Garmin VS Fitbit

09-12-2020 10:56 53 berichten
Hoi,

Ik overweeg een sporthorloge aan te schaffen: Garmin Vivoactive 4S of de Fitbit Versa 3.

Ik wandel en hardloop veel.

Wat raden jullie aan?😀
Izzy_ schreef:
17-12-2020 06:49
Dat varieert bij mij, in grote lijnen klopt het wel. Ik heb vannacht duidelijk slechter geslapen dan de nachten ervoor en krijg ook een lagere score.

Wat in elk geval niet klopt, is dat ie nog een beetje in bed liggen en op je telefoon koeleloeren ziet als slaaptijd. En dan te bedenken dat de slaapregistratie van Fitbit bekend staat als heel goed :-?
Dit probleem had ik ook met fitbit. Mijn Polar registreert een boek lezen in bed niet als slaap. Heel apart.
Maar daar moet ik s ochtends weer bij aangeven dat ik wakker ben. Heel eenvoudig hoor, maar dat hoefde bij fitbit dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of je nog zoekt, maar kopieer hieronder mijn eerdere reactie mbt Fitbit Versa (2). Heb deze nu ruim een jaar en nog steeds heel blij mee! Ik kon het premium avo gratis een maand proberen maar vond dit niet veel van toedevoegde waarde. De standaard (gratis) rapportjes zijn al uitgebreid genoeg. Daarnaast vind ik het ook fijn mn cyclus te kunnen bijhouden.

“ IHoudt veel verschillende sporten bij incl. Spinning ;-) en veel functies en statistieken, fijne app. Accurate stappenteller en hartslagmeter (verschilde bij niet/nauwelijks van de borstband van Polar). Voordeel van de versa 3 is dat de GPS is ingebouwd en je dus je telefoon niet hoeft mee te nemen bij het fietsen of hardlopen. Wat mooier vormgegeven dan de Garmin vind ik, maar smaak is persoonlijk. Voordeliger dan de Applewatch. Nadelen, er schijnen wel eens serverproblemen te zijn bij Fitbit, heb ik hier gelezen. Maar zelf nooit ervaren en heb m nu een jaar. Niet alle functies werken icm Iphone : Alexa (logisch) en snel antwoorden op WhatsApp (houdt Apple tegen), heeft mij nooit gestoord overigens. Laatste ding: Fitbit is gekocht door Google en er zijn dus zorgen over wat er met je gegevens gebeurd (bron: nos) “ De toezichthouder in Brussel is bang dat de overname de dominante positie van Google in de online advertentiemarkt verder versterkt. Google zou de nieuwe data kunnen gebruiken voor het verder personaliseren van reclame.

"Deze data geven belangrijke inzichten in het leven en de gezondheidssituatie van de gebruiker", licht Eurocommissaris Margrethe Vestager ”

Mijn man heeft de Garmin vivo active 3 en is daar heel blij mee. De afstandteller is overigens nagenoeg gelijk als we samen fietsen. Ik vind dit Fitbit net wat mooier qua horloge en ap maar Garmin is ook heel goed.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
09-12-2020 12:38
Ik wil je vooral wijzen op de waaaaaardeloze klantenservice van Garmin.

<mijn Garmin was binnen 2 weken stuk en het was de klantenservice van Garmin duidelijk dat hij niet gerepareerd maar vervangen moest worden. Mocht op eigen kosten het horloge opsturen, ze hadden minstens 6 weken nodig om hem om te ruilen. Die was ook stuk, weer op eigen kosten opsturen, weer minstens 6 weken wachten.

Ik snap die 6 weken niet. hij komt binnen, het bedrijf is er al van op de hoogte dat hij komt. ze ontvangen hem en sturen dezelfde dag een nieuwe. nou ja, neem een week de tijd om het intern te regelen, maar minstens 6 weken?
Mijn fitbit binnen een maand kapot.(wel even laten liggen) Retour aangevraagd, label klopte niet. Ze zouden een nieuw label sturen wacht ik ook al bijna een week op. Ik geef het maar op denk ik.

Ik kijk nu naar een Garmin
Flashy schreef:
08-01-2021 23:22
Mijn fitbit binnen een maand kapot.(wel even laten liggen) Retour aangevraagd, label klopte niet. Ze zouden een nieuw label sturen wacht ik ook al bijna een week op. Ik geef het maar op denk ik.

Ik kijk nu naar een Garmin
Ik vond de service juist enorm goed! Mijn fitbit was 23 maanden toen hij kapot ging en ik kreeg een hele nieuwe.

Ik zou er nog even achteraan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
08-01-2021 23:28
Ik vond de service juist enorm goed! Mijn fitbit was 23 maanden toen hij kapot ging en ik kreeg een hele nieuwe.

Ik zou er nog even achteraan gaan.
Ik heb al twee keer (in het engels) contact met ze gehad. En daarvoor ook al met amazon Duitsland die mij doorverwezen. Ze willen dat ik het "klokje" opstuur. Het is een connectie probleem. Maar ik kan nog wel een keer een chat starten....
Flashy schreef:
08-01-2021 23:40
Ik heb al twee keer (in het engels) contact met ze gehad. En daarvoor ook al met amazon Duitsland die mij doorverwezen. Ze willen dat ik het "klokje" opstuur. Het is een connectie probleem. Maar ik kan nog wel een keer een chat starten....
Ja, dat had ik ook. Waar heb je hem gekocht? Ik heb hem via coolblue gekocht en zij gaven aan dat ik vanuit de fabriek een nieuwe zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
08-01-2021 23:46
Ja, dat had ik ook. Waar heb je hem gekocht? Ik heb hem via coolblue gekocht en zij gaven aan dat ik vanuit de fabriek een nieuwe zou krijgen.
Amazon Duitsland.
Weet iemand of de Garmin venu SQ nikkelvrij is?
Ivm nikkelallergie.
Ik twijfel tussen een fitbit charge 4 en een model van garmin. Ik heb al een garmin hardloophorloge (forerunner 235) die het nog prima doet, maar ik wil een slanker model voor overdag.
De Fitbit charge 4 scoort een 8 bij de consumentenbond, de garminmodellen allemaal lager maar ook ok.
Wie heeft een garmin vivosport, vivofit of vivosmart?
Ik heb de Charge 4 gehad en heb 'm teruggebracht. Die 8 van de Consumentenbond snap ik dus echt niet.

Het meest vervelende probleem was een spleet tussen de band en het apparaat, maar hij was ook erg buggy. Heb nu de Charge 3 bij gebrek aan beter. Ik ben nog steeds op zoek naar een klein model (mini polsen) met minimaal een vergelijkbaar scherm als de Fitbit (waardoor de kleine Garmins afvallen). Denk dat die nog moet worden uitgevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de Garmin Vivosmart 3. Het nadeel van dit model is dat als je bandje stuk gaat, je het hele ding weg kan gooien. Bij mij brak dat lipje van het bandje dus op een gegeven moment en moest ik hem vervangen. Ik zou dus kijken naar iets waarbij je het bandje kunt vervangen, is ook leuker om te matchen met outfits en zo.

Was verder echt een fijn ding, hele mooie app ook.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
13-01-2021 11:05
Ik had de Garmin Vivosmart 3. Het nadeel van dit model is dat als je bandje stuk gaat, je het hele ding weg kan gooien. Bij mij brak dat lipje van het bandje dus op een gegeven moment en moest ik hem vervangen. Ik zou dus kijken naar iets waarbij je het bandje kunt vervangen, is ook leuker om te matchen met outfits en zo.

Was verder echt een fijn ding, hele mooie app ook.
Ik heb al 4 jaar deze, bij Ali krijg je voor 3-4 euro bandjes, desnoods bij de mediamarkt, maar daar kosten ze 25 euro.

Je kunt het ook in je broekzak stoppen zonder bandje.
Snolkelderij schreef:
12-01-2021 16:45
Ik twijfel tussen een fitbit charge 4 en een model van garmin. Ik heb al een garmin hardloophorloge (forerunner 235) die het nog prima doet, maar ik wil een slanker model voor overdag.
De Fitbit charge 4 scoort een 8 bij de consumentenbond, de garminmodellen allemaal lager maar ook ok.
Wie heeft een garmin vivosport, vivofit of vivosmart?
Ik heb een Polar vantage v.
Ik vind deze mooier dan de middelen van Garmin. Fitbit ben ik niet zo tevreden over.

Maar Polar vantage v is echt een sporthorloge.
Nicco88 schreef:
13-01-2021 11:59
Ik heb een Polar vantage v.
Ik vind deze mooier dan de middelen van Garmin. Fitbit ben ik niet zo tevreden over.

Maar Polar vantage v is echt een sporthorloge.
Ik heb een prima sporthorloge, ik zoek echt een aanvulling om de rest van de dag te dragen als activitytracker. En aangezien al mijn data al in garmin staat, heb ik niet zo veel zin om over te stappen naar fitbit. Maar dank je ;-)
Snolkelderij schreef:
13-01-2021 12:15
Ik heb een prima sporthorloge, ik zoek echt een aanvulling om de rest van de dag te dragen als activitytracker. En aangezien al mijn data al in garmin staat, heb ik niet zo veel zin om over te stappen naar fitbit. Maar dank je ;-)
Je hebt volgens mij ook van die bandjes die er niet uitzien als horloge. Ik zal het eens opzoeken.
Nicco88 schreef:
13-01-2021 12:18
Je hebt volgens mij ook van die bandjes die er niet uitzien als horloge. Ik zal het eens opzoeken.
Maar die dikke knol om je arm blijft, het gaat me niet om het bandje.
Snolkelderij schreef:
13-01-2021 12:19
Maar die dikke knol om je arm blijft, het gaat me niet om het bandje.
Nee, het is dus echt alleen een bandje. Je kan hem zelfs onder je zweetband dragen. Je moet er een abonnement bij afsluiten dacht ik.

Ik kan helemaal niet meer op de naam komen :@@:
Nicco88 schreef:
13-01-2021 12:57
Nee, het is dus echt alleen een bandje. Je kan hem zelfs onder je zweetband dragen. Je moet er een abonnement bij afsluiten dacht ik.

Ik kan helemaal niet meer op de naam komen :@@:
Nou word ik nieuwsgierig! :)
Snolkelderij schreef:
13-01-2021 13:08
Nou word ik nieuwsgierig! :)
Ik ook. Ik kan het niet meer vinden. Er is een paar mnd geleden iemand geweest op Viva die ervaringen zocht.
Ugli schreef:
13-01-2021 11:05
Ik had de Garmin Vivosmart 3. Het nadeel van dit model is dat als je bandje stuk gaat, je het hele ding weg kan gooien. Bij mij brak dat lipje van het bandje dus op een gegeven moment en moest ik hem vervangen. Ik zou dus kijken naar iets waarbij je het bandje kunt vervangen, is ook leuker om te matchen met outfits en zo.

Was verder echt een fijn ding, hele mooie app ook.
Ik lees in online reviews dat mensen een nieuwe krijgen van garmin als het bandje het begeeft. Misschien is dat voor jou nog een poging waard.
Ik heb het gevonden. Het is de whoop.

Maar volgens mij meet deze alleen je hartslag en je nachtrust en dus niet je stappen. Ik had verwacht van wel.
Nicco88 schreef:
13-01-2021 19:10
Ik heb het gevonden. Het is de whoop.

Maar volgens mij meet deze alleen je hartslag en je nachtrust en dus niet je stappen. Ik had verwacht van wel.
Dank je!
Zo te zien is dit wel een ander concept dan een activity tracker. Ik denk niet dat ik dit wil.
Snolkelderij schreef:
13-01-2021 21:09
Dank je!
Zo te zien is dit wel een ander concept dan een activity tracker. Ik denk niet dat ik dit wil.
Nee snap ik. In mijn herinnering was het ook iets anders. Vandaar dat ik hem met
Googlen niet goed kon vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
13-01-2021 11:05
Ik had de Garmin Vivosmart 3. Het nadeel van dit model is dat als je bandje stuk gaat, je het hele ding weg kan gooien. Bij mij brak dat lipje van het bandje dus op een gegeven moment en moest ik hem vervangen. Ik zou dus kijken naar iets waarbij je het bandje kunt vervangen, is ook leuker om te matchen met outfits en zo.

Was verder echt een fijn ding, hele mooie app ook.
Heb je contact opgenomen met Garmin? Ik had dezelfde en tot 4x toe nieuwe gekregen. Nu inmiddels aan de venu en die heeft dat probleem gelukkig niet meer. Heb overigens een nieuwe gekocht omdat ik juist 'meer' horloge wou.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
13-01-2021 21:19
Nee snap ik. In mijn herinnering was het ook iets anders. Vandaar dat ik hem met
Googlen niet goed kon vinden.
Is dat niet een Misfit tracker, ooit eens een klein dingetje,maar nu ook een soort van klomp om pols. Al hebben ze de kleinere versies nog wel.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven