Vagina verstrakking

14-05-2026 19:28 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft hier ervaring met seks na een ingreep vagina verstrakking?

Ik heb me onlangs laten opereren, ik heb geen partner dus ben nogal zenuwachtig hoe de eerste keer zal zijn.

Vanuit de buitenkant ziet het een stuk mooier uit maar wat er van binnen is gebeurd heb ik nog geen idee van. Ik moet het nog allemaal ervaren.
Moiren schreef:
26-06-2026 15:13
Als je denkt zo leuk seks te hebben, zeker doen. Lijkt mij verschrikkelijk.
Is het ook de eerste paar keer… pijnlijk.
Na zes maanden zou je helemaal geen last moeten hebben.

Dus even doorheen bijten.
Dina schreef:
26-06-2026 17:15

Jamaar, wat is daar dan leuk en opwindend aan ?
Dina schreef:

Is dat wat een vrouw bedoelt als ze zegt "ik voel me weer maagd" ?

(volgens mij kan een lichaam zich aan veel dingen aanpassen, dus het komt vast goed).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Overigens:
Fijn dat je een update hebt geplaatst.

Vooral omdat het iets betreft waarover veel mensen kritisch zijn (ik ook).
Dina schreef:

Enig als je aan sm doet.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
26-06-2026 22:20
Enig als je aan sm doet.
Tijdelijke doorbijten bedoelde ik. Begin doet even pijn omdat alles nog net is geheeld maar de litteken en ruimte wordt steeds soepeler met die tijd. Daarna voelt het weer helemaal normaal.

Wel strakker als normaal maar niet pijnlijk of onprettig. Aan het begin wel even onprettig…

Tijdelijk!
Dina schreef:
27-06-2026 05:58
Tijdelijke doorbijten bedoelde ik. Begin doet even pijn omdat alles nog net is geheeld maar de litteken en ruimte wordt steeds soepeler met die tijd. Daarna voelt het weer helemaal normaal.

Wel strakker als normaal maar niet pijnlijk of onprettig. Aan het begin wel even onprettig…

Tijdelijk!
Het klinkt vooral heel ongezond om dit normaal te vinden
Lila-Linda schreef:
27-06-2026 11:15
Het klinkt vooral heel ongezond om dit normaal te vinden

Meer dan de helft van de vrouwen loopt na een bepaalde leeftijd (na kinderen) met een baarmoeder of blaas verzakking rond of met andere problemen zoals urine verlies… of dat de grootse formaat tampon er niet in blijft.
Dus denk dat dit een mooie oplossing is voor die problemen, tis fijn dat je er niet je hele leven lang mee rond hoeft te lopen.

Ik las ook ooit over een jong meisje, nooit kinderen gehad maar had last van een veel te wijde vagina, ze was ontzettend opgelucht na de operatie.

Dus laten we niet zo oordelend zijn alsof zoiets repareren niet normaal is. Ik ben in iedergeval blij dat ik het heb gedaan. Vind het zelf helemaal niet zo gek en de vrouwen die dat niet willen ook prima.
Dina schreef:
27-06-2026 22:11
Meer dan de helft van de vrouwen loopt na een bepaalde leeftijd (na kinderen) met een baarmoeder of blaas verzakking rond of met andere problemen zoals urine verlies… of dat de grootse formaat tampon er niet in blijft.
Dus denk dat dit een mooie oplossing is voor die problemen, tis fijn dat je er niet je hele leven lang mee rond hoeft te lopen.

Ik las ook ooit over een jong meisje, nooit kinderen gehad maar had last van een veel te wijde vagina, ze was ontzettend opgelucht na de operatie.

Dus laten we niet zo oordelend zijn alsof zoiets repareren niet normaal is. Ik ben in iedergeval blij dat ik het heb gedaan. Vind het zelf helemaal niet zo gek en de vrouwen die dat niet willen ook prima.

En dat lossen ze dan op met een vaginaverstrakking?

Het klinkt nogal krap trouwens, hopelijk rekt het dan inderdaad nog weer op en kun je er echt van genieten. Zou niet zo leuk zijn als het zoveel pijn zou blijven doen dat je er vaginisme aan over zou houden.
Dina schreef:
27-06-2026 22:11
Dus als ik mijn vagina aan laat trekken zit mijn baarmoeder weer op de juiste plek?
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
27-06-2026 22:37
Dus als ik mijn vagina aan laat trekken zit mijn baarmoeder weer op de juiste plek?
Dat is een wat ingewikkeldere operatie en wordt gedaan door een chirurg. Dit was een simpelere ingreep van de spieren en opening, dat mag door een gynaecoloog gedaan worden.
S-Groot schreef:
27-06-2026 22:33
En dat lossen ze dan op met een vaginaverstrakking?

Het klinkt nogal krap trouwens, hopelijk rekt het dan inderdaad nog weer op en kun je er echt van genieten. Zou niet zo leuk zijn als het zoveel pijn zou blijven doen dat je er vaginisme aan over zou houden.
Ik heb nu al een paar dagen met een speeltje de weg vrij gemaakt en merk nu al dat het steeds soepeler gaat. Dus denk wel dat het goed komt.

Ik kon zelf mijn spieren spannen om het speeltje heen, voorheen kon ik dat niet. Ookal spande ik mn spieren, leek niks te doen.
Moiren schreef:
27-06-2026 22:37
Maar dat kan dus wel, baarmoeder terug op de plek en de bekkenbodem strakker maken.

Je baarmoeder kan zelfs helemaal uit je vagina steken.
Het is natuurlijk fijn dat sommige problemen nu door een chirurg kunnen worden verholpen.

Ik denk niet dat een wijde vagina altijd strakker moet worden gemaakt, en helemaal niet als de sex daarna pijn doet, maar blijkbaar komt het bij jou goed en ben je er erg blij mee.
Dina schreef:
28-06-2026 18:15
Maar dat kan dus wel, baarmoeder terug op de plek en de bekkenbodem strakker maken.

Je baarmoeder kan zelfs helemaal uit je vagina steken.

Duh. Maar het heeft dus helemaal niets te maken met een vaginaverstrakking.
S-Groot schreef:
28-06-2026 20:51
Duh. Maar het heeft dus helemaal niets te maken met een vaginaverstrakking.
Jawel, als je hele bekkenbodem is afgezwakt….Ze kunnen de baarmoeder terug plaatsen en het hele gebied strakker maken.

Baarmoeder zakt omdat de boel niet strak meer is.
Dina schreef:
28-06-2026 22:58
Jawel, als je hele bekkenbodem is afgezwakt….Ze kunnen de baarmoeder terug plaatsen en het hele gebied strakker maken.

Baarmoeder zakt omdat de boel niet strak meer is.
Maar je hoeft het natuurlijk niet te doen. Je kan baarmoeder terug op de plek laten zetten met een ring bijv en de rest lekker lossig laten.
Moet iedereen vooral voor zichzelf weten..

Ik plaats dit omdat er weinig reviews zijn online, en voor de vrouwen die dit overwegen is het fijne informatie. Ik was er ook naar opzoek en kon zelf weinig vinden, vandaar dat ik mijn eigen ervaring wil delen.
Hmmmm, één onderzoek bij de gyneacoloog met het speculum en je bent weer terug bij af?
.
En je hebt geen speeltjes om zelf aan de slag te gaan?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Dina schreef:
28-06-2026 23:00

Ik plaats dit omdat er weinig reviews zijn online, en voor de vrouwen die dit overwegen is het fijne informatie. Ik was er ook naar opzoek en kon zelf weinig vinden, vandaar dat ik mijn eigen ervaring wil delen.
En dat is heel goed dat je dat doet, want er zijn ongetwijfeld vrouwen die hier iets aan hebben en dit niet met de omgeving kunnen of willen delen. Om welke reden hier ook voor wordt gekozen, dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik heb zelf een schaamlipcorrectie gedaan, wat denk ik vaker wordt gedaan, en heel blij met de paar reviews die er wel waren.
Kan ik hier even op inhaken ? Bestaat er ook een omgekeerde operatie. Ik heb juist dat de mijne te krap is. De elasticiteit is minder geworden naarmate ik ouder ben geworden. Opgerekt met kinderen is nooit echt gebeurd. Ik merk de laatste jaren dat het juist te strak is geworden. Vraag me af of hier ook een simpele ingreep voor bestaat.
Formeisje schreef:
08-07-2026 19:19
Kan ik hier even op inhaken ? Bestaat er ook een omgekeerde operatie. Ik heb juist dat de mijne te krap is. De elasticiteit is minder geworden naarmate ik ouder ben geworden. Opgerekt met kinderen is nooit echt gebeurd. Ik merk de laatste jaren dat het juist te strak is geworden. Vraag me af of hier ook een simpele ingreep voor bestaat.

Ik zou hiermee naar de huisarts gaan. Ik weet dat bij lichen sclerosus de huid en slijmvliezen minder elastisch worden en zou dat zelf wel in gedachten houden het bij mij minder elastisch zou worden.
Dat gebeurt ook bij de overgang.
Ik heb verder geen klachten. Volgende bezoek aan de gyn zal ik het weer eens aankaarten want glijmiddel helpt ook niet meer. Het voelt gewoon echt te strak.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven