Voor het zingen de kerk uit net zo betrouwbaar als condoom?

23-04-2018 11:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Voor de goede orde wij doen het met condoom maar ik vroeg me iets af. Ik las iets op internet over dat voor het zingen de kerk uit eigenlijk net zo betrouwbaar is als met condoom. Klopt dit eigenlijk wel?

Aan de ene kant geloof ik het want als r een gaatje in t condoom zit. Voel je dat zelf niet en zit het al in je. En met voor het zingen de kerk uit trek je hem er uit. Maar waarom werd er dan altijd gezegd dat dat een onbetrouwbare metbode is? Terwijl er nu juist gezegd wordt van niet?
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
24-04-2018 01:00
Afbeelding Ik val hier van de ene verbazing in de andere.

Voor goede info bekijk je de Pearl Index:
https://www.anticonceptiemethoden.be/pe ... gelijking/

Bij Coïtus interruptus is de kans op zwangerschap 12-38%, bij Condooms 10-15%. Beide dus niet geschikt voor mensen die geen kinderen willen krijgen. Zoals je nu beschrijft hoe jullie er mee omgaan verwacht ik je binnenkort terug voor een nieuw topic.
Hierbij gaat het weer om normaal condoomgebruik. Als je het condoom goed gebruikt (dus altijd, en niet eerst even erin zonder condoom en dan met, of af en toe helemaal geen condoom, of een condoom twee keer gebruiken), dan is de kans 2-3%.
Alle reacties Link kopieren
sophie_emma schreef:
24-04-2018 21:00
Wij hebben een paar maanden voor het zingen eruit gedaan toen ik de pil niet kon gebruiken. Ik ben niet in verwachting geraakt, maar we deden ook heel consequent niet in me klaarkomen als ik vruchtbaar was of er vlakbij.

Het heeft er inderdaad mee te maken of de man goed aanvoelt wanneer hij klaarkomt. Wat het voor ons wel werkbaar maakte, was dat hij sowieso niet altijd in me klaarkwam, ook toen ik wel AC had, maar soms in mijn mond of op lichaam of gezicht. Die manier kenden we dus al, alleen moesten we er nu om denken om het altijd zo te doen.

Was trouwens wel blij toen ik weer aan de pil kon, miste het klaarkomen in me wel na een tijdje,
Ok, als je maar open staat voor een zwangerschap. Dan kun je dit prima gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
24-04-2018 23:59
de pearl index zegt dat bij perfect gebruik coitus interruptus betrouwbaarder is dan condooms (1-4 tegenover 2-5)
pas in de praktijk schiet hij boven condooms uit (die overigens in de praktijk zelf ook een stuk minder goed scoren) (12-38 tegenover 10-15)
dat komt volgens de experts voornamelijk door gebrekkige uitvoering, niet door de aanwezigheid van zaadcellen in voorvocht
Ja en hier zit dus precies de grap: Je kunt een condoom wél perfect gebruiken, maar coïtus interruptus niet.
Alle reacties Link kopieren
sophie_emma schreef:
26-04-2018 11:59
Heel belangrijk is dat je partner goed aanvoelt wanneer het zover is bij hem. Als hij nu altijd in je blijft tot het einde, moet hij zich aanwennen op er op tijd uit te gaan. Als hij nu al soms over je heen spuit in plaats van erin, is hij er al aan gewend en moet hij er alleen om denken dat altijd te doen op je vruchtbare dagen
Dan nog heb je een kans om zwanger te raken door voorvocht.

Als je voor veilig gaat, gebruik je een condoom. Als je dat irritant vindt en je vindt de kans van 15 tot 40% dat je zwanger wordt binnen een jaar acceptabel, dan gebruik je CI.
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
26-04-2018 16:49
Wikipedia zegt dit:

Male latex condom. Typical use failure rate: 18%
(1 of 5) - Perfect use failure rate: 2%
Coitus interruptus. Typical use failure rate: 22%
(1 of 5) - Perfect use failure rate: 4%

Scheelt 4 en 2 procentjes. Overigens beiden best uuh.. eng... 1/5de kans dus...
Voor die lijst komt ook nog een stapel betrouwbaardere zaken zonder hormonen;
https://en.wikipedia.org/wiki/Compariso ... ol_methods
Maar een condoom perfect gebruiken is een eitje. Een CI perfect gebruiken onmogelijk :)
Stampertje12 schreef:
27-04-2018 15:01
Maar een condoom perfect gebruiken is een eitje. Een CI perfect gebruiken onmogelijk :)
Die mening deel ik niet, condooms knappen behoorlijk snel.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
27-04-2018 17:29
Die mening deel ik niet, condooms knappen behoorlijk snel.
Dan gebruik je ze verkeerd: bijvoorbeeld verkeerde maat, zijn ze te heet bewaard (in de volle zon) of zijn het condooms uit het buitenland zonder CE-keurmerk.

Maar dan nog: als je condoom knapt weet je dat hij geknapt is. Dan kun je een MAP halen.

Of je zaadcellen in je lichaam hebt gekregen weet je bij CI in ieder geval niet zeker. Tenzij je zwanger wordt, dan weet je het wel zeker.
Stampertje12 schreef:
27-04-2018 19:18
Dan gebruik je ze verkeerd: bijvoorbeeld verkeerde maat, zijn ze te heet bewaard (in de volle zon) of zijn het condooms uit het buitenland zonder CE-keurmerk.

Maar dan nog: als je condoom knapt weet je dat hij geknapt is. Dan kun je een MAP halen.

Of je zaadcellen in je lichaam hebt gekregen weet je bij CI in ieder geval niet zeker. Tenzij je zwanger wordt, dan weet je het wel zeker.
Natuurlijk weetje het met CI wel zeker, er zit sperma in voorvocht. De dosis is alleen in te schatten of de man binnen of buiten je lijf is klaargekomen.
Sophiever schreef:
28-04-2018 05:35
Natuurlijk weetje het met CI wel zeker, er zit sperma in voorvocht. De dosis is alleen in te schatten of de man binnen of buiten je lijf is klaargekomen.

Ja dat is dus precies het punt wat Stampertje maakt. Bij CI is het een gradatie/inschatting. Er zijn veel verschillende factoren die bij CI de ‘kans van slagen’ bepalen en ook nog eens veel factoren die je niet in de hand hebt (had je ‘m maar in de hand gehad dan was je nu niet ongewenst zwanger). Bij condooms zijn er veel minder factoren die mee spelen en is de kans op correct gebruik gewoon veel groter. En bovendien is het vervolgens veel beter aantoonbaar of het wel of niet gelukt is. Nog even los van het soa-verhaal natuurlijk.
shifty schreef:
28-04-2018 09:58
Ja dat is dus precies het punt wat Stampertje maakt. Bij CI is het een gradatie/inschatting. Er zijn veel verschillende factoren die bij CI de ‘kans van slagen’ bepalen en ook nog eens veel factoren die je niet in de hand hebt (had je ‘m maar in de hand gehad dan was je nu niet ongewenst zwanger). Bij condooms zijn er veel minder factoren die mee spelen en is de kans op correct gebruik gewoon veel groter. En bovendien is het vervolgens veel beter aantoonbaar of het wel of niet gelukt is. Nog even los van het soa-verhaal natuurlijk.
Oh zo.
Stampertje12 schreef:
27-04-2018 15:00
Dan nog heb je een kans om zwanger te raken door voorvocht.

Je kunt niet zwanger worden van voorvocht. Niet.
Amant schreef:
30-04-2018 18:48
Je kunt niet zwanger worden van voorvocht. Niet.
Nee maar wel van de spermacellen dat erin zit.
Sophiever schreef:
30-04-2018 18:53
Nee maar wel van de spermacellen dat erin zit.
Zucht. Je kunt niet zwanger worden van voorvocht. En er zitten niet genoeg spermacellen in het voorvocht om zwanger van te kunnen worden (of zelfs helemaal geen).

Je kunt niet zwanger worden van voorvocht. Niet.
Amant schreef:
30-04-2018 18:58
Zucht. Je kunt niet zwanger worden van voorvocht. En er zitten niet genoeg spermacellen in het voorvocht om zwanger van te kunnen worden (of zelfs helemaal geen).

Je kunt niet zwanger worden van voorvocht. Niet.
Je hebt maar 1 spermacel nodig om zwanger te worden. Het klopt dat de kans klein is om van de hoeveelheid spermacellen in voorvocht zwanger te worden aangezien de meeste de verkeerde kant op zwemmen. Maar klein is niet gelijk aan niet.
Neem het niet van mij aan.
Amant schreef:
30-04-2018 19:08
Neem het niet van mij aan.
Prima :)
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
30-04-2018 19:03
Je hebt maar 1 spermacel nodig om zwanger te worden.

Nee hoor, spermacellen zijn als wielrenners, die redden het alleen in een peloton.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
30-04-2018 19:03
Je hebt maar 1 spermacel nodig om zwanger te worden. Het klopt dat de kans klein is om van de hoeveelheid spermacellen in voorvocht zwanger te worden aangezien de meeste de verkeerde kant op zwemmen. Maar klein is niet gelijk aan niet.
Nee, mits de piemel schoon is, zit er geen sperma in het voorvocht. Voorvocht komt uit een ander reservoir.
Maar piemels zijn vaak niet schoon, zit nog restje sperma achter een randje. En dan glipt dan dus mee naar binnen.

Beetje als een pak melk uit de koelkast pakken en bang zijn, dat er cola in je glas komt. Dat kan alleen er nog een restje cola in het glas zat
lilalinda schreef:
30-04-2018 19:21
Nee, mits de piemel schoon is, zit er geen sperma in het voorvocht. Voorvocht komt uit een ander reservoir.
Maar piemels zijn vaak niet schoon, zit nog restje sperma achter een randje. En dan glipt dan dus mee naar binnen.

Beetje als een pak melk uit de koelkast pakken en bang zijn, dat er cola in je glas komt. Dat kan alleen er nog een restje cola in het glas zat
Wat een vergelijking. :proud:

En natuurlijk is het daar niet schoon, mannen gaan niet in dat buis zitten porren om het schoon te krijgen.
Sophiever schreef:
30-04-2018 19:30

En natuurlijk is het daar niet schoon, mannen gaan niet in dat buis zitten porren om het schoon te krijgen.
Dus is het daar wel schoon. Dat doet je lijf namelijk zelf. Het is gewoon in natuurlijke staat.
Alle reacties Link kopieren
Wat vermoeiend zeg.

Ach doe wat je wil. Hou er rekening mee dat je met voor het zingen de kerk uit gaan tussen de 15 en 40% kans heb om binnen één jaar zwanger te raken, dan raak je in ieder geval niet teleurgesteld als je zwanger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
30-04-2018 19:30
Wat een vergelijking. :proud:

En natuurlijk is het daar niet schoon, mannen gaan niet in dat buis zitten porren om het schoon te krijgen.
Waarmee je dus toegeeft, dat er geen sperma IN voorvocht zit? Dat het restjes zijn van achter een randje?
8-)
lilalinda schreef:
30-04-2018 21:21
Waarmee je dus toegeeft, dat er geen sperma IN voorvocht zit? Dat het restjes zijn van achter een randje?
8-)
Nee. Het zit wel in het voorvocht omdat het in de buis vermengt wordt en het daarmee naar buiten gaat. at het niet gemaakt wordt maakt niets uit.

Bovendien zie ik het niet zitten om een eindeloze discussie hierover te gaan voeren, er is wetenschappelijk literatuur dat er spermacellen in voorvocht zit.
Voorvocht

Voorvocht in closeup op de eikel van een 45-jarige man.
Voorvocht is een helder vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis kan komen zonder dat de man klaarkomt, en ook zonder dat een erectie hoeft op te treden. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren.

Niet iedere man produceert evenveel voorvocht, en de hoeveelheid ervan lijkt ook sterk samen te hangen met de lengte van de seksuele opwinding.

In het voorvocht kan een lage concentratie van zaadcellen voorkomen, vooral wanneer de man sinds zijn laatste zaadlozing nog niet geürineerd heeft. De kans op zwangerschap hierdoor wordt door de NVSH als klein ingeschat. [1] Andere artsen zien in voorvocht wel een gevaar voor zwangerschap [2][3] en raden om die reden af van coitus interruptus.





Wikimedia Commons Zie de categorie Pre-ejaculate van Wikimedia Commons voor mediabestanden over dit onderwerp
Alle reacties Link kopieren
Coitus interuptus veilig?
Zo ben ik destijds per ongeluk gemaakt ;-)
Nee dus. Niet veilig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven