Verkracht door vriend

06-09-2019 13:21 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een super heftig onderwerp en ik weet niet of ik opgewassen ben tegen het 'Viva geweld', maar een paar weken geleden is me - tijdens onze eerste vakantie samen, in het buitenland - iets heel naars overkomen.

We lagen in bed en hadden woorden gehad, niet heel noemenswaardig, maar het is niet zo dat de sfeer er echt lekker in zat zeg maar. Mijn vriend kroop bovenop me, begon me te zoenen en ik gaf aan dat ik echt geen zin had en probeerde hem van me af te duwen. Met armen, benen én met woorden. Maar het kwam niet aan. Ik vraag me nog steeds af, waarom ik niet harder gevochten heb. Kopstoot, bijten, gillen, ik weet het niet. Ik gaf het op en liet hem begaan. Het aller- allerergste, vind ik dat ie na een paar minuten aan me vroeg of ik het fijn vond. Dat vraagt ie nóóit.. Ik antwoordde dan ook met 'nee'. En ik dacht dat ie zou stoppen, maar dat deed hij niet. Toen hij klaar was, rolde hij van me af en viel in slaap. Ik heb mezelf in slaap gehuild en de dag erop ook alléén maar geluidloos gehuild. Ik kan me niet heugen, dat ik me ooit zo afschuwelijk heb gevoeld. Steeds als ie in mijn buurt kwam, voelde ik een golf van walging en misselijkheid van binnen, het is bizar hoe zo'n gebeurtenis zelfs lichamelijk invloed heeft op je.

's Avonds begon ik voorzichtig te praten en ik vroeg hem of hij wist wat hij had gedaan. Zonder het woord zelf in de mond te nemen, zei hij na wat woorden over en weer: "je bedoelt verkrachting?" En hij ontkende niet. Ik kan niet uitleggen wat het met me deed en nog steeds doet.

Hij heeft spijt, zegt ie en hij wilde het met me goedmaken. De eerste 2 dagen was ie dan ook heel lief voor me, maar de 3e dag gaf hij aan dat ik er nu onderhand wel over op moest houden. Hij had sorry gezegd en dat was dat. Omdat we zo ver van huis waren, was ik ook extreem eenzaam, in de war. Maar nu thuis, weet ik het nog steeds niet goed. Het is bizar dat je van iemand kunt houden, die zo over je grenzen is gegaan.

Mijn vraag aan jullie is; wie heeft dit meegemaakt en haar vriend of man vergeven? Werd het beter mettertijd? Ik geloof namelijk echt dat het een hele, hele grove fout was en hij zegt dat het niet meer zal gebeuren en dat geloof ik. Ik wil hem graag vergeven, weet alleen niet hoe..
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
07-09-2019 11:13
Dat laatste sowieso, waarom zou je zo'n man in je leven willen. Hem net leren kennen en dan al zoiets.
Het is een recept voor nog veel meer ellende.

Gelukkig maakt hij het vandaag of morgen wel uit. Een vriendin die aangifte doet nadat je haar hebt verkracht is natuurlijk geen leuke vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
07-09-2019 11:26
Een website zonder dat het bedrijf of organisatie die erachter zit zich bekend maakt, geen adres heeft en waar niemand z’n naam onder wil zetten?

Het was mij ook niet duidelijk wie er achter deze website zit.
Na wat zoeken: Sonny Baboeram, ondernemer. Hoe hij er precies aan verdient is mij niet duidelijk, wel is er een banner 'Juridische hulp nodig?'
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... t-meld-nl/
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b31d1c2a/

Ik vrees dat ik er ook ingetrapt ben, door de website hier te vermelden :|
Ik ga het weghalen.

Aan TO, en de anderen die hier meeschrijven, mijn excuses voor dit off-topic gedoe.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nu hij dit met je heeft gedaan, is hij geen vriend meer. Een vriend wil altijd het beste voor je en houdt rekening met je, dat doet hij niet. Hij negeert jouw grenzen, ook als je die duidelijk aangeeft. En hij wil bepalen wanneer jij er over heen moet zijn; zo werkt het niet. Je mag een bijrolletje in ZIJN leven spelen, wat jij wilt is ondergeschikt. Met hem ga je niet gelukkig oud worden. Je verdient beter.
elfjetwaalfje wijzigde dit bericht op 08-09-2019 06:21
0.24% gewijzigd
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Vaag verhaal ineens dit. Aangifte/melding van zoiets kan niet via de telefoon.
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
TO ga alseblieft zo snel mogelijk bij die man weg

Ik heb dit ook meegemaakt in een langere relatie (doreia gaf al een link naar mijn topic) en de hoeveelheid ellende die ik heb gehad en nu nog steeds heb is gewoon niet meer te overzien. Echt wegwezen nu het nog kan. Ook al heb je het de rest van de tijd leuk met hem, het is het niet waard.
isabelles schreef:
08-09-2019 01:42
TO ga alseblieft zo snel mogelijk bij die man weg

Ik heb dit ook meegemaakt in een langere relatie (doreia gaf al een link naar mijn topic) en de hoeveelheid ellende die ik heb gehad en nu nog steeds heb is gewoon niet meer te overzien. Echt wegwezen nu het nog kan. Ook al heb je het de rest van de tijd leuk met hem, het is het niet waard.
hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-09-2019 01:44
hoe gaat het met je?
niet zo goed als ik zou willen, ex zit me vreselijk te zieken en dat maakt het allemaal niet veel makkelijker.
isabelles schreef:
08-09-2019 01:51
niet zo goed als ik zou willen, ex zit me vreselijk te zieken en dat maakt het allemaal niet veel makkelijker.
hij verdraagt de afwijzing zeker niet. Heb je hulp en ben je veilig?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-09-2019 01:52
hij verdraagt de afwijzing zeker niet. Heb je hulp en ben je veilig?
klopt, wel hulp, veilig weet ik niet, zo voelt het in elk geval niet. Ik post zo wel even in mijn eigen topic, wil het topic van to niet kapen
Alle reacties Link kopieren
To, wat zijn nu je volgende stappen?
Je weet nu dat je telefonisch geen melding hebt kunnen maken, ga je nu wel een melding op het bureau maken?

Ik begrijp ook niet zo goed wat maakt dat je hem er niet hebt uitgeschopt.
Je blijft hem de macht geven, wil je dit echt? Hij heeft je verkracht, neemt je totaal niet serieus, jullie kennen elkaar 3 maanden. Drie maanden, denk je nou werkelijk dat hij het hier bij gaat laten? De eerste zet heeft hij al gewonnen zonder consequenties heeft hij je kunnen verkrachten, hij gaat steeds verder. Je hebt nota bene kinderen.

Ga alsnog een melding doen en schop hem uit je leven en het leven van je kinderen.
viva-amber schreef:
07-09-2019 10:58
Ik ben niet echt positief over de politie. In de regel is het een heilloze weg. Men kletst maar wat om van je af te zijn. De politie heeft je zeker ook niet aangemeld bij slachtofferhulp?

Dat is jouw ervaring en dat is erg genoeg. :hug:
Mijn ervaring is dat de zedenpolitie nooit heeft opgegeven en jarenlang zijn blijven zoeken naar de man die mij van mijn fiets trok en aanrandde op mijn veertiende. Steeds moest ik naar het politiebureau of stonden ze thuis op de stoep als er weer ergens een mogelijk spoor was, om dat verder te volgen. Gelukkig hebben ze hem uiteindelijk gepakt, anders waren er nog meer slachtoffers geweest. Ook van verdere geweldsmisdrijven.
Buiten mijn vader was de zedenrechercheur de enige man die ik nog vertrouwde destijds. Ik kan alleen maar positief en dankbaar zijn voor de inzet van de politie in mijn zaak en het feit dat ze echt nooit op hebben gegeven.

NIET QUOTEN S.V.P.
Alle reacties Link kopieren
Geen melding of aangifte doen lost helemaal niks op.
Imo geef je naar de dader ook een bepaald signaal af, dat je dit dus niet accepteert en in het geval van TO "deur open, schop onder zijn reet en de deur weer dicht ".
Het lijkt mij veel beter om je ‘vriend’ niet te vergeven en hem te verlaten. Een vriend behandelt je niet op deze manier.
Als hij je binnen drie maanden verkracht, weet je hoe beroerd je toekomst eruit gaat zien. En niet alleen die van jou; je brengt ook je kinderen met zo’n figuur in aanraking.
isabelles schreef:
08-09-2019 01:58
klopt, wel hulp, veilig weet ik niet, zo voelt het in elk geval niet. Ik post zo wel even in mijn eigen topic, wil het topic van to niet kapen
ok
Alle reacties Link kopieren
Allesmag schreef:
07-09-2019 16:02
Vaag verhaal ineens dit. Aangifte/melding van zoiets kan niet via de telefoon.
Dat kan wel. Een aangifte niet maar een melding wel, been there fine that.

On topic: ga alsjeblieft weg, dit is echt niet oké. Zijn reacties spreken boekdelen.
angelica1408 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 09:54
16.02% gewijzigd
angelica1408 schreef:
08-09-2019 09:51
Dat kan wel. Een aangifte niet maar een melding wel, been there fine that.
Dat heet een telefoontje maar is geen melding een melding is een officieel rapport. Dat wordt niet opgesteld aan de telefoon
viva-amber schreef:
06-09-2019 13:30
De kans is groot dat jouw vriend je grenzen blijft overschrijden. Hij heeft geen respect voor je en hij vindt dit normaal gedrag. Waarschijnlijk komt hij er in een relatie ook mee weg omdat politie en justitie dit in een relatie vaak houden onder niet te bewijzen.

Hij vindt zichzelf niet fout. Hij vindt jouw een zeur die zich er maar overheen moet zetten. Hij heeft sorry zegt voor de vorm en verder moet jij je mond maar houden en je er over heen zetten...maakt dat soort spijt dit nou echt goed?

Wil je echt in een relatie blijven met je eigen verkrachter?
En zo ja waarom?
Waarom is 1 verkrachting niet erg genoeg om er uit te stappen?
Wanneer je grens hier niet ligt waar dan wel? Wat moet er nog allemaal komen voor je denkt: nee dit is toch niet de partner van mijn leven?
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde meegemaakt, heel lang geleden. Ik wilde het niet als verkrachting zien, want was zo naïef om te denken dat verkrachtingen gebeurden door mannen die uit de bosjes sprongen.
Heb het wel direct uitgemaakt, per sms, wilde hem nooit meer zien. Jarenlang last van gehad, zowel lichamelijk als geestelijk.
Jaren later zag ik pas echt wat er gebeurd was en toen alsnog een melding gedaan bij de politie, over de telefoon. Het had geen zin meer om aangifte te doen, maar melding werd zeker wel serieus genomen en opgeschreven. Werd ook gezegd dat de melding geregistreerd was dus als ik alsnog aangifte zou willen doen dat de melding er al zou staan.
Sterkte, TO!
Alle reacties Link kopieren
TSV...er zijn mij ook zaken als tiener overkomen. Sorry verkeerd gelezen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-09-2019 17:27
76.39% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
08-09-2019 12:25
TSV...er zijn mij ook zaken als tiener overkomen. Helaas vind ik jouw voorbeeld weer echt een voorbeeld van nepotisme en vriendjespolitiek bij de politie. Een normaal slachtoffer van aanranding of verkrachting kreeg 7 dagen bedenktijd mee voor zij aangifte mocht doen en met een beetje pech kon je kiezen dat de politie een foei gesprekje met de dader voerde zodat het OM er daarna niets meer mee kon. De meeste vrouwen worden door een bekende verkracht. Waardoor het al snel in relatie conflict sfeer wordt gekarakteriseerd door politie i.p.v. het wordt gezien als een misdrijf.

Nepotisme en vriendjespolitiek betrek je op mij en mijn situatie! Serieus? Hoe krijg je het je toetsenbord uit... Je weet totaal niet waar je het over hebt door deze dingen te betrekken op mijn situatie. Zoveel is mij in elk geval duidelijk. Nogmaals: ik vind het rot dat jouw ervaring met de politie zo slecht is. Maar ga hier dan niet onwaarheden verkondigen over mijn zaak, want wat je hier zegt is een grove leugen, waar je mij ongewild bij betrekt. Ik dat bevalt me totaal niet, om het maar even vriendelijk te zeggen.
En dat je over een normaal slachtoffer spreekt vind ik al helemaal stuitend. Aanranding of verkrachting door wie, waar of in welke situatie dan ook, is nooit normaal.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 17:03
3.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heeft men jouw zaak serieus genomen. Er zijn echter hele legers van vrouwen voor wie dat niet geldt.:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b47db10d/

https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018092 ... -strafzaak

https://www.dvhn.nl/groningen/Groningse ... 35060.html

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... jf-politie

https://www.ad.nl/binnenland/een-foei-g ... ~ae6983af/

Mocht je nog twijfelen over aantallen: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/229840 ... tting.html

En zo kan ik nog wel meer linken plakken....

T.a.v. sporen onderzoek en aanhouden van de daders blijkt de eerste week cruciaal te zijn. Door een bedenktijd en/of een verplicht informatief gesprek voordat je aangifte mag doen stagneert het doen van goed onderzoek. Daarnaast wordt er dus eigenljk twee x over je grenzen geen gewalst...eerst door de dader, daarna door de politie en als je pech hebt mag ook nog de vernedering van een foeigesprekje afwachten zodat het OM er zeker niets meer mee kan.

Ik vind slachtoffer zijn van een zedenmisdrijf ook niet normaal en dat staat er ook niet...Echter voor de meeste slachtoffer geldt een andere realiteit dan die van jou. Een traject via politie en justitie levert zelden iets op behalve frustratie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
08-09-2019 16:40
Gelukkig heeft men jouw zaak serieus genomen. Er zijn echter hele legers van vrouwen voor wie dat niet geldt.:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b47db10d/

https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018092 ... -strafzaak

https://www.dvhn.nl/groningen/Groningse ... 35060.html

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... jf-politie

https://www.ad.nl/binnenland/een-foei-g ... ~ae6983af/

Mocht je nog twijfelen over aantallen: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/229840 ... tting.html

En zo kan ik nog wel meer linken plakken....

T.a.v. sporen onderzoek en aanhouden van de daders blijkt de eerste week cruciaal te zijn. Door een bedenktijd en/of een verplicht informatief gesprek voordat je aangifte mag doen stagneert het doen van goed onderzoek. Daarnaast wordt er dus eigenljk twee x over je grenzen geen gewalst...eerst door de dader, daarna door de politie en als je pech hebt mag ook nog de vernedering van een foeigesprekje afwachten zodat het OM er zeker niets meer mee kan.

Ik vind slachtoffer zijn van een zedenmisdrijf ook niet normaal en dat staat er ook niet...Echter voor de meeste slachtoffer geldt een andere realiteit dan die van jou. Een traject via politie en justitie levert zelden iets op behalve frustratie.

Ik ken die kant en cijfers natuurlijk al lang uit de media en dat vind ik vervelend voor iedereen die dat treft. Dat mag duidelijk zijn.
Het gaat mij erom dat je uitspraken doet over mijn zaak die niet kloppen en leugens als conclusies trekt op basis van je eigen onvrede. Als jij dingen vindt over de politie prima, maar koppel mij er niet aan. Je betrekt mij erbij door onwaarheden over mij en mijn zaak te verkondigen en de opstelling van de politie hierin. En dat vind ik niet prettig en al helemaal niet oké. Temeer omdat je zowel over mij als mijn zaak geen enkele kennis hebt.
Ben in ieder geval blij te lezen dat je slachtoffer zijn niet normaal vindt.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 17:23
0.02% gewijzigd
Waar is TO eigenlijk gebleven?
Alle reacties Link kopieren
TS ik heb jou ook verkeerd gelezen dacht dat er stond dat je vader rechercheur was bij de politie. Ik zal mijn post aanpassen. Excuses voor de vergissing en goed om te lezen dat het ook anders kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
08-09-2019 17:26
TS ik heb jou ook verkeerd gelezen dacht dat er stond dat je vader rechercheur was bij de politie. Ik zal mijn post aanpassen. Excuses voor de vergissing en goed om te lezen dat het ook anders kan.

Het siert je dat je de betreffende post nogmaals gelezen hebt en erop terug komt. Excuus aanvaard hoor!
Mijn vader heeft inderdaad een totaal ander beroep ;)
Goed lezen is soms moeilijk. Dit bedoel ik niet als sneer; maar omdat het me zelf gisteren nog overkwam :-$ ;) Kortom: zoiets kan gebeuren, dus daar heb ik begrip voor en kan je reactie nu ook wat beter plaatsen. Nogmaals: ik vind het vervelend dat jij destijds zo anders behandeld bent bij aangifte doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven