel iets van geleerd. Dat ik hierna weer seks heb gehad en ook langzaam bdsm ben gaan ontdekken betekend niet dat ik weer zoiets roekeloos zou doen.



Goedzo!

En laat je niks aanpraten over je sexuele voorkeur en alsof dat ook maar iets te maken heeft met het begrip 'putting yourself in harms way'.

Echt wat een bullshit.

Goed dat je dit hebt besproken met een vriend en goed dat je het ziet voor wat het is.
TO, ik vind je helemaal niet heel dom. Ik heb ook, meer dan eens, een ONS gehad. Dat is toch hetzelfde? Ik ben mee naar huis gegaan met mannen die ik niet kende. Gelukkig is het bij mij altijd goed afgelopen, maar dit is een kwestie van de verkeerde tegenkomen.

En ik snap ook niet dat sommige mensen niet inzien dat consensual sex kan veranderen in verkrachting.

Goed dat je een mapje hebt gemaakt op je computer, ik hoop dat je er iets mee doet in de vorm van een melding bij de politie, maar dat is natuurlijk helemaal aan jou.



Phaedra
Alle reacties Link kopieren
Die man heeft ernstig misbruik van je gemaakt en wat vrijwillig begon is uitgelopen op brute verkrachting. En ik denk zeker met voorbedachte rade.

Lijkt me verstandig om er met een psycholoog over te praten. Want ook al relativeer je het nu, dit is wel iets wat kan blijven knagen.

Gelukkig heb je een vriend in vertrouwen genomen. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem1234a schreef op 08 maart 2017 @ 08:08:

[...]





Phaedra, ik wilde nog even terug komen op deze reactie. Wat ongelofelijk naar voor je, jou is dus iets soortgelijks overkomen. Ik hoop voor je dat die angst ooit weg gaat. De reactie die jij beschrijft, dat je kreeg waar je om vroeg, dat is precies waar ik bang voor ben.

Mijn situatie was iets anders als de jouwe, was in een relatie, de strekking hetzelfde. Bang ben ik niet meer, het belemmert me niet meer in mijn gaan en staan.

Het is bij mij ene bepaalde aanraking die triggert, een vrij gangbare. Niet vaak meer, maar soms nog wel en dan hoeft het niet eens tijdens de seks oid te zijn. Kan ook gewoon een aanraking zijn van mijn kind.

Ik weet dat het paniek is die niet terecht is en heb het inmiddels daardoor vrij snel onder controle.
Fluffybunny wat erg voor je. Ik snap heel goed dat je bevroor, je was waarschijnlijk ook erg geschrokken. Ik snap ook heel goed dat je daarna weer met hem naar bed ging om de controle terug te krijgen. Ik merk ook dat ik daarna vooral niet wilde dat wat er was gebeurd invloed had om mijn leven en daarmee ook mijn seksleven. Ik gun het hem niet om zoveel invloed te hebben.



Wat ik in de OP ook zei, het heeft gelukkig ook verder niet veel invloed in mijn dagelijks leven maar soms ben ik er toch nog erg mee bezig en vooral erg boos op mijzelf. Ik voel me soms erg machteloos, vooral omdat hij dit waarschijnlijk gewoon opnieuw gaat doen. Aan de ene kant zou ik vrouwen willen waarschuwen dat dit kan gebeuren en dat ze voorzichtig moeten zijn. Aan de andere kant zou ik het heel naar vinden om altijd van het slechtste uit te gaan. Verder ben ik op relationeel vlak alleen nog maar hele vriendelijk respectvolle mannen tegen gekomen en ik wil graag een beetje vasthouden aan dat beeld van de wereld. Ook al ben ik zeker een stuk naïviteit verloren. Zoals iemand hierboven ook al zei, in principe was dit gewoon een one-night-stand met een kinky randje. Op de app hadden we het wel over vaker afspreken gehad. En over dat we wel zouden zien hoe het zou lopen de eerste keer.



Ik was ons appgesprek nog aan het nalezen en zie dat we daar ook best wat miscommunicatie hebben achteraf. We hebben het expliciet over een bepaald onderwerp gehad waarop ik aangeef dat niet te willen. Dat is echter wel gebeurd. Hij reageerde op mijn opmerking lacherig en met een smiley. Ik dacht dat hij een grapje maakte en nam het niet serieus. Sterker nog nadat het gebeurd was zei ik dat ik dat nog nooit had gedaan. Hij reageerde lacherig en zei "O, ik dacht dat je daar wel ervaring mee had". Als ik nu de app terug lees dat zie ik dat ik meerdere keren aangeef daar geen ervaring mee te hebben en er ook niet van te houden.



En zo zijn er meer dingen die ik niet als "echt" opvatte, meer als plagerijtje. Die hij kennelijk wel serieus meende. Ik zie dat ik ook een aantal keer twijfel en doorvraag waarop hij van onderwerp veranderd. Zo vraagt hij of ik een blinddoek heb, ik geef aan dat ik die wel heb maar dat hij niet goed werkt. Hij zegt "anders neem ik wel duck-tape mee". Ik reageer daarom met "eh, als blinddoek? Ik wil wel graag wimpers en wenkbrauwen enzo houden". Waarop ik nogmaals vraag "je weet wel wat je doet?". Hij leest het bericht maar gaat vervolgens uren offline. Na een aantal uur stuur ik hem een nieuw bericht. Vervolgens gaat hij niet meer in op het duck-tape verhaal maar door op een volgend onderwerp.



Van de site waar ik hem heb ontmoet heb ik overigens niets meer gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Miscommunicatie gaat per ongeluk. Hij heeft dingen niet per ongeluk gedaan.
quote:YouWish schreef op 08 maart 2017 @ 08:47:

Ben jij echt 33? Je lijkt wel een dommige puber.Dit is wel de meest trieste opmerking in het hele topic. Je noemt iemand anders dom maar de enige die daardoor dom lijkt ben je toch echt zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 08 maart 2017 @ 13:55:

Miscommunicatie gaat per ongeluk. Hij heeft dingen niet per ongeluk gedaan.

Dit.

Dit is gewoon van het begin af aan zijn opzet geweest.

Het is moeilijk te geloven, maar er zijn echt mannen die kicken op verkrachting. Zeker in dat wereldje.
quote:florence13 schreef op 08 maart 2017 @ 08:33:





Verder, over 'putting yourself in harms way'. Statistisch is het bijvoorbeeld zo dat de kans groter is dat je overvallen wordt in een donker steegje dan in je achtertuin. Logischerwijs is het ook zo dat de kans groter is dat dit je gebeurt met een man die je niet kent dan met iemand met wie je al 10 jaar getrouwd bent (en die dat nog nooit heeft gedaan dus). Dat de kans groter is dat het in een bepaalde situatie gebeurt maakt het niet jouw schuld of verantwoordelijkheid. Dat die kerel grensoverschrijdend gedrag vertoont komt niet door iets wat een ander doet, dat komt door zijn eigen keuzes. Alleen ben je bij een vreemde dus minder goed in staat die keuzes in te schatten. Met andere woorden: die man KON dit doen omdat to met hem mee is gegaan, die man DEED dit door zijn eigen keuzes, en niet door iets waar to verantwoordelijk voor is. (ter vergelijk: ik KAN mijn buurvrouw met pijl en boog door haar hoofdschieten in haar tuin omdat ze naast me woont, ik DOE dat niet omdat ik de buurvrouw leuk vind en dergelijk gedrag niet normaal vind, en ik heb geen pijl en boog)



TO zoek de hulp die je nodig hebt, want dit is gewoon niet okRare vergelijking. Van putting yourself in harms way is in deze wel degelijk sprake. Je spreekt af met een vreemde die je niet kent om een seksueel spel te spelen waarbij de grenzen niet juist zijn vastgelegd. Daarmee zet je jezelf toch in een gevaarlijke situatie en die had je, hoe lullig dat ook klinkt, zelf kunnen voorkomen. Dat is niet te vergelijken met overvallen worden op straat of iemand een pijl door het hoofd schieten (??). We gaan toch ook niet met z'n alleen op vakantie naar Syrie momenteel? Omdat we niet bewust gevaar op willen zoeken?
TO, ik vind eigenlijk vooral dat je er enorm goed mee om gaat. Dat vind ik echt bewonderingswaardig. Er zijn zo veel reacties die je hierbij kan hebben dat ik de manier waarop jij er in staat echt heel erg knap van je vind. Heel mooi om te zien dat zo iets ingrijpend uiteraard wel diepe sporen achter laat, maar dat je van jezelf al zo'n sterk en mooi persoon bent dat je er op deze manier mee om kan gaan.



Iedereen plaatst wel eens zichzelf in een situatie waarbij je afhankelijk bent hoe een ander daar mee om gaat. Dat is ook wat de omgang met elkaar mooi kan maken. Het kwetsbaar opstellen is ook een vorm van vertrouwen wat je elkaar schenkt. En soms kijk je dan terug op een bepaalde beslissing waarbij je achteraf bedenkt dat je er beter anders mee om had kunnen gaan. Maar uiteindelijk gaat het in die situaties alleen mis als de ander inderdaad een psychopathische idioot blijkt te zijn die misbruik maakt van de situatie. Daar kan je je niet tegen wapenen; dat ligt dan dus aan de manier waarop die ander er mee om gaat.



Het heeft ook weinig zin om in een dergelijke situatie te kijken naar wat je zelf anders had kunnen doen; die andere persoon had ook daar zijn zelfde psychopathische weg in gezocht. In jouw geval denk ik ook echt vol overtuiging dat het geen enkel verschil had gemaakt wat je gedaan of gezegd zou hebben; ook het stopwoord niet.



Knap hoe je er in staat.
Dankjewel shifty. Ik denk ook dat het inderdaad niet veel uitgemaakt zou hebben als ik het stopwoord wel had gezegd. Het had het alleen misschien achteraf wat makkelijker gemaakt.
quote:GinnyJones schreef op 08 maart 2017 @ 14:32:

[...]





Rare vergelijking. Van putting yourself in harms way is in deze wel degelijk sprake. Je spreekt af met een vreemde die je niet kent om een seksueel spel te spelen waarbij de grenzen niet juist zijn vastgelegd. Daarmee zet je jezelf toch in een gevaarlijke situatie en die had je, hoe lullig dat ook klinkt, zelf kunnen voorkomen. Dat is niet te vergelijken met overvallen worden op straat of iemand een pijl door het hoofd schieten (??). We gaan toch ook niet met z'n alleen op vakantie naar Syrie momenteel? Omdat we niet bewust gevaar op willen zoeken?Nee hoor dit is echt onzin. Een sadist heeft geen rooie stikker op z'n voorhoofd (helaas). Het was een situatie die gevaarlijk is geworden door de manier waarop hij er mee is omgegaan, niet doordat zij zich in een situatie gezet heeft waardoor er überhaupt deze mogelijkheid kon ontstaan. Een spannende date plannen is niet hetzelfde als over het hek van de leeuwenkooi klimmen. Je mag een normaal persoon verwachten en niet een sadistische psychopaat die misbruik maakt van de situatie. Zeker in dit geval als het iemand is die er op uit is deze situatie te creëren en zijn echte intenties weet te maskeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven