Voor het zingen de kerk uit net zo betrouwbaar als condoom?

23-04-2018 11:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Voor de goede orde wij doen het met condoom maar ik vroeg me iets af. Ik las iets op internet over dat voor het zingen de kerk uit eigenlijk net zo betrouwbaar is als met condoom. Klopt dit eigenlijk wel?

Aan de ene kant geloof ik het want als r een gaatje in t condoom zit. Voel je dat zelf niet en zit het al in je. En met voor het zingen de kerk uit trek je hem er uit. Maar waarom werd er dan altijd gezegd dat dat een onbetrouwbare metbode is? Terwijl er nu juist gezegd wordt van niet?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-04-2018 23:42
Dat heb ik gedaan en daarin kan ik niets terug vinden over voorvocht. Het dichtste bijkomende is coitus interruptus.

Daarnaast zijn er op internet voldoende sites te vinden waaruit blijkt dat er een geringe hoeveelheid spermacellen te vinden is in voorvocht.
Stefbros beweert dat een condoom betrouwbaarder is dan cyclys monitoren in combinatie met coitus interruptus/barrieremiddel tijdens vruchtbare dagen, en in de pearl index is heel duidelijk terug te zien dat dat onzin is. volgens mij had amant het daarover. want de eerstgenoemde methode is juist veel betrouwbaarder dan condooms, als je naar de pearl index kijkt. mits goed uitgevoerd natuurlijk
Amant schreef:
24-04-2018 23:36
Neem het niet van mij aan maar neem de Pearl-index eens tot je.
Ik zal je wel verkeerd begrijpen, maar je bent het er toch mee eens dat CI een zeer onbetrouwbare methode is? En de Pearl-index zegt niets over voorvocht.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
24-04-2018 23:52
Ik zal je wel verkeerd begrijpen, maar je bent het er toch mee eens dat CI een zeer onbetrouwbare methode is? En de Pearl-index zegt niets over voorvocht.
de pearl index zegt dat bij perfect gebruik coitus interruptus betrouwbaarder is dan condooms (1-4 tegenover 2-5)
pas in de praktijk schiet hij boven condooms uit (die overigens in de praktijk zelf ook een stuk minder goed scoren) (12-38 tegenover 10-15)
dat komt volgens de experts voornamelijk door gebrekkige uitvoering, niet door de aanwezigheid van zaadcellen in voorvocht
Pinda-Kaas schreef:
24-04-2018 23:49
Stefbros beweert dat een condoom betrouwbaarder is dan cyclys monitoren in combinatie met coitus interruptus/barrieremiddel tijdens vruchtbare dagen, en in de pearl index is heel duidelijk terug te zien dat dat onzin is. volgens mij had amant het daarover. want de eerstgenoemde methode is juist veel betrouwbaarder dan condooms, als je naar de pearl index kijkt. mits goed uitgevoerd natuurlijk
Dat we in deze tijd nog een discussie nodig hebben over temperaturen en voor het zingen de kerk uit.

Onderwijs is echt tekort geschoten.
Sophiever schreef:
25-04-2018 00:00


Onderwijs is echt tekort geschoten.
Dan ga je toch aan de pil wanneer je jou niet-welgezinde informatie niet tot je wil nemen?

Wat is nou feitelijk je probleem/vraag?
Pinda-Kaas schreef:
24-04-2018 23:59
de pearl index zegt dat bij perfect gebruik coitus interruptus betrouwbaarder is dan condooms (1-4 tegenover 2-5)
pas in de praktijk schiet hij boven condooms uit (die overigens in de praktijk zelf ook een stuk minder goed scoren) (12-38 tegenover 10-15)
dat komt volgens de experts voornamelijk door gebrekkige uitvoering, niet door de aanwezigheid van zaadcellen in voorvocht
Dat bedoel ik ook. En er is geen perfect gebruik, er is alleen de praktijk waarin het vaak mis gaat en een TO die hier binnenkort een "HELLUP, ik ben zwanger, wat nu-topic?" gaat openen.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
25-04-2018 00:06
Dat bedoel ik ook. En er is geen perfect gebruik, er is alleen de praktijk waarin het vaak mis gaat en een TO die hier binnenkort een "HELLUP, ik ben zwanger, wat nu-topic?" gaat openen.
oh ja, dat ben ik zeker helemaal met je eens. de PI heeft ook niet voor niets twee kolommen
daarom zou ik ook nooit het als enige methode toepassen maar altijd meer maatregelen nemen
met enkel CI neem je een groot risico, elke keer weer. Ook als je verder een beetje aanklooit met ovulatietesten zonder voldoende kennis. Dat is niet voldoende. iig niet als een zwangerschap op dit moment een rampscenario is

het antwoord op de vraag van TO is dus natuurlijk nee, CI is niet even betrouwbaar of betrouwbaarder dan condooms. er bestaan echter situaties waarin het voor de betrokkenen betrouwbaar genoeg is. Maar dat kan iedereen alleen voor zichzelf bepalen. wat TO doet, is niet erg betrouwbaar in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Sorry. Jullie zijn gek. Gek in jullie hoofd ofzo. (Gino Pietermaai accent maar niet gemeend).

