Weg pil, maar wat nu?

09-01-2016 20:03 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Bijna 15 maanden geleden ben ik bevallen van mijn zoontje. Ik ben toen weer begonnen met de pil, de laatste weken/maanden heb ik medicijnen geslikt (naproxen) na het trekken van verstandskiezen. Ik kreeg hierdoor steeds doorbraakbloedingen, dus begon steeds weer met een nieuwe pilstrip. Ook heb ik de laatste weken veel hoofdpijn en heb ik de dokter benaderd, die zei dat mijn pil gewoon "goed" was en het misschien komt omdat mijn lichaam zich nog steeds hersteld (voor zo ver dat waar is) maar ik wil geen pil meer, en een alternatief is er natuurlijk wel maar daar voel ik me gewoon niet prettig bij en durf ik niet. Ik weet ook al geruime tijd dat ik maar 2 kindjes wil en daarna wil ik mij laten sterilisseren. Maar gezien mijn leeftijd duurt dat nog een tijd. Nou ben ik dus helemaal van de pil af, en gebruiken we nog "niks" we hebben wel seks, maar mijn vriend komt niet in mij klaar. (ja ik weet dat je ook zwanger kunt worden van voorvocht) maar ik laat mijn vriend voor de seks plassen, zodat de leiders "schoon" zijn. Nou wil ik eens van jullie weten in hoeverre deze methode, veilig is. Toen ik de pil nog wel slikte kwam mijn vriend ook niet klaar in mij, pas toen we besloten voor een kindje te gaan hebben we dat gedaan. Mijn vriend voelt zelf heel goed aan wanneer hij klaarkomt, en soms voelt hij het aankomen maar moet ik het laatste "stukje" helpen. Ik zie dit (op voorvocht na) als veilig. Maar ben erg benieuwd naar jullie meningen.
Bi sonraki hayatimda gel.
Ik wil dus ook van de pil af, maar zie dit absoluut als niet veilig. Ken er meerdere die zo zwanger geraakt zijn. Als je dat niet wilt zou ik de gok niet nemen.
"Wij doen voor het zingen de kerk uit, is dat een veilige methode?" bedoel je dus eigenlijk.

Hartstikke veilig.

Als het niet erg is om zwanger te worden.
Onveilig. Gebruik dan op zijn minst een condoom. Hoewel dat ook geen 100 procent garanties geeft. Vriendin van mij was ook overtuigd van deze methode. 2 abortussen en een ongeplande zwangerschap van een scharrel later niet meer...
quote:OummieAA schreef op 09 januari 2016 @ 20:06:

Ik wil dus ook van de pil af, maar zie dit absoluut als niet veilig. Ken er meerdere die zo zwanger geraakt zijn. Als je dat niet wilt zou ik de gok niet nemen.Wat ga jij als alternatief gebruiken als ik vragen mag? En waarom specifiek die.
quote:Glinstering schreef op 09 januari 2016 @ 20:07:

Onveilig. Gebruik dan op zijn minst een condoom. Hoewel dat ook geen 100 procent garanties geeft. Vriendin van mij was ook overtuigd van deze methode. 2 abortussen en een ongeplande zwangerschap van een scharrel later niet meer...Condoom zou in deze dan wel veilig zijn denk ik, gezien vriend toch niet in mij klaarkomt (ook niet toen wij condooms gebruikten na de bevalling icm pil) zekere voor het onzekere namen we toen. Ik ben welliswaar niet overtuigd van deze methode maar ben benieuwd naar de visie van anderen hierop. Dat van jou vriendin vind ik dan wel weer sneu..
Waarom geen condooms. Ik snap echt niet dat mensen denken dat voor het zingen de kerk uit veilig is. Plassen voor de seks??? Ik vind het echt heel erg dom.
Ook hier het probleem.

Momenteel zwanger maar erna?

Ik ben zwaar TEGEN de pil omdat mijn lichaam hier niet tegen kon.

Slikte hem al 11 jaar.

Je hebt zoveel mogelijkheden maar zoek maar eens uit welke voor jou werkt.

Aangezien er aan alles zoveel bijwerkingen zitten.

Implanon

Prikpil

De pil

Condooms (geen bijwerkingen maar niet erg praktisch in een vaste relatie)

Nuvaring.

En voor het zingen de kerk uit, lijkt me toch inderdaad niet veilig.
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Het is niet veilig dat snap je toch wel?

En eerst plassen zodat de 'leiders' schoon zijn, je weet toch wel dat dat uit een ander gaatje komt?

Je kan voorvocht niet uitplassen

Alsof het er dan tijdens de seks niet meer uitkomt ofzo..
quote:Crazycatlady082016 schreef op 09 januari 2016 @ 20:12:

Condooms (geen bijwerkingen maar niet erg praktisch in een vaste relatie)

Tsja, een condoom niet praktisch in een vaste relatie? Minder lastig dan een ongewenste zwangerschap denk ik.

Als alle andere middelen geen optie zijn, kom je toch uit bij óf condooms, óf geheelonthouding.
Nee, zingen voor de kerk uit is niet veilig.

En een vd minst onveilige methodes..en van dat eerst plassen heb ik helemaal nog nooit gehoord, wat een kul.

Gebruik dan voorlopig een condoom totdat jullie een keuze hebben gemaakt welke anticonceptie bij jullie past?

Ik gebruik inmiddels alweer 2jr condooms als voorbehoedsmiddel met vriend. Ik wil niet aan de pil en wij willen ook nog geen kids dus je moet dan wat he ;)
Sorry hoor maar je bent geen tiener meer die de les seksuele voorlichting heeft gemist.
Nee in theorie is het niet veilig. Maar dat weet jij zelf ook wel volgens mij!

Hier ging het wel altijd goed, 8 jaar een relatie waarvan 6 jaar aan de pil. Toen gestopt ivm kinderwens maar de eerste paar maanden ook voor het zingen de kerk uit gedaan en ging goed. We hadden het toen niet erg gevonden als ik zwanger was geworden maar was benieuwd naar Mijn cyclus. Toen 1x in mij klaargekomen en direct zwanger. Bij volgende zwangerschap precies zo. Dus bij ons werkte het. Nu, met 2 kinderen, is het echt klaar dus condooms. Want wil ook niet meer aan de pil
quote:suuz393 schreef op 09 januari 2016 @ 20:17:

[...]

Tsja, een condoom niet praktisch in een vaste relatie? Minder lastig dan een ongewenste zwangerschap denk ik.

Als alle andere middelen geen optie zijn, kom je toch uit bij óf condooms, óf geheelonthouding.

Zeker waar.

Vandaar ook mijn interesse in dit topic.

Wij komen ook alleen uit bij condooms.

Vooral omdat die hormoonvrij zijn....

En uiteraard, ongewenste zwangerschap zit je niet op te wachten.

Maar condooms zijn niet voor iedereen weggelegd. Denk aan allergieën etc.

En erg aantrekkelijk vind ik het ook niet.

Maar ja, alles beter dan... Voor het zingen...
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Waarschijnlijk worden het hier gewoon condooms. Dit vanwege het feit dat we nog niet 100% zeker weten of we echt geen derde willen. En mochten we dit wel willen gaat het vanwege onze leeftijd geen jaren duren, dus dan vallen er al veel opties af.
met condoom vrijen en dan niet laten klaarkomen in je. gewoon veilig,

Ik vind de pil ook niet 100% veilig hoor.. Mijn moeder is zwanger geworden terwijl ze de pil gewoon netjes op vaste tijdstip slikte.

En ook een vriendin is zwanger geworden van de pil..
Dat plassen slaat op het feit dat als een man geejaculeerd heeft, er spermacellen in zijn buis kunnen blijven steken. Dit kan er dan weer uit komen tijdens het voorvocht, wanneer je weer seks hebt zonder geplast te hebben. Dus dat brengt risico met zich mee, vooral als je de voor het zingen de kerk uit gaat methode gebruikt.
Er zit volgens de Pearl-index niet veel verschil tussen coïtus interruptus en condoomgebruik, TO. Periodieke onthouding heeft ook een vrij goede score.

Als je het niet erg vindt om zwanger te worden, uiteraard.
Ik vind het wel erg leuk dat mensen haar dom noemen, wat ze zegt klopt.

Zelf dus maar terug de schoolbanken in? Urinezuur dood zaadcellen die eventueel achtergebleven zijn en nog in leven zijn.

Dus als je voor de tweede ronde gaat op 1 avond zonder dat de man tussendoor gaat plassen kan je van voorvocht zwanger raken.

De reden waarom het toch vaak fout gaat is omdat niet op tijd terug getrokken wordt bij een orgasme.

Al jaren hanteren wij deze methode, 2 keer zwanger geweest en dat was nadat we bewust gekozen hadden om zwanger te willen raken.
als je toch nog een tweede wilt, dan deze laten komen, daarna kun jij of je vriend, of beide zich laten steriliseren.

Klaar!

en verder, neuken brengt kinderen met zich mee, alle levende wezens zijn daar op ingericht, helaas gaat er soms iets fout, en kan men moeilijk zwaneger worden, maar dat zijn uitzonderingen
Ik dacht altijd dat ik een laag libido had (slikte de pil vanaf mijn 17e)...14 jaar later ben ik met de pil gestopt en mijn libido slaat nu de pan uit! Ik ga never nooit meer terug naar de pil, ga liever zonder al die hormonen. Mijn man ziet ook de voordelen

We gebruiken de 'voor het zingen de kerk uit' methode, ik hou mijn cyclus in de gaten (via een app) en gebruik condooms rond de eisprong. Het gaat al een jaar goed. Fingers crossed dat het zo blijft!

(Nu moet ik er bij zeggen dat mocht ik plotseling toch zwanger raken, het kind gewoon welkom zou zijn. Ik zit in een stabiele relatie.)
quote:Damselindistress schreef op 09 januari 2016 @ 20:20:

Sorry hoor maar je bent geen tiener meer die de les seksuele voorlichting heeft gemist.Dat zeg ik ook niet, ik vraag dit, omdat er oudere topics hier op het forum zijn over deze methode, waarbij de meningen ook heel verdeeld zijn. Ik weet zelf ook wel dat het niet veilig is, maar volgens mij is tegenwoordig niets meer veilig, want of zwanger door gescheurd condoom, pil vergeten of zelfs door de pil heen. Ik ben al bijna 6 jaar samen met mijn vriend, en voor wij zwanger wilde worden zat ik al ruim 4 jaar aan de pil, en doen we hetzelfde als wat wij nu doen, alleen was ik destijd dubbel beschermd, toen ben ik ook niet zwanger geworden. Ik ben mij gewoon aan het orrienteren, het is ook niet dat we als konijnen bezig zijn ofzo, nee de seks is flink afgenomen sinds we een kleintje hebben en vriend vaak snachts werkt.
quote:Muggle schreef op 09 januari 2016 @ 20:35:

Ik dacht altijd dat ik een laag libido had (slikte de pil vanaf mijn 17e)...14 jaar later ben ik met de pil gestopt en mijn libido slaat nu de pan uit! Ik ga never nooit meer terug naar de pil, ga liever zonder al die hormonen. Mijn man ziet ook de voordelen

We gebruiken de 'voor het zingen de kerk uit' methode, ik hou mijn cyclus in de gaten (via een app) en gebruik condooms rond de eisprong. Het gaat al een jaar goed. Fingers crossed dat het zo blijft!

(Nu moet ik er bij zeggen dat mocht ik plotseling toch zwanger raken, het kind gewoon welkom zou zijn. Ik zit in een stabiele relatie.)Fijn zo'n reactie, hier heb ik ook echt iets aan.Ik slik hem vanaf mijn 16de, met een 9 mnd tussenstop en ben nu 21. Daarvoor was ik "vrolijker"en meer mezelf, had ik nooit last van buik en rugpijn tijdens mijn menstruatie, Dat van de cyclus is idd een handige:) Hier zou het ook mocht het zo zijn niet erg zijn, hoewel we liever wat langer er tussen zouden willen.
quote:ted63 schreef op 09 januari 2016 @ 20:35:

als je toch nog een tweede wilt, dan deze laten komen, daarna kun jij of je vriend, of beide zich laten steriliseren.

Klaar!

en verder, neuken brengt kinderen met zich mee, alle levende wezens zijn daar op ingericht, helaas gaat er soms iets fout, en kan men moeilijk zwaneger worden, maar dat zijn uitzonderingenIk ben zelf nog te jong, en mijn vriend en ik hebben beide besloten dat ik mijzelf ga laten steriliseren. ( mijn vriend is overigens ook jong maar hij zou evt al wel mogen lees ik zojuist op internet)
quote:ime21 schreef op 09 januari 2016 @ 20:36:

[...]

voor wij zwanger wilde worden zat ik al ruim 4 jaar aan de pil, en doen we hetzelfde als wat wij nu doen, alleen was ik destijd dubbel beschermd, toen ben ik ook niet zwanger geworden.

En daar zal de pil niet aan hebben bijgedragen denk je? De pil is 99% veilig bij goed gebruik. Dat je hier heel veel topics leest over zwanger door de pil heen geeft te denken over het onnozele gebruik van veel mensen.

Als je wilt weten of zingen en de kerk goed werkt moet je even met mijn oma gaan praten, 14 stuks schoon aan de haak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven