Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....

Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.

De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.

Katje nu maar in huis genomen....

Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.

Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.

Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes

Tips?

Help!
668, the neighbour of the Beast
het is gewoon waar redband. er is gewoon een wettelijke taak die in veel gevallen is overgedragen op de dierenasiels
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 14:33:

[...]

Niet waar, kat kan bij het asiel hier al binnen de 14 dgn herplaatst zijn. Staat op de site.Het heeft idd al vaker in de krant gestaan dat katten en honden herplaatst waren voor de eigenaar het dier terug gevonden had, omdat het beestje een heel stuk verder dan eigen woonplaats zat , vooral katten hebben er het handje van om ver weg van hun eigen omgeving terecht te komen en jij als eigenaar gaat naar je eigen asiel om te kijken of daar je beestje zit en blijkt het heel ergens anders te zitten, niet alle asiels houden elkaar op de hoogte he, het zijn daar vrijwilligers die het behoorlijk druk hebben.
Tja, en toch kan het asiel hier herplaatsen binnen de 14 dgn.

Maar goed, die zullen wel liegen want Meds weet het beter.

Anyhow, ik heb genoeg van het commentaar over hoe stom ik wel niet bezig ben, dus ik ga niet verder op de zuigposts in geloof ik.
quote:ronniemitchel schreef op 09 maart 2013 @ 14:36:

[...]

Het heeft anders al vaker in de krant gestaan dat katten en honden herplaatst waren voor de eigenaar het dier terug gevonden had, omdat het beestje een heel stuk verder dan eigen woonplaats zat , vooral katten hebben er het handje van om ver weg van hun eigen omgeving terecht te komen en jij als eigenaar gaat naar je eigen asiel om te kijken of daar je beestje zit en blijkt het heel ergens anders te zitten, niet alle asiels houden elkaar op de hoogte he, het zijn daar vrijwilligers die het behoorlijk druk hebben.

Daarom, binnen de 14 dgn al, staat hier op de site.

Daarom houd ik het hier gewoon even bij, we zullen het af moeten wachten wat er gebeurt.
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 14:38:

[...]

Daarom houd ik het hier gewoon even bij, we zullen het af moeten wachten wat er gebeurt.Precies en kan je altijd nog kijken wat je dan gaat doen.
oh ja? doe es een linkje dan?
Je gokt op vier maanden.

Maar net zoals bij mensen, zijn ook katten soms wat kleiner of groter. Met een half jaartje gaan ze al hard richting geslachtsrijp.

Bij katers is het zo, dat ze, als ze gecastreerd zijn, tot 1 km van huis gaan. Ongecastreerde katers tot wel 4 km.

Katten gaan in het voorjaar op jacht. En dan bedoel ik niet op muizenjacht, maar op partnerjacht .

Als het katje ouder is dan jouw inschatting, hoeft het dus niet persé uit jouw buurt te komen.

Katten vinden normaliter de weg terug naar hun eigen huis. Maar; niet als ze opgejaagd zijn. Er is dus best een mogelijkheid dat hij/zij in blinde paniek is weggerend voor iets en daarom de weg naar het eigen huis niet terug kan vinden.

Wij hebben zelf 4 eigen aangeschafte katten, 2 aangelopen katten, 2 zwervers en een buurtkat. Dat speelt allemaal onderling samen. Natuurlijk wordt er wel eens geblazen, maar over het algemeen tolereren ze elkaar. Wat wij bij aanloopkatten altijd doen, is de deur op een kier zodat ze gewoon weg kunnen. Want voor hetzelfde is het wel gewoon een katje uit de buurt die thuis niet binnenkon en onderdak heeft gezocht. Door je deur gewoon open te zetten geef je het katje de kans om naar huis te gaan.

En verder lopen hier alle katten in en uit zoals het hen belieft. Ook de aangelopen katten.
je hebt hier al gecheckt neem ik aan?

http://www.mijndieriszoek.nl/home
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 14:40:

oh ja? doe es een linkje dan?

Om het te bewijzen?

Als jij me niet wilt geloven , moet je dat vooral niet doen.
Uiteraard Meds, ik ga moeite doen om mijn gelijk te bewijzen omdat jij me anders niet gelooft
http://www.dierenasiel-bommelerwaard.nl ... ?p=vermist

Het asiel zelf haalt geen dieren op !!!

Meld het gevonden dier altijd eerst bij Amivedi. Misschien heeft de eigenaar zich daar al gemeld en kan het dier weer snel naar huis toe.

Meldt de eigenaar van het dier wat binnen is gekomen zich niet, en lukt het ons niet om de eigenaar op te sporen, dan gaan wij na 14 dagen op zoek naar een nieuw baasje. Dit doen wij onder andere door het plaatsen van stukjes in regionale bladen en op het internet.

En marels doet het prima, altijd eerst melden bij Amivedi!!
Dus na 14 dagen is ie weggegeven, wie weet zijn mensen nog op vakantie.
Lieve Marels, je doet het hartstikke goed, ik had hetzelfde gedaan. Geef het diertje maar een knuffel van me.
Wauw marels, wat een superwijf ben jij dat je zomaar voor dat kleine aanlopertje wil zorgen... vind het geweldig!!

en Meds, wat kun jij zeuren en zuigen zeg....... foei foei........ niks beters te doen???? moet zeggen dat ik trots op marels ben dat ze nog zoveel geduld met je heeft..... ik had je allangggggggg gestafd bij de modjes met je gezeur.
Katje zit boven op de bureaustoel te doen of hij hier al honderd jaar woont....

En Senior is best blij zolang hij het kleintje niet hoeft te zien
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 14:38:

[...]

Daarom houd ik het hier gewoon even bij, we zullen het af moeten wachten wat er gebeurt.

Nee, pas na 14 dagen mag een asiel gaan herplaatsen, mits het asiel een contract heeft met de gemeente waarin dat zo beschreven staat, want zonder overdracht van de gemeente is de bewaarplicht een jaar, net als bij een gevonden voorwerp. Als je als particulier een kat vindt, moet je die als gevonden voorwerp behandelen, dwz. je moet de eigenaar de kans geven zijn dier terug te vinden door bijvoorbeeld het plaatsen van het dier op Amivedi, formeel gezien moet je ook aangifte doen (een asiel fungeert ook als aangiftepunt). Al zullen veel politiemensen naar hun voorhoofd wijzen als je een gevonden kat komt melden. Ook is het zo dat je een gevonden dier pas na een jaar als eigendom mag beschouwen, je mag dus eigenlijk een gevonden dier als particulier ook niet binnen een jaar herplaatsen. Maar ik geloof dat niemand dit weet en al helemaal niemand zich hier aan houdt.

Ik zit in het bestuur van een asiel en heb vaak te maken met wet- en regelgeving en dit werkt zo voor alle asielen.
Mocht het zo aflopen dat je het katje houdt, dan komt het vast ook goed met Senior hoor. Ik ben benieuwd!
Na een jaar als eigendom beschouwen komt door dat het als verloren voorwerpen wordt gezien en geregistreerd bij de gemeente.
quote:miertje22 schreef op 09 maart 2013 @ 14:52:

Wauw marels, wat een superwijf ben jij dat je zomaar voor dat kleine aanlopertje wil zorgen... vind het geweldig!!

en Meds, wat kun jij zeuren en zuigen zeg....... foei foei........ niks beters te doen???? moet zeggen dat ik trots op marels ben dat ze nog zoveel geduld met je heeft..... ik had je allangggggggg gestafd bij de modjes met je gezeur.gezeur? Marels vraagt tips en die geef ik, jij doet een persoonlijke aanval, als ik kinderachtig zou zijn geweest dan had ik jou gestafd. Foei foei foei
Mwah Meds, ik vind je tips eigenlijk vrij weinig constructiefs en ik vind je behoorlijk zuigen.

Qua wet- en regelgeving; ik wist dat al van een jaar enzo.

We zullen zien, ik hoop vooral dat ik het katje snel terug bij zijn eigenaar krijg...
quote:cestoda schreef op 09 maart 2013 @ 14:58:

[...]

Nee, pas na 14 dagen mag een asiel gaan herplaatsen, mits het asiel een contract heeft met de gemeente waarin dat zo beschreven staat, want zonder overdracht van de gemeente is de bewaarplicht een jaar, net als bij een gevonden voorwerp. Als je als particulier een kat vindt, moet je die als gevonden voorwerp behandelen, dwz. je moet de eigenaar de kans geven zijn dier terug te vinden door bijvoorbeeld het plaatsen van het dier op Amivedi, formeel gezien moet je ook aangifte doen (een asiel fungeert ook als aangiftepunt). Al zullen veel politiemensen naar hun voorhoofd wijzen als je een gevonden kat komt melden. Ook is het zo dat je een gevonden dier pas na een jaar als eigendom mag beschouwen, je mag dus eigenlijk een gevonden dier als particulier ook niet binnen een jaar herplaatsen. Maar ik geloof dat niemand dit weet en al helemaal niemand zich hier aan houdt.

Ik zit in het bestuur van een asiel en heb vaak te maken met wet- en regelgeving en dit werkt zo voor alle asielen.precies maar bij redband en marels hebben de asiels een eigen interpretatie van de wet blijkbaar.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 maart 2013 @ 15:03:

[...]

precies maar bij redband en marels hebben de asiels een eigen interpretatie van de wet blijkbaar.En jij ook!! Eerst melden bij Amevidi staat er duidelijk te lezen!!
En wáárom zou Marels in hemelsnaam het poesebeest naar een asiel moeten brengen als ze nu al weet ,dat als de eigenaar zich niet meldt, het bessie mag blijven.
Maar ja, dát heb ik natuurlijk nog niet gedaan, melden bij Amivedi
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 15:03:

Mwah Meds, ik vind je tips eigenlijk vrij weinig constructiefs en ik vind je behoorlijk zuigen.

Qua wet- en regelgeving; ik wist dat al van een jaar enzo.

We zullen zien, ik hoop vooral dat ik het katje snel terug bij zijn eigenaar krijg...dat mag, ik ben het ook niet eens met jouw aanpak, sterker nog ik vind je aanpak weinig constructief en niet bepaald gericht op het vinden van de rechtmatige eigenaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven