Voor het zingen de kerk uit net zo betrouwbaar als condoom?

23-04-2018 11:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Voor de goede orde wij doen het met condoom maar ik vroeg me iets af. Ik las iets op internet over dat voor het zingen de kerk uit eigenlijk net zo betrouwbaar is als met condoom. Klopt dit eigenlijk wel?

Aan de ene kant geloof ik het want als r een gaatje in t condoom zit. Voel je dat zelf niet en zit het al in je. En met voor het zingen de kerk uit trek je hem er uit. Maar waarom werd er dan altijd gezegd dat dat een onbetrouwbare metbode is? Terwijl er nu juist gezegd wordt van niet?
Het is iets minder veilig dan met condoom en de man moet goed aanvoelen en beheersen.

Je kunt de veiligheid een klein beetje verhogen door na de seks meteen te gaan plassen en grondig je vagina uit te spoelen.
shisha schreef:
23-04-2018 17:13
Het is iets minder veilig dan met condoom en de man moet goed aanvoelen en beheersen.

Je kunt de veiligheid een klein beetje verhogen door na de seks meteen te gaan plassen en grondig je vagina uit te spoelen.

Want je wordt zwanger door je plasbuis...? :@@:
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
23-04-2018 13:59
Vriendin heeft drie kinderen rondrennen. Allemaal onder het mom.....voor het zingen de kerk uit gegaan.
Tis wat je zelf wil he?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-04-2018 21:46
Reden: op de man
8.76% gewijzigd
YouWish schreef:
23-04-2018 17:24
Want je wordt zwanger door je plasbuis...? :@@:
Nee, je spoelt je vagina uit, daar waar de piemel erin gaat.
Gaan plassen was gewoon een eufemisme.
shisha schreef:
23-04-2018 17:30
Nee, je spoelt je vagina uit, daar waar de piemel erin gaat.
Gaan plassen was gewoon een eufemisme.

Hoe spoel je je vagina uit? Met de douchekop?
YouWish schreef:
23-04-2018 17:37
Hoe spoel je je vagina uit? Met de douchekop?
Met bvb je vingers; ik kom met mijn vingers makkelijk tot aan en rondom mijn baarmoedermond en met wat water.
Lukt je dat niet dan zou je zo'n vaginaaldouche kunnen gebruiken.
shisha schreef:
23-04-2018 17:42
Met bvb je vingers; ik kom met mijn vingers makkelijk tot aan en rondom mijn baarmoedermond en met wat water.
Lukt je dat niet dan zou je zo'n vaginaaldouche kunnen gebruiken.


:confused:
In dit soort topics mis ik echt een smily die zijn ogen uit zijn kop jankt van het lachen en vervolgens dood gaat.
YouWish schreef:
23-04-2018 17:09
Dan is ze er bijzonder slecht in.
Hij, toch?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
23-04-2018 17:24
Dan ben je dus gewoon een stomme koe.

Je bedoelt hem toch?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
23-04-2018 17:42
Met bvb je vingers; ik kom met mijn vingers makkelijk tot aan en rondom mijn baarmoedermond en met wat water.
Lukt je dat niet dan zou je zo'n vaginaaldouche kunnen gebruiken.

Whut?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst de vraag: betrouwbaar voor wat? SOA's of zwangerschap?

In beide gevallen geldt: Voor het zingen de kerk uit is minder betrouwbaar dan sex met condoom. Voor SOA's zelfs heel veel minder betrouwbaar.

Wat zegt onderzoek:
Kans op zwangerschap bij gebruik condoom: 2-3%
Bij goed gebruik van een condoom heb je 2-3% kans op zwangerschap tijdens een jaar. Bij redelijk van een condoom heb je 10-15% kans op zwangerschap tijdens een jaar.
Wat is het verschil tussen goed en redelijk gebruik: Als je iedere keer dat je sex hebt een condoom gebruikt en dit op de juiste manier doet, dan is het "goed" gebruik. Redelijk is wat de gemiddelde persoon die condooms gebruikt doet. Dat is niet iedere keer een condoom gebruiken, of het niet goed gebruiken. Dus als je af en toe eens zonder condoom sex hebt, maar meestal mét, schiet die kans omhoog van 2,5 naar 12,5%! 10% erbij dus.

Kans op zwangerschap bij gebruik terugtrekken: 15-40% (gemiddeld 28%)
Een heel stuk minder effectief. Deze kans betekent dat gemiddeld 28% van de vrouwen die coitus interruptus gebruikt binnen een jaar zwanger is. Range is trouwens erg afhankelijk van je leeftijd. Hoe ouder, hoe kleiner de kans dat je uberhaupt zwanger wordt en dat heeft ook effect op de brede spreiding. Een vrouw van 21 heeft zonder anticonceptie 90% kans op zwangerschap binnen een jaar (wanneer ze iedere maand probeert zwanger te worden). Daar gaat tien jaar later toch zo'n 20% vanaf.

Kans op HIV bij goed gebruik condoom met HIV-partner: 0-2%
Bij goed gebruik van een condoom met een sexpartner die HIV-besmet is, heb je gemiddeld tussen de 0 en 2% kans op overdracht van HIV. Bij redelijk gebruik van een condoom is die kans 10-15%.

Kans op HIV bij coitus interruptus met HIV-partner: zeer groot
Er is weinig onderzoek waarbij dit is uitgezocht omdat men in de praktijk niet zoveel risico neemt. Er is immers geen enkele bescherming en dus is de kans zeer groot dat als je partner HIV-besmet is, je dat overbrengt als je zonder condoom sex hebt.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 23:02
9.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus ja, als jij een condoom redelijk gebruikt, dan is de kans misschien bijna even groot als dat je voor het zingen de kerk uit gaan heel goed doet en nooit een foutje maakt en bij voorkeur al dik in de 30 bent.

Maar dat gemiddelde cijfer van 28% en die uitschieters bij onderzoeken naar 40% bij voor het zingen de kerk uit is niet voor niets zo hoog: een foutje is (anders dan bij een condoom) zó gemaakt. En dan heb je meteen een hele hoge kans.

De vraag is hoeveel risico je als vrouw zelf, en als stel samen wil nemen. Trekt hij niet terug, wil je dan een MAP gaan halen? Of als je opeens zwanger bent?

Als ik keuzes heb tussen anticonceptie die me een paar procent kans geeft en die me een kwart kans geeft, dan weet ik het wel...

Verder is het natuurlijk altijd heel leuk en aardig dat hier en daar wat ervaringsdeskundigen rondlopen die met een vingerknip wel of niet zwanger kunnen worden zonder condoom: mazzelaars heb je altijd. Het is dan even de vraag waar je zelf op vertrouwt: een individu die niet ongewenst zwanger is geworden met terugtrekken, of het gemiddelde obv tientallen onderzoeken.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 23:26
25.16% gewijzigd
hankypankyshanghai schreef:
23-04-2018 17:07
Als hij geplast heeft sinds zijn vorige zaadlozing is het net zo betrouwbaar als een condoom. Je kan natuurlijk nog wel soa's overbrengen.
Seksueel Overdraagbare Achterlijkheid?
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 23:13
2.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
23-04-2018 23:00
Seksueel Overdraagbare Onnozelheid?
Als je denkt dat onnozel met een a begint zou ik me daar inderdaad snel op laten testen.
hankypankyshanghai schreef:
23-04-2018 23:05
Als je denkt dat onnozel met een a begint zou ik me daar inderdaad snel op laten testen.
Ik heb het gecorrigeerd. Gelukkig is mijn onnozelheid vooral grammaticaal en niet volslagen idioot op het gebied van seksuele voorlichting.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
23-04-2018 22:56
Dus ja, als jij een condoom redelijk gebruikt, dan is de kans even groot als dat je voor het zingen de kerk uit gaan heel goed doet en nooit een foutje maakt en bij voorkeur al dik in de 30 bent.

Maar dat gemiddelde cijfer van 28% en die uitschieters bij onderzoeken naar 40% bij voor het zingen de kerk uit is niet voor niets zo hoog: een foutje is (anders dan bij een condoom) zó gemaakt. En dan heb je meteen een hele hoge kans.

De vraag is hoeveel risico je als vrouw zelf, en als stel samen wil nemen. Trekt hij niet terug, wil je dan een MAP gaan halen? Of als je opeens zwanger bent?

Als ik keuzes heb tussen anticonceptie die me een paar procent kans geeft en die me een kwart kans geeft, dan weet ik het wel...

Verder is het natuurlijk altijd heel leuk en aardig dat hier en daar wat ervaringsdeskundigen rondlopen die met een vingerknip wel of niet zwanger kunnen worden zonder condoom: mazzelaars heb je altijd. Het is dan even de vraag waar je zelf op vertrouwt: een individu die niet ongewenst zwanger is geworden met terugtrekken, of het gemiddelde obv tientallen onderzoeken.
Bedankt voor je reactie! Ja als het een keer zou misgaan ga ik een MAP halen. Maar zoiezo als ik in me vruchtbare periode komen houden we wel condoom om of hebben we maar gewoon even geen seks
Alle reacties Link kopieren
Maar wow dat percentage is wel hoog van voor het zingen de kerk uit. TErwijl ik juist las op internet dat het eigenlijk even betrouwbaar is al ls een condoom mits je het goed doet natuurlijk. Maar zon hoog percentage (40%) had ik niet verwacht !
Alle reacties Link kopieren
Sarahhhh schreef:
23-04-2018 23:28
Maar wow dat percentage is wel hoog van voor het zingen de kerk uit. TErwijl ik juist las op internet dat het eigenlijk even betrouwbaar is al ls een condoom mits je het goed doet natuurlijk. Maar zon hoog percentage (40%) had ik niet verwacht !
Het probleem is dus dat het vrijwel onmogelijk is om het goed te doen.

Wat betreft de teksten op internet: Er zijn heel veel websites die onzin verkopen. Bedenk dat heel veel websites een ander doel hebben dan jouw beste belang. En er is ook gewoon heel veel onwetendheid (bijvoorbeeld omdat mensen iets ergens gelezen of gehoord hebben en dit vrolijk door blijven promoten zonder te controleren. Denk maar eens aan websites met als achtergrond geloof (juist voor gezinsuitbreiding en vinden dat je niet zelf moet ingrijpen in God's wil), websites die anti-hormoon zijn (zo min mogelijk hormonen gebruiken en dus zoveel mogelijk alternatieven promoten die anders zijn) en websites waarbij alles gaat om het zo goed mogelijk kennen van het eigen lichaam (en dat je dus door je eisprong te meten en te concentreren je lichaam beter in de hand hebt dan andere mensen).

Maar zoek maar beetje rond op google en dan niet naar websites zoals Viva of blogs, maar gewoon websites van overheden, universiteiten en (respectabele) voorlichtingssites. Dan kom je vanzelf achter de echte cijfers.

Helaas is het voor veel mensen moeilijk om door informatie heen te zoeken naar feiten. Je ziet bijvoorbeeld ook al die anti-vaccinatiewebsites die nu de kop op steken, terwijl dit ook bewezen onzin is.
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik kwam op veel sites maarja ook spuiten en slikken en of ik dat nou moet geloven .. heb nu iig ovulatie testen gekocht en net wen lichte streep. Heel licht. Ik blijf even doortesten om te kijken of het oploopt. Wat zou betekenen dat mn cyclus eindelijk normaal word
Alle reacties Link kopieren
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 00:22
Jaa ik kwam op veel sites maarja ook spuiten en slikken en of ik dat nou moet geloven .. heb nu iig ovulatie testen gekocht en net wen lichte streep. Heel licht. Ik blijf even doortesten om te kijken of het oploopt. Wat zou betekenen dat mn cyclus eindelijk normaal word
Spuiten en Slikken haalt één onderzoek aan waaruit blijkt dat normaal gebruik van condooms een licht kleinere kans heeft dan coitus interruptus.

De crux zit hem hier ook weer in het woordje "normaal". Dat is net zoals hierboven "redelijk". Ze gaan er dan vanuit dat je regelmatig het condoom vergeet of verkeerd gebruikt. Dat is dus iets anders dan een condoom góed gebruiken.

Dus ze vergelijken hier: nogal matig condoomgebruik met heel goed terugtrekken.

Laten we wel wezen, als van iedereen die condooms gebruikte 17% (dat is wat ze in het artikel beweren) binnen een jaar zwanger was, dan zou daar toch wel wat meer ophef over zijn. Maar nee, het is dus 17% van de mensen die regelmatig een condoom vergeet om te doen, maar verder wel een condoom gebruikt, raakt gemiddeld zwanger.

Echter, condooms gebruiken heb je zelf in de hand: doe je hem altijd om, dan zit je niet rond die 17% maar rond de 2-3%. En dat percentage is bijvoorbeeld omdat je condoom lek is of scheurt.
Afbeelding Ik val hier van de ene verbazing in de andere.

Voor goede info bekijk je de Pearl Index:
https://www.anticonceptiemethoden.be/pe ... gelijking/

Bij Coïtus interruptus is de kans op zwangerschap 12-38%, bij Condooms 10-15%. Beide dus niet geschikt voor mensen die geen kinderen willen krijgen. Zoals je nu beschrijft hoe jullie er mee omgaan verwacht ik je binnenkort terug voor een nieuw topic.
shisha schreef:
23-04-2018 17:13
Het is iets minder veilig dan met condoom en de man moet goed aanvoelen en beheersen.

Je kunt de veiligheid een klein beetje verhogen door na de seks meteen te gaan plassen en grondig je vagina uit te spoelen.
:HA: Ja, het is maar iets minder veilig :nope: En dat uitspoelen is ook een geweldige anticonceptie.
Alle reacties Link kopieren
Sarahhhh schreef:
24-04-2018 00:22
Jaa ik kwam op veel sites maarja ook spuiten en slikken en of ik dat nou moet geloven .. heb nu iig ovulatie testen gekocht en net wen lichte streep. Heel licht. Ik blijf even doortesten om te kijken of het oploopt. Wat zou betekenen dat mn cyclus eindelijk normaal word
.
Is je cyclus niet normaal dan, dat het 'normaal wordt'? Want dan is het juist heel onbetrouwbaar, lijkt me zo. En je zult dus altijd moeten blijven testen, want je cyclus kan zomaar ineens veranderen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoii kan iemand mij helpen. Hoe kan ik een foto toevoegen? Via mijn telefoon. Heb gister en vandaag een ovulatie test gedaan maar ik weet niet of hij nou oploopt of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven