Voor het zingen de kerk uit net zo betrouwbaar als condoom?

23-04-2018 11:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Voor de goede orde wij doen het met condoom maar ik vroeg me iets af. Ik las iets op internet over dat voor het zingen de kerk uit eigenlijk net zo betrouwbaar is als met condoom. Klopt dit eigenlijk wel?

Aan de ene kant geloof ik het want als r een gaatje in t condoom zit. Voel je dat zelf niet en zit het al in je. En met voor het zingen de kerk uit trek je hem er uit. Maar waarom werd er dan altijd gezegd dat dat een onbetrouwbare metbode is? Terwijl er nu juist gezegd wordt van niet?
Mijn hemel. Hoe oud ben je?
Wil je nou wel of niet zwanger worden?
Zit er geen gebruiksaanwijzing bij de test, vast wel!
Alle reacties Link kopieren
Nee en daarom gebruik ik ovulatie testen zodat als ik weet dar ik een eisprong heb. We geen seks hebben die dag.

Maar t ging er om hoe ik een foto moest uploaden. Ik weet dat een licht streepje negatief is maar ik vraag me af of ie oploopt en daarover staat niks in de gebruiksaanwijzing ;)
Alle reacties Link kopieren
Jullie maken allemaal grapjes toch.

In voorvocht kan ook zaad zitten.. Ongeacht op je hebt geplast of niet...

Als je geen kinderen wil; ga aan de pil. Gebruikt dan ook condooms als je geen SOA's wilt en/of héél graag geen kinderen wilt.

Als je het persé zonder condoom wil doen hou dan je ovulatie bij én doe aan zonder zingen de kerk uitgaan. Doe het enkel op je meest onvruchtbare dagen. Deze methode is echter alsnog vruchtvoller dan een condoom gebruiken.

Het gehalte condooms met gaatjes is nihil vandaag de dag... al zit er een speldenprik gaatje in spoelt er nog minder zaad in je dan vanuit voorvocht...

Hoeveel hou je van kansspellen?
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 17:48
Nee en daarom gebruik ik ovulatie testen zodat als ik weet dar ik een eisprong heb. We geen seks hebben die dag.

Maar t ging er om hoe ik een foto moest uploaden. Ik weet dat een licht streepje negatief is maar ik vraag me af of ie oploopt en daarover staat niks in de gebruiksaanwijzing ;)
Lees je in over ovulatie. Enkel de dag van je eisprong geen seks hebben is niet de enkele dag dat je vruchtbaar bent...
Ga een test bij de huisarts doen; is gratis.

P.s. Vraag hem/haar meteen álles over vruchtbaarheid e.d. is ook gratis.
Bros before hoes
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 17:48
Nee en daarom gebruik ik ovulatie testen zodat als ik weet dar ik een eisprong heb. We geen seks hebben die dag.
Je bent veel langer vruchtbaar dan die ene dag.... :lol:
dus die dag geen seks hebben is absoluut nutteloos.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 17:48
Nee en daarom gebruik ik ovulatie testen zodat als ik weet dar ik een eisprong heb. We geen seks hebben die dag.

Maar t ging er om hoe ik een foto moest uploaden. Ik weet dat een licht streepje negatief is maar ik vraag me af of ie oploopt en daarover staat niks in de gebruiksaanwijzing ;)
.
Zaad kan een aantal dagen blijven leven in je baarmoeder. Een eitje kan volgens mij 2 dagen na de eisprong nog bevrucht worden. Je kunt dus een week geen seks hebben dan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En je kunt dus ineens een verandering in je cyclus hebben. Als je nooit een regelmatige cyclus hebt gehad, moet je helemaal oppassen.

Tenzij een kind ook welkom zou zijn, natuurlijk.

Al eens gedacht over bijvoorbeeld een pessarium?
Later is nu
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 17:48
Nee en daarom gebruik ik ovulatie testen zodat als ik weet dar ik een eisprong heb. We geen seks hebben die dag.
Dat is niet voldoende om niet zwanger te raken. Ga je ajb eens inlezen!
nachtvlinder1977 schreef:
24-04-2018 01:02
:HA: Ja, het is maar iets minder veilig :nope: En dat uitspoelen is ook een geweldige anticonceptie.
Ik bedoel het ook cynisch :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Dat uitspoelen heb ik wel eens over gelezen, dat deden ze een eeuw geleden om geen kinderen te krijgen, bij voorkeur met azijn.
Het lijkt me geen aanrader.
Binnenkort komt je volgende vraag :

"HELP! Is deze zwangerschaptest positief?"
Afbeelding
Beter.Laat schreef:
24-04-2018 18:42
Binnenkort komt je volgende vraag :

"HELP! Is deze zwangerschaptest positief?"
Afbeelding
Jij mag niets uit de prullenbak van TO halen en aan ons laten zien!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde ook tijdens de vruchtbare week geen seks of met condoom dan
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar maanden voor het zingen eruit gedaan toen ik de pil niet kon gebruiken. Ik ben niet in verwachting geraakt, maar we deden ook heel consequent niet in me klaarkomen als ik vruchtbaar was of er vlakbij.

Het heeft er inderdaad mee te maken of de man goed aanvoelt wanneer hij klaarkomt. Wat het voor ons wel werkbaar maakte, was dat hij sowieso niet altijd in me klaarkwam, ook toen ik wel AC had, maar soms in mijn mond of op lichaam of gezicht. Die manier kenden we dus al, alleen moesten we er nu om denken om het altijd zo te doen.

Was trouwens wel blij toen ik weer aan de pil kon, miste het klaarkomen in me wel na een tijdje,
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie. Jaa ik kon even echt niet meer tegen alle hormonen en ben met goedkeuring van mijn vriend gestopt met de pil.

Hij trekt hem er altijd op tijd uit. We gaan er wel goed mee om. Omdat ik niet weet wanneer mn eisprong is. Doen we het nu even met condoom. Ik zit nu op dag 13. Nog geen positieve ovu test gehad. Maar toch blijven we oppassen
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 20:08
Ik bedoelde ook tijdens de vruchtbare week geen seks of met condoom dan
Je realiseert je wel dat je pas nadien kunt zien wanneer je eisprong is geweest toch? Hoe ga je dan vooraf bepalen wanneer je condooms moet gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je pas weten wanneer je eisprong ongeveer is, als je je ovulatie een aantal maanden hebt bijgehouden. Ik zou niet na 1 maand testen er de volgende maand al vanuit gaan, dat het precies hetzelfde gaat.
Later is nu
StefBros schreef:
24-04-2018 17:50
Jullie maken allemaal grapjes toch.

In voorvocht kan ook zaad zitten.. Ongeacht op je hebt geplast of niet...

Als je het persé zonder condoom wil doen hou dan je ovulatie bij én doe aan zonder zingen de kerk uitgaan. Doe het enkel op je meest onvruchtbare dagen. Deze methode is echter alsnog vruchtvoller dan een condoom gebruiken.
Klinkklare onzin. Ga jezelf eens voorlichten.
Alle reacties Link kopieren
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 22:50
Bedankt voor je reactie. Jaa ik kon even echt niet meer tegen alle hormonen en ben met goedkeuring van mijn vriend gestopt met de pil.

Hij trekt hem er altijd op tijd uit. We gaan er wel goed mee om. Omdat ik niet weet wanneer mn eisprong is. Doen we het nu even met condoom. Ik zit nu op dag 13. Nog geen positieve ovu test gehad. Maar toch blijven we oppassen
ik zou daar geen ovulatietesten voor gebruiken maar gaan temperaturen. daarvan krijg je werkelijk inzicht in je cyclus. van ovulatietesten niet. ik heb de femometer en ben daar behoorlijk lyrisch over. mijn vriend heeft zich ook verdiept in hoe dat allemaal werkt. doorgaans doen we voor het zingen de kerk uit en tijdens de vruchtbare periode gebruiken we ook condooms
Amant schreef:
24-04-2018 23:26
Klinkklare onzin. Ga jezelf eens voorlichten.
Voorlichting lijkt me meer voor jou op zijn plaats.
Dreamer schreef:
24-04-2018 23:24
Volgens mij kun je pas weten wanneer je eisprong ongeveer is, als je je ovulatie een aantal maanden hebt bijgehouden. Ik zou niet na 1 maand testen er de volgende maand al vanuit gaan, dat het precies hetzelfde gaat.
En al helemaal niet met de onregelmatige cyclus van TO.
Sophiever schreef:
24-04-2018 23:32
Voorlichting lijkt me meer voor jou op zijn plaats.
Neem het niet van mij aan maar neem de Pearl-index eens tot je.
Alle reacties Link kopieren
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 17:48
Nee en daarom gebruik ik ovulatie testen zodat als ik weet dar ik een eisprong heb. We geen seks hebben die dag.

Maar t ging er om hoe ik een foto moest uploaden. Ik weet dat een licht streepje negatief is maar ik vraag me af of ie oploopt en daarover staat niks in de gebruiksaanwijzing ;)
ik lees nu deze reactie pas van jou TO
als je aan natural family planning wil gaan doen is het heel noodzakelijk dat je jezelf gaat inlezen, het vraagt echt een beetje studie tot je voldoende kennis hebt om deze methode veilig toe te passen.
Amant schreef:
24-04-2018 23:36
Neem het niet van mij aan maar neem de Pearl-index eens tot je.
Dat heb ik gedaan en daarin kan ik niets terug vinden over voorvocht. Het dichtste bijkomende is coitus interruptus.

Daarnaast zijn er op internet voldoende sites te vinden waaruit blijkt dat er een geringe hoeveelheid spermacellen te vinden is in voorvocht.
Sophiever schreef:
24-04-2018 23:42
Dat heb ik gedaan en daarin kan ik niets terug vinden over voorvocht. Het dichtste bijkomende is coitus interruptus.

Daarnaast zijn er op internet voldoende sites te vinden waaruit blijkt dat er een geringe hoeveelheid spermacellen te vinden is in voorvocht.
Afbeelding

http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven