Weg pil, maar wat nu?

09-01-2016 20:03 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Bijna 15 maanden geleden ben ik bevallen van mijn zoontje. Ik ben toen weer begonnen met de pil, de laatste weken/maanden heb ik medicijnen geslikt (naproxen) na het trekken van verstandskiezen. Ik kreeg hierdoor steeds doorbraakbloedingen, dus begon steeds weer met een nieuwe pilstrip. Ook heb ik de laatste weken veel hoofdpijn en heb ik de dokter benaderd, die zei dat mijn pil gewoon "goed" was en het misschien komt omdat mijn lichaam zich nog steeds hersteld (voor zo ver dat waar is) maar ik wil geen pil meer, en een alternatief is er natuurlijk wel maar daar voel ik me gewoon niet prettig bij en durf ik niet. Ik weet ook al geruime tijd dat ik maar 2 kindjes wil en daarna wil ik mij laten sterilisseren. Maar gezien mijn leeftijd duurt dat nog een tijd. Nou ben ik dus helemaal van de pil af, en gebruiken we nog "niks" we hebben wel seks, maar mijn vriend komt niet in mij klaar. (ja ik weet dat je ook zwanger kunt worden van voorvocht) maar ik laat mijn vriend voor de seks plassen, zodat de leiders "schoon" zijn. Nou wil ik eens van jullie weten in hoeverre deze methode, veilig is. Toen ik de pil nog wel slikte kwam mijn vriend ook niet klaar in mij, pas toen we besloten voor een kindje te gaan hebben we dat gedaan. Mijn vriend voelt zelf heel goed aan wanneer hij klaarkomt, en soms voelt hij het aankomen maar moet ik het laatste "stukje" helpen. Ik zie dit (op voorvocht na) als veilig. Maar ben erg benieuwd naar jullie meningen.
Bi sonraki hayatimda gel.
Mocht als je zwanger raakt het kind welkom zijn en jullie zijn er dan ook oprecht blij mee zijn dan lijkt me met deze methode niks aan de hand.

Steriliseren bij een man is toch een kleinere ingreep of heb ik dit mis?
quote:Rooss4.0 schreef op 09 januari 2016 @ 20:46:

[...]

En daar zal de pil niet aan hebben bijgedragen denk je? De pil is 99% veilig bij goed gebruik. Dat je hier heel veel topics leest over zwanger door de pil heen geeft te denken over het onnozele gebruik van veel mensen.

Als je wilt weten of zingen en de kerk goed werkt moet je even met mijn oma gaan praten, 14 stuks schoon aan de haak.De pil heeft daar zeker een rol in gespeeld denk ik, maarja, dat weet ik natuurlijk ook niet 100% zeker gezien we toen ook al voor het zingen de kerk uit toepastte. Jeetje 14! kinderen dat zijn er nogal wat, dat heeft dus niet geholpen :P
Wel gezellig hoor, zo'n grote familie!
quote:OummieAA schreef op 09 januari 2016 @ 20:50:

Mocht als je zwanger raakt het kind welkom zijn en jullie zijn er dan ook oprecht blij mee zijn dan lijkt me met deze methode niks aan de hand.

Steriliseren bij een man is toch een kleinere ingreep of heb ik dit mis?Ik neem aan van wel, maar het is iets wat ik graag wil, omdat ik wel verder denk, ik weet namelijk heel stellig dat ik maar 2 kinderen wil, maar mochten mijn vriend en ik uit elkaar gaan(wat ik niet hoop) en mijn vriend treft iemand waar hij graag nog een kindje mee wil, gun ik hem dat. Ik weet nu al dat ik dat écht niet wil. Vandaar mijn besluit.
quote:Rooss4.0 schreef op 09 januari 2016 @ 20:52:

Wel gezellig hoor, zo'n grote familie! Dat geloof ik graag! Vooral de familie uitjes lijken mij erg leuk vanwege de groepskorting haha
Je zou ook nog kunnen denken aan een pessarium. Alleen denken helpt trouwens niet want zo'n ding moet je wel ff erin prutsen voor de daad.
quote:ime21 schreef op 09 januari 2016 @ 20:51:

[...]

De pil heeft daar zeker een rol in gespeeld denk ik, maarja, dat weet ik natuurlijk ook niet 100% zeker gezien we toen ook al voor het zingen de kerk uit toepastte. Jeetje 14! kinderen dat zijn er nogal wat, dat heeft dus niet geholpen :P

Natuurlijk heeft de pil daaraan bijgedragen!

haal die herkenbare foto even weg...
quote:spinnekop schreef op 09 januari 2016 @ 21:03:

[...]

Natuurlijk heeft de pil daaraan bijgedragen!

haal die herkenbare foto even weg...Gedaan.
quote:OummieAA schreef op 09 januari 2016 @ 20:50:

Steriliseren bij een man is toch een kleinere ingreep of heb ik dit mis?Essure is in 5 minuten gepiept. Heb ik ook laten doen. Ik stond letterlijk na 5 minuten buiten de behandelkamer.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:O.L.L.A schreef op 09 januari 2016 @ 21:12:

[...]

Essure is in 5 minuten gepiept. Heb ik ook laten doen. Ik stond letterlijk na 5 minuten buiten de behandelkamer.Oh, dat wist ik niet.. Ga ik me daar eens in verdiepen
Je bent natuurlijk vrij om te kiezen wat je wel/niet wilt gebruiken, maar het is mij niet zo duidelijk waarom je de pil niet wilt gebruiken. Maar goed, zoals Crazyzatlady als schreef, er zijn veel alternatieven:quote:

Implanon

Prikpil

Condooms (geen bijwerkingen maar niet erg praktisch in een vaste relatie)

Nuvaring.

Voor het zingen de kerk uit, dat snap ik niet. Het is sowieso onbetrouwbaar. Als je wel een voorbehoedsmiddel gebruikt, helpt dat weinig. En als je niks gebruikt, helpt het ook weinig. Dus dat zou ik maar laten, dan kan hij gewoon lekker in je klaarkomen. Wel zo intiem.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
quote:Zebra123 schreef op 09 januari 2016 @ 20:17:

Het is niet veilig dat snap je toch wel?

En eerst plassen zodat de 'leiders' schoon zijn, je weet toch wel dat dat uit een ander gaatje komt?

Je kan voorvocht niet uitplassen

Alsof het er dan tijdens de seks niet meer uitkomt ofzo..

Dat je je vriend laat plassen van te voren snap ik ook niet helemaal

Wel fijn een lege blaas maar meer dan dat .....
quote:ecam2015 schreef op 09 januari 2016 @ 21:20:

[...]

Dat je je vriend laat plassen van te voren snap ik ook niet helemaal

Wel fijn een lege blaas maar meer dan dat .....

Gelezen.. Of het waar is weet ik niet hoor,

http://mens-en-gezondheid ... anger-door-voorvocht.html
Voor het zingen de kerk uit is in theorie en bij zorgvuldige toepassing heel veilig.

Als het fout gaat is er gewoon te laat teruggetrokken. Of eerder klaargekomen en niet geplast tussendoor.
Ab imo pectore
quote:Rooss4.0 schreef op 09 januari 2016 @ 20:46:

[...]

En daar zal de pil niet aan hebben bijgedragen denk je? De pil is 99% veilig bij goed gebruik. Dat je hier heel veel topics leest over zwanger door de pil heen geeft te denken over het onnozele gebruik van veel mensen.

Als je wilt weten of zingen en de kerk goed werkt moet je even met mijn oma gaan praten, 14 stuks schoon aan de haak.Met 14 kinderen is er gewoon keihard in de kerk gezongen hoor
Ab imo pectore
quote:bugs schreef op 09 januari 2016 @ 21:17:

Je bent natuurlijk vrij om te kiezen wat je wel/niet wilt gebruiken, maar het is mij niet zo duidelijk waarom je de pil niet wilt gebruiken. Maar goed, zoals Crazyzatlady als schreef, er zijn veel alternatieven:

[...]

Voor het zingen de kerk uit, dat snap ik niet. Het is sowieso onbetrouwbaar. Als je wel een voorbehoedsmiddel gebruikt, helpt dat weinig. En als je niks gebruikt, helpt het ook weinig. Dus dat zou ik maar laten, dan kan hij gewoon lekker in je klaarkomen. Wel zo intiem.Pil : Omdat ik gewoon merk dat ik mezelf er niet meer door ben, en na mijn zwangerschap had ik heel erg de hoop dat ik misschien geen last meer had van heftige pijnen tijdens de ontrekkingsbloeding. Mijn weeen waren niks in vergelijking met die pijn.
quote:emmylou schreef op 09 januari 2016 @ 21:25:

Voor het zingen de kerk uit is in theorie en bij zorgvuldige toepassing heel veilig.

Als het fout gaat is er gewoon te laat teruggetrokken. Of eerder klaargekomen en niet geplast tussendoor.Zoals ik in mijn OP al aangaf, vriend voelt het goed aankomen, en komt dus klaar op mijn buik, soms denkt hij dat hij komt en trekt hij hem terug maar komt het niet dan doe ik het verder tot hij wel komt. En plassen voor de seks ( en na) doet hij.
Maar los van het feit of plassen helpt en zingen voor de kerk en welke methode nog meer....

Waarom zou je het jezelf aan willen doen iedere maand twijfels te hebben of je zwanger bent of kan zijn?

je hebt toch ook een ring voor vrouwen die je in moet brengen ?

Nuva of zo iets ? Ooit eens gelezen dacht ik....
Spiraaltje. Mijn vrouw bevalt dat erg goed. Veilig, niet meer ongesteld, weinig gedoe. Ook vrienden/kennissen van ons zijn daar tevreden over.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
quote:ecam2015 schreef op 09 januari 2016 @ 21:33:

Maar los van het feit of plassen helpt en zingen voor de kerk en welke methode nog meer....

Waarom zou je het jezelf aan willen doen iedere maand twijfels te hebben of je zwanger bent of kan zijn?

je hebt toch ook een ring voor vrouwen die je in moet brengen ?

Nuva of zo iets ? Ooit eens gelezen dacht ik....Ik zou daar geen twijfels van hebben, als het zo is, dan is het zo. en neem ik mijn verantwoordelijkheid. Ja dat is de Nuvaring, maar ik wil geen hormonen meer. En bij een vriendin is hij een keer losgeraakt en zij is toen zwanger geraakt, en heeft arbortus gepleegd. En als ik ergens bang voor ben is het wel voor losgeraakte dingen, hetzij condooms hetzij nuvaringen.
quote:bugs schreef op 09 januari 2016 @ 21:38:

Spiraaltje. Mijn vrouw bevalt dat erg goed. Veilig, niet meer ongesteld, weinig gedoe. Ook vrienden/kennissen van ons zijn daar tevreden over.En welke spiraal heeft jou vrouw? Ik hoor er namelijk verschillende meningen over in mijn omgeving (allemaal andere spiraaltjes)
quote:ime21 schreef op 09 januari 2016 @ 21:43:

[...]

Ik zou daar geen twijfels van hebben, als het zo is, dan is het zo. en neem ik mijn verantwoordelijkheid. Ja dat is de Nuvaring, maar ik wil geen hormonen meer. En bij een vriendin is hij een keer losgeraakt en zij is toen zwanger geraakt, en heeft arbortus gepleegd. En als ik ergens bang voor ben is het wel voor losgeraakte dingen, hetzij condooms hetzij nuvaringen.

Nee ik bedoel niet of je je verantwoording neemt.

Ik bedoel dat je op dit moment niet voor een geplande zwangerschap gaat toch?

De methode die jullie toepassen geeft toch een bepaalde kans op een zwangerschap.

Ik zou er toch wel wat onrustig van worden, aangezien ik zonder pil erg onregelmatig menstrueer en dus nooit weet wanneer ik dat rode kruis kan verwachten.
quote:ecam2015 schreef op 09 januari 2016 @ 21:50:

[...]

Nee ik bedoel niet of je je verantwoording neemt.

Ik bedoel dat je op dit moment niet voor een geplande zwangerschap gaat toch?

De methode die jullie toepassen geeft toch een bepaalde kans op een zwangerschap.

Ik zou er toch wel wat onrustig van worden, aangezien ik zonder pil erg onregelmatig menstrueer en dus nooit weet wanneer ik dat rode kruis kan verwachten.Nee dat is waar het zou dan niet gepland zijn. qua cyclus weet ik dat niet want ik ben nog maar net gestopt (1week) maar toen ik stopte om zwanger te raken werd ik precies 28 dagen later weer voor het eerst ongesteld. Dat verwacht ik nu ook, maar zeker weten doe ik het niet. Omdat ik dus niet weet hoe mijn lichaam zal reageren dit keer ivm de zwangerschap, neem aan dat dat een rol kan gaan spelen in de cyclus na zo'n periode met pil, en nu ineens weer zonder.
Wat ik vooral lees is dat je erg tevreden bent over de voor het zingen de kerk uit. Lekker blijven doen dan. Maar niet komen klagen als je zwanger wordt terwijl het nog niet helemaal gewenst is.

Condooms doen niet zeer. Geen hormonen en vooral met jullie huidige methode hartstikke veilig. Dus ik snap niet dat jullie die nog niet gebruiken.

Jullie doen roulette.
Als je nog 'n extra kind wil voor je je laat steriliseren, dan ga je er toch gewoon nu voor, dan ben je daarna tenminste klaar en kunnen jullie je laten helpen.

Of laat anders 'n implanon of mirena zetten als je nog even wil wachten. Voor 't zingen de kerk uit is niet veilig.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven