Vagina verstrakking
donderdag 14 mei 2026 om 19:28
Wie heeft hier ervaring met seks na een ingreep vagina verstrakking?
Ik heb me onlangs laten opereren, ik heb geen partner dus ben nogal zenuwachtig hoe de eerste keer zal zijn.
Vanuit de buitenkant ziet het een stuk mooier uit maar wat er van binnen is gebeurd heb ik nog geen idee van. Ik moet het nog allemaal ervaren.
Ik heb me onlangs laten opereren, ik heb geen partner dus ben nogal zenuwachtig hoe de eerste keer zal zijn.
Vanuit de buitenkant ziet het een stuk mooier uit maar wat er van binnen is gebeurd heb ik nog geen idee van. Ik moet het nog allemaal ervaren.
vrijdag 26 juni 2026 om 20:03
Is dat wat een vrouw bedoelt als ze zegt "ik voel me weer maagd" ?
(volgens mij kan een lichaam zich aan veel dingen aanpassen, dus het komt vast goed).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zaterdag 27 juni 2026 om 05:58
Tijdelijke doorbijten bedoelde ik. Begin doet even pijn omdat alles nog net is geheeld maar de litteken en ruimte wordt steeds soepeler met die tijd. Daarna voelt het weer helemaal normaal.
Wel strakker als normaal maar niet pijnlijk of onprettig. Aan het begin wel even onprettig…
Tijdelijk!
zaterdag 27 juni 2026 om 11:15
Het klinkt vooral heel ongezond om dit normaal te vindenDina schreef: ↑27-06-2026 05:58Tijdelijke doorbijten bedoelde ik. Begin doet even pijn omdat alles nog net is geheeld maar de litteken en ruimte wordt steeds soepeler met die tijd. Daarna voelt het weer helemaal normaal.
Wel strakker als normaal maar niet pijnlijk of onprettig. Aan het begin wel even onprettig…
Tijdelijk!
zaterdag 27 juni 2026 om 22:11
Lila-Linda schreef: ↑27-06-2026 11:15Het klinkt vooral heel ongezond om dit normaal te vinden
Meer dan de helft van de vrouwen loopt na een bepaalde leeftijd (na kinderen) met een baarmoeder of blaas verzakking rond of met andere problemen zoals urine verlies… of dat de grootse formaat tampon er niet in blijft.
Dus denk dat dit een mooie oplossing is voor die problemen, tis fijn dat je er niet je hele leven lang mee rond hoeft te lopen.
Ik las ook ooit over een jong meisje, nooit kinderen gehad maar had last van een veel te wijde vagina, ze was ontzettend opgelucht na de operatie.
Dus laten we niet zo oordelend zijn alsof zoiets repareren niet normaal is. Ik ben in iedergeval blij dat ik het heb gedaan. Vind het zelf helemaal niet zo gek en de vrouwen die dat niet willen ook prima.
zaterdag 27 juni 2026 om 22:33
Dina schreef: ↑27-06-2026 22:11Meer dan de helft van de vrouwen loopt na een bepaalde leeftijd (na kinderen) met een baarmoeder of blaas verzakking rond of met andere problemen zoals urine verlies… of dat de grootse formaat tampon er niet in blijft.
Dus denk dat dit een mooie oplossing is voor die problemen, tis fijn dat je er niet je hele leven lang mee rond hoeft te lopen.
Ik las ook ooit over een jong meisje, nooit kinderen gehad maar had last van een veel te wijde vagina, ze was ontzettend opgelucht na de operatie.
Dus laten we niet zo oordelend zijn alsof zoiets repareren niet normaal is. Ik ben in iedergeval blij dat ik het heb gedaan. Vind het zelf helemaal niet zo gek en de vrouwen die dat niet willen ook prima.
En dat lossen ze dan op met een vaginaverstrakking?
Het klinkt nogal krap trouwens, hopelijk rekt het dan inderdaad nog weer op en kun je er echt van genieten. Zou niet zo leuk zijn als het zoveel pijn zou blijven doen dat je er vaginisme aan over zou houden.
zondag 28 juni 2026 om 18:11
zondag 28 juni 2026 om 18:13
Ik heb nu al een paar dagen met een speeltje de weg vrij gemaakt en merk nu al dat het steeds soepeler gaat. Dus denk wel dat het goed komt.
Ik kon zelf mijn spieren spannen om het speeltje heen, voorheen kon ik dat niet. Ookal spande ik mn spieren, leek niks te doen.
zondag 28 juni 2026 om 18:15
zondag 28 juni 2026 om 18:26
Het is natuurlijk fijn dat sommige problemen nu door een chirurg kunnen worden verholpen.
Ik denk niet dat een wijde vagina altijd strakker moet worden gemaakt, en helemaal niet als de sex daarna pijn doet, maar blijkbaar komt het bij jou goed en ben je er erg blij mee.
Ik denk niet dat een wijde vagina altijd strakker moet worden gemaakt, en helemaal niet als de sex daarna pijn doet, maar blijkbaar komt het bij jou goed en ben je er erg blij mee.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zondag 28 juni 2026 om 20:51
zondag 28 juni 2026 om 22:58
zondag 28 juni 2026 om 23:00
Maar je hoeft het natuurlijk niet te doen. Je kan baarmoeder terug op de plek laten zetten met een ring bijv en de rest lekker lossig laten.
Moet iedereen vooral voor zichzelf weten..
Ik plaats dit omdat er weinig reviews zijn online, en voor de vrouwen die dit overwegen is het fijne informatie. Ik was er ook naar opzoek en kon zelf weinig vinden, vandaar dat ik mijn eigen ervaring wil delen.
dinsdag 30 juni 2026 om 07:14
En dat is heel goed dat je dat doet, want er zijn ongetwijfeld vrouwen die hier iets aan hebben en dit niet met de omgeving kunnen of willen delen. Om welke reden hier ook voor wordt gekozen, dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik heb zelf een schaamlipcorrectie gedaan, wat denk ik vaker wordt gedaan, en heel blij met de paar reviews die er wel waren.
woensdag 8 juli 2026 om 19:19
Kan ik hier even op inhaken ? Bestaat er ook een omgekeerde operatie. Ik heb juist dat de mijne te krap is. De elasticiteit is minder geworden naarmate ik ouder ben geworden. Opgerekt met kinderen is nooit echt gebeurd. Ik merk de laatste jaren dat het juist te strak is geworden. Vraag me af of hier ook een simpele ingreep voor bestaat.
woensdag 8 juli 2026 om 19:52
Formeisje schreef: ↑08-07-2026 19:19Kan ik hier even op inhaken ? Bestaat er ook een omgekeerde operatie. Ik heb juist dat de mijne te krap is. De elasticiteit is minder geworden naarmate ik ouder ben geworden. Opgerekt met kinderen is nooit echt gebeurd. Ik merk de laatste jaren dat het juist te strak is geworden. Vraag me af of hier ook een simpele ingreep voor bestaat.
Ik zou hiermee naar de huisarts gaan. Ik weet dat bij lichen sclerosus de huid en slijmvliezen minder elastisch worden en zou dat zelf wel in gedachten houden het bij mij minder elastisch zou worden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in