Welk forum is dit? Normaal is dit zo wetenschappelijk gebaseerd. Ik hou van de vrouwen/mannen die hier (hoe ongewenst ook) te pas en onpas met feiten strooien die je niet wilt horen.

Maar serieus.. iedereen weet toch al sinds eeuwigheid dat ovulatie checken en geen condoom doen je altijd meer zwanger maakt? Er zijn zoveel betrouwbare methoden die geen hormonen in zich hebben... waarom dan dit? Tenzij je stiekem een kind wil 'maar nu even niet, kruisje slaan, even afkloppen op hout, gebedje naar God", etc'. (en tegen je je man zegt die niet wilt 'maar we deden alles! wat een wonder!'....)

Ik hoop oprecht dat jullie geen kinderen krijgen. Als je niet eens begrijpt hoe je wel of niet kinderen krijgt, en methoden kiest die op kansberekening zijn gebaseerd terwijl je ze niet wilt... Neem gewoon kinderen 100 procent óf neuk enkel 100 procent veilig wanneer je ze niet wilt. Zo moeilijk is het toch niet?
Je kan niet alles hebben.
Je kúnt niet zonder condoom en pil zonder kans op kinderen. Seks met condoom en pil is ook prima als je géén kinderen wilt. Niks in het leven komt gratis. Vervelend. Maar van ongezond vet eten krijg je ook van alles; mogelijk niet altijd diabetes en een hartaanval, maar de kans is groter.

Waarom wil je sowieso zonder AC? Het voelt lekkerder? Dat is nihil i.v.g.m. hoe lekker het is om een kind te hebben. Ik vind zonder ook lekkerder, dat is vrouw-eigen, maar dat korte genot is niet de verantwoordelijkheid van een kind voor jaren niet waard als je niet samen een kind wilt.
Bros before hoes
Amant schreef:
25-04-2018 00:02
Dan ga je toch aan de pil wanneer je jou niet-welgezinde informatie niet tot je wil nemen?

Wat is nou feitelijk je probleem/vraag?
Wie zegt dat ik een probleem heb? :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
25-04-2018 01:37


Maar serieus.. iedereen weet toch al sinds eeuwigheid dat ovulatie checken en geen condoom doen je altijd meer zwanger maakt? Er zijn zoveel betrouwbare methoden die geen hormonen in zich hebben... waarom dan dit? Tenzij je stiekem een kind wil 'maar nu even niet, kruisje slaan, even afkloppen op hout, gebedje naar God", etc'. (en tegen je je man zegt die niet wilt 'maar we deden alles! wat een wonder!'....)
je haalt theorie en praktijk door elkaar. In Theorie is CI betrouwbaarder dan condoom/pil, maar in de praktijk zo moeilijk in de uitvoering, dat je er vooral niet op vertrouwen moet.
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
25-04-2018 01:37


Maar serieus.. iedereen weet toch al sinds eeuwigheid dat ovulatie checken en geen condoom doen je altijd meer zwanger maakt?
misschien kun je iets beter lezen?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-04-2018 08:12
je haalt theorie en praktijk door elkaar. In Theorie is CI betrouwbaarder dan condoom/pil, maar in de praktijk zo moeilijk in de uitvoering, dat je er vooral niet op vertrouwen moet.
Daarom vat ik het samen als zéér zeker minder betrouwbaar.
Zoals aan TO te merken is zeer zeker niet een ieder in staat om op de perfecte manier met CI om te gaan. Ik durf gerust 90 procent van vrouwelijk Nederland te zeggen als je ze het laat doen.
Intelligentere, serieuze mensen zoeken zelf op hoe je aan AC kan doen zonder hormonen en komen bij dergelijke zaken uit. Als er op main-stream media wordt verkondigt dat CI méga betrouwbaar is (wat hier gebeurd) voorzie ik een grote babyboom bij de naïeven en minder-bedachtzamen. Zoiets moet geen nieuw 'dieet' of 'lifestyle' gaan worden waar niet iedereen mee kan omgaan. (zoals vegan zijn nu is maar het gros niet let op welke voedingsstoffen ze binnen krijgen en dit niet aanvullen om gezond te blijven, de 'frietjes-vegans'.). Dit gaat namelijk om levende wezens.
Bros before hoes
Sophiever schreef:
23-04-2018 18:35
In dit soort topics mis ik echt een smily die zijn ogen uit zijn kop jankt van het lachen en vervolgens dood gaat.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Heel belangrijk is dat je partner goed aanvoelt wanneer het zover is bij hem. Als hij nu altijd in je blijft tot het einde, moet hij zich aanwennen op er op tijd uit te gaan. Als hij nu al soms over je heen spuit in plaats van erin, is hij er al aan gewend en moet hij er alleen om denken dat altijd te doen op je vruchtbare dagen
Alle reacties Link kopieren
sophie_emma schreef:
26-04-2018 11:59
Heel belangrijk is dat je partner goed aanvoelt wanneer het zover is bij hem. Als hij nu altijd in je blijft tot het einde, moet hij zich aanwennen op er op tijd uit te gaan. Als hij nu al soms over je heen spuit in plaats van erin, is hij er al aan gewend en moet hij er alleen om denken dat altijd te doen op je vruchtbare dagen
Dit klinkt echt als gezellige ongedwongen seks.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is ongedwongen seks juist dat het soms geiler is om niet in mijn vagina klaar te komen, maar over me heen of in mijn mond. Het is wel waar dat je dat nu het einde niet binnen kunt hebben, maar dat voelt niet als gedwongen.
nachtvlinder1977 schreef:
26-04-2018 02:45
Afbeelding
Ja zoiets.
Alle reacties Link kopieren
sophie_emma schreef:
26-04-2018 15:01
Voor ons is ongedwongen seks juist dat het soms geiler is om niet in mijn vagina klaar te komen, maar over me heen of in mijn mond. Het is wel waar dat je dat nu het einde niet binnen kunt hebben, maar dat voelt niet als gedwongen.
.
sleutelwoord is 'soms' hierin volgens mij.
Ja, dat kan lekker en geil zijn, maar als je dat niet wilt, als je gewoon eens lekker vaginaal klaar wil komen als man, dan moetje dus tóch tijdig terugtrekken en dat is dan in dit geval minder ongedwongen. Want uittrekken en dan gelijk spuiten lijkt me nog steeds niet veilig, dan gaat alles over de schaamlippen, dichtbij de vagina.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
sophie_emma schreef:
26-04-2018 15:01
Voor ons is ongedwongen seks juist dat het soms geiler is om niet in mijn vagina klaar te komen, maar over me heen of in mijn mond. Het is wel waar dat je dat nu het einde niet binnen kunt hebben, maar dat voelt niet als gedwongen.
Ik bedoelde het meer als 'lekker spontaan enzo'.
Ik ben niet zo'n fan van seks inplannen. Ik denk dat mijn partner na een lange werkdag bij de gedachte 'Hoe vruchtbaar is Stef vandaag en moet ik wel of niet mijn pik er uit trekken vlak voor ik kom?' het direct al opgeeft en gewoon kiest voor geen seks of even aan zijn eigen pik trekt.

Doen jullie allemaal CI vanwege hormonen in de pil of hoe moet ik dit zien?
Bros before hoes
Dreamer schreef:
26-04-2018 16:14
.
sleutelwoord is 'soms' hierin volgens mij.
Ja, dat kan lekker en geil zijn, maar als je dat niet wilt, als je gewoon eens lekker vaginaal klaar wil komen als man, dan moetje dus tóch tijdig terugtrekken en dat is dan in dit geval minder ongedwongen. Want uittrekken en dan gelijk spuiten lijkt me nog steeds niet veilig, dan gaat alles over de schaamlippen, dichtbij de vagina.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, voor veel mensen werkt het dus wel, zoals hier te lezen is op het forum.

Ik denk alleen dat het echt van belang is, dat je een regelmatige cyclus hebt. En dan nog.. ik had een cyclus van 5-8 weken en werd op de laatste dag van de menstruatie zwanger. Voor mij is het duidelijk geen goede manier :D
Later is nu
Dreamer schreef:
26-04-2018 16:37
Maar goed, voor veel mensen werkt het dus wel, zoals hier te lezen is op het forum.

Ik denk alleen dat het echt van belang is, dat je een regelmatige cyclus hebt. En dan nog.. ik had een cyclus van 5-8 weken en werd op de laatste dag van de menstruatie zwanger. Voor mij is het duidelijk geen goede manier :D
Uiteindelijk is er maar één manier van anticonceptie die 100% veilig is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wikipedia zegt dit:

Male latex condom. Typical use failure rate: 18%
(1 of 5) - Perfect use failure rate: 2%
Coitus interruptus. Typical use failure rate: 22%
(1 of 5) - Perfect use failure rate: 4%

Scheelt 4 en 2 procentjes. Overigens beiden best uuh.. eng... 1/5de kans dus...
Voor die lijst komt ook nog een stapel betrouwbaardere zaken zonder hormonen;
https://en.wikipedia.org/wiki/Compariso ... ol_methods
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
hilarisch trouwens dat 'abstinence pledge' een uitslag van 1 op 2 krijgt hihi :hihi:
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
26-04-2018 16:37
Maar goed, voor veel mensen werkt het dus wel, zoals hier te lezen is op het forum.
het werkt natuurlijk tot het niet werkt, ik kan me zomaar voorstellen dat er evenveel mensen zijn waarbij het mis is gegaan als waarbij het (tot nu toe) goed is gegaan. je hebt maar 1 keertje nodig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven