wandelkledij, tips and tricks

02-01-2019 17:51 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Ik wandel sinds een jaar of 2 en doe zo'n 25km/week ofzo , soms meer .
heb enkele praktische vraagjes voor de meer ervaren wandelaars hier:

- schoenen , ik heb voor de natte perioden een paar stevige wandelschoenen die waterdicht zijn maar vaak hangen ze dus vol modder eens ik aan de auto ben , ik stamp wat op de grond of loop wat door lang gras als het kan maar hoe maken jullie de schoenen weer schoon en waneer doen julie dit , aan de auto of thuis?

- ondergoed , en het schuren tussen je benen ...had dure merinowollen onderbroeken gekocjht van 40euro/stuk met lange pijpen speciaal voor wandelaars , deze waren zeer comfortabel en warm , alleen na 3 weken was het kruis een groot gat , helemaal stuk gegaan pfff...
Nauw aansluitend ondergoed met weinig of geen naden lijkt me best hier , tips hiervoor?
(ps heb net een onderbroek voor voetballers gekocht , dunne gladde stof ook met heel la,g pijpen , hopeijk gaan die goed )

- dan qua warmte : zweet , ik vertrek meestal met hanfschoenen en muts nu het kou is buiten en deze kunnen makkelijk uit , verder heb ik na een tijd last van zweet aan men mouwen , ik heb dan een thermisch onderhemd aan met lange mouwen , een trui erover en dan een jas , 3 keer lange mouwen dus ...de trui gaat dan soms uit maar dan is het vaak wat krap qua warmte

- ik neem soms ene rugzak mee maar dan moet die even van men rug halen om een flesje water te nemen ofzo , ik zag al wandelaars met een soort riem met vakjes en drankhouder ets , heb deze nog net tegen gekomen in de winkel (vandaag decathlon gedaan , waar ze toch wat wandeluitrusting hebben)

Dit zijn zo de kleine dingetjes waarvan ik me u afvraag hoe anderen het doen
Alle reacties Link kopieren
kv12 schreef:
10-01-2019 11:22
De juiste partner vinden zou me zoveel goed doen maar dan denk ik , wie wil nu iemand die zo diep zit als ik en momenteel geen job kan uitoefenen.
Ik denk van niet, jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen levensgeluk, niemand anders, ook in een relatie niet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
04-01-2019 22:57
Mensen hier doen moeite om je tips en advies te geven en jij komt met zo een antwoord?
Zoek het verder lekker uit.
Rustig aan zeg. In het Vlaams betekend lopen hardlopen. Dus zijn antwoord is volkomen normaal.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je bij je psychotherapeut bent geweest. Ik ben het met Belle eens, een partner gaat jou niet helpen. Maar ik begrijp wel dat je het zegt en vooral ook hoopt. Het is heel menselijk om dit te denken. Maar je beter voelen moet echt uit jezelf komen.

Is er geen wandelclubje in jouw omgeving, zodat je niet altijd alleen hoeft te lopen? Heb je al eens gegoogeld op mogelijkheden om wandelen en therapie te combineren?
Alle reacties Link kopieren
Liefde is een gevoel wat ik vroeger niet mee omkon , vele jaren een geweldig gemis geweest in mijn leven maar ik klapte er gewoon telkens op dicht .
Ik ben best een gevoelige man en heb echt iemand nodig om alles mee te delen.

Ik heb 1 relatie gehad in mijn leven en hoewel ik snel grote verschillen zag was dat toch een mooie periode die me beter maakte.
de momenten dat ik bij haar was dan had ik energie en de momenten alleen waren veel beter omdat ik dan aan andere dingen dacht .

Ik voelde me ook veel meer zelfzekerd omdat ik iemand had , dan was het denken dat ik niemand zou vinden met mijn problemen er al niet meer bij.
En ik kon ook positief denken als ik dan even alleen was, zoals wat ik zou koken voor ons , waarmee ik haar een plezier kon doen , zo nu en dan eens iets plannen met een vleugje romantiek eromheen , iemand het gevoel kunnen geven van woow , dat heeft hij speciaal voor mij gedaan en daar heeft hij duidelijk veel over nagedacht en moeite voor gedaan.

Dus mijn leven was echt een heel stuk beter toen ik die relatie had , en ik kreeg dat natuurlijk ook terug , we hadden nogal een verschillende behoefte aan intimiteit maar ze deed op dat vlak duidelijk heel veel moeite om mij ook veel terug te geven.

Dusja ik denk dat liefde mij heel veel beter kan maken , een wondermiddel dat alles oplost is het zeker niet maar als eenzaamheid weg is en ik heb iemand waarmee ik zo'n goede band heb en over alles kan praten en intimiteit heb dan geeft me dat een geweldige boost dat vervolgens weer impact heeft op de rest .

Maar anders ook , als ik weer een uitdaging vind in een sport of professioneel dan kan me dat ook een boost geven en dan weer een positieve uitwerking hebben op mijn zelfbeeld en me meer zelfzeker maken om ene partner te vinden . alles is met mekaar verweven maar die hartsvriendin vinden zou me echt enorm goed doen dat weet ik wel zeker.
kv12 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 12:11
7.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
10-01-2019 11:38
Rustig aan zeg. In het Vlaams betekend lopen hardlopen. Dus zijn antwoord is volkomen normaal.
Dit misverstand is ondertussen uitgeklaard :-)

We spreken dezelfde taal maar er zijn idd verschillen die soms iets heel verkeerd kunnen overbrengen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat met de psychotherpeute ook , ik vertel dan mijn verhaal en hoe erg ik negatief denk en mezelf het niet waard vind een partner te gaan zoeken , denk dat dat ik de dame in kwestie haar tijd gewoon verspeel want eens ze mijn problemen kent hoeft ze me toch niet .

De psychotherapeute zegt dan dat ze me helemaal anders ziet , dat ik op vele vlakken anders ben dan andere mannen maar dat zei dat juist als positief ziet en dat er juist vrouwen zijn die heel blij zijn met een man met deze eigenschappen.

Ze moedigt me net aan om te daten en vooral niet zelf de beslissing te nemen dat iemand zal afhaken eens ze beter leert kennen , ze zegt dat ik nog aardig versteld kan staan als iemand me beter leert kennen over hoe ze over me denkt .

Weet niet of ze dat meent of dit als peptalk bedoeld is eigenlijk ?
Ik weet wel dat zelfzekerheid aantrekkelijk is voor een vrouw (zonder arrogantie) op dat vlak ben ik momenteel dan wel heel onaantrekkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Is een kookclubje misschien iets voor jou? Of misschien kun je vrijwillig ergens gaan koken. Hier in Nederland heb je resto van harte bijvoorbeeld. Dan krijg je misschien wat meer het idee dat jij er ook toe doet en dat mensen echt op jou rekenen en blij zijn met je komst.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
10-01-2019 13:11
Is een kookclubje misschien iets voor jou? Of misschien kun je vrijwillig ergens gaan koken. Hier in Nederland heb je resto van harte bijvoorbeeld. Dan krijg je misschien wat meer het idee dat jij er ook toe doet en dat mensen echt op jou rekenen en blij zijn met je komst.
mss wel , zou ik wel graag doen denk ik enzo leer ik nieuwe mensen kennen.

Probleem is dat ik vaak erge hoofdpijn heb , da's ook de reden dat ik me meer en meer ben beginnen terugtrekken.
Als ik wat sociaal doe krijg ik er de dagen erna gewoon een mega terugslag van en dat is zo frustrerend ...
Enkele jaren geleden kreeg ik soms eens hoofdpijn na een dagje iets doen , dat ging dan over na zeker een dag hoofdpijn na een dagje iets doen.
het laatste jaar is het nog erger , na een dagje iets doen ben ik de dag erop helemaal op en doodongelukkig en de dag daarna hoofdpijn.

Vandaag was een betere dag , dacht een tochtje te wandelen van 15.5k en na +-10k kwam ik een cafetaria tegen en nam er een biertje (sterk bier en kwam eigenlijk hard aan pfff) het was al laat dus een lus afgesneden en nog 4km terug naar de auto .

Tijdens de wandeling kreeg ik een appje van iemand om te vragen om elkaar zaterdag een eerste keer te zien , k had er eigenlijk al niet meer op gehoopt dat ze me nog wou zien, het leek allemaal wat aan te slepen.

Een uurtje later krijg ik via tinder een telefoonnumer toegestuurd van een dame die ik nog maar net leerde kennen , die wil zaterdag ook afspreken dus beetje een luxeprobleem hier maar geeft me wel een fijn gevoel dat te hebben .

Alleen die strijd in mezelf of ik het op deze manier wel waard ben om te daten .
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
10-01-2019 09:24
Ik heb goede ervaringen met de blarenpleisters van Compeed, maar vaak hebben drogisterij ketens ook dat soort pleisters van het eigen merk. Ik heb zelfs eens een mevrouw in de Efteling heel blij gemaakt met zo'n pleister omdat ze echt niet meer door kon lopen vanwege die blaren. Ik zou het gewoon eens proberen.
ik heb nu ook goede ervaring met de pleisters van compeed :-)
helemaal niks meer van gevoeld vandaag tijdens de wandeling!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven