Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
IBIopviva schreef:
21-04-2019 10:38
Herkenbaar dat wandelen wat zwaarder gaat door het weer in combinatie met astma. Ik wandel met een vriendin die ook astma heeft en tijdens de rust beide een extra puf van onze puffers genomen.
We waren verkeerd gewandeld oeps uh uiteindelijk heeft mijn man ons ergens opgehaald haha gelukkig was hij thuis.

Vorige week in de avond ook alleen een wandeling van 6 km gedaan. Heb wel 2 flinke blaren waaronder een bloedblaar bij mijn kleine teen. Blarenpleisters gekocht, komt denk ik van inwandelen van mijn wandelschoenen. Maar ben van plan door te zetten.

Dinsdag staat er weer een wandeling met vriendin op de planning. Deze keer wandelen we 6 km naar een winkelcentrum doen daar een drankje en/of lunch en wandelen dan weer terug. Zin in!
Wat vervelend dat jullie meer last van de longen hebben door het weer.
Fijn dat jullie opgehaald zijn door je man.
Veel plezier dinsdag.
Wat ook goed helpt om de pijn van blaren te verzachten en de druk weg te halen, is witte hechtpleister (op zo'n rolletje). Voordeel: goedkoper dan blarenpleisters en makkelijker op maat te maken. Geen schaar nodig, want je kunt het gewoon scheuren.
Afbeelding

Afbeelding
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 15:49
5.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En nog beter dan blarenpleisters ook. Die krijg je namelijk met geen mogelijkheid meer van je voeten af. Als je dus nog een blaar oploopt, onder die pleister, kun je daar niets mee. Daarom raden de ehbo'ers bij de Vierdaagse blarenpleisters dringend af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit topic nu pas.

Fijne dag allemaal. Laatste feestdag van het feestweekend.
Mooi weer.
Vanochtend al vroeg uit de veren en met woef gewandeld.
Heerlijk rustig met een fris briesje.

Vroeger wandeltochten gedaan van 10 km.
Tegenwoordig zit ik op 5 km vanwege drukke agenda.
Ik geniet er nog steeds van, ook al zijn de afstanden anders.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
@tv en gizzmo, dank je wel!
We zijn vandaag naar de start van onze wandeling gereisd, morgen beginnen we echt!
Gisteren volgens stappenteller ruim 19 km gelopen (Schiphol en in stad). Dat is meer dan we de komende dagen per dag gaan doen! Ongemerkt leg je blijkbaar een hele afstand af.
lavendula schreef:
23-04-2019 19:04
@tv en gizzmo, dank je wel!
We zijn vandaag naar de start van onze wandeling gereisd, morgen beginnen we echt!
Gisteren volgens stappenteller ruim 19 km gelopen (Schiphol en in stad). Dat is meer dan we de komende dagen per dag gaan doen! Ongemerkt leg je blijkbaar een hele afstand af.
Nou inderdaad! Sinds ik een iWatch heb en al mijn stappen meegeteld worden zie ik pas hoeveel ik op mijn werk loop.

En ik heb geen pijn gehad na mijn 2 wandelingen, volgend weekend dus gewoon weer :yes:
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
22-04-2019 10:40
En nog beter dan blarenpleisters ook. Die krijg je namelijk met geen mogelijkheid meer van je voeten af. Als je dus nog een blaar oploopt, onder die pleister, kun je daar niets mee. Daarom raden de ehbo'ers bij de Vierdaagse blarenpleisters dringend af.
Snik dit lees ik te laat. Toen ik mijn blarenpleister wilde verwijderen trok ik zo een stuk huid mee! Nu heb ik echt heel heel veel pijn.

Wel lekker 12 km gewandeld en daarna nog 30 km gefietst. Vanavond in een sodabadje denk ik.
Ik ga dat tape halen dank je wel voor het meedenken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Trotter schreef:
22-04-2019 10:40
En nog beter dan blarenpleisters ook. Die krijg je namelijk met geen mogelijkheid meer van je voeten af. Als je dus nog een blaar oploopt, onder die pleister, kun je daar niets mee. Daarom raden de ehbo'ers bij de Vierdaagse blarenpleisters dringend af.
Heb het geluk dat ik vrijwel nooit blaren loop. Maar ken de verhalen van mensen die stukken vel van hun huid aftrokken met verwijderen van de blarenpleisters. En blaar onder zulke pleisters, kun je dus inderdaad weinig mee.
Jaja007 schreef:
22-04-2019 13:58
Ik zie dit topic nu pas.

Fijne dag allemaal. Laatste feestdag van het feestweekend.
Mooi weer.
Vanochtend al vroeg uit de veren en met woef gewandeld.
Heerlijk rustig met een fris briesje.

Vroeger wandeltochten gedaan van 10 km.
Tegenwoordig zit ik op 5 km vanwege drukke agenda.
Ik geniet er nog steeds van, ook al zijn de afstanden anders.
Leuk dat je nog steeds wandelt en 5 km is ook al mooi hoor. Als je maar met plezier loopt, dat is belangrijker dan de afstand.
Lavendula: nogmaals veel plezier! Wat zullen jullie mooie wandelingen gaan maken.
Gizzmo: veel plezier komend weekend; fijn dat de pijnklachten wegblijven.
IBIopviva schreef:
23-04-2019 19:18
Snik dit lees ik te laat. Toen ik mijn blarenpleister wilde verwijderen trok ik zo een stuk huid mee! Nu heb ik echt heel heel veel pijn.

Wel lekker 12 km gewandeld en daarna nog 30 km gefietst. Vanavond in een sodabadje denk ik.
Ik ga dat tape halen dank je wel voor het meedenken.
O nee toch; toevallig dat ik net schreef dat ik dat al vaker gehoord hebt. Je bent dus niet de enige ;)
Echt balen zeg. Hoop dat de huid snel heelt. Pas op dat je je voet niet te lang laat weken in dat sodabad. De huid moet weer genezen en te lang weken bevordert dat proces niet, maar maakt de huid juist weer extra kwetsbaar
Graag gedaan hoor, die tip.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor de mensen die blaren op lopen kijk goed naar je sokken veel sokken schuren makkelijk. Investeer daar in.
Verder helpt het behandelen van de voeten met kamfer spiritus ook erg goed tegen de blaren
Alle reacties Link kopieren
Ik koop op de markt bamboe-sokken zonder naadjes, die zijn heel zacht, soepel en dun en zitten heerlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De Bloeiend Zijpe wandeling op 5 mei gaat wel door, maar door het warme weer zijn wel al veel tulpen gekopt en is er dus niet veel meer over van de bollenvelden.
Zonde als je daarvoor speciaal heen zou gaan (heb de tocht een paar keer gelopen, erg mooi. Als de velden in bloei staan dan ;) )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik draag Falke TK2 Cool sokken. https://www.falke.com/be_nl/tk2-cool-da ... size=35-36
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 19:31
10.19% gewijzigd
derooiekater schreef:
24-04-2019 06:27
Tip voor de mensen die blaren op lopen kijk goed naar je sokken veel sokken schuren makkelijk. Investeer daar in.
Verder helpt het behandelen van de voeten met kamfer spiritus ook erg goed tegen de blaren
Helemaal met je eens. Goede sokken zijn belangrijk.

IBIopViva: hoe gaat het vandaag met je voet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu testen met wrightsock escape crew sokken.
Huidige sokken bevallen niet meer
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
24-04-2019 19:27
Helemaal met je eens. Goede sokken zijn belangrijk.

IBIopViva: hoe gaat het vandaag met je voet?
Lief dat je het vraagt!
Overdag heb ik er een pleister over met betadine en in de avond en nacht laat ik het goed drogen.
Ik heb zulk tape gekocht voor een volgende keer en ga zo kijken bij de link naar sokken die jullie adviseren. Heb nu wel hoge sokken.

Het lijkt erop dat er wel al een dun laagje huid zich weer aan het ontwikkelen is dus hoop dat dat door zet.

Zaterdag wil ik wel flink struinen over de vrijmarkt en woensdag staat er weer een wandeltocht op de planning. Hopelijk zijn mijn voeten dan voldoende hersteld.
Heb onder mijn kleine teen een bloedblaar die zit er al een week of 2 daar heb ik niet echt last van maar plak ik wel even af voor alle zekerheid.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Goedemorgen allemaal,

Leuk topic ! Ik ben vooral een wandelaarster op vakantie en dan ij voorkeur in de bergen. Heb ooit in een ver verleden ook eens de vierdaagse van Nijmegen gelopen. En 3 jaar geleden de Alpe d'Huez twee keer op gewandeld.

Sinds ik een fitbit heb, probeer ik op werkdagen (kantoorbaan) in ieder geval 8000 stappen te lopen en op niet werkdagen 10.000.

Aankomende donderdag ga ik 6 dagen het Pieterpad lopen (de eerste 6 etappes). Hebben jullie misschien nog goede tips ? Zoals die hechtpleister hierboven ipv blarenpleisters bijv. Ik ga gelijk morgen een rolletje kopen :) .
Alle reacties Link kopieren
Leuk Angelique dat je dat gaat doen, Ik heb geen tips voor je want Ik ben nog nog niet zo'n ervaren loper maar die lange afstand wandelingen lijken me altijd heel gaaf om te kunnen doen. Mooi doel om voor te oefenen gaan voor mij.

Deze week niet heel veel gewandeld. Ik heb me voorgenomen om ook na het werk vaker te gaan lopen. Meestal geef ik er niet heel veel om om na een lange dag gewerkt te hebben (staand beroep) ook nog te gaan lopen maar heb meer er van de week toch een keer toe gezet en het geeft toch een bepaalde soort energie als ik dan weer terug ben. Vanmorgen nog een klein rondje van een uur met man en zoon gedaan en gelukkig vlak voor de hagelbui weer binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds bezig met het inlopen van mijn wandelschoenen. Ik wandel nu 2 keer in de week 5 km en 1 maal rond de 13. Voorlopig wandel ik de 2 keer 5 met mijn wandelschoenen aan en de wat langere tocht met andere stappers.
De blaar is zo goed als verdwenen gelukkig, en ik gebruik geen blarenpleisters meer.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hallo wandelaars,

Zijn er ook geocachers onder jullie?

Omdat de routes veelal worden uitgezet door mensen uit de buurt brengt het ons op de meest mooie plekken in binnen en buitenland!
Alle reacties Link kopieren
WinterIsComing_ schreef:
20-05-2019 09:09
Hallo wandelaars,

Zijn er ook geocachers onder jullie?

Omdat de routes veelal worden uitgezet door mensen uit de buurt brengt het ons op de meest mooie plekken in binnen en buitenland!
Nee ik heb geprobeerd mijn man ervoor te porren en dat was toen voornamelijk om te fietsen, helaas zag hij dat niet zitten. Moet zeggen dat ik de app ook wel overweldigend vind dus kom er zelf niet zo goed uit.
Het is wel een idee om me er nog eens in te verdiepen want het lijkt mij wel heel leuk!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
20-05-2019 10:59
Nee ik heb geprobeerd mijn man ervoor te porren en dat was toen voornamelijk om te fietsen, helaas zag hij dat niet zitten. Moet zeggen dat ik de app ook wel overweldigend vind dus kom er zelf niet zo goed uit.
Het is wel een idee om me er nog eens in te verdiepen want het lijkt mij wel heel leuk!
Ik heb nooit fietscaches gedaan. De app lijkt misschien overweldigend maar valt echt reuze mee als je er even voor gaat zitten. Je kan selecteren op min of max afstand die je wil lopen. Je hebt hele eenvoudige waar je rechtstreeks naar de cache loopt en zogenaamde multicaches waarin je van punt naar punt loopt. (Vaak met puzzels om het volgende coordinaat te vinden) Je kan zoeken op terrein. Ook de moeilijkheidsgraad kan je instellen van 1 tot 5 sterren.

Als je mij je omgeving laat weten en je wensen zou ik er best een voor je uit willen zoeken om eens te proberen. Hoeft natuurlijk niet..

Toen de kinderen klein waren was voor hun de motivatie natuurlijk de cache vinden. Voor ons is het meer de tocht. Omdat ze vaak zijn uitgezet door mensen uit de omgeving weten die de meest onverwachte mooie plekjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic. Ik wil ook mee schrijven.
Nooit echt een fanatieke sporter geweest, maar wandelen gaat me altijd wel goed af. Ook wel eens mee gedaan met tochten van 40 km.

Nu ben ik zwanger en probeer ik elke dag wel te wandelen, de rondjes variëren nu van 3 km tot max. 10 km. Ik doe dit wel vaak met hond en als ik met meerdere mensen ga lopen zonder.

Woon buitenaf en dicht bij natuurgebied. Zit binnen een kilometer midden in een bos en op de heide. Dus ideaal om te wandelen.

Heb paar jaar terug schoenen gekocht van Lowa, speciaal laten meten welke maat ik moest hebben in een (te) dure zaak. Maar heb ze nog steeds en gebruik ze dagelijks, dus beste koop ooit! Nooit last van blaren of zere voeten gehad. :)
Ook had ik er sokken bij gekocht van 20 euro per paar. Maar na paar keer dragen ging ik gewoon weer over op gewone sokken, een miskoop dus. :P
Alle reacties Link kopieren
WinterIsComing_ schreef:
20-05-2019 09:09
Hallo wandelaars,

Zijn er ook geocachers onder jullie?

Omdat de routes veelal worden uitgezet door mensen uit de buurt brengt het ons op de meest mooie plekken in binnen en buitenland!
.
Ik heb in het verleden al eens een oproep gedaan voor mede geo-cachers maar heb daar toen zeer weinig reacties op gekregen.

list_message/29468078

Overigens,ik ga bijna altijd lopend op stap maar heb uiteraard ook wel een fiets.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven