Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....

Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.

De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.

Katje nu maar in huis genomen....

Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.

Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.

Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes

Tips?

Help!
668, the neighbour of the Beast
wie heeft die check gedaan dan? Ben je met de kat al bij de dierenarts geweest?
Bij het meldpunt van Amivedi hebben ze hem met een chiplezer gechecked. Hij heeft geen chip. Als ie geen chip heeft kan ook een dierenarts of asiel die niet lezen he.

Als ze hem van Amivedi niet kunnen lezen kan de dierenarts het ook niet...

De dierenarts ben ik niet geweest maar heb ik gebeld om katje te melden en voor advies.
aha, ik had gemist dat je bij amivedi was geweest met de kat.
Geen briefjes ophangen. Gebeuren rare dingen. Iemand die haar kwijt is hangt zelf wel wat op. Als je buurtwinkels hebt kun je wel daar even aangeven dat je een poesje gevonden hebt. Via sites en organisaties als amivedi word in de gaten gehouden dat niet steeds dezelfde mensen gevonden dieren ophalen. (denk aan dierenbeulen, slangenhouders etc) Houd gewoon in de gaten of iemand zoekt.
jammer dat ze bij amivedi ook niet wisten dat het een kater was. Is toch anders zoeken, is er een poes of kater gevonden.
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 13:52:

Bij het meldpunt van Amivedi hebben ze hem met een chiplezer gechecked. Hij heeft geen chip. Als ie geen chip heeft kan ook een dierenarts of asiel die niet lezen he.

Als ze hem van Amivedi niet kunnen lezen kan de dierenarts het ook niet...

De dierenarts ben ik niet geweest maar heb ik gebeld om katje te melden en voor advies.Ach, je hebt pas een keer of 5 vermeld dat hij gechecked is met de chipreader, kan me voorstellen dat dat niet opvalt bij mensen die graag narren
ja ze heeft ook een keer of 5 gemeld dat het een poes is en nu blijkt het een kater te zijn feeks. Als je dat dier laat checken dan ga je er toch vanuit dat dat soort vergissingen niet worden gemaakt? Kortom wie zegt mij dat het waar is?
Ja, dat is logisch dat je dat gemist hebt dat ik bij Amivedi geweest ben, dat staat gelukkig alleen maar in de OP en tien keer in dit topic.

Maar goed, blijf vooral dit topic bestoken met je positieve commentaren hoor Meds. Gezellig!

Ik ben posters aan het maken, die hang ik op bij de supermarkt hier en de supermarkt een dorp verderop.

Verder is het gewoon afwachten.
quote:nina1966 schreef op 09 maart 2013 @ 13:53:

Geen briefjes ophangen. Gebeuren rare dingen. Iemand die haar kwijt is hangt zelf wel wat op. Als je buurtwinkels hebt kun je wel daar even aangeven dat je een poesje gevonden hebt. Via sites en organisaties als amivedi word in de gaten gehouden dat niet steeds dezelfde mensen gevonden dieren ophalen. (denk aan dierenbeulen, slangenhouders etc) Houd gewoon in de gaten of iemand zoekt.
Bij een jong katje is het geslacht niet altijd even makkelijk te zien.

Zeker niet in het schemerdonker als je een zeiknat en overstuur katje hebt.

Nu zag ik pas met zekerheid dat het een katertje is. Hij is gelukkig ook al drie weken bij me, dus inderdaad gek dat ik dat nu pas zie.
In de OP staat niet dat je bij de amivedi bent geweest Marels. Je zegt dat je contact hebt gehad met amivedi, er staat nergens iets over een chiplezer.
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 13:59:

Bij een jong katje is het geslacht niet altijd even makkelijk te zien.

Zeker niet in het schemerdonker als je een zeiknat en overstuur katje hebt.

Nu zag ik pas met zekerheid dat het een katertje is. Hij is gelukkig ook al drie weken bij me, dus inderdaad gek dat ik dat nu pas zie.uh????? Met drie weken zie je al duidelijk verschil
Heeft het diertje bepaalde kenmerken? Anders een foto maken zonder het halsbandje en de mensen die zich melden eerst vragen of hij een halsbandje om had en het halsbandje laten beschrijven.
Gelezen Nina, hij is alleen wel wat te groot voor slangenvoer, geloof ik zo.

Ik wilde juist wel briefjes ophangen om katje zo vindbaar mogelijk te maken. Amivedi adviseert dat ook wel.
Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen!

Kan echt wel eventjes duren voordat junior en senior vriendjes worden trek hier maar gerust een maand voor uit.
drie weken na de geboorte dan hè?
En over je boze kat, dat duurt wel even ( in mijn geval 8 maanden, totdat de kittens niet echt meer kittens waren)
Dat is redelijk te laat

Hij staat al met halsbandje en al op Facebook.

Maar goed, we zullen het afwachten.
is ie gecastreerd? Of is die vraag te moeilijk?
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 14:01:

Dat is redelijk te laat

Hij staat al met halsbandje en al op Facebook.

Maar goed, we zullen het afwachten.foto eraf halen en nieuwe maken?
Mja, maar als mijn kat er niet aan went en katje wordt niet opgehaald, dan ga ik toch een ander huisje moeten zoeken voor katje.

Mijn eigen kat gaat uiteraard wel voor. Hij was hier eerder, hij moet zich hier gelukkig blijven voelen.
quote:Marels schreef op 09 maart 2013 @ 14:02:

Mja, maar als mijn kat er niet aan went en katje wordt niet opgehaald, dan ga ik toch een ander huisje moeten zoeken voor katje.

Mijn eigen kat gaat uiteraard wel voor. Hij was hier eerder, hij moet zich hier gelukkig blijven voelen.komt wel goed, kan even duren maar uiteindelijk wel
Laten we voorlopig maar hopen dat katje gewoon opgehaald wordt door een eigenaar die hem heel erg mist.

Ik verwacht eigenlijk vanavond of anders morgen toch wel telefoon.
Leuk, een aanloopkatje! Mijn kater Oberon kwam in de koude winter van 1997 aanlopen. Mijn 3 heksenpoezen hebben drie weken tegen hem geblazen . En toen was het goed. Hij is tot zijn overlijden in 2007 bij ons gebleven.

Ik zou het katje houden (als niemand zich voor hem meldt).
Katje heeft dus een bandje op Catte, dus ik vermoed wel dat er een eigenaar voor komt. Lijkt mij toch. Hoop ik. Enzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven