Twee vragen!

14-10-2013 12:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben vanaf vrijdagavond ziek geweest. Hoge koorts, diarree, overgeven etc. Ik hield niks binnen van wat ik at of dronk. Ik had de griep flink te pakken. Gelukkig heb ik wat medicijnen gekregen van de HAP en ben ik sinds gisteravond aardig opgeknapt! Mijn zin in seks komt nu ook langzaam weer terug.

Ik slik de pil als anticonceptie, maar die is nu natuurlijk hartstikke onbetrouwbaar. Ik vraag me af hoelang mijn vriend en ik nu seks moeten hebben met condoom. Ik slik de pil tussen 7 en 8 uur s'ochtends. Dus die van vrijdag zou nog betrouwbaar moeten zijn. Ik heb namelijk pas rond 11 uur s'avonds voor het eerst overgegeven. Die van zaterdag en zondag zijn NIET betrouwbaar. Ik heb dus eigenlijk twee keer de pil 'gemist'. Weet iemand hoeveel weken ik nu het best een condoom kan gebruiken?

De assistente van mijn huisarts heeft me al eens eerder verkeerde informatie gegeven. Dit ging om de morningafter-pil. Ik heb geluk gehad dat ik toen niet helemaal vertrouwde wat ze zei en nog verder ben gaan zoeken naar informatie. Daarom stel ik mijn vraag liever op het forum.

Nu heb ik ook een vraag over condooms. Ik heb ze niet meer in huis en wil ze straks gaan halen. Mijn vriend is best groot geschapen. Voordat we ons beide hadden laten testen op soa's, gebruikten we normale condooms van Durex, maar die knellen hem af. Hierdoor lukte de seks vaak niet en het was erg pijnlijk voor hem. Daarom wil ik een keer XL condooms proberen. Maar ik ben bang dat die condooms juist weer veel te groot zijn. Hij is groot geschapen, in de lengte en de breedte, maar hij heeft ook weer niet het formaat van de meeste zwarte mannen, om maar een voorbeeld te noemen. Heeft iemand ervaring met deze XL-condooms? Of tips voor andere condooms?

Alvast bedankt!
Normaal gesproken kun je al deze informatie in de bijsluiter van je pil vinden. Elke pil is anders. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en condooms gebruiken totdat je aan je nieuwe strip begint.

Wat betreft de condooms, proberen is de enige optie. Koop een klein pakje van drie stuks, en als ze te groot zijn zal hij het toch met de normale maat moeten doen.
Koop van beide een klein pakje en probeer het uit. Vraag het anders aan de verkoper.

De pil is veilig na meer dan 7 dagen aaneengesloten slikken.
Ooit een vriendje gehad waarbij een normaalcondoom echt niet ging passen.

Groter formaat in de sexshop gekocht, en dat ging hartstikke goed.

En echt hij had ook geen formaat 3e arm.
Hoe lang je het risico loopt op zwangerschap (en of er een risico bestaat door de seks die je voor het braken had!!!) hangt af van het moment van de "cyclus" waar in je zit, is het de 1e, 2e of 3e week na je stopweek? Op de bijsluiter van je pil staat meestal een duidelijk schema dat op jouw situatie (type pil en moment in de cyclus).

Vroeger (meer dan 10 jaar geleden) soortgelijk condoom-probleem gehad en toen was het eZ-on (spreek uit: easy on) condoom een uitkomst. Ze verkochten ze toen bij Christine LeDuc. Geen idee of en waar ze nu nog te krijgen zijn.

Geen vertrouwen in de assistente van de huisarts zou voor mij een reden zijn om een andere huisarts te zoeken.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Die zijn gewoon net een beetje groter, gaat prima hoor.

Overigens past een normale maat op elke pik, het voelt alleen wat strakker. Je kunt er immers ook je hele arm in kwijt zonder dat hij knapt. Probeer het maar eens.
Durex XL past mij prima, het is niet formaat vuilniszak ofzo... weet niet precies de maten maar ze zijn gewoon net iets groter.
Ik zou gewoon een klein pakje L en XL uitproberen, en kijken welke het beste past.

L bestaat niet bij durex zag ik net, misschien gewoon XL uitproberen. Tenzij een ander merk ze wel heeft, maar XL is maar 1 mm groter...

Of de pil betrouwbaar is hangt af van de week van je cyclus en de pil die je gebruikt.

Als je vlak voor het overgeven of een dag er voor seks hebt gehad, kan er afhankelijk van het moment van je cyclus, ook een kleine kans bestaan op zwangerschap.

Mocht je er allemaal niet uitkomen, kun je met de huisarts zelf overleggen ipv de assistente maar ook de apotheek kan een goed advies geven. Vraag het daar maar eens na.
De XL knelt ook nog behoorlijk hoor!
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
quote:elfje26 schreef op 14 oktober 2013 @ 12:40:

Normaal gesproken kun je al deze informatie in de bijsluiter van je pil vinden. Elke pil is anders. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en condooms gebruiken totdat je aan je nieuwe strip begint.

Wat betreft de condooms, proberen is de enige optie. Koop een klein pakje van drie stuks, en als ze te groot zijn zal hij het toch met de normale maat moeten doen.Dat zou ik dus ook doen. Of gewoon twee weken geen seks.
Ik zou wat verschillende condooms kopen, is toch ook juist wel geinig, om het een en ander uit te proberen?
Voor wat betreft de pil zou ik zeggen: lees de bijsluiter of vraag het je apotheek.

Over condooms: Het is belangrijk om te weten welke maat je moet hebben. Om de juiste maat te kunnen kiezen moet je eerst weten hoe groot je vriend geschapen is. Bij de keuze van een condoom is niet zozeer de lengte maar wel de omtrek van belang. Hij moet niet te los zitten (want dan kan hij afschuiven) maar ook zeker niet te strak, omdat hij dan kan scheuren. De maat van een condoom wordt aangegeven in ‘de nominale grootte’. Dat is de doorsnee als hij plat op tafel ligt. De meeste condooms zijn tussen 52 en 56 mm. Strakkere condooms zijn tussen 46 en 49 mm en ruimere zijn er vanaf 57 mm. Ook zijn er merken die een eigen condoommeter hebben, zodat je makkelijk de maat kunt bepalen.

[spam]
The older I get, the faster I was
Mijn zwager laat ze op maat maken, geen idee wat voor maat hij heeft gelukkig... Mijn zusje vertelde dat ze dat ergens op de wallen doen. Ze is in de jaren dat ze samen zijn niet zwanger geworden, dus blijkbaar werkt het goed.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
56mm is toch aardig breed al.

Op die site staat wat anders:

Een normaal condoom heeft een doorsnede van 4 tot 5 cm. Kleiner dan 4 cm is small en groter dan 5 large.
De betrouwbaarheid en hoe te handelen bij de pil is ook erg afhankelijk van de week waarin je zit.

Anders neem je het zekere voor het onzekere en neem je de rest van de strip een condoom.

Condooms van My size hebben diverse breedte maten.
En wat de pil betreft; Als je in de laatste week van je pilstrip zat, kan het zijn dat deze de week na je stopweek nog niet veilig is. Lees de bijsluiter echt goed na en win deskundig advies in als je niet zwanger wil worden.
Bedankt voor alle tips! We gaan zeker de XL-condooms proberen, maar vanavond ook samen wat andere bestellen. Dat is inderdaad leuk, vanalles uitproberen. En als die XL-maat wel meevalt, zou dat wel eens precies goed kunnen zijn.

Nog een andere vraag: Is het nou waar dat mannen minder voelen van de seks als ze een condoom omhebben? Mijn vriend doet er totaal niet moeilijk over, maar je hoort het toch vaak.

Ik slik de pil bijna altijd door. Ik heb maar twee keer in het jaar een stopweek. Dit in overleg met mijn huisarts en een gynaecoloog. Elke maand ongesteld worden is geen optie, dat zou betekenen dat ik er elke maand een week uit lig. Ik ben zo heftig ongesteld dat ik er ziek van ben, helaas. Daarom vind ik het ook zo lastig om in te schatten wat ik nu het beste kan doen, ik slik de pil nu alweer een aantal maanden aan 1 stuk door.
Ja, ik voel minder met een condoom maar absoluut niet zo veel minder dat seks niet lekker zou zijn. De onderbreking van het om doen kan lastig zijn maar daar heb ik met XL dus minder last van (en welke helemaal makelijk zijn zijn Wingman condooms).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven