Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lange winterjas die ook nog eens waterafstotend is. Omdat de jas tot op mijn knieën valt, wordt mijn broek ook minder nat. Als het echt regent, doe ik wel een regenbroek aan. Voor in de zomer heb ik een dun regenjasje.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag! Goed dat jullie zijn wezen lopen vandaag! Heb net ook nog maar een ommetje gemaakt door de regen. Gelukkig heeft vriendlief me meegesleept, want de motivatie om door de regen te lopen was ver te zoeken vandaag. :$ Ik draag in dit soort weer een halflange regenjas met een dikke trui eronder. En draag in de regen ook altijd een petje onder m’n capuchon, dan regent het niet zo in m’n gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam me dood maar het stortregent hier nog steeds dus vandaag ff geen rondje. Daarentegen heb ik wel een uurtje binnen gesport vanmiddag met mijn gewichten :-D
De app stopt na 54 minuten!
Ik ben dus gegaan :)
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
27-12-2020 14:47
Leuke tip van de podcast! :)

En zo'n regenjas wil ik ook graag, ja.. maar ik vind het lastig, want nu is het best koud, dus wil ik mijn winterjas aan. Maar daaroverheen wil ik geen regenjas of zo. Of is een regenjas ook gewoon warm in de winter?
Ik krijg het van wandelen gauw warm dus een (dure) goede regenjas heb ik niet. Wel een maatje-veel-te-groot die gewoon over mijn winterjas heen kan.
Het is heerlijk buiten. Heb het enorm warm gekregen van dat ommetje.
Het duurde 18 minuten. :)
Omdat ik vandaag niet kon wandelen want regen heb ik walk at home gedaan. Hele fijne workout op YouTube! Wel wat intensiever dan een wandeling. Daarnaast kwam mijn oppashondje ook nog onverwacht en hebben we 3 km in het bos gewandeld!
Alle reacties Link kopieren
Yay, goed bezig allemaal! :)

En voor zover ik het begreep stopt de app na een uur met het bijhouden van je route (als je gps aan hebt gezet) maar telt hij wel de minuten door. Misschien een crash?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch maar een rondje gaan maken, met man en kinderen. Brr, ik vond het maar fris, kort rondje, maar iets is beter dan niets.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Serieus, hoe komen jullie nou weer aan 8XP?
Ik ben vandaag niet helemaal fit, dus hier vooral geslapen helaas. Morgen wel van plan een ommetje te maken :) Jullie zijn in ieder geval goed begonnen!
GPS is niet zo heel nauwkeurig. Ik loop ook met mijn horloge/app en die heeft meer dan 4km geregistreerd. Ommetje geeft rechte lijnen en 2,5km. Kunnen jullie mijn route ook zien? Dat heb ik liever niet, maar ik kan dat nergens zien of instellen. Die GPS ging ook automatisch.
Korte rondjes zijn ook rondjes, Belle!

Beterschap voor jou, gravity. Hopelijk morgen beter!

Ik ga morgen sowieso lopen, want er komt een pakketje aan bij het servicepunt. Lopend is dat mooi 2km ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app met mijn collega's en volgens mij kan ik alleen maar zien hoeveel punten ze hebben, niet waar en wanneer ze gelopen hebben. Je krijgt meer punten als je twee ommetjes op één dag loopt en als je ommetjes deelt. Soms krijg je ook medailles en dan krijg je ook weer meer punten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
twinkelrainbowstar schreef:
27-12-2020 20:16
Yay, goed bezig allemaal! :)

En voor zover ik het begreep stopt de app na een uur met het bijhouden van je route (als je gps aan hebt gezet) maar telt hij wel de minuten door. Misschien een crash?
Volgens mij andersom: Hij stopt met minuten tellen, maar houdt de route wel bij. Tenminste, die melding kreeg ik.
Belle73 schreef:
27-12-2020 20:56
Ik gebruik de app met mijn collega's en volgens mij kan ik alleen maar zien hoeveel punten ze hebben, niet waar en wanneer ze gelopen hebben. Je krijgt meer punten als je twee ommetjes op één dag loopt en als je ommetjes deelt. Soms krijg je ook medailles en dan krijg je ook weer meer punten.
Ah, dank je! Delen kan niet (achteraf). Ik kan bij anderen ook niet zien wat de route is, maar ik dacht dat je dat misschien kon instellen. Maar fijn dat het zo werkt. Kan ik wel mee leven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kreeg gratis 2 xp voor m'n eerste rondje, daarna 4 xp voor m'n rondje en nog iets extra's of zo.. geen idee?

Morgen de hele dag regen hier... :( En harde wind, dus met de paraplu is geen optie. Als het kan ga ik een kort rondje, maar misschien moet ik morgen even laten schieten.

Mijn gps rondje was wel nauwkeurig, trouwens :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk clubje zo, veel ‘bekenden’ :hello:
en al gelijk zo goed begonnen, de meesten. :cheer2:
Ik was vandaag niet van de bank af te slaan, enkel voor een snelle boodschap.
Morgen de hele dag klussen in nieuwe huis. Die telt dan wel als een flinke wandeling ;-D
Denk nog even na of ik de app wil gaan gebruiken. Ik heb / gebruik in principe 2 telefoons, ik wandel daardoor ook geregeld met alleen de werktelefoon op werkdagen. Of kun je met meerdere devices inloggen op dezelfde account?

Beterschap Def-G! :rose:
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
27-12-2020 22:27
Of kun je met meerdere devices inloggen op dezelfde account?
Ja, dat denk ik wel...! :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
@twinkelrainbowstar:
Wandelen helpt zeker ook voor pscyhische problemen! In mijn geval dan ;)

@Belle73: Zo'n winterjas heb ik ook ja, bij de anwb gekocht en ziet er heel mooi uit. Ik geloof van Human Nature. Water en winddicht, ingebouwde reflectorband, veel zakjes, lekkere capuchon

Respect voor iedereen die gisteren is gaan wandelen! Hier was het echt geen doen. Tuinmeubilair was al een dansje aan het doen buiten. Dan de polder in is geen pretje...
Ik zou ook wel willen dat ik makkelijker zou kunnen lopen ipv rijden of fietsen, maar er is in dit dorpje niet echt iets in de buurt. Als ik naar een supermarkt zou willen zou ik zo'n 2,5 uur bezig zijn op en neer en dan boodschappen meesjpouwen is iets te veel van het goede haha. Maar ik kan hier wel drie verschillende richtingen oplopen en overal in de natuur belanden, en dat is me meer waard.

Zometeen komt mijn ambulant begeleider voor een afspraak. Ik heb haar geappt of we samen kunnen gaan wandelen. Dat doen we wel vaker, is een fijne stok achter de deur.

En ik ga kijken of ik weer een wekelijkse wandeldate met mijn zus kan doen. Ze heeft een hond, dus gaat sowieso wandelen. Ik sluit vaak in haar lunchpauze aan, maar door Corona is dat de laatste tijd wat verwaterd.
En nog ergens een keertje met man.

Vind het toch makkelijker om het met iemand anders te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, da's wel een goede ja, ik heb een zwart/witte winterjas dus op zich wel zichtbaar maar een reflectorvestje o.i.d. is toch veiliger, gisteren helemaal niet aan gedacht. Ik heb ook een fietslampje in m'n jaszak, als ik die vasthoud ben ik ook net wat zichtbaarder. Veiligheid voor alles.

Mijn favoriete wandelschoenen (van die barefoot dingen) kon ik gister helaas niet gebruiken, die zaten nog onder de modder van zondag (mijn favo route bleek een modderpoel te zijn). Heb ze schoongespoeld, maar die moeten nog drogen.

Ik heb ook gewone wandelschoenen, stevige stappers, ook uitgekozen voor het geval een wandelvakantie in Oostenrijk tot de mogelijkheden had behoord, dus die maar aangetrokken. Die zijn wel extra warm overigens. Heb ze nu ook aan naar mijn werk, er komen toch geen klanten vandaag en er is precies zo'n koud tochtveld onder mijn bureau. En warme voeten = een warm lijf.

In dezelfde vaart heb ik afgelopen februari, ter ere van mijn eerste Winterberg vakantie, wandel laarzen gekocht (met collega's, ik wilde niet skiën maar wel mee, ik heb er een wandelweekend van gemaakt). Die doe ik nu echt niet aan, veel te warm, maar zulke fijne laarzen toch, met bijbehorende dikke wandelsokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren 30 minuten, dan krijg je extra XP geloof ik (want minimaal 20 minuten) en dan nog wat voor je eerste rondje, en voor het stevig doorwandelen geloof ik.
Jullie gaven me het laatste zetje om toch wat verdwaalde kerstkaarten naar de brievenbus te brengen, en die zit tegenwoordig niet meer om de hoek. Heb ter ere van het wandelrondje (en omdat het droog bleef) zelfs een brievenbus gekozen die wat verder weg stond.
Dusse, thanks! :D
Hier draag ik in het donker ook altijd zo'n lichtgevend bandje om mijn arm voor zichtbaarheid. Zo lekker vanmiddag even een ommetje maken.
Alle reacties Link kopieren
Net een ommetje gemaakt in de zon, fris maar heerlijk. :sun:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven