Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Avena schreef:
26-12-2020 20:45
Ik niet, maar je zet natuurlijk met je dagelijkse dingen ook nog stappen. Als ik een half uur wandel op een dag, dan kom ik inderdaad bijna vanzelf aan die 8000.
Ha, tegelijk!
Ik kijk morgen even naar die app. Lijkt me leuk. Podcasts doe ik altijd in met één oortje en zacht. Daarnaast loop ik gewoon op de stoep en bij oversteken doe ik hem even uit.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
26-12-2020 17:49
Buiten de bebouwde kom mag je ‘wild plassen’ hoor. Gewoon een discreet plekje zoeken, en svp niet gewoon midden op een wandelpad je broek laten zakken :-)
Hahaha echt niet dat ik ergens anders mijn broek naar beneden doe om te plassen dan op het toilet
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
26-12-2020 20:51
Ik heb de app gedownload. Echt heel leuk! Bedankt voor de tip :)
Ik heb ook een team aangemaakt. Mochten mensen via de app mee willen doen, stuur even een PB dan stuur ik je de teamcode :)
Ik heb je een pb gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Ook een pb gestuurd:)
twinkelrainbowstar schreef:
26-12-2020 16:20
@EHR; wat leuk dat je fijne wandelstokken hebt gevonden. Bedoel je echt een stok ter ondersteuning, of nordic-walking stokken? Hoe ver/lang wandel je ongeveer? Grappig dat je ook net verhuisd bent :)

Wandelstokken? Ik dacht: waar heeft ze het toch over. Ik heb helemaal geen wandelstokken.
Dat was dus gevalletje autocorrect.
Moest zijn wandelroutes.

Die heb ik dus wel gevonden bij nieuwe huis. We hebben hier in de buurt (moeten we helaas wel eerst met de bus naar toe, anders te ver) een speelbos voor kinderen. Daar is het leuk wandelen.

...zeker met de gevoerde kaplaarzen die woensdag binnen komen.

Naar de app ga ik straks even kijken.
Ik sluit aan! Ik zit nu drie jaar thuis ivm psychische problematiek, maar ben van zeer actief naar zeer inactief gegaan met daarbij medicatie die ook invloed heeft op mijn spierkracht. Gooi hypermobiliteit in de mix.. nou ja, ik heb standaard pijn, en ben erg vermoeid.
Wandelen is nu een van de weinig haalbare activiteiten.

Ik woon wel heel goed, na 3 minuten lopen zit ik al in een natuurgebied.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aangesloten in de app en eigenlijk wil ik nu m'n eerste ommetje al gaan maken maar.....volgens mij waai ik weg en ben ik dan na 20 minuten wel nat tot op m'n onderbroek :-D Misschien wordt het vanmiddag nog wat beter.
truusperenat schreef:
27-12-2020 09:18
Ik ben aangesloten in de app en eigenlijk wil ik nu m'n eerste ommetje al gaan maken maar.....volgens mij waai ik weg en ben ik dan na 20 minuten wel nat tot op m'n onderbroek :-D Misschien wordt het vanmiddag nog wat beter.
Ik wacht ook nog even. Wat een wind!
Alle reacties Link kopieren
@EHR: hahaha… nou, fijn dat je in elk geval wel wandelROUTES hebt in de buurt. Dat speelbos klinkt ook leuk, zeg. Zeker nu je verder bijna nergens heen kunt met kinderen, lijkt me?

Ik moet binnenkort ook even kijken naar betere wandelschoenen/laarzen. Mijn man heeft heel fijne, warme kaplaarzen die ook goed kunnen voor in de tuin. Zoiets wil ik; en ze moeten vlot aan en uit gaan. Ik heb wel gewone kaplaarzen (lopen prima), maar die krijg ik zelf amper uit… dan moet iemand anders dus m’n laarzen met geweld uittrekken :’-D

@Greenlady: ai… wat vervelend, zeg! Hier ook veel thuis en binnen geweest ivm psychische dingen. En door dat vele binnen zitten is spierkracht ook verminderd.

Ik heb al van kinds af aan een probleem met mijn knieën, en als ik te lang loop kan ik soms de rest van de avond amper nog lopen. Nooit achter kunnen komen wat het is…

Leuk dat je meedoet in elk geval. Hopelijk helpen de wandelingetjes in het natuurgebied ook een beetje met je psychische problemen!

==

Hier ook storm, maar niet zo erg als in Nederland. Wil eigenlijk ook m’n ommetje even maken (vanmiddag is er schaatsen op tv…) en het is droog, dus ik heb eigenijk geen reden om niet te gaan.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop met mijn collega's ommetjes via die app en ik moet zeggen, het werkt erg verslavend. Een ommetje telt als al ommetje als je 20 minuten loopt en dat is echt zo voorbij. Ik loop nu ook vaak naar een winkel, terwijl ik eerder de fiets genomen zou hebben. En inderdaad, een podcast helpt echt wel. Bijkomend voordeel is dat mijn eigen buurt beter leer kennen en van de kleine dingen kan genieten, bijvoorbeeld een mooie struik of boom onderweg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Nou mensen... ik ben gegaan! :cheer:
Zonder dit topic en die app had ik zeer waarschijnlijk gedacht: ja... ik kan gaan, maar ik kan ook lekker op de bank kruipen nu, en dan had ik voor het laatste gekozen.

Het was achteraf wel net iets te ver, maar ik kwam op de terugweg een van de overburen tegen. Kon ik mezelf meteen even voorstellen.

En aangezien het een heel klein dorpje is hier, heeft iedereen al gezien dat er in dit huis iets gaande is. Dus ze zei heel enthousiast: "Ohh, wat leuk om kennis te maken, ja, jullie huis is zó gezellig met die lampjes en zo! Ik zei al tegen mijn man laatst, daar wonen nieuwe mensen!" :$

Ik heb in de afgelopen twee jaar dat we hier wonen nog bij lange na niet zoveel sociale praatjes gehad met buren als nu in twee weken, haha. En allemaal vriendelijke, leuke mensen tot nu toe :)

Oké, off topic; maar toch leuk bijgevolg van m'n ommetje.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend leuk. Daar krijg je dan toch echt positieve energie van, in dit weer. De moeilijkste stap is voor mij meestal de eerste; als ik eenmaal onderweg ben, gaat het prima. Nu oppassen dat je niet meteen te ver gaat lopen, anders ontmoedigt dat weer zo als het daardoor niet lukt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt. Ik heb de neiging snél te willen wandelen en een soort 'verplicht' idee dat het dan minimaal die 20 minuten moet zijn... heel stom.

Volgende keer doe ik het rondje door het bos, daar staan ook wat bankjes. Lekker om tussendoor even te zitten en rond te kijken :) Sowieso kun je daar ongegeneerd even stilstaan. Nu liep ik een rondje langs de weg, richting de dorpskern. Mja, je gaat niet langs de weg voor iemands huis staan... beetje creepy :-P

Mij man gaat zo nog wat boodschappen doen; ik heb gezegd dat hij witte chocola mee moet nemen. Ik zie al de hele week die stomme "Lees ook" aan de rechterkant, met die witte chocolademelk... nu wil ik het maken ook :facepalm: :P
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Mijn minimale rondje bestaat uit 2km en dat vind ik een prima rondje, binnen een half uur weer thuis. Vaak is dat precies 1 hoofdstuk van mijn luisterboek :)
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
27-12-2020 08:05
Wandelstokken? Ik dacht: waar heeft ze het toch over. Ik heb helemaal geen wandelstokken.
Dat was dus gevalletje autocorrect.
Moest zijn wandelroutes.
Haha, ik heb dus wel een wandelstok. Nog niet gebruikt trouwens, hij was bedoeld voor als ik in de bergen zou gaan wandelen, Oostenrijk of zo, dit voorjaar, maar ja.

Misschien dat ik hem toch meeneem. Ik ben nog jong, maar je krijgt van die dikke zere handen als je een poos loopt. Met een stok hangt een van je handen niet omlaag, misschien goed voor de bloedsomloop.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete rondje lukt vandaag niet, als het geregend heeft is het een grote modderpoel helaas. De andere route loopt beter, maar is dwars door de weilanden, geen beschutting dus vandaag waarschijnlijk niet het beste idee.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
27-12-2020 13:07
Mijn minimale rondje bestaat uit 2km en dat vind ik een prima rondje, binnen een half uur weer thuis. Vaak is dat precies 1 hoofdstuk van mijn luisterboek :)
Ja, mijn rondje was vandaag 1,9 km dus erg vergelijkbaar. Vind zoiets voor nu genoeg :) Sommige podcasts zijn ook ongeveer een half uurtje, misschien dat ik die eens probeer tijdens zo'n rondje :) Maar komende dagen wordt slecht weer volgens mij... :( En ik ben nog niet zo'n held dat ik vrijwillig door plenzende regen wil :$


@Femke: jammer :( vandaag dus geen ommetje?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de podcasts van omdenken altijd erg interessant om naar te lezen. Die duren ongeveer 30 minuten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
27-12-2020 13:30

@Femke: jammer :( vandaag dus geen ommetje?
Dat kan ik eigenlijk niet maken tegenover jullie hè :) Ik kan ook nog een rondje nieuwbouw doen, beschut en op betegelde voetpaden. Buienradar checken en gaan, gaat goed komen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens niet voor niets een fijne regenjas :P
Bella heeft de stad verlaten, dus ik ga zo ook even een ommetje maken, als de laatste druppels gevallen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuke tip van de podcast! :)

En zo'n regenjas wil ik ook graag, ja.. maar ik vind het lastig, want nu is het best koud, dus wil ik mijn winterjas aan. Maar daaroverheen wil ik geen regenjas of zo. Of is een regenjas ook gewoon warm in de winter?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Er zijn gevoerde regenjassen. Die zijn niet zo zweterig. Deze bijvoorbeeld: https://www.fashionbootz.nl/gevoerd-der ... et-stippen
Ik trek trouwens met dit weer een hemdje/t-shirt aan en dan mijn winterjas erover. Ik heb het al snel te warm. Ik heb een jas met zo'n waterafstotend laagje, dus echt door en door nat is hij pas in een flinke bui. Ik ga straks iets ophalen via een facebookgroep. Mooi 4km.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven