vreemdgaan.

13-08-2012 08:00 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit al 5jaar in een goede relatie met mijn partner. We hebben een gezinnetje en dat werkt allemaal prima.

Enkel op seksueel vlak gaat het grondig mis. Ik kan de opwinding bij hem niet meer vinden, ik heb te vaak toegegeven zonder zin te hebben, dat seks meer als een verplichting tegenover hem is geworden. Hij brengt ook geen vernieuwing en geeft te weinig aandacht aan mij waardoor ik nooit echt genot kan hebben en na de seks met een leeg gevoel achterblijf. We hebben hier ook al uitgebreid over gepraat. Ik heb hem gezegd wat ik wel en niet graag heb maar toch blijft hij in het zelfde patroon bezig. Als er dan toch iets veranderd zat dit steeds uit mijn initiatief komen.

Ik vraag me dan ook af, ligt het misschien aan mij? Ben ik gewoon niet meer in staat om te genieten van seks.

Sinds kort is er een man op mijn pad gekomen waar ik wel een seksuele aantrekkingskracht voor voel. Maar verder ook niet meer. Wij hebben onlangs een keer seks gehad en die was op een totaal ander niveau dan die met mijn vaste partner. Ik weet dat mijn partner hier nooit iets van te weten mag komen, want hij zou het niet kunnen begrijpen. Dat mijn liefde voor hem totaal los staat van mijn lust tegenover de ander. Ook door te fantaseren over die andere man sta ik ook terug open om seks met mijn vaste partner te hebben. Maar ik blijf toch het gevoel hebben dat ik iets vreselijk heb gedaan, terwijl een deel van mij toch terug verlang naar die andere man. Kunnen jullie misschien jullie inzichten delen. Want ik voel me een emotionele puinhoop voor de moment.
quote:Mopsie41 schreef op 17 augustus 2012 @ 11:16:

[...]

Nee, ik ben niet simpel, ik denk anders. Jammer dat je meteen zo sneert.

Aan houden van verbind ik geen zaken als: pijn, langdurig emotioneel gedoe, één persoon die het onderspit moet delven, iemand tot op het bot kwetsen, je zin doordrijven, maandenlang moeilijk naar elkaar kijken, ontevreden zijn, enz.

Zodra dat aan de orde komt, ben ik inderdaad vertrokken. Want de leuke dingen wegen niet op tegen de dolken die in mijn rug worden gestoken.

Mag je simpel vinden. Ik ben er bijzonder gelukkig mee.

Je vult wel erg veel in, vind je ook niet? Wie heeft het over zin doordrijven, tot op het bot kwetsen, onderspit delven?

Het is geen strijd, het is een relatie, het gaat er niet om wie er wint, maar dat je samen een manier vindt om samen te zijn, omdat je dat wilt.
quote:stout1975 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 11:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="petrageluk in "vreemdgaan."" class="messagelink">petrageluk schreef op 17 augustus 2012 @ 11:04</a>:</b>

[...]

Wie liegt er nou over zoiets simpels als een paar nieuwe schoenen?</div></blockquote>Alle vrouwen die ik ooit ontmoet heb. En ik ken ook maar heel weinig mannen die tegen hun vrouw zeggen dat wel een beetje een dikke kont begint te krijgen. Dan ontmoet je toch echt een bepaald soort vrouwen! Ik heb nog nooit gelogen over een aankoop of wat dan ook! En mijn man zegt dat ik een dikke kont heb, want het is zo. En gelukkig houdt hij van een dikke kont, mijn dikke kont.
En dan bestaan er natuurlijk ook nog gewoon mannen die ondanks je monogame bedoelingen en opgelegde of aangeleerde zedelijke moraal gewoon onweerstaanbaar lekker zijn.

Zie daar maar eens van af te blijven

Toch stout?

Alle gekheid op een stokje, mooie woorden hier dames!
quote:Mopsie41 schreef op 17 augustus 2012 @ 11:16: één persoon die het onderspit moet delven, iemand tot op het bot kwetsen, je zin doordrijven, maandenlang moeilijk naar elkaar kijken, ontevreden zijn, enz.

Zodra dat aan de orde komt, ben ik inderdaad vertrokken. Want de leuke dingen wegen niet op tegen de dolken die in mijn rug worden gestoken.

Mag je simpel vinden. Ik ben er bijzonder gelukkig mee.

Waarom telt de behoefte van de partner van Herfstig zwaarder dan die van haar?

Loop jij trouwens overal zo makkelijk voor weg?
quote:petrageluk schreef op 17 augustus 2012 @ 11:18:

[...]

Dan ontmoet je toch echt een bepaald soort vrouwen! Ik heb nog nooit gelogen over een aankoop of wat dan ook! En mijn man zegt dat ik een dikke kont heb, want het is zo. En

gelukkig houdt hij van een dikke kont, mijn dikke kont.maar wil je daarmee ook zeggen dat je geen 1 relatie kent waarin dit anders gaat en waar het wel zo gebeurd? Ik dus genoeg
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:petrageluk schreef op 17 augustus 2012 @ 11:18:

[...]

Dan ontmoet je toch echt een bepaald soort vrouwen! Ik heb nog nooit gelogen over een aankoop of wat dan ook! En mijn man zegt dat ik een dikke kont heb, want het is zo. En gelukkig houdt hij van een dikke kont, mijn dikke kont.Nou, gefeliciteerd dan maar. Ik vind het oprecht fijn voor je dat het bij jou zo werkt en kennelijk niet ingewikkelder is dan dat. Lijkt me heel prettig. Het lijkt me alleen geen reden om van anderen te eisen dat ze net zo in elkaar zitten als jij of het op dezelfde manier doen. Kennelijk is dat jóuw zwakte, een beperkt inlevingsvermogen in anderen die het minder goed doen dan jij. Dat geeft, niet, zo hebben we allemaal wel wat.
quote:zeb schreef op 17 augustus 2012 @ 11:20:

Toch stout?

Kun je weer niet van me afblijven ouwe rubberslaaf?

het komt mij erg koel over zoals jij over relatie's denkt mopsie daar kan ik me dus niets bij voorstellen, zo makkelijk weg gaan en een relatie verbreken.

Ik zie het tegenwoordig vaker, niet meer het ideaal dan gaan we uit elkaar.

ik zie toch graag dat mensen in een relatie proberen er samen uit te komen ipv zo makkelijk maar een partner aan de kant zetten.
quote:stout1975 schreef op 17 augustus 2012 @ 11:25:

[...]

Kun je weer niet van me afblijven ouwe rubberslaaf?

Hé, dat gaat zo maar niet
Ik weet ook niet over wat voor soort relatie's we het hebben, is het een verkering die je verbreekt omdat het niet werkt of hebben we het over een jarenlange relatie waarin kinderen zijn geboren enz?

Ik ben al zo lang samen met mijn partner dat je een deel bent van elkaar, uit elkaar gaan zou voelen als een stukje geamputeerd worden

Niemand kent me zo goed als mijn man, je kent elkaar verleden. bent met elkaar vergroeit, dan is even uit elkaar gaan echt wel een ander verhaal dan dat je een vriendje aan de kant zet dat je misschien een paar weken/maanden hebt?
@herfstig erg mooie post ik ben er van onder de indruk.

Ik kan me heel goed verplaatsen hoe moeilijk het voor de vreemdganger moet zijn om dit onderwerp aan te snijden.

en begrijp heel goed dat je af en toe denkt had ik mijn mond maar gehouden.

Maar je hebt je relatie wel eens kans gegeven om hier samen aan te kunnen werken. Je zult hier samen een keus in kunnen maken en hoop dat jullie iets kunnen vinden waar jullie beide zich prettig bij voelen.

jullie hebben in ieders geval nog steeds het vertrouwen in elkaar en merk bij mezelf hoe belangrijk dit is.

mocht het ooit uitkomen dat men vreemd is geweest is dit totaal weg en bijna onmogelijk om terug te krijgen.

en denk dat het dan nog veel moeilijker om er samen uit te komen.
Herfstig ik heb niet gezegd dat je relatie niet goed genoeg is, alleen je mist dingen die de relatie overstijgen.

Ik denk, en dat is echt mijn eigen persoonlijke mening, dat het verschil tussen bijv. jou en mij zit in het verloop van het leven.

Ja, ik was vroeger heel nieuwsgierig naar allerlei mannen, ben tussen relaties door lang single geweest en behoorlijk genoten van al die leuke mannen. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd op één of andere manier. (en ik weet ook dat niet alle mensen in bed matchen, ik heb hele fijne minnaars gehad en ronduit slechte)

ik weet dat intimiteit en seks een belangrijk onderdeel zijn binnen een relatie voor mij en ik heb ook relaties gehad waarin dat ontbrak. Ja, ik ben ook wel eens vreemd gegaan, maar het voelde niet goed voor mij. Zelf ben ik ook belazerd en dat was ook geen feest. Open relatie geprobeerd, maar daar ben ik niet geschikt voor. Door al deze ervaringen weet ik goed wat ik zoek binnen een relatie en wat ik te bieden heb.

Mijn wilde haren ben ik kwijt en ik ben bijzonder gelukkig in mijn truttige monogame relatie. Mijn vriend en ik passen goed bij elkaar. In ieder geval voldoende om niet verder te willen kijken.

Ik kan me heel goed voorstellen, dat als je van jongs af aan bij één partner bent, je graag eens verder wil kijken, ontdekken, enz. Ik zou, mezelf kennende, dat ook heel sterk hebben gehad.

Nogmaals, dit is mijn idee. Het hoeft niet zo te zijn.

Ik vind het dan voor jullie alleen heel jammer dat het zo'n pijnlijke toestand is geworden. Ik snap ook dat je bij elkaar wil blijven.

Maar, ik kan dat niet in zo'n situatie. Misschien omdat ik heel andere ervaringen heb in het leven, ben ik vrij simpel geworden. Als je het zo wil noemen.
Mooie post mopsie, dank je.

Het zou kunnen dat het daaraan ligt, dat ik zo jong was. Ik denk het niet, ik keek altijd al wat anders tegen dingen aan dan mensen om me heen. Ik denk ook oprecht anders over seks en relaties dan de meeste mensen. Dat heeft niet zoveel, maar vast wel voor een deel, te maken met het feit dat ik jong een relatie heb gekregen. Ik denk gewoon dat ik wat anders in elkaar zit op dat gebied.
quote:herfstig schreef op 17 augustus 2012 @ 11:18:

[...]

Je vult wel erg veel in, vind je ook niet? Wie heeft het over zin doordrijven, tot op het bot kwetsen, onderspit delven?

Het is geen strijd, het is een relatie, het gaat er niet om wie er wint, maar dat je samen een manier vindt om samen te zijn, omdat je dat wilt.

Herfstig, dat is absoluut zo, maar dat gaat alleen op als beide partners zich in een nieuwe relatiestijl kunnen vinden. Zodra één van beide het niet ziet zitten, breekt er een moeilijke periode aan.

Het wordt hoe dan ook slikken of stikken als één er heel veel moeite mee heeft.
mooie post mopsie!
quote:vaintje schreef op 17 augustus 2012 @ 11:15:

[...]

Het is idd normaal om als je bepaalde dingen mist bij je partner, dat wel bij een ander te kunnen zoeken, als hij bijv niet van zweefvliegen houdt en jij wel, of als jij avonden lang kunt praten over sport en zij niet. Maar alleen dit, als je op dit gebied iets mist, dan is dat ineens heel anders...

klopt is heel normaal dat je die andere dingen kunt doen met andere personen net zogoed als dat voor sex zo is.

maar je vertelt ook aan je partner ik heb met piet gesport en met janne geshopt waarom doe je dat dan niet met sex ?

schijnbaar vind jij ook dat het toch anders is .
quote:wovi12 schreef op 17 augustus 2012 @ 11:42:

[...]

klopt is heel normaal dat je die andere dingen kunt doen met andere personen net zogoed als dat voor sex zo is.

maar je vertelt ook aan je partner ik heb met piet gesport en met janne geshopt waarom doe je dat dan niet met sex ?

schijnbaar vind jij ook dat het toch anders is .

Is dat niet omdat het zo wordt opgelegd door de omgeving, zo iets doe je niet en hoort niet, maar je zou het net zo kunnen zien, stukje plezier delen met een ander.

En dat daar meer bij gevoeld kan worden dat kan net zo goed gebeuren bij die vriend waar je zo goed mee kunt praten, bij die collega van werk of die vriend waar je mee gaat stappen of mee uit eten gaat.
quote:vaintje schreef op 17 augustus 2012 @ 11:22:

[...]

Waarom telt de behoefte van de partner van Herfstig zwaarder dan die van haar?

Loop jij trouwens overal zo makkelijk voor weg?

Nee, beide behoeften tellen even zwaar. Dat maakt het juist zo moeilijk toch?

Beste Vaintje, ik begrijp dat het zo overkomt dat ik makkelijk wegloop. Maar dat is niet zo. Ik heb met heel veel dingen geworsteld binnen relaties en ook daarbuiten. Maar mijn verhalen worden zo lang als ik dat allemaal ga beschrijven.

Nee, ik ben geen wegloper. Ja, ik ben door diepe dalen van verdriet , pijn, depressie gegaan.

Ik ben naar mate ik ouder ben geworden, wel wat sneller geworden met het nemen van beslissingen. Juist omdat ik van mezelf weet dat ik er aan kapot kan gaan, of dat ik een ander enorm veel verdriet aan kan doen. En daar heb ik misschien nog meer moeite mee, dan mijn eigen sores.
quote:wovi12 schreef op 17 augustus 2012 @ 11:42:

[...]

schijnbaar vind jij ook dat het toch anders is .Voor mij persoonlijk voelt het niet héél anders. Mijn partner zou dat echt op deze manier tegen mij kunnen zeggen. Alleen voel je vaak al wel aan dat je partner er níet zo over denkt en dat maakt het wel een stuk lastiger om dit zo te zeggen.
quote:doddie schreef op 17 augustus 2012 @ 11:26:

het komt mij erg koel over zoals jij over relatie's denkt mopsie daar kan ik me dus niets bij voorstellen, zo makkelijk weg gaan en een relatie verbreken.

Ik zie het tegenwoordig vaker, niet meer het ideaal dan gaan we uit elkaar.

ik zie toch graag dat mensen in een relatie proberen er samen uit te komen ipv zo makkelijk maar een partner aan de kant zetten.

Ik begrijp dat ik heel koel over kom, maar ik kan echt zeggen dat dat niet zo is. Als ik van iemand hou, dan ga ik er ook helemaal voor. For better, for worse. Ik kan me emotioneel enorm hechten aan iemand en dan heb ik werkelijk alles voor iemand over.

Maar ik ben ook iemand van onzekerheden, grote bek klein hart.

Wanneer mijn partner vreemd gaat, voel ik dat als een regelrechte aanval op mijn persoon, een afwijzing, niet goed genoeg zijn. Hoeveel rationele redenen er ook worden aangevoerd die misschien niet eens met mij te maken hebben.

Ik kan dat niet loslaten en daarom kan ik dan beter de relatie verbreken.

Ga ik zelf vreemd, dan weet ik dat ik iets essentieels mis binnen de relatie. Iets wat al uitvoerig besproken is, maar waar niets aan gedaan wordt of kan worden. Ik heb het dan over een proces van jaren. Ik ben geen type om langdurig vreemd te gaan, omdat het zo tegen mijn eigen ideeën indruist. Dan wordt het tijd voor mij om te gaan, want ik maak zowel mijzelf als mijn partner niet gelukkig.

Ik stap dus niet zomaar op.........daar gaan lange wegen aan vooraf.
quote:herfstig schreef op 17 augustus 2012 @ 11:47:

[...]

Voor mij persoonlijk voelt het niet héél anders. Mijn partner zou dat echt op deze manier tegen mij kunnen zeggen. Alleen voel je vaak al wel aan dat je partner er níet zo over denkt en dat maakt het wel een stuk lastiger om dit zo te zeggen.

Precies. Ik vind het verdomd moeilijk om te zeggen, en daar heb ik mijn redenen voor die ik hier niet wil vertellen.

En echt, vreemdgaan is niet de makkelijke uitweg, het is verdomd moeilijk. Ik zal het dan ook niemand aanraden.
quote:Sensual_D schreef op 17 augustus 2012 @ 11:01:

[...]

Er is nog nooit iemand geweest die jou veroordeeld op jouw keuze om monogaam te blijven.. Ik kan me prima verplaatsen in mensen die monogaam zijn..

Sterker nog .. IK BEN MONOGAAM

Druist het dan niet tegen je natuur in, dat je een niet monogame oplossing hebt gekozen? Ben je dan niet voortdurend met jezelf in conflict?

Ter verduidelijking: ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Dat weet je. Maar ik kon het niet, langdurig iemand anders erbij. Ik ging daar zelf aan kapot om diverse redenen. Ik ben trouwens ook slecht in liegen en dingen verborgen houden, dus ik ben sowieso de Sjaak als ik buiten de oevers treed.
Mopsie, je bent best leuk als je die rechtlijnigheid wat laat varen Veel prettiger om te lezen dat er wat kwetsbaarheid in zit.
eens met herfstig, zit nu veel meer hart in je verhaal mopsie.
quote:herfstig schreef op 17 augustus 2012 @ 12:14:

Mopsie, je bent best leuk als je die rechtlijnigheid wat laat varen Veel prettiger om te lezen dat er wat kwetsbaarheid in zit.

Dankjewel! Laat ik het zo zeggen, juist door mijn enorme overgevoeligheid heb ik die rechtlijnigheid ontwikkelt om mezelf houvast te geven. Anders ben ik echt zo'n ongeleid emotioneel projectiel.

Echt, ik snap heel goed de diverse beweegredenen waarom mensen kiezen voor vreemdgaan. Ik heb me er zelf schuldig aan gemaakt. Nieuwsgierigheid, slechte/geen seks in de relatie, dingen willen ontdekken ook al is de seks wel goed, nieuwe aandacht en spanning, verliefdheid, enz. Daarmee gaat gepaard: (bij mij dan), schuldgevoelens, het moeilijk hebben met het niet eerlijk zijn, het verbreken van een vertrouwensband.

Maar ik ken ook de andere kant: de voor mij alles verwoestende knak in mijn zelfvertrouwen, het verraden voelen, het niet goed genoeg voelen, aan de kant gezet voelen, het niet gewaardeerd voelen, de onmacht, het gevoel verloren te hebben.

Ik persoonlijk kan met beide situaties helemaal niks. Noem het een tekortkoming of simpelheid.

ik weet ook waar dit alles vandaan komt bij mij, maar dat is verder voor niemand boeiend om te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven