Fit blijven in de lockdown. Wie doet mee ?

14-12-2020 17:34 1031 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan dus weer in lockdown.

Maar deze keer ga ik niet weer kilo's aankomen, nee. Ik wil zelfs beetje afvallen, fit worden en blijven. Fit 2021 in. Geen excuses en gebrek aan discipline, gewoon door blijven trainen.

Ik heb thuis weerstandsbanden, losse gewichten, fitness matje en mijn vriend neemt zijn fitnessbankje en losse gewichten mee.

Geen excuses: deze keer blijf ik fit.

Wie doet er mee?

Sluit je aan in dit motivatietopic.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
14-12-2020 18:47
Ga Verhuizen dan ben je zo 10 kilo kwijt.
Haha wel goed al dat sjouwen ja.
Ik doe mee!
Ben (in de winter) niet echt iemand die graag buiten sport, maar denk niet dat ik er onderuit kom... Wandelen, skeeleren en (ik haat het maar ga het tóch proberen) hardlopen. Bah!
Goede warkout video's zijn welkom dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik had het me ook al voorgenomen. Ik wandel al wel veel maar wil weer oefeningen gaan doen met de 7M workout app en dan toch maar buiten bij het buitensportterrein gaan sporten.
Ik moet ook echt afvallen maar dat is niet eens de grootste motivatie ik voel me geestelijk gewoon beter als ik het wel doe.
Alle reacties Link kopieren
Sommelier schreef:
14-12-2020 18:55
Ik doe mee!
Ben (in de winter) niet echt iemand die graag buiten sport, maar denk niet dat ik er onderuit kom... Wandelen, skeeleren en (ik haat het maar ga het tóch proberen) hardlopen. Bah!
Goede warkout video's zijn welkom dus!
OptimaVita (ene Marloes die sportinstructrice en diëtist is) heeft een kanaal op YouTube. Zij deelt regelmatig goede workouts en tips.
mick87 schreef:
14-12-2020 18:42
Ik zit eraan te denken ook nog een kettlebel te bestellen. Die zijj handig voor verschillende oefeningen. Twijfel tussen 8 of 10kg
Ligt eraan of je naast de 2 arm oefeningen ook 1 arm oefeningen met hetzelfde gewicht wil doen.
Ik heb 8 kg, ben wel ouder en weeg niet veel. Een paar jaar geleden had ik 10 kg en die was net te zwaar. Voor 1 arm oefeningen heb ik een 4 kg kettlebell.
Belangrijk is dat de techniek belangrijk is want er zijn veel mensen met een slechte techniek en daardoor blessures.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
14-12-2020 19:22
Ligt eraan of je naast de 2 arm oefeningen ook 1 arm oefeningen met hetzelfde gewicht wil doen.
Ik heb 8 kg, ben wel ouder en weeg niet veel. Een paar jaar geleden had ik 10 kg en die was net te zwaar. Voor 1 arm oefeningen heb ik een 4 kg kettlebell.
Belangrijk is dat de techniek belangrijk is want er zijn veel mensen met een slechte techniek en daardoor blessures.
Ze zijn online allemaal uitverkocht
Alle reacties Link kopieren
Met grote tegenzin schrijf ik dit bericht. Ik wil eigenlijk meedoen want ik hoop dat het mij motiveert. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik ben moe, geen zin, wil alleen liggen vreten op de bank. Maar daar wil ik ook vanaf. Ik wil energie en mijn kleding weer passen.
Wat een gevecht elke keer. Ik heb in het voorjaar de 30 day shred gedaan. Ik zag er piekfijn uit, voelde me energiek. Daarna is het er langzaam weer uitgeslopen. Met de donkere dagen, drukke tijden, die kutcorona ben ik weer veranderd in een sombere vretende uitdijende luiwammes.

Ik zou wel graag simpele thuisworkouts willen doen van max 30 min. Ik heb een matje en dumbells.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een fijne site vind ik: https://www.fitnessblender.com/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een abonnement op de sportschool genomen 🙈
Het thuis sporten is er het laatste half jaar bij in geschoten, heb er geen motivatie meer voor..
Maar ik mis de energie die het me gaf, en dat is juist wat ik nu nodig heb.
Ik heb gelukkig 2 kinderen die het liefst buiten zijn, ik woon vlakbij een heerlijk plantsoen dus de komende tijd zijn we veel buiten te vinden. Dochter kan sinds kort los fietsen dus ik mag toch al rennen🤭

Wil meer op m'n voeding letten, dat is de laatste tijd ook weer minder geworden. De komende 5 weken zijn de kinderen thuis, weinig oppas dus niet vaak naar de winkel. Hoop dat het weer samen gaat, meer buiten, minder ongezond, meer thuis willen sporten etc
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee, ik weiger corona kilo's. Supershit dat de sportscholen nu weer dicht gaan, ik ging net lekker met 3 tot 4x per week. Zonder hangen en wurgen, gewoon omdat ik het leuk vond en het lekker ging. Tijdens de eerste lockdown thuis gesport maar dat ging wel met hangen en wurgen. Nu dus weer, getver. Helaas kan ik ivm een brakke knie niet meer hardlopen, wandelen doe ik wel veel. Ik heb gewichtjes, weerstandsbanden, een yoga mat en net een soort bosu bal besteld. Ik hou me aanbevolen voor (meer) tips voor onderhoudende thuis workouts!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Ik kan wel een stok achter de deur gebruiken :-D
tIjdens de eerste lockdown ging het thuissporten echt fantastisch, maar dat is nu helemaal weggeëbd. Tijd voor een nieuwe start!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
ViezeHond schreef:
14-12-2020 18:13
Geinige nick
:P Dank je
ik doe mee!
niet tegen de kilo's, maar gewoon om mij weer wat energieker en lekkerder in mijn vel te voelen. dus mijn plan is: gezonder eten, 2 a 3 keer per week sporten, en de andere dagen wat kleine oefeningen tussen de vergaderingen door.
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
14-12-2020 17:39
Yes ik meld me! 4,5 week geleden bevallen van ons dochtertje en over 1,5 week zou ik vol enthousiasme gaan beginnen. Maarja die vlieger gaat nu niet op. Dus dan maar thuis met dumbbells, barbells, kettlebells en weerstandsbanden aan de slag.
Doe je alsjeblieft voorzichtig? Je bent pas 4,5 week geleden bevallen en je lijf heeft echt een optater gehad. Heel veel lichamen kunnen echt niet zomaar weer aan de slag.

En als je nu wil sporten zou ik nu beginnen met het trainen van je bekkenbodem zodat je straks niet tegen allerlei problemen aanloopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil volhouden dat ik 3 of 4 keer per week mee doe met Fitnessblender. Op de dagen dat ik niet sport wil ik in elk geval een uur buiten bewegen. Dat kan zijn samen met de kinderen op de fiets, dat kan zijn wandelen met een vriendin (fysiek, of terwijl we bellen).
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
14-12-2020 21:27
Doe je alsjeblieft voorzichtig? Je bent pas 4,5 week geleden bevallen en je lijf heeft echt een optater gehad. Heel veel lichamen kunnen echt niet zomaar weer aan de slag.

En als je nu wil sporten zou ik nu beginnen met het trainen van je bekkenbodem zodat je straks niet tegen allerlei problemen aanloopt.
Thanks voor de waarschuwing, klopt dat veel lichamen het niet aan kunnen, dus is ook even kijken hoe het er straks voor staat.
Ik heb tot en met 36 weken zwangerschap nog wel groepslessen gegeven en mn man is fysiotherapeut dus die helpt mij ook een eind op weg. Voor nu is het de komende 1,5 week nog alleen maar 5 km wandelingen maken naast de bekkenbodem oefeningen en yoga.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
14-12-2020 21:40
Ik wil volhouden dat ik 3 of 4 keer per week mee doe met Fitnessblender. Op de dagen dat ik niet sport wil ik in elk geval een uur buiten bewegen. Dat kan zijn samen met de kinderen op de fiets, dat kan zijn wandelen met een vriendin (fysiek, of terwijl we bellen).

Ik wil dat ook! Dus 3 a 4 keer thuis trainen of in het parkje vlakbij. (Daar worden ook bootcamps gegeven dus omgeving is prima: bankjes om op te drukken etc) en de overige dagen uur wandelen. Ik werk in de zorg dus basis beweging is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
leya1987 schreef:
14-12-2020 17:56
Anders gaan eten helpt ook. Ik eet sinds een paar weken ayurvedisch en de kilo’s vliegen eraf. Wat geraffineerde suikers met een lichaam kunnen doen..
Leuk topic! En ik ben heel benieuwd naar ayurvedisch eten, heb het nu een paar keer ergens gehoord/gelezen maar weet er nog niks van. Waar haal jij je info /inspi/ recepten vandaan?
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
14-12-2020 20:55
ik doe mee!
niet tegen de kilo's, maar gewoon om mij weer wat energieker en lekkerder in mijn vel te voelen. dus mijn plan is: gezonder eten, 2 a 3 keer per week sporten, en de andere dagen wat kleine oefeningen tussen de vergaderingen door.
Ik had de afgelopen tijd weer wat meer gesnoept en slecht gegeten. Ik voel me dan echt lamlendig. Nu alweer een dag of 10 gezond aan het eten (niet snoepen en geen bewerkte voeding) en merk dan echt al gelijk verschil in hoe energiek ik me Voel!
Alle reacties Link kopieren
Sunrisa schreef:
14-12-2020 22:20
Leuk topic! En ik ben heel benieuwd naar ayurvedisch eten, heb het nu een paar keer ergens gehoord/gelezen maar weet er nog niks van. Waar haal jij je info /inspi/ recepten vandaan?

Ik ook! Net even gegoogeld maar kon niet concreet vinden wat dat inhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
14-12-2020 19:59
Met grote tegenzin schrijf ik dit bericht. Ik wil eigenlijk meedoen want ik hoop dat het mij motiveert. Maar eigenlijk wil ik helemaal niet. Ik ben moe, geen zin, wil alleen liggen vreten op de bank. Maar daar wil ik ook vanaf. Ik wil energie en mijn kleding weer passen.
Wat een gevecht elke keer. Ik heb in het voorjaar de 30 day shred gedaan. Ik zag er piekfijn uit, voelde me energiek. Daarna is het er langzaam weer uitgeslopen. Met de donkere dagen, drukke tijden, die kutcorona ben ik weer veranderd in een sombere vretende uitdijende luiwammes.

Ik zou wel graag simpele thuisworkouts willen doen van max 30 min. Ik heb een matje en dumbells.
Ah wat klote. Denk dat je echt even uit die spiraal moet. Ik merk aan mezelf als ik even ujt het ritme ben het van kwaad naar erger gaat.
Ik doe mee!
Hoef niet af te vallen maar doe mee.
- Ik snoep meer. Juist door het halen van week boodschappen ligt er teveel lekkers in huis wat ik dan meteen opeet. Vooral kaas gaat zo op, enorm verslavend. Dat is dus niet de bedoeling. Concreet nog maar 1x kaas in de twee weken. Geen pakken koekjes meer. Meer zelf koken.
- M’n yogaschool sluit dus weer aangewezen op YouTube workouts. Die van Sanne Vloet, Sami Clarke en Pamela Reiff bevallen goed. 3x per week.
- Sowieso elke dag wandelen, behalve is het regent.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg de lazy fitgirlmethode! Lazy als ik ben!
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
14-12-2020 17:37
Ik zit net aan de chips
Ik moet hierom vreselijk lachen..een te gekke sport!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven