verkracht door eigen man?

13-09-2012 10:37 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde verhalen over dat je door je eigen man verkracht kan zijn. kan dat? Wanneer is er sprake van zoiets? want normaal moet seks toch fijn zijn met je eigen man
quote:consuelabananahammok schreef op 13 september 2012 @ 10:47:

[...]

Nee je mag ook niet tegen wil en dank zomaar bij iemand je tong in haar mond hangen.

Logisch toch?Ja, dat is logisch, ik vind het alleen minder logisch dat met dit arrest een onvrijwillige tongzoen juridisch gezien onder artikel 242 (verkrachting) valt. Hoewel ik het leed dat tongzoen heet niet op voorhand wil uitvlakken, lijkt me dat zelfs de meest wereldvreemde rechter toch kan concluderen dat sprake is van een behoorlijk verschil tussen een onvrijwillige tongzoen en een verkrachting in termen van schending van lichamelijke integriteit. Maar zoals ik al zei, weer wat geleerd.
quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 10:54:

[...]

Ja, dat is logisch, ik vind het alleen minder logisch dat met dit arrest een onvrijwillige tongzoen juridisch gezien onder artikel 242 (verkrachting) valt. Hoewel ik het leed dat tongzoen heet niet op voorhand wil uitvlakken, lijkt me dat zelfs de meest wereldvreemde rechter toch kan concluderen dat sprake is van een behoorlijk verschil tussen een onvrijwillige tongzoen en een verkrachting in termen van schending van lichamelijke integriteit. Maar zoals ik al zei, weer wat geleerd.

Het blijft ten alle tijde ook het binnendringen van het lichaam tegen iemands zin.

Anders zou orale seks ook geen verkrachting moeten zijn dan?
Verkrachting binnen het huwelijk is strafbaar, maar in de praktijk vermoedelijk moeilijk te bewijzen omdat het zich meestal afspeelt in de beslotenheid van een woning zonder verdere getuigen.

Ik denk dat je als slachtoffer vooral snel op zoek moet naar een goede echtscheidingsadvocaat.
quote:thasmo schreef op 13 september 2012 @ 10:56:

[...]

Het blijft ten alle tijde ook het binnendringen van het lichaam tegen iemands zin.

Anders zou Orale seks ook geen verkrachting moeten zijn dan?Volgens ex-president Clinton is orale seks niet eens seks. Maar goed, dit lijkt me dan wel weer verkrachting omdat er een geslachtsdeel aan te pas komt.
quote:millefleurs schreef op 13 september 2012 @ 10:53:

De meesten kennen de topics van TO hier wel. Haar vragen, hoe overbodig ze soms ook tegenkomen, zijn wel oprecht gesteld. Ik mag hopen dat als mijn dochter ooit online een 'stomme vraag' stelt, ze niet de antwoorden krijgt die sommigen hier geven. Afzeiken is zo makkelijk in cyberspace...Ik mag hopen dat jij je dochter zo opvoedt, dat ze niet zulke ontzettend stomme vragen op internet hoeft te stellen maar dat ze ten eerste al weet hoe het zit, en als ze het niet weet, bij haar moeder terecht kan met dergelijke vragen.
quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 10:58:

[...]

Volgens ex-president Clinton is orale seks niet eens seks. Maar goed, dit lijkt me dan wel weer verkrachting omdat er een geslachtsdeel aan te pas komt.volgens mij is verkrachting het binnendringen van een lichaam zonder toestemming. Of dit nu een tong, penis, of tafelpoot is.
quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 10:58:

[...]

Volgens ex-president Clinton is orale seks niet eens seks. Maar goed, dit lijkt me dan wel weer verkrachting omdat er een geslachtsdeel aan te pas komt.

Nee, er mag geen vreemd object, lichamelijk of anderszins zonder toestemming ergens ingestopt worden.

Als jij zomaar een paardenstaart afknipt, kan je ook worden aangeklaagd voor aanranding. Iets met lichamelijke integriteit.
quote:millefleurs schreef op 13 september 2012 @ 10:54:

Stout... Mag jij zo jokken? ehmmm, jokken?
quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 10:57:

Verkrachting binnen het huwelijk is strafbaar, maar in de praktijk vermoedelijk moeilijk te bewijzen omdat het zich meestal afspeelt in de beslotenheid van een woning zonder verdere getuigen.

Ik denk dat je als slachtoffer vooral snel op zoek moet naar een goede echtscheidingsadvocaat.Hoeveel verkrachtingen hebben getuigen?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Je kunt dus wel bezien ook door je eigen vrouw verkracht worden. Maar zeg eens eerlijk dames, wat denken jullie van een man die zijn vrouw voor het gerecht sleept wegens verkrachting?
Dat wordt goeddeels een definitiekwestie.

Een ongewenste tongzoen zou in mijn ogen aanranding zijn, maar geen verkrachting. Maar goed, ik heb er verder niet voor gestudeerd.
Smurf, het komt wel eens voor dat mannen in de loop der tijd toch niet zo lief blijken te zijn. Natuurlijk moet seks met je eigen man fijn zijn, maar soms is het dat niet. Dan zeg je nee, en soms zijn er dan toch mannen die hun zin doordrijven en dan is het verkrachting, want nee is nee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:04:

Je kunt dus wel bezien ook door je eigen vrouw verkracht worden. Maar zeg eens eerlijk dames, wat denken jullie van een man die zijn vrouw voor het gerecht sleept wegens verkrachting?

Of hij dan nog als mannelijk gezien wordt?

Wat een onzin vraag zeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Je kunt dus wel bezien ook door je eigen vrouw verkracht worden. Maar zeg eens eerlijk dames, wat denken jullie van een man die zijn vrouw voor het gerecht sleept wegens verkrachting?Mwoh, wanneer ze ongwenst een tafelpoot anaal bij mij naar binnen zou brengen, dan zou het mij niet zoveel boeien wat andere dames daarvan denken.
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 10:59:

[...]

Ik mag hopen dat jij je dochter zo opvoedt, dat ze niet zulke ontzettend stomme vragen op internet hoeft te stellen maar dat ze ten eerste al weet hoe het zit, en als ze het niet weet, bij haar moeder terecht kan met dergelijke vragen.Uiteraard, mijn dochter heeft weinig met smurf gemeen, behalve het feit dat ze een meisje is. Maar er zijn meiden die onwetend zijn en dus niet bij hun moeder terecht kunnen.
quote:saaaaar81 schreef op 13 september 2012 @ 11:04:

[...]

Hoeveel verkrachtingen hebben getuigen?

Het punt is dat het gedwongen karakter bij verkrachting binnen het huwelijk moeilijk is aan te tonen. Het is voor zover ik weet vrij normaal dat getrouwde stellen met enige regelmaat seks hebben met elkaar. Als een van de twee achteraf aangifte doet omdat dit niet vrijwillig was, en de ander zegt dat het wél gewoon vrijwillig was, is het gewoon het woord van de een tegen de ander. Er is geen bewijs dat wettelijk stand houdt.

Als iemand 's avonds van haar fiets wordt getrokken door een onbekende, is het een stuk aannemelijker dat geen sprake is van vrijwilligheid.
quote:quote:

kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:04:

Je kunt dus wel bezien ook door je eigen vrouw verkracht worden. Maar zeg eens eerlijk dames, wat denken jullie van een man die zijn vrouw voor het gerecht sleept wegens verkrachting?Net zoveel als van elk ander willekeurig slachtoffer. Waar wil je deze keer heen?
You know how I know? Because I reeaally think so!

Je kunt dus wel bezien ook door je eigen vrouw verkracht worden. Maar zeg eens eerlijk dames, wat denken jullie van een man die zijn vrouw voor het gerecht sleept wegens verkrachting?Ik denk wat ontzettend dapper dat hij door durft te zetten nadat hij door zijn vrouw tot slachtoffer gemaakt is.
quote:waarbij schreef op 13 september 2012 @ 11:13:

[...]

Ik denk wat ontzettend dapper dat hij door durft te zetten nadat hij door zijn vrouw tot slachtoffer gemaakt is.Waarom is dat ontzettend dapper?
quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 10:54:

[...]

Ja, dat is logisch, ik vind het alleen minder logisch dat met dit arrest een onvrijwillige tongzoen juridisch gezien onder artikel 242 (verkrachting) valt. Hoewel ik het leed dat tongzoen heet niet op voorhand wil uitvlakken, lijkt me dat zelfs de meest wereldvreemde rechter toch kan concluderen dat sprake is van een behoorlijk verschil tussen een onvrijwillige tongzoen en een verkrachting in termen van schending van lichamelijke integriteit. Maar zoals ik al zei, weer wat geleerd.De kwalificatie zegt niet veel over de uiteindelijke opgelegde straf. Die valt voor een tongzoen natuurlijk lager uit dan voor verkrachting (in de gangbare maatschappelijke zin van het woord).
Elk slachtoffer dat aangifte doet is namelijk erg dapper. Aangifte doen van verkrachting is geen feestje hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:amand1969 schreef op 13 september 2012 @ 11:06:

[...]

Mwoh, wanneer ze ongwenst een tafelpoot anaal bij mij naar binnen zou brengen, dan zou het mij niet zoveel boeien wat andere dames daarvan denken.

Nee nee, hou het bij de tongzoen!

Het feit alleen al dat je het over tafelpoten in je anus hebt is al een antwoord op mijn vraag. De man wordt totaal niet serieus genomen in deze toch al vreemde situatie.
quote:kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:16:

[...]

Waarom is dat ontzettend dapper?Omdat verkracht worden als man een groter taboe is dan verkracht worden als vrouw? Maar ik denk dat jij dat ook wel weet eigenlijk.
quote:kadanz schreef op 13 september 2012 @ 11:16:

[...]

Waarom is dat ontzettend dapper?

Omdat een verkrachting nu net niet iets is waar je gezellig mee bezig wilt zijn. Omdat je het hele debacle moet herbeleven. Omdat je slachtoffer bent van een afschuwelijk misdrijf. Omdat je emotioneel beschadigd bent en dat je dan toch nog de moed in je sodemieter hebt om hier tegen op te treden, dat vind ik dapper.

Man of vrouw. Is mij om het eender.

Ik vind jouw vraagstelling overigens heel suggestief en naar overkomen.
quote:ondernemer schreef op 13 september 2012 @ 11:11:

[...]

Het punt is dat het gedwongen karakter bij verkrachting binnen het huwelijk moeilijk is aan te tonen. Het is voor zover ik weet vrij normaal dat getrouwde stellen met enige regelmaat seks hebben met elkaar. Als een van de twee achteraf aangifte doet omdat dit niet vrijwillig was, en de ander zegt dat het wél gewoon vrijwillig was, is het gewoon het woord van de een tegen de ander. Er is geen bewijs dat wettelijk stand houdt.

Als iemand 's avonds van haar fiets wordt getrokken door een onbekende, is het een stuk aannemelijker dat geen sprake is van vrijwilligheid.

Verkrachtingen vinden het meest plaats in huiselijke sfeer en door bekenden.

Vaker dan het standaard beeld van de verkrachter die uit de bosjes springt om een vrouw van de fiets af te plukken.

En ja de bewijslast is moeilijk en het is een slopend en moeizaam procces waar je meestal nog meer zout in de wond krijgt.

De andere kant is dat vrouwen ook maar wat zouden kunnen roepen,maar mannen idd ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven