Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
01-09-2019 15:25
Het was echt heel erg warm om te wandelen gisteren. Had je voldoende drinken bij je? En hoe voel je je vandaag?
Ik was al op om 09.00 op pad het was een georganiseerde tocht met rustpunten om water bij te vullen. Heb in totaal denk ik zn 3 liter water op en soep voor de zouten.
Ik heb alleen wat last van mijn bovenbenen maar verder nergens geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga maandag weer lopen, het is een tocht van 16 - 18 km. Wil het wel een beetje bijhouden, het lopen.
Je kunt méér.
Op vakantie wandel ik veel en doe ik wel eens een ( deel van) wandelroute. Ik neem me iedere keer voor om thuis ook meer te gaan wandelen. Maar het komt er steeds maar niet van. Er zijn wel leuke wandelroutes en er zijn wat bossen in de buurt maar ik kan mezelf er niet toe zetten. Heb ook niemand die mee zou willen lopen en met een hond loop je toch anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanaf komende week beginnen met wandelen.Soms doe ik weleens een klein rondje, ik merk dat ik er rustiger van word en ook creatiever op de 1 of andere manier
Volgend jaar wil ik Annapurna trek gaan doen in Nepal. Wandelschoenen gekocht maar moeten eerst ingelopen gaan worden natuurlijk :)
Heb aantal schoenen bij Decathlon gepast, kwam er een paar tegen die erg lekker lopen voor niet al teveel geld.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed, die Annapurna.

Ik zag in de trein allemaal mensen die richting Airborne wandeltocht gingen. Dat vind ik zelf een heel mooie tocht. (maar ik had cursus vandaag)
Ik las op FB dat de 25, die ik twee keer gelopen heb, eigenlijk langer is dan 25 km. En dat je met het stukje van station naar start erbij, wel 32 loopt. Hahaha grappig om jaren later te horen dat je veel meer hebt gelopen. Ik kwam ook niet uit met mijn berekende tijd, maar dat klopt wel als het een paar km langer is.

Ik heb online nieuwe wandelschoenen besteld. Heb het idee dat de zool van mijn huidige paar erg dun is geworden. Iets van nieuwe schoenen kopen voordat de oude stuk gaan :proud: Morgen even ophalen bij de winkel.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
07-09-2019 22:18
Dat klinkt goed, die Annapurna.

Ik zag in de trein allemaal mensen die richting Airborne wandeltocht gingen. Dat vind ik zelf een heel mooie tocht. (maar ik had cursus vandaag)
Ik las op FB dat de 25, die ik twee keer gelopen heb, eigenlijk langer is dan 25 km. En dat je met het stukje van station naar start erbij, wel 32 loopt. Hahaha grappig om jaren later te horen dat je veel meer hebt gelopen. Ik kwam ook niet uit met mijn berekende tijd, maar dat klopt wel als het een paar km langer is.

Ik heb online nieuwe wandelschoenen besteld. Heb het idee dat de zool van mijn huidige paar erg dun is geworden. Iets van nieuwe schoenen kopen voordat de oude stuk gaan :proud: Morgen even ophalen bij de winkel.
Woh, 32km, wat een afstand joh. Ik loop al zeker twee jaar (bijna) elke dag 8km en in het weekend wel eens 15km, maar dan word ik toch wel wat moe en beginnen mijn heupen wat te protesteren. Hoe voel je je na 32km? Ben je dan niet helemaal kapot??
*poef*

verkeerd topic
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 12:30
95.48% gewijzigd
Vanochtend 10 km gewandeld in een prachtig natuurgebied. De laatste weken waren hectisch, dus het was fijn even rust te zoeken in de natuur en te genieten van het zonnetje.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vandaag en gisteren voor het eerst 2 dagen gelopen.
Geloof dat ik morgen de takel wagen bel om mij uit bed te halen
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, allemaal wandelaars. Zelf hou ik daar ook van, maar door werk en studie maak ik er maar weinig tijd voor. Ik sport wel 3 keer per week.
Als ik wandel dan zoek ik een mooi bos of een heide op, en ga ik met een snelheid van 5 tot 5,5 km per uur. Dat is niet zo hard, maar dan kan ik ook van de omgeving genieten.
Nu het kouder is vind ik het nog lekkerder om te wandelen. Tijdens het lopen warm je vanzelf weer op. Het lastige is dat het ook eerder donker is, en dat beperkt voor mijn gevoel wel de mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, dit topic is niet heel erg actief maar ik wil toch kijken of iemand antwoord heeft op mijn vraag.

Ik vind wandelen heel erg fijn, ik loop geen grote afstanden (zeg 7/8 km) in een erg mooie omgeving . ik ben begonnen met wandelen eigenlijk door een rugblessure en ben dat blijven doen omdat ik het zo (overwachts) prettig vind. Met name wandelen in de kou vind ik erg fijn, maar wat doe je over je sportkleding aan (t-shirt/legging). Ik gebruikte een donsjas maar die rook na een jaar ontzettend naar zweet ( o_o ). Heeft iemand een tip voor een wandeljas niet zijnde een gewone winterjas/donsjas? Die dus bestand is tegen winterweer? Ik wandel best in een aardig tempo, maar in echte kou ontkomt je niet aan een jas.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij een buitensportzaak naar een soft- of hardshelljas (https://www.bever.nl/hoe-kies-ik/softsh ... shell.html). Overigens loop ik vaak wel met een 'gewone' jas, zo hard zweet ik niet als het buiten koud is.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook meestal in een softshell jas, van de anwb bijvoorbeeld. Daar zijn regelmatig aanbiedingen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ook vaak in softshell en let er ook op dat een jas te wassen is.
Vandaag nog even een uurtje gewandeld en genoten van de mooie herfstkleuren en vorige week nog een keer een wandeling van 20 km gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van softshell, and als je er eentje zonder capuchon neemt, kun je hem ook makkelijk onder een regenjas (=hardshell) dragen als het koud en regenachtig is.

Ik ben eigenlijk fanatiek hardloper, maar dat mag voorlopig niet vanwege een blessure :cry: omdat ik meer nog dan voor mijn lichamelijke conditie, voor mijn mentale gezondheid hardloop, wil ik nu meer gaan wandelen om het hardlopen te vervangen.

Ik heb nog een vraagje voor de wandelaars in Nederland: op wat voor schoenen lopen jullie? Ik heb wandelschoenen voor in de bergen, maar dat loopt niet lekker op asfalt. Op mijn hardloopschoenen krijg ik last van blaren als ik wandel, vreemd genoeg.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland loop ik op lage wandelschoenen van categorie A of A/B. Kortere stukjes (tot een kilometer of 10-15) doe ik ook op hardloopschoenen, maar bij langere afstanden vind ik goede wandelschoenen wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop afstanden sinds een maand of 3 op sketchers, en na 15 km nog geen pijn aan/last van mijn voeten. Wel is een soort gaas-stof, dus niet geschikt voor kou/regen. Moet nog kijken if ze ook dichte exemplaren hebben.

Ik heb ook schoenen aan laten meten bij een goede outdoorzaak. Verschillende gepast, en een paar half-hoge gevonden die lekker zaten. Het merk weet ik niet meer, maar dat verschilt ook per persoon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heb ook A/B wandelschoenen wel hoge omdat snel door mijn enkels anders zak
Per week zo`n 20/30 km maar mijn kuiten die gillen van de pijn.
Dus elke keer anderen schoenen aan.
Maar het helpt niet echt, zal de leeftijd wel zijn.
Ik loop stug door.
Alle reacties Link kopieren
jose-je schreef:
01-11-2019 07:15
Per week zo`n 20/30 km maar mijn kuiten die gillen van de pijn.
Dus elke keer anderen schoenen aan.
Maar het helpt niet echt, zal de leeftijd wel zijn.
Ik loop stug door.
Ben je al eens bij een fysiotherapeut geweest? Mijn huidige blessure komt door een verkeerde voetstand, die mijn hele been verkeerd zet. Zou met oefeningen steeds beter moeten worden dus ik zou op den duur weer pijnvrij moeten kunnen (hard)lopen. Wellicht dat het bij jou ook iets is dat verholpen kan worden?

@de rest, dank voor tips over schoenen. Twijfel een beetje of ik een paar aan zal schaffen, vind het enerzijds beetje zonde maar anderzijds is een goede schoen juist met mijn blessure misschien wel belangrijk.
Gisteren slechts 4 km gelopen en pijn. Mag niks doen wat de blessurepijn verergert, maar de pijn komt pas achteraf opzetten dus is zo moeilijk in te schatten. En ik wil gewoon weer kunnen bewegen :|
Alle reacties Link kopieren
Oh dank voor alle reacties! Ik ga ze rustig even lezen. Ik zweet dus blijkbaar wel in mijn jas, maar ik ga eens kijken naar zo'n softshell jas waar dan ook een regenjas nog overheen past. Top!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook echt speciale (best wel dure!) schoenen gekocht maar het maakt echt een wereld van verschil uit. Ik kreeg echt pijn aan mijn voeten, met name aan de onderkant. Na de aankoop geen last meer gehad. Ik loop trouwens geen grote afstanden tussen de 7-10 km en dat vind ik genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overmorgen weer meedoen aan een georganiseerde wandeltocht id bergen, ruim 15 km. De afstand is prima te doen, maar er zitten nogal wat stijgingen en dalingen in.
Vorig jaar heb ik ook meegedaan en ben als 9e geëindigd. Vond ik best goed, aangezien ik niet echt met de snelheid bezig was. Nu moet ik me gaan inhouden omdat ik weet dat ik anders heel erg m’n best ga doen om bij de eerste 3 te komen en dat gaat ten koste van het plezier.
Cum non tum age
stokbootje schreef:
01-11-2019 08:59
Ben je al eens bij een fysiotherapeut geweest? Mijn huidige blessure komt door een verkeerde voetstand, die mijn hele been verkeerd zet. Zou met oefeningen steeds beter moeten worden dus ik zou op den duur weer pijnvrij moeten kunnen (hard)lopen. Wellicht dat het bij jou ook iets is dat verholpen kan worden?

@de rest, dank voor tips over schoenen. Twijfel een beetje of ik een paar aan zal schaffen, vind het enerzijds beetje zonde maar anderzijds is een goede schoen juist met mijn blessure misschien wel belangrijk.
Gisteren slechts 4 km gelopen en pijn. Mag niks doen wat de blessurepijn verergert, maar de pijn komt pas achteraf opzetten dus is zo moeilijk in te schatten. En ik wil gewoon weer kunnen bewegen :|
Met een basis verzekering kan je voor dat soort zaken niet naar de fysio of je moet het zelf betalen. Terwijl bewegen met diabetes 2 juist zo goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven