Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
28-12-2020 08:56
Zometeen komt mijn ambulant begeleider voor een afspraak. Ik heb haar geappt of we samen kunnen gaan wandelen. Dat doen we wel vaker, is een fijne stok achter de deur.

En ik ga kijken of ik weer een wekelijkse wandeldate met mijn zus kan doen. Ze heeft een hond, dus gaat sowieso wandelen. Ik sluit vaak in haar lunchpauze aan, maar door Corona is dat de laatste tijd wat verwaterd.
En nog ergens een keertje met man.

Vind het toch makkelijker om het met iemand anders te doen.
Wauw, wat een goede wandelmaatjes heb je! Ik zou het zeker oppakken. Als je eenmaal aangeeft dat je weer mee wilt lopen, kan je zus je ook overhalen op de momenten dat je misschien uit jezelf niet zou gaan. Wat fijn! :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier even geen wandeling vandaag. Het is druilerig weer en het waait nog best wel (ik kan niet zo goed tegen storm/harde wind.. word er fysiek zo moe van altijd. Herkent iemand dat?)

Wel wat losse klusjes in huis elke dag, dus dat is ook fysiek bezig zijn. Zeker in vergelijking met de afgelopen maanden :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo mijn eerste ommetje gemaakt en 10 XP verdiend :-D
Leuke motivatie zo!!!
Ik ben ook een rondje geweest. Halverwege zag ik niet meer het tekentje van het ommetje in beeld... Er was een storing. Uiteindelijk heeft hij hem wel geregistreerd. En na een uur kreeg ik het bericht dat ik mijn ommetje had moeten stoppen. Ja, hallo, dat had ik gedaan! Storing is nog niet opgelost, denk ik, haha.
Alle reacties Link kopieren
Haha, nou ja zeg! Mja, je bent wel lekker naar buiten geweest ;-)

@Truus: 10 xp???? wow :D Hoe lang heb je gewandeld?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig jullie!
Vandaag de hele dag geschilderd in het nieuwe huis en dat was voldoende lichaamsbeweging voor mij.... nu uitgeteld op de bank en morgen weer een dagje schilderen!

Wandel ze :couple:
Gisteren maarliefst 49 minuten gelopen! Ambulant begeleider wilde videobellen, dus ben daarna met man een rondje gaan doen. Heerlijk weer met lekker zonnetje.

Vandaag wil ik weer wandelen, ik merk dat het me echt goed doet!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het je zo goed doet, Greenlady. Ik merk dat ook. Gisteren heb ik een rondje hard gelopen en ‘s middags nog gewandeld met man en kind. Het was best modderig en daardoor glad.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik sluit me graag bij jullie aan.
Ik was erg fanatiek met wandelen maar het afgelopen jaar is daar nogal de klad ingekomen. Ik wil komend jaar heel graag weer beginnen met wandelen en dit is een mooie motivatie.

@Twinkelrainbowstar, ik heb je een pb gestuurd.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
@Takkentrol: welkom!! :) Leuk dat je ook meedoet :)

Ik twijfelde vanmorgen over een rondje, maar na de lunch had ik er echt zin in. Ik was voornemens een klein rondje te doen van 15-20 minuutjes. Maar ik had me vergist in de afslag..... dat werd een rondje van 50 minuten O_O :facepalm:

Maar ik was onderweg helemaal niet moe, en voel me nu ook nog goed. Zit duidelijk goed in de energie vandaag.

Het was ook een heel mooi stuk, over een verharde weg (een 'straat' volgens google maps) met misschien 2 huizen en verder door het bos. Heel mooi! Maar ik kon kiezen; of teruglopen, of afslaan en dan een soort rondje maken. Maar omdat ik de omgeving nog niet ken, en ik al ruim 25 minuten over de heenweg had gedaan, besloot ik maar dezelfde route terug te nemen. Wel erg leuke ontdekking :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de code Twinkel, ik ben toegevoegd aan jullie team. Vanaf volgende week ga ik meedoen. Deze week nog lekker lui vakantie. En ik moet nog even door een jetlag heen komen...
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Leuk Twinkel! Hier vandaag een niet zo lang rondje, ongeveer 25 minuten. Maar toch even buiten geweest en dat is echt wel fijn. Podcast op en gaan, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat een aantal hier samen een groepje vormen via de app. Dat motiveert echt, voor mij in ieder geval. En of je nu een lang rondje of een kort rondje maakt; je doet altijd nog meer dan iemand die op de bank blijft zitten, denk ik altijd maar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is ook zo @Belle73
Met die instelling ging ik dus ook aan m'n korte rondje beginnen... 'kwartiertje is nog altijd beter dan niks...' haha, ach, morgen of overmorgen doe ik wellicht alsnog m'n korte route. Nu weet ik de afslag wél :P
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Twinkel! :high5:

Ik heb vandaag weer m’n reguliere ommetje gedaan, merk wel dat ik ‘m steeds sneller kijk te lopen, wat op zich ook goed nieuws is. Het weer was ook weer top. :yes:
Ik ben vanmiddag ook even geweest en ik heb brons gehaald :cheer2: Dus voor wie zich afvraagt wie er toch op 1 staat: dat ben ik :D

De komende dagen wil ik wel elke dag ook wandelen. Niet alleen vanwege het ommetje, maar ook vanwege een strava-challenge. Ik moet nog 5km lopen om een badge binnen te halen. De challenge is 50km wandelen in een maand.
Alle reacties Link kopieren
Haha, grappig hé hoe dat soort badges en dingen motiverend kunnen werken :-P
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
29-12-2020 20:18
Ik ben vanmiddag ook even geweest en ik heb brons gehaald :cheer2: Dus voor wie zich afvraagt wie er toch op 1 staat: dat ben ik :D

De komende dagen wil ik wel elke dag ook wandelen. Niet alleen vanwege het ommetje, maar ook vanwege een strava-challenge. Ik moet nog 5km lopen om een badge binnen te halen. De challenge is 50km wandelen in een maand.
Oeh, die Strava challenges zijn een goeie tip. Ik track al m’n wandelingen via m’n smartwatch op Strava, dus dan kan ik daar makkelijk aan meedoen. Jammer dat de Ommetje app geen Strava integratie heeft o.i.d., ik heb geen zin om dubbel te tracken, dus laat dat vooralsnog achterwege. :p
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
29-12-2020 14:32
@Takkentrol: welkom!! :) Leuk dat je ook meedoet :)

Ik twijfelde vanmorgen over een rondje, maar na de lunch had ik er echt zin in. Ik was voornemens een klein rondje te doen van 15-20 minuutjes. Maar ik had me vergist in de afslag..... dat werd een rondje van 50 minuten O_O :facepalm:

Maar ik was onderweg helemaal niet moe, en voel me nu ook nog goed. Zit duidelijk goed in de energie vandaag.

Het was ook een heel mooi stuk, over een verharde weg (een 'straat' volgens google maps) met misschien 2 huizen en verder door het bos. Heel mooi! Maar ik kon kiezen; of teruglopen, of afslaan en dan een soort rondje maken. Maar omdat ik de omgeving nog niet ken, en ik al ruim 25 minuten over de heenweg had gedaan, besloot ik maar dezelfde route terug te nemen. Wel erg leuke ontdekking :)
Hahaha mooi is dat hé als je net verhuisd bent. Dan moet je zoveel dingen nog ontdekken. Herinner me nog zo goed toen ik mijn eerste nacht in huidige huis had geslapen (woonde hier toen nog alleen) ik ging wandelen met mijn hond.
Het werd erg warm en voor ik het wist waren we 3 kwartier verder en het was zeker nog 20 minuten terug naar huis, maar ik wist de kortste route toen nog niet. Heb op een terras toen wat gedronken met hond, ze waren nog niet officieel open maar het was zo warm en we zagen er ongetwijfeld erg dorstig uit (waren we ook!)

Helaas is de hond overleden en het terras (toen al) vergane glorie. Het is nu een soort spook terras (was al voor Corona hoor).

Nu verhuizen we binnen hetzelfde dorp maar naar een heel andere wijk dus ik kan weer op ontdekkingstocht straks. Nu gezellig met man en kind :)
Ik heb de afgelopen maanden extra genoten van mijn vaste rondjes door de weilanden en bosrand.
Straks grenzend aan natuurgebied, ook mooi. Wel ook meer modder dus mijn wandelschoenen staan al klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Op zich ben ik wel sportief, maar ook heel erg blessuregevoelig. Door regelmatig te wandelen zorg ik dat ik niet uit elkaar val. Tijdens de vorige lockdown wandelde ik iedere avond, maar nu het 's avonds donker is vind ik dat een stuk minder gezellig.
De ommetje app ken ik niet. Ik ga er eens naar kijken.
amby schreef:
29-12-2020 21:18
Oeh, die Strava challenges zijn een goeie tip. Ik track al m’n wandelingen via m’n smartwatch op Strava, dus dan kan ik daar makkelijk aan meedoen. Jammer dat de Ommetje app geen Strava integratie heeft o.i.d., ik heb geen zin om dubbel te tracken, dus laat dat vooralsnog achterwege. :p
Mijn horloge doet hem automatisch naar Strava. Tegelijkertijd tik ik dan Ommetje aan op de telefoon.

De wandelchallenge van januari is 100km. Dat ga ik niet halen.
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol, welkom!
Greenlady, lekker bezig, fijn zo!
Perzik, welkom, gewoon rustig opstarten, komt goed!
Hobbelt, hoe gaat het met klussen, bijna af?
Idris, gefeliciteerd :D
Twinkel en Belle ook lekker bezig
Gaat goed hier :D

Hier vandaag geen rondje, was druk met werk en laat thuis. Wel ruim een uur met mijn directeur aan de lijn gehangen, onderwijl met één hand pogend de kamer van zoon op te ruimen, dus wel veel stappen gezet, telt dat ook :)
Alle reacties Link kopieren
Welke ommetje app gebruiken jullie? Is dat die app van de hersenstichting? Ik had die andere app geïnstalleerd (die gewoon "ommetje" heet) maar volgens mij is dat voor kinderen die op de lagere school zitten :-D
perzikboom6 schreef:
29-12-2020 22:32
Welke ommetje app gebruiken jullie? Is dat die app van de hersenstichting? Ik had die andere app geïnstalleerd (die gewoon "ommetje" heet) maar volgens mij is dat voor kinderen die op de lagere school zitten :-D
:proud:

Ja, het is het ommetje van de hersenstichting. Vraag via PB aan Twinkel even de teamcode.
perzikboom6 schreef:
29-12-2020 21:37
Ik wil ook graag meedoen. Op zich ben ik wel sportief, maar ook heel erg blessuregevoelig. Door regelmatig te wandelen zorg ik dat ik niet uit elkaar val. Tijdens de vorige lockdown wandelde ik iedere avond, maar nu het 's avonds donker is vind ik dat een stuk minder gezellig.
De ommetje app ken ik niet. Ik ga er eens naar kijken.

Oh ik vind het de laatste weken zo heerlijk om in de vroege avond lekker te wandelen. Rustig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven