Tantra ervaringen?

30-07-2011 21:21 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met Tantra?

Zelf heb ik hier een seksuele associatie bij, terwijl er op info sites vaak staat dat er vaak onterecht verondersteld wordt dat dit iets seksueels is.

Nu sta ik voor veel open, maar ben toch bang dat het te "zweverig" voor me is. In mijn omgeving geen mensen die ervaring hebben, dus ik ben benieuwd naar verschillende ervaringen.
Heb laatst mijn Tantraboek verkocht op de rommelmarkt, nooit ingekeken. Ooit in een opwelling gekocht geloof ik...
Interessante vraag, wil er ook graag meer over weten. Ga dit draadje maar eens volgen.
Bij tantra doen ze het voorkomen alsof het niet sexueels is

Het krijgt namen als in verbinding staan met elkaar, je openen voor jezelf en voor elkaar, intimiteit met elkaar delen..

Een kennis van me heeft het eens gedaan, er wordt dus gewoon geneukt, alleen wordt dat verpakt in een zweverig jasje..
Tantra is mediteren terwijl je neukt. Als dat al niet seksueel is, vraag ik me af wat tegenwoordig wèl onder seks valt
Ooit bij een kennismakingsles geweest, 20 jaar geleden. Snoezeman wilde al nokken toen we in een kringetje moesten staan, handjes vasthouden en ons al zingend moesten voorstellen. De rest was ook een grote zweefteverij. Dit was overigens wel in een spiritueel centrum.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:snoesje666 schreef op 30 juli 2011 @ 22:34:

toen we in een kringetje moesten staan, handjes vasthouden en ons al zingend moesten voorstellen. De rest was ook een grote zweefteverij.

Haha, dat is dus precies wat ik niet zoek :-)

Ik heb ergens een tantra sessie voor een paar gezien, gegeven door een ander paar. Zoiets trekt me meer als zo'n groepssessie.
quote:snoesje666 schreef op 30 juli 2011 @ 22:34:

Ooit bij een kennismakingsles geweest, 20 jaar geleden. Snoezeman wilde al nokken toen we in een kringetje moesten staan, handjes vasthouden en ons al zingend moesten voorstellen.

Maar wie weet is er héél veel veranderd in 20 jaar...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier ook een aagje zonder ervaring, ik lees ook graag mee!
Tantra is oorspronkelijk een stroming uit het hindoeïsme, dus het klopt we dat het echt niet alleen over seks gaat. Hier in het westen komt het idd neer op zweefseks.

Geen ervaring mee verder.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Tantra gaat er in beginsel vanuit dat alles met elkaar verbonden is. Dat er één grote kosmische totaliteit is waaruit wij bestaan en in op gaan. Het is een leer, niet iets wat je "doet" op die manier. Maar meer een besef. Door dat besef ben je jezelf er meer van bewust dat alles één geheel is van liefde en openheid. Mensen zijn daar dan van afgesloten omdat ze dat niet beseffen maar bestaan uit energie die kan stromen en zich één kan voelen met het grote geheel.

Er zijn dan wel weer leerstellingen die vervolgens zich daar mee bezighouden door het wat op te splitsen in oefeningen om daar meer besef van te krijgen, maar dat is eigenlijk niet wat tantra behelst.

Meestal heeft men het in die oefeningen dan over meditatie bijvoorbeeld of over chakra's/energiepunten en in het andere geval dan over tantrische seks.

Bij meditatie wordt je stil in jezelf, sta je stil bij je eigen gevoel. En leer je zo door spanning en ontspanning herkennen waar je lichaam spanning opbouwt en hoe je zelf weer ontspannen kan worden waardoor je je eigen gevoel beter kan gaan sturen en beter op situaties om je heen kan reageren. Door meditatie stel je jezelf dan open voor een beter gevoel van éénwording in jezelf en met de buitenwereld.

Chakra's behoren hierbij ook tot de leer van bepaalde stromingen uit het boeddhisme. Waarbij chakra's een onderdeel zijn van je uitstraling, je energie, je aura. En elke chakra zijn eigen werking heeft en meer open of gesloten kan staan. Staan alle chakra's in goede balans dan voel je je op een prettige manier op gemak met jezelf en verbonden met alles om je heen. En ook hier zijn dan weer oefeningen voor.

Tantra wordt in het westen vaak geassocieerd met tantrische seks. Seks is voor veel mensen iets waarbij ze sneller kunnen ervaren één te worden met hun partner, op te gaan in een opener en groter gevoel en waarbij hun gedachten worden stopgezet waardoor ze alleen maar gevoel even zijn. Hierdoor is tantra seks een manier om kennis te maken met jezelf open te stellen voor een groter geheel waarbij je de energie in potentie voelt. En is het iets waarbij veel westerlingen bijvoorbeeld eerder herkenning vinden in wat tantra ongeveer is.

Vaak komt het er bij tantra seks op neer dat je niet snel over gaat op de daad zelf maar meer in rust op elkaar inspeelt, in contact blijft emotioneel en fysiek met elkaar en echt leert voelen hoe de energie dan tussen 2 mensen stroomt en je je ook bewust wordt van je eigen lichaam en energie. Waarbij de energie/het gevoel van spanning tussen 2 mensen wordt opgebouwd en je die energie gaat voelen stromen. Dat doen ze vaak met oefening waarbij je stil tegen elkaar aan zit en elkaar in de ogen kijkt, een bepaalde sfeer te scheppen met bijvoorbeeld kaarsjes etc.

Je kan het zo zweverig maken als je zelf wilt natuurlijk. Maar in de kern komt tantra er dus op neer dat je met meer besef van je eigen lichaam en geest ook weer beter in contact komt met een ander en een beter overzicht krijgt in situaties.
Dank je voor je uitgebreide bericht Paekzwart, heel verhelderend!
Leuk in een kringetje staan en je zingend voorstellen!

Waar kan ik me inschrijven?

*sarcasme uit*

Juist het ultieme (sexuele) genot spreekt me wel aan, maar kom op als ik zweven wil ga ik wel naar de kermis.
Paek, jou uitleg spreekt me wel aan.

Ik denk dat het heel mooi kan zijn als je jezelf er de tijd voor gunt.
Volgens mij kun je ook in je eentje tantrisch gemasseerd worden (met happy ending). Dat lijkt me wel wat.. maar ja, of ik me helemaal open kan stellen bij een wildvreemde.. hmm..

Ik betwijfel het.

Ik heb wel eens wat tips en tools gezocht op internet voor het huis-tuin-en-keukengebruik, bepaalde 'technieken' voor bij het aftrekken van de man gebruik ik nog wel eens maar ik denk niet dat ik ooit een massage-sessie (oid) bij een vreemde zal ondergaan..

Ik lees mee..
Niet direct met tantra als spirituele stroming, maar we hebben wel vrienden waarvan zij 'tantrica' is. Ook wel eens sekskontakt met ze gehad, en ze wil ons de volgende keer wat tantrische (seks) techniekjes leren.

Er is zweverig en zweverig trouwens. Spiritualiteit kan een behoorlijke dimensie aan je sex-leven toevoegen, andersom ook trouwens.
Met de zweverige tantra heb ik niets de benamingen voor geslachtsdelen en de rituelen.

Maar wat mijn man doet noemen we ook wel tantra, het spelen met energie, het aanvoelen, contact maken.

zelf ben ik nuchter en aards, maar wat ik zie gebeuren daar kan ik niet omheen, door het sturen van de energie naar een speciale plek zie ik hoe vrouwen en mannen in excase raken of zelfs klaarkomen.

Zelfs artsen die bij ons op een feestje waren en wetenschappelijk zijn opgeleid konden er niet omheen, ik vergeet nooit hoe die uitriepen " het is wetenschappelijk niet verklaarbaar..... maar wel lekker."

En inmiddels is het ook bij hun een manier om contact te maken en erotiek te bedrijven.

Maar vraag mij niet hoe of wat, ik voel er zelf heel weinig van en beoefen het niet. Ik vind het wel mooi om te zien wt het bij andere los maakt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Doddie, je posts snijden in de regel wel hout maar wat ik werkelijk jammer vind, is dat je nuchter en aards tegenover spiritueel zet. Alsof je de buitenwacht moet laten weten dat je niet op geitewollen sokken loopt en echt wel goed onder het petje bent. Vind ik echt jammer.

Aards en "nuchter" (wat een kutwoord) kunnen perfect hand in hand gaan met spiritueel. Ik heb het je nu al een paar keer zien schrijven en ik vind het jammer want het werkt beperkend in je eigen geest....terwijl je zo ruimdenkend bent.

On topic: ik vind het heel boeiend. Man en ik zijn rustig aan het nadenken over een nieuwe vorm van intimiteit vinden... omdat we het D/s stuk geen rol willen laten spelen. Ik denk dat dit in de buurt zou kunnen komen.
dat doe ik omdat ik er zelf dus niets van voel en zelf niet zweverig ben, vaak wordt tantra toch met zweverige geite wollen sokken verward en al is daar niets mis mee ik wil juist ermee aangeven dat ook als je dat niet bent en een eerst zien enm dan geloven type bent er niet omheen kan dat er iets gebeurd tussen mensen zonder dat ze aangeraakt worden, zonder dat het wetenschappelijk kan of verklaarbaar is.

Ieder staat vrij om hier ook die kant die jij dan naar voren wil brengen te verwoorden roos, ik ben niet zo, als een ander het wel op die manier ondergaat en ervaard mogen zij hun kant verwoorden ik vertel het vanuit mijn persoon en mijn gevoel.

het laatste wat je schrijft vind ik dan jammer, je kent me niet om te oordelen dat ik mijn wereld en denken beperk ik sta er heel open tegenover maar weet zelf het beste wat ik wel en niet voel en wat voor ervaring ik er mee heb en dat probeer ik onder woorden te brengen
O maar dat bedoel ik ook niet zó persoonlijk. Ik bedoel meer dat wanneer je voor jezelf vol blijft houden dat je per se nuchter en aards moet zijn, je misschien wel gesloten blijft voor dingen waar je wel open voor zou kunnen staan als je dat nuchtere los zou laten. Je moet het niet lezen als oordeel, zo bedoel ik het niet.
Het nuchtere haal ik aan zodat andere mensen die het zweverige wat overdreven vinden (de rituelen enz) herkenbaar te maken, Ik ben ook niet zo, en toch sta ik hier voor open en kan ik mensen die zo in het leven staan vertellen dat ik dingen zie gebeuren die niets te maken hebben met verbeelding en jezelf wijs maken. Ook als mens die stevig in de schoenen staat en die nuchter is kan ik vertellen dat ik wonderlijke dingen zie en meemaak en dat ik er in geloof.

Ik sluit me er ook niet voor af en sta er ook open voor maar ben denk ik gevoelsarmer dat het bij mij niet zo binnen komt,. hoe ik ook mijn best doe het los te laten en over me heen te laten komen, de 1 reageerd daar nu eenmaal sterker op dan de ander. Ik zou het willen ervaren, en ondanks dat mijn man zelfs liever mensen heeft die er sceptisch tegen over staan helpt dat ons niet dat ik het ook zelf ervaren heb. Het komt niet verder dan wat warmte voelen maar het lijkt me geweldig het zo sterk te ervaren als mensen die er gevoeligv voor zijn of er talent in hebben het ervaren.

het heeft dus niets te maken met het feit dat ik me er voor afsluit niet voor open stel en het blokkeer.
Lijkt mij ook geweldig, Doddie. Ik zou dat heel graag eens ervaren!
We hebben een keer een tantra belevenis in berlijn meegemaakt bij "het beste instituut" in duitsland. We vonden het helemaal nix. We zijn samen lachend weggelopen. Dat kwam omdat de tantra partners van ons ons helemaal gingen besnuffelen zoals een stel "honden". We keken elkaar aan en moesten we zo lachen dat we gewoon zijn opgestaan en tegen de tantra meester en meesteres gezegt hebben dat we het helemaal niets vinden. Snel aankleden en in de auto. We moeten er nog steeds op lachen.

Wij zijn net als doddie redelijk nuchter en aards en moeten er nog steeds op lachen... Maar we zijn van mening dat iedereen een eigen mening moet vormen door het een keer te proberen.
Ik denk zelf eigenlijk dat het wel belangrijk is om een bepaald soort houding tegenover intimiteit te hebben om het ook op een bepaalde manier te kunnen ervaren.

Klinkt vaag misschien, maar als je seks en intimiteit ziet als een soort natuurkrachten waar je respect voor hebt dan is de ervaring ermee ook vanzelf intenser. Voor sommigen gaat het zover dat ze het niet alleen als natuurkrachten zien, maar zelfs als goden, wat de ervaring alleen maar intenser maakt.

Ik snap dus ook best dat het stel dat als een stelletje giegelende pubers wegloopt ook niks ervaart. Ieder z'n meug (en z'n gradatie aan volwassenheid).

Zelf zit ik er een beetje tussenin. Geen goden, maar wel veel respect voor seks als natuurkracht. En dat heeft ook wel zo z'n effecten in mijn seksleven.
Zoals ik het begrijp moet je je dus wel echt over kunnen geven.

En dan bedoel ik overgeven aan de achterliggende gedachte, dat sex en intimiteit een soort "natuurkracht" is?

Wat Doddie beschrijft is waarschijnlijk ook hoe ik erin zou staan. Ik sta er open voor, en wil graag nieuwe dingen ervaren, maar om het nu over goden, natuurkrachten enz te hebben tijdens zo'n dag, neuh..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